Kind in je uppie - deel 8

26-11-2017 21:09 3391 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 8 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5331Nij Geertgeniui augustus 2017
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Maris8632Reinier de Graafmei 2018mrt 2019
NoraRecaptcha38 okt 2017 IUI/KIDjuni 20192e kindje, mk in jan, mei & juli 2018
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Eeffie139MCK LeiderdorpIUI dec 2017 oktober 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
We lopen altijd mooi gelijk hè Truelove? Ik duim voor ons! Hier nog geen menstruatie maar vanochtend nog een lagere temperatuur dus zit echt af te wachten. Stel... dat het donderdag nog niet is doorgezet, dan ga ik testen maar ik zie het niet gebeuren
@Nausicaa, wat een leuk nieuws! Gefeliciteerd met je dochtertje!

@pat, thnx!

@wensmamma & truelove, spannend!! En ook verschrikkelijk die dagen! Hopelijk zet t niet door.

@lee, voel je je nu anders dan na inseminaties? Beetje een gekke vraag misschien...
Nausicaa, wat een fijn nieuws! Gefeliciteerd met je dochter. Hopelijk knap je zelf snel op kun je nog extra genieten!

We hebben een drukke bank zie ik!

Ik heb vandaag weer een echo gehad en de dosis omhoog want groeit nog niet hard genoeg. Voor nu 7 eitjes die oke lijken. (maar 4 in een moeilijk bereikbare eierstok) Dus hopelijk nog een groeispurt vr de rest....
Succes wachtbankers! Al nieuws?

Eeffie, hoe is het met jou?
Nora_recaptcha, maar ik zit pas op week 1 na IUI, precies 7 dagen geleden. Dus moet nog even geduld op brengen. Wel wat extra afscheiding maar geen idee of dit heeft te maken met eventuele innesteling, of andere activiteiten (nieuwe vriend, leuke lichamelijke activiteiten🤣😁).
Ondertussen ook aan het afvallen, ondanks iets minder sporten. Maar ook minder stress dus dat is fijn. Liever nu nog wat kilos kwijt zodat als ik zwanger word/ben gewichtstoename toch wat beperkt blijft.

Nora, hoe gaat het met je? Kun je al meer genieten?

En de rest, ik blijf duimen voor iedereen.
Klinkt goed Science ;)

Met mij gaat het goed, iets minder moe, wel wat bandenpijn. Maar vooral, ik ben veel minder bang dan ik een paar weken geleden nog was. Heb vorige week bloed laten prikken voor nipt dus dat is wel weer een beetje spannend....

Eerste zwangerschapslegging heb ik al aan, heerlijk!
@Globe, jij bent ook met IVF bezig?

@ sciencerocks, spannend! Vooral inderdaad als je allerlei veranderingen ziet. Maar je hebt een vriend lees is? Leuk!

@nora_reChaptcha, kan me voorstellen dan zo'n legging heerlijk zit!

Mijn buik voelt aan alsof hij elke moment kan ontploffen, maar dat zal wel normaal zijn bij ivf.... Misschien heel veel eitjes die aan het rijpen zijn...
Ik ben helaas ongesteld geworden. Ik wist dat het eraan zat te komen, maar het is toch elke keer weer héél erg kut
Oh Wensmama 😢
Wensmama, wat verdrietig :hug:

PLien, ik ben met ICSI bezig ja... 2e x maar vorige liep over in een escape iui omdat er niet genoeg eitjes waren. Dus nu een nieuw behandelplan. En idd... ontploffingsgevoel hoort erbij haahah! En niet alleen dat ;) Maar verschilt voor mij per hormoonmerk zeg maar

Nora, wat fijn zeg! Snap de spanning voor de nipt! Moet je nog lang op de uitslag w88?

Hailie, hoe is het bij jou????
Wensmama! Balen!! (lees: kut!) Gaat het een beetje?

Globe, spannend! Fijn dat er nu iig wel een aantal te zien zijn al! Bij mij is t ook icsi maar ze noemen t gewoon steeds ivf dacht ik... ik heb vrijdag mijn eerst echo, had er niet echt rekening mee gehouden dat t ook kan zijn dat er niets fatsoenlijks groeit...
Oww wensmama, sterkte! 😘
Ook bij mij vandaag menstruatie begonnen, ben verdrietig en kort gezegd gewoon kut.
Begin te twijfelen aan mijn lichaam.. wat gaat er mis?! Heb telefonisch consult aangevraagd met de arts..

Hopelijk anderen op het bankje met meer geluk! 🍀
Ah shit zeg! Ook dikke knuffel voor jou! Ik ga ook een afspraak maken voor gesprek over hoe verder. Er is geen aantoonbare reden, maar 8 keer iui en 2 keer geen ovulatie vind ik best een ding
Ohh true wat k*t zeg!!
Snap dat jullie nu ook de moed in de schoenen zakt..... na mijn 8e iui ben ik het icsi traject ingestapt....

PLien, heb je geen echo gehad bij de start van je cyclus? Niet groeien, teveel groeien... of lekker een aantal ...van alle markten thuis die eitjes ;)
Globe,
Jawel, toen hebben ze ook zitten tellen... maar ik er toen niet bij stil gestaan dat het een belangrijk aantal was 🙈ik neem aan dat dat aantal nog niet zoveel zegt? Dat was aan beide kanten 7 of 8.

True, idd k*t! Ik had 9 iui’s in een jaar. Na 6 kon ik al overstappen op ivf/icsi of kiezen voor een hsg. Ik heb toen voor hsg onderzoek gekozen. Na 9 pogingen raadden ze me echt aan ivf te gaan proberen.
Oh True, ook voor jou weer zo'n verdriet. :hug:
wensmama en truelove, wat een ongelofelijk shit nieuws zeg. Ik vind het zo balen voor jullie. Veel sterkte.
Truelove en wensmama, wat ontzettend kut! Iedere keer weer die hoop die de grond wordt ingeboord door dat rode monster. Dikke knuffel

Nausica, gefeliciteerd met je mooie knuffelbaby! Heerlijk nieuws.

Ik ben vandaag op het wachtbankje gestapt, vanmorgen mijn eerste ici gehad voor mijn tweede kindje. Voelde weer helemaal vertrouwd.
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Bedankt voor de lieve berichtjes, het gaat wel hoor, baal alleen zó!
Thefiepie succes!
Gefeliciteerd Nausicaa met je dochtertje!
Bedankt allemaal voor het meeleven. 😘
Soms voel ik me ‘verwend’ omdat ik het nu al lang vind duren. Ik heb ‘pas’ 5 pogingen gedaan dus tja.. maar het valt toch best zwaar om steeds met de teleurstelling om te gaan.
Het is zo’n lang traject geweest voor mij tot ik eindelijk heb durven beslissen om het alleenstaand ouderschap aan te gaan en denk dat ik ergens vooraf dacht dat het wel sneller zou lukken. Besef steeds meer dat het ook nog niet kan gaan lukken.. Steeds toch weer nieuwe hoop verzamelen!
@truelove je bent helemaal niet verwend. Of je nu de eerste poging had of de 20ste, je mag je er ontzettend rot over voelen. Ik wens iedereen een zo kort mogelijk traject toe, want het (spreekt voor zichzelf) wordt steeds zwaarder. Houd de moed erin, dat probeer ik ook en zeker als ik dan tussendoor een succesverhaal lees denk ik: "houd de moed erin, misschien ben ik dit wel de volgende keer".
Veel sterkte voor nu.
Idd wat Lee zegt, elke niet gelukte poging is verdrietig. Ook als je het al aanvoelt, ergens hou je hoop en dat doet niks af aan het verdriet.
Soms onderschat ik zelf ook de heftige kant van dit traject en komen dingen extra hard aan. Maar idd de succesverhalen geven de burger moed ;)

Sinds gisteren zit ik in een soort van spanning, 8 perfecte eitjes links (2/3 rechts) maar grote kans dat ze deze niet kunnen aanprikken omdat deze eierstok achter mijn baarmoeder zit (standaard, wat erg fijn is met echo 's) Morgen weer een echo om te kijken en hoor ik het advies van de artsen die gingen overleggen.

Het is dus of deze hele cyclus laten gaan of de stok is toch gaan zakken en ze kunnen erbij of ze gaan met twee man aan de slag dmv druk uit te voeren op mn buik en dan hopen dat het te prikken is ( risico is behalve veel meer pijn dat het uiteindelijk nog niet lukt er er dus een poging is gedaan voor de verzekering) Tijdens de echo deed dit al echt veel pijn maar goed dat heb ik dr wel voor over met extra pijnstilling natuurlijk hahaha!

Dus voor nu weet ik eigenlijk dus nog niks... behalve dat ik aan de hoogste dosis hormonen zit sinds een paar dagen en mn lichaam het met niks eens is :@@:
@globe, jeetje dat is ook stressvol zeg. Zonder complicaties is het al een ware achtbaantornado maar als je dan ook nog niet weet of het tijdens de punctie gaat lukken... Poeh. Ik hoop het voor je!! En dat er dan ook nog eens mooi wat embyo's overblijven zodat je voorlopig niet weer hoeft (maar nog beter gelijk een bingo natuurlijk!!)

Ik had wat bloed. Nu niet meer. Zere buik. Geen idee. Wat een stress. Mag woensdag pas testen. Wat een hel.
Als een wonder lag de stok opeens helemaal goed! Zo heeft die nog nooit gelegen in alle echo's niet. Dus ik mag door voor de punctie! Maandag is het eindelijk zo ver. Voor nu 8 goede eitjes. Hopelijk groeit er nog wat mee maar anders is t toch een mooie opbrengst. Nu komen de zenuwen voor de punctie hahahaha!

He Lee das ook wat... wel/niet gedoe is ook zon stress punt.. Sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven