graag ervaringen: mirena eruit en toen?

19-03-2009 09:27 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
dag,

17 februari was mijn laatste menstruatie (heel licht bloedverlies as usual) terwijl ik mijn mirena nog in had. op 11 maart is deze verwijderd. Het weekend ervoor wel seks gehad. daarna heel licht rose bloedverlied. op 14 en 15 maart heb ik zonder condooms seks gehad. afgelopen dinsdag 17 maart zou ik weer ongesteld worden. Dit is ehcter uit gebleven. Wel flinke buikkrampen gedurende twee dagen maar geen spoortje bloed te zien. Nu af en toe lichte buikkrampjes en sinds twee dagen het constante gevoel te moeten plassen.

Mijn vraag aan jullie: het verwijderen vd mirena doet toch niks aan de menstruatie-cyclus? ik was altijd heel regelmatig, om de 28 dagen. Hoe werkte dit bij jullie?

en tweede vraag: Zou ik zwanger kunnen zijn? volgens mij niet, maar nu ik deze 'klachtjes' heb, begin ik daaraan te twijfelen..
Hey Ils,

heb je wel al een test gedaan?

Kan je toch gewoon doen! :-)

misschien is het wel raak, zoals ik net al zei in "ONS" topic...

spannend!!!
Toen.... kwam er een olifant met een hele grote snuit....
Als je zonder condoom seks hebt kan je altijd zwanger raken.

3 jaar geleden liet ik in september mijn mirena verwijderen, ik ging gelijk aan de pil, raakte eind oktober toch volkomen onverwacht zwanger. Ik was dus gelijk vruchtbaar.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
oh wacht, 11 maart de mirena er uit, en nu het vermoeden dat je zwanger zou kunnen zijn ? Is dat niet te vroeg om te kunnen denken dat je zwanger bent?
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Stel die vraag maar niet aan ons laagopgeleiden.
Erg kinderachtig Star & Fleurtje, als je niet serieus kan reageren.. schrijf dan niks..
quote:Star schreef op 19 maart 2009 @ 09:35:

Stel die vraag maar niet aan ons laagopgeleiden.

Ik word melig van die topics van Ils en alterego Liesje..
Oh god, dit is Ils!!!

Ja, hier ben ik te dom voor hoor. Veels te bang dat mn lage opleiding weer aan het licht komt.

Ils heb je het wel op de goede dagen gedaan? Je weet het he, gewoon op de juiste dagen neuken en dan ben je zwanger.

Succes!!!
Je kunt direct zwanger worden, maar je bent er wel heel erg mee bezig hé, wil je het zo heeeel graag of is het een ongewenste zwangerschap ?
Kom op, dit méén je niet. Je hebt 4!!!!! dagen geleden seks gehad... en je mirena is net 8 dagen geleden verwijderd. En dan ook nog zeggen dat de mirena niets met je cyclus doet... Waar denk je dat die hormonen precies voor zijn? Juistem, die hebben invloed op je lijf en dus op je cyclus.

Je kunt zwanger worden als je mirena eruit is. Je kunt níet zwanger zijn/merken dat je zwanger wordt 4 dagen nadat je seks hebt gehad.
Ik verdenk écht een aantal forummers ervan om gewoon onder verschillende namen de meest domme vragen te stellen.
quote:jolief schreef op 19 maart 2009 @ 09:36:

Erg kinderachtig Star & Fleurtje, als je niet serieus kan reageren.. schrijf dan niks..En jouw nuttige bijdrage is?
nee, maar misschien dat ik de keer ervoor al bevrucht ben, dus op het moment dat ik de mirena nog had... mirena voorkomt niet zozeer bevruchtiging maar innesteling wat dagen later pas plaatsvindt. dus mijn theorie is dat door verwijdering van mirena innesteling misschien toch plaats heeft kunnen vinden?

haha, maar misschien ben ik er idd te spastisch mee bezig.

enerzijds wil ik het graag, anderzijds zou dit toch iets te vroeg zijn.. ivm afronding opleiding/werk etc.
Ik zou eens gewoon gaan sexen zonder aan een zwangerschap te denken.
quote:Star schreef op 19 maart 2009 @ 09:48:

[...]

En jouw nuttige bijdrage is?

Even lekker de boel opjutten ter bevordering van de domheid van de forummers in het algemeneen en die van Ils in het bijzonder.

Is een heel nobel streven, Star.
http://www.consumed.nl/medicijnen/1794/Mirena_%C2%AE
quote:fleurtje schreef op 19 maart 2009 @ 09:52:

[...]

Even lekker de boel opjutten ter bevordering van de domheid van de forummers in het algemeneen en die van Ils in het bijzonder.

Is een heel nobel streven, Star.In dat geval....
http://www.anticonceptiep ... nceptie/mirena/mirena.asp
quote:Star schreef op 19 maart 2009 @ 09:48:

[...]

En jouw nuttige bijdrage is?Mijn bijdrage was: een test doen, goed lezen was volgens mij 1 van de 1e die reageerde...
@ils, zou niet meer reageren, deze vrouwen hier nemen je totaal niet serieus.
Nee jolief dat klopt, maar de vraag of je zwanger kunt zijn na 4 dagen is ook wel aardig hersenloos, vind je niet.

Kijk als ze nou alleen had gevraagt hoe het met haar mirena en bevruchting zat ala.
Daar heb je misschien gelijk in.

Maar de wonderen zijn de wereld niet uit, het komt voor dat vrouwen hun spiraal laten verwijderen en gelijk zwanger zijn.

Dit zijn de woorden van mijn gyn.

De kans dat ils zwanger is.. is natuurlijk heel klein..

Maar kan ook heel goed begrijpen dat je het stiekem toch hoopt dat het gelijk raak is.
quote:jolief schreef op 19 maart 2009 @ 10:08:

@ils, zou niet meer reageren, deze vrouwen hier nemen je totaal niet serieus.gek he?
Ja daar heb je gelijk in maar ze is er wel heel erg mee bezig terwijl haar spiraal pas een week geleden is verwijderd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven