Napraattopic deel 106
maandag 19 november 2018 om 19:14
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

dinsdag 11 december 2018 om 10:02
Geen idee. Misschien excelleren ze wel en verbeteren ze zichzelf dermate dat een hoger advies mogelijk is. Of meer discipline. Of betere concentratie.Wilhetnietweten schreef: ↑11-12-2018 09:55Dat is ook zo en is ook aangetoond. Maar hoe komt het dan dat het advies vaak lager is dan meisjes eigenlijk aankunnen.
Ik denk dat het helemaal niet aan jongen of meisje zijn ligt. Zeker omdat tot voor kort de uitslag van de Cito leidend was.

dinsdag 11 december 2018 om 10:14
Het onderzoek laat zien dat ze juist intelligenter zijn, maar lager advies krijgen dan jongensWilhetnietweten schreef: ↑11-12-2018 09:55Dat is ook zo en is ook aangetoond. Maar hoe komt het dan dat het advies vaak lager is dan meisjes eigenlijk aankunnen.

dinsdag 11 december 2018 om 10:17
Oh ja dat zeg jij ook. Hetzelfde gebeurt bij allochtonen. Ondanks goede score op de CITO krijgen ze toch lager advies. Autochtone jongens daarentegen kunnen slecht scoren op de CITO en een hoger advies krijgen. Het verschil begint daar alWilhetnietweten schreef: ↑11-12-2018 09:55Dat is ook zo en is ook aangetoond. Maar hoe komt het dan dat het advies vaak lager is dan meisjes eigenlijk aankunnen.
dinsdag 11 december 2018 om 10:19
Ik ben bang de uitslag van Cito nog steeds voor veel groep 8 docenten leidend is. Daar wringt juist de schoen, denk ik. Ook het verplaatsen van de toets naar eind groep 7 verandert niks aan het feit dat het een momentopname is.

dinsdag 11 december 2018 om 10:19
Dit is idd behoorlijk psychoHet-groepje schreef: ↑11-12-2018 05:18Yvette, ik ben een redelijke psycho dus ik heb ik een soortgelijk geval ( zeer superlight, niet te vergelijken) wel een afspraak met diegene gemaakt.
Ik kan namelijk best gezellig zijn en open. Het was opvallend hoe graag diegene wilde laten zien dat wat zij deed heel normaal was en de eigen schuld van mijn kind
Met haar domme hoofd dat ook zo op de mail gezet
De mail was ook nog naar haar man ge cct.
Ik heb de bullshit face to face keurig aangehoord (helaas niet opgenomen) en de mail was erg fijn omdat ze in haar handtekening ook haar website en Social media etc had gezet
Die info had ik dus achter de hand voor als school niks zou doen.
Hou je hoofd koel en bescherm je kind.
Nu heb je nog een ingang en ik zou met die voet tussen de deur nog kijken hoeveel info je van zo iemand kan lospeuteren, maar dat ben ik.
Als de aangifte er ligt is de deur dicht. Alleen al zo iemands spreekkamer is een schat aan info.
Klinkt als chantage
Frankly my dear, I don"t give a damn
dinsdag 11 december 2018 om 13:30
dinsdag 11 december 2018 om 17:42
A-men!Wilhetnietweten schreef: ↑11-12-2018 10:19Ik ben bang de uitslag van Cito nog steeds voor veel groep 8 docenten leidend is. Daar wringt juist de schoen, denk ik. Ook het verplaatsen van de toets naar eind groep 7 verandert niks aan het feit dat het een momentopname is.
Ik word dan ook redelijk pissig van de suggestie dat er vals (al dan niet bewust) wordt geadviseerd met als onderbouwing de citoscores. Want die scores zijn zéker niet alles en daarnaast ook nog te betwisten.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

dinsdag 11 december 2018 om 21:28
Meen je dat echt?ModeratorViva schreef: ↑11-12-2018 20:06Het topic :"Hoe vaak neti pot gebruiken/neus spoelen?" is verwijderd ivm het vragen om medisch advies.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Het is gewoon water door je voorhoofdsholte en neus spoelen.

dinsdag 11 december 2018 om 21:57
Oh, dat is mijn OP. Geen idee wat de oorspronkelijke was, want het topic was al weg.Pinda-Kaas schreef: ↑11-12-2018 21:56sinds wanneer is 'ik gebruik hem zo en zo vaak, hoe vaak gebruiken jullie hem?' een vraag om medisch advies?
my god zeg
Dus ik dacht, ik help die TO even.
dinsdag 11 december 2018 om 22:00
ik heb dus echt een lichamelijke reactie op die column, en niet op de manier die ze ambiëren...
Er kwam me net toch een partij agressiviteit los zeg, niet te geloven.
Dat iemand het uit z'n toetsenbord krijgt is al vreselijk, maar dat er ook geen enkele redacteur is die gewoon zegt: 'jongens, we houden hiermee op, want het is gewoonweg tenenkrommend slecht.'
Ik kan daar met mijn hoofd niet bij.

dinsdag 11 december 2018 om 22:23
maar het is geen suggestie, uit onderzoek blijkt dat advies na cito voor autochtone jongens beter uitvalt (hoger) dan voor meisjes en allochtone kinderen

dinsdag 11 december 2018 om 22:24
dinsdag 11 december 2018 om 22:28
dinsdag 11 december 2018 om 22:36
Cito is, volledig terecht, niet het enige waar het advies op gebaseerd is.
Ik zeg niet dat het niet zo is dat allochtone kinderen een te laag advies krijgen. Dat weet ik niet.
Ik zeg dat het onzinnig is om Cito als enige variabele in het advies te zien.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.