Hebben wij het zo slecht in Nederland?

01-12-2018 15:17 3238 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me echt waarom mensen protesteren in Nederland. In Frankrijk zijn de mensen aan het protesteren (wat ik overigens ook wel begrijp), maar dat is niet te vergelijken met Nederland. De sociale voorzieningen in Frankrijk zijn niet zo goed als in Nederland.
Nu zijn de ‘gele hesjes’ in Den Haag en Maastricht aan het protesteren.

Wat is hier zo slecht in Nederland dan?

- banen liggen hier voor het oprapen
- sociale voorzieningen zijn top geregeld
- er is overal wel een potje voor
- voedselbank
- goede schone ziekenhuizen

Wij hebben het goed in Nederland hoor, althans dat vind ik.
Nouschi schreef:
06-12-2018 20:57
We hebben contact achter de schermen. As we speak legt ze parket in de woonkamer.
Niemand weet waar jij woont en jij meet niet!!!
Life is short. Eat dessert first.
Solomio schreef:
06-12-2018 21:00
En dat betekent dus dat ik hier op Viva een hoge status krijg: ik meet met Nous.
NIEMAND meet met Nous.
Alleen ik.
Dat parket negeren we.
Dit
Dus

;-D
Kukita-Del-Barrio schreef:
06-12-2018 21:17
Nou ja. Ik vraag ook het eea niet omdat ik wil zuigen of wat dan ook maar ten eerste weet ik niet veel over autisme en is het inderdaad prettig om van die mensen zelf te horen waar ze mee kampen. Ik kan mij er zelf weinig bij voorstellen als ik hen hier foutloos zie schrijven en hoe secuur ze overkomen.
Verder heb ik wel een beetje irritatie maar dat ligt aan het feit dat ik de indruk kreeg dat sommigen zich een beetje entitled voelen en anderen mensen wil uitmaken voor egoïsten omdat ze niet krijgt wat ze willen.
Nu gaat iedereen Solo weer zielig vinden en ben ik de boeman.
:there:
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
DuchessMeganMarkle schreef:
06-12-2018 21:01
Mensen zoals jij en ik en anderen wakker schudden. Er is een hele wereld voor mij open gegaan, met name door de uitleg van Solomio.
Dat is echt heel fijn, Duchess!
Nou ja. Ik vraag ook het eea niet omdat ik wil zuigen of wat dan ook maar ten eerste weet ik niet veel over autisme en is het inderdaad prettig om van die mensen zelf te horen waar ze mee kampen. Ik kan mij er zelf weinig bij voorstellen als ik hen hier foutloos zie schrijven en hoe secuur ze overkomen.
Verder heb ik wel een beetje irritatie maar dat ligt aan het feit dat ik de indruk kreeg dat sommigen zich een beetje entitled voelen en anderen mensen wil uitmaken voor egoïsten omdat ze niet krijgt wat ze willen.
Nu gaat iedereen Solo weer zielig vinden en ben ik de boeman.
Foutloos schrijven is iets dat ik in mijn luie stoel kan doen.
Ow, ik heb er ook nog een poosje mijn geld mee verdiend. Nou ja, met het corrigeren van teksten van anderen dan.
Werk is niet direct het probleem, ik heb zelfs een uitstekende opleiding.
Maar de zaken eromheen, het combineren van werk en de rest van mijn leven (huishouden, persoonlijke verzorging), het 'reizen', dat maakt het voor mij onmogelijk om te werken.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Solomio schreef:
Plus dat er mensen zijn die bijv intellectueel niveau 9 aankunnen, maar door problemen toch maximaal dat niveau 2 kunnen uitvoeren.
Die worden ziek van zulk werk.
Dat leek me wel logisch, maar idd, wel een noodzakelijke aanvulling.
Ikzegookwat schreef:
06-12-2018 20:28
Aanvulling: wat dat betreft denk ik dat ik wel begrijp wat solomio zegt over meedraaien in de maatschappij: het is een dolgedraaid systeem geworden waarin iedereen moet presteren, presteren, presteren en waarin alleen gekeken wordt naar de economische waarde van mensen. En als je even niet mee kunt komen dan wordt je afgedankt, kom je in een uitkeringssituatie en mag je daarover verantwoording gaan afleggen tegenover werkend Nederland.
Bedrijven willen dat je presteert. Dat is toch logisch? Of ga je iemand een salaris betalen die niet presteert of die vanwege zijn stoornis anderen in de weg staat van presteren.
Het topic gaat over hoe de OVERHEID het voor elkaar heeft in nederland en en dat is best wel oke. Alleen zal het voor sommigen nooit genoeg zijn.
06-12-2018 21:22
Bedrijven willen dat je presteert. Dat is toch logisch? Of ga je iemand een salaris betalen die niet presteert of die vanwege zijn stoornis anderen in de weg staat van presteren.
Het topic gaat over hoe de OVERHEID het voor elkaar heeft in nederland en en dat is best wel oke. Alleen zal het voor sommigen nooit genoeg zijn.
mensen die niet kunnen presteren, ontlast je dus door ze een uitkering te geven, maar dan moeten ze daar wel van rond kunnen komen
Het-groepje schreef:
06-12-2018 21:12
Krijg je geen geld voor of men wil je niet. Want scholieren kunnen dat ook en die hoef je maar een zakcentje te betalen.
Of er is een machine die het sneller kan, of met een vrachtwagen naar Marokko want daar zijn de mensen goedkoper.

Kan het beter vast wel, kan het slechter, zeker weten.

Wat ik wel weet ik ben blij met onze zorg nu. Mijn vader al 2 week in ziekenhuis a minimum van 800 euro per dag. Kost mij verder helemaal niks, mijn ouders ook niet trouwens. Anders dan de zorgverzekering en eigen risico, maar die was voor mijn pa toch al op.
fietsen varen vrouwelijk doen
Kijk, volgens mij gaat het topic heel ergens anders over: mag je 'klagen' terwijl een groot deel van de wereld het slechter heeft dan jij?

David Dunning
Solomio schreef:
Plus dat er mensen zijn die bijv intellectueel niveau 9 aankunnen, maar door problemen toch maximaal dat niveau 2 kunnen uitvoeren.
Die worden ziek van zulk werk.
Het zou erom moeten gaan wat je wel kunt. Wat je allemaal niet kunt is weinig relevant. Ik ga ook niet zitten wroeten in wat ik allemaal niet kan, daar word ik doodongelukkig van. Daarom ben ik bijvoorbeeld geen profvoetballer geworden en ook geen architect, of timmerman.

Teksten corrigeren kan ook prima vanuit huis. Denk in mogelijkheden.
Ikigai schreef:
06-12-2018 21:24
Het zou erom moeten gaan wat je wel kunt. Wat je allemaal niet kunt is weinig relevant. Ik ga ook niet zitten wroeten in wat ik allemaal niet kan, daar word ik doodongelukkig van. Daarom ben ik bijvoorbeeld geen profvoetballer geworden en ook geen architect, of timmerman.

Mijn godt, mens! Word jij niet moe van jezelf?
Roosje, denk om je hart, mop
Ik heb toch wel veel geleerd in mijn eigen topic. Ik wist helemaal niets over autisme, nu wel.

Veel mensen denken te simpel en zitten vast in hun eigen bubbel (waaronder ik ook) wat ik nu wel weet, is dat er te weinig wordt gedaan voor mensen die niet mee kunnen komen in onze prestatie maatschappij, niet iedereen in de bijstand is een tokkie. En dat is wat veel mensen denken.
Ikigai schreef:

Heb jij een beperking dan?
Ikigai schreef:
Denk in mogelijkheden.
Dat zogenaamde positieve denken is een vorm van criminele kop in het zand stekerij.
"No bastard ever won a war by dying for his country. He won it by making the other poor dumb bastard die for his country.“
(George Patton)
Ikigai schreef:

Teksten corrigeren vanuit huis. Check.
Valt geen droog brood in te verdienen, maar dat terzijde.
Ow, en je moet wel aan klanten komen.
Hé, probleempje.
Maar idd, de mogelijkheid heb ik gezien.
Net als de mogelijkheid van een pretecho-bureau aan huis: geflopt met forse schulden als resultaat.
En zo nog een paar dingetjes.

David Dunning
Solomio schreef:
Kijk, volgens mij gaat het topic heel ergens anders over: mag je 'klagen' terwijl een groot deel van de wereld het slechter heeft dan jij?
Precies.
rosanna08 schreef:
06-12-2018 21:27
Roosje, denk om je hart, mop
Ik heb het moeilijk als het om kortzichtigheid gaat. ;-D
Nemaìn’ schreef:
06-12-2018 21:28
Heb jij een beperking dan?
Nee, bij die positivo’s schijnt zo iets een uitdaging te heten.
"No bastard ever won a war by dying for his country. He won it by making the other poor dumb bastard die for his country.“
(George Patton)
Ik vind dat er wel wat meer begrip mag komen voor mensen die niet mee kunnen draaien in deze prestatie maatschappij. Zij kunnen daar helemaal niets aan doen.
oudebaas schreef:
06-12-2018 21:29
Nee, bij die positivo’s schijnt zo iets een uitdaging te heten.
Ik zou er een bijvoeglijk naar woord voor zetten.
rosanna08 schreef:
mensen die niet kunnen presteren, ontlast je dus door ze een uitkering te geven, maar dan moeten ze daar wel van rond kunnen komen
Ik ben juist voor een uitkering. Naar mijn idee kunnen ze daar prima van rondkomen ook. Volgens benmama en solo komen ze ook gewoon rond met dat geld. Ze mogen alleen niet te veel extra of onnodige kosten maken.
doornroosje9 schreef:
06-12-2018 21:19
Niemand weet waar jij woont en jij meet niet!!!

In háár woonkamer hè :proud: Door mij betaald.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
DuchessMeganMarkle schreef:
06-12-2018 21:30
Ik vind dat er wel wat meer begrip mag komen voor mensen die niet mee kunnen draaien in deze prestatie maatschappij. Zij kunnen daar helemaal niets aan doen.
En meer mensen zouden zich moeten bevrijden van de prestatiedrang. Dat meer, meer, meer! Levert stress op, levert vervreemding op van je mens zijn en is funest voor het milieu.
(George Patton)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven