graag ervaringen: mirena eruit en toen?

19-03-2009 09:27 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
dag,

17 februari was mijn laatste menstruatie (heel licht bloedverlies as usual) terwijl ik mijn mirena nog in had. op 11 maart is deze verwijderd. Het weekend ervoor wel seks gehad. daarna heel licht rose bloedverlied. op 14 en 15 maart heb ik zonder condooms seks gehad. afgelopen dinsdag 17 maart zou ik weer ongesteld worden. Dit is ehcter uit gebleven. Wel flinke buikkrampen gedurende twee dagen maar geen spoortje bloed te zien. Nu af en toe lichte buikkrampjes en sinds twee dagen het constante gevoel te moeten plassen.

Mijn vraag aan jullie: het verwijderen vd mirena doet toch niks aan de menstruatie-cyclus? ik was altijd heel regelmatig, om de 28 dagen. Hoe werkte dit bij jullie?

en tweede vraag: Zou ik zwanger kunnen zijn? volgens mij niet, maar nu ik deze 'klachtjes' heb, begin ik daaraan te twijfelen..
Ja maar Zusenzo, ze heeft ws op De Vruchtbare Dagen geneukt en dan ben je DUS zwanger.
Duhheh, ik dacht te veel na solly
Beste mensen,

Mijn posting is gericht aan mensen die ook ervaringen hebben met de mirena spiraal en het verwijderen ervan.Mensen die hier geen ervaring mee hebben: ajb laat je reacties achterwege.. echt zonde van jullie en onze tijd!

Mijn vraag aan jullie: het verwijderen vd mirena doet toch niks aan de menstruatie-cyclus? ik was altijd heel regelmatig, om de 28 dagen. Hoe werkte dit bij jullie? Waren jullie daarna ook direct regelmatig? hoe zou je mijn onregelmatige cyclus kunnen verklaren?

en ik denk dus niet dat ik zwanger ben, laten we dat even voorop letten. Maar ik ben verbaasd over mijn eigen lichaam!

That's all!
Je lichaam moet even wennen dus het kan zijn dat je hormoonhuishouding wat betreft je cyclus even wat anders is.

Dus wat ik al eerder zei, er niet te veel mee bezig zijn, je wordt of wel of niet ongesteld en als je meer dan een week overtijd ben zal ik eens gaan testen.
quote:ils79 schreef op 19 maart 2009 @ 09:27:

dag,

17 februari was mijn laatste menstruatie (heel licht bloedverlies as usual) terwijl ik mijn mirena nog in had. op 11 maart is deze verwijderd. Het weekend ervoor wel seks gehad. daarna heel licht rose bloedverlied. op 14 en 15 maart heb ik zonder condooms seks gehad. afgelopen dinsdag 17 maart zou ik weer ongesteld worden. Dit is ehcter uit gebleven. Wel flinke buikkrampen gedurende twee dagen maar geen spoortje bloed te zien. Nu af en toe lichte buikkrampjes en sinds twee dagen het constante gevoel te moeten plassen.

Mijn vraag aan jullie: het verwijderen vd mirena doet toch niks aan de menstruatie-cyclus? ik was altijd heel regelmatig, om de 28 dagen. Hoe werkte dit bij jullie?

en tweede vraag: Zou ik zwanger kunnen zijn? volgens mij niet, maar nu ik deze 'klachtjes' heb, begin ik daaraan te twijfelen..Je weet maar nooit.
Ik ben verbaasd over jouw hoofd. Dat dan weer wel.

Geloof niet dat je zomaar kunt vragen niet te reageren Ils, is nl een forum, hoe spijtig dat soms ook is.
Mijn ervaringen met de Mirena is dat mijn cyclus heel snel weer op gang kwam (tijdens het dragen van de Mirena niet ongesteld). Vanaf het moment dat je mirena verwijderd is ben je echt direct weer vruchtbaar. Je lichaam hoeft niet eerst hormonen weg te werken ofzo. De kans is denk ik wel heel erg klein maar wel aanwezig.

Het lijkt mij logischer dat je cyclus wat verandert, zonder invloed van hormonen en dat je gewoon wat later ongesteld wordt. Ook spanning kan voor een latere ongesteldheid zorgen.

Maar bij twijfel gewoon over een paar dagen testen.

Overigens duurde het bij mijn eerste zoontje 6 maanden en bij mijn 2e zoontje 3 maanden voordat ik zwanger was.
quote:jolief schreef op 19 maart 2009 @ 10:08:

@ils, zou niet meer reageren, deze vrouwen hier nemen je totaal niet serieus.Gelukkig niet, dat laat ik aan haar man over.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven