Kerstlampjes altijd aan ?
dinsdag 11 december 2018 om 11:59
Een vraagje: ik zie overal de kerstlampen (binnen en buiten) aanblijven, zelfs als de mensen niet thuis zijn. Ik vind het niet veilig (brandgevaar) en niet nodig (milieu) om deze aan te laten als we niet thuis zijn, maar familie zegt weer dat het dan zo opvalt dat je niet thuis bent (inbraak).
Misschien ben ik een mietje hoor met brand, maar ik durf niet eens een lampje op batterijen aan te laten als ik er niet bij ben.
Hebben jullie de lampen standaard "aan" met een timer ?
Misschien ben ik een mietje hoor met brand, maar ik durf niet eens een lampje op batterijen aan te laten als ik er niet bij ben.
Hebben jullie de lampen standaard "aan" met een timer ?
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.â€
dinsdag 11 december 2018 om 12:05
Hier geen kerstlampjes, maar alles is uit als ik wegben (behalve de lamp op timer), zelfs als ik op een andere verdieping ben heb ik de neiging alles uit te gooien (wat ik wel doe als ik weet langer dan halfuur niet op die verdieping te komen; veel beter voor milieu enzo)
Ik ben panisch bang voor brand.
Ik ben panisch bang voor brand.
dinsdag 11 december 2018 om 12:08
De lampjes in de tuin (op stroom) hebben het hele jaar door een timer (8 uur aan, 16 uur uit). De lampjes binnen (alleen met de feestdagen) staan alleen aan als we thuis zijn. Behalve als we kort weg zijn, dan laten we ze aan.
Ik ben niet zo snel angstig voor brand. Ik laat met gemak een waxinelichtje aan als ik ff naar de supermarkt ben. Heel slecht, ik weet het. Probeer het mezelf ook af te leren. Mijn man is voorzichtiger gelukkig.
Ik ben niet zo snel angstig voor brand. Ik laat met gemak een waxinelichtje aan als ik ff naar de supermarkt ben. Heel slecht, ik weet het. Probeer het mezelf ook af te leren. Mijn man is voorzichtiger gelukkig.
dinsdag 11 december 2018 om 12:10
Ik heb nooit een kerstboom, maar zo kun je controleren hoe veilig ze zijn. Uit is altijd beter natuurlijk.
https://www.inshared.nl/nieuws-en-leuks ... erlichting
https://www.inshared.nl/nieuws-en-leuks ... erlichting
dinsdag 11 december 2018 om 12:10
Vroeger werden die lampjes hartstikke heet en dat was wel gevaarlijk, maar LED wordt niet heet en is energiezuinig, dus denk dat het op beide fronten wel meevalt.
Natuurlijk is het milieuvriendelijker om ze niet aan te zetten, maar idd zijn er in deze periode veel inbrekers alert op gedoofde lichten
Natuurlijk is het milieuvriendelijker om ze niet aan te zetten, maar idd zijn er in deze periode veel inbrekers alert op gedoofde lichten
dinsdag 11 december 2018 om 12:15
Wij hebben net nieuwe cluster-ledverlichting en die is echt wel veilig. Wij doen echter altijd alles uit als we weggaan, dus ook de kerstlampjes. Je hebt er zelf niks aan en het is slecht voor het milieu, dus waarom zou ik ze aan laten?
Tegen inbrekers hebben we een elektrisch hek en een alarminstallatie (plus goede sloten en verlichtingssensoren).
Tegen inbrekers hebben we een elektrisch hek en een alarminstallatie (plus goede sloten en verlichtingssensoren).
pamelacourson wijzigde dit bericht op 11-12-2018 12:16
19.45% gewijzigd
dinsdag 11 december 2018 om 12:25
dinsdag 11 december 2018 om 12:26
Madeliefjees schreef: ↑11-12-2018 12:23Alles brand hier, ook s nachts. Als we weggaan, alle lampen en tv aan.
Waarom in godsnaam? Wat een verspilling.
dinsdag 11 december 2018 om 12:28
Wat een electriciteitsrekening moet jij hebbenMadeliefjees schreef: ↑11-12-2018 12:23Alles brand hier, ook s nachts. Als we weggaan, alle lampen en tv aan.
Dus als je een dag wegbent, staat de tv de hele dag te blèren en alle lampen te branden?
Why?
dinsdag 11 december 2018 om 12:28
Dit vind ik eerlijk gezegd best wel erg. Waarom in 's hemelsnaam?Madeliefjees schreef: ↑11-12-2018 12:23Alles brand hier, ook s nachts. Als we weggaan, alle lampen en tv aan.
dinsdag 11 december 2018 om 12:29
Mocht ik een boom hebben (geen plek momenteel), dan zou ik de verlichting zeker uitdoen als ik weg zou zijn. Zelfs als ik naar de bovenverdieping zou gaan. Ik heb namelijk van dichtbij gezien hoe snel een boom in brand kan vliegen en hoe snel het vuur zich verspreidt. De persoon in kwestie was ook eventjes naar boven (hooguit een minuut of 2), maar dat was genoeg om de hele woonkamer te vullen met rook en vuur.
Ik zou dus liever het zekere voor het onzekere nemen en zoveel moeite is het nou ook weer niet om de lampjes aan en uit te doen.
Ik heb wel een timer op mijn lamp, die ik gebruik als ik weet dat ik 's avonds niet thuis zal zijn.
Ik zou dus liever het zekere voor het onzekere nemen en zoveel moeite is het nou ook weer niet om de lampjes aan en uit te doen.
Ik heb wel een timer op mijn lamp, die ik gebruik als ik weet dat ik 's avonds niet thuis zal zijn.
dinsdag 11 december 2018 om 12:32
Wat een onzin en verspilling zeg.Madeliefjees schreef: ↑11-12-2018 12:23Alles brand hier, ook s nachts. Als we weggaan, alle lampen en tv aan.
dinsdag 11 december 2018 om 12:33
Madeliefjees schreef: ↑11-12-2018 12:23Alles brand hier, ook s nachts. Als we weggaan, alle lampen en tv aan.
Ik hoop van harte dat dit niet waar is.