Allergische reactie
dinsdag 4 december 2018 om 16:06
Hoi allemaal,
Sinds vorige week heb ik last van een allergische reactie (galbulten, gezwollen luchtwegen, pijnlijke slokdarm etc). Mijn huisarts en ik weten nog niet waar het door komt. Ik slik al de hele week sochtends een antihistamine pilletje. Het is verminderd maar blijft terugkomen. Het lijkt dus een reactie op iets wat ik dagelijks eet. Ik wil een allergietest laten doen maar dan moet de antihistamine 3 dagen uit mijn lichaam zijn. Nu ben ik de eerste dag zonder pilletje aan t werk, maar heb er veel last van en het wordt weer erger.
Is er iemand die dit herkent en weet hoe ik dit het best kan aanpakken? Ik wil graag zo snel mogelijk de allergietest, maar om nou 3 dagen met een allergische reactie rond te lopen, daar zit ik ook niet echt op te wachten...
Iemand ideeën?
Ik ben overigens nooit eerder allergisch geweest voor iets.
Sinds vorige week heb ik last van een allergische reactie (galbulten, gezwollen luchtwegen, pijnlijke slokdarm etc). Mijn huisarts en ik weten nog niet waar het door komt. Ik slik al de hele week sochtends een antihistamine pilletje. Het is verminderd maar blijft terugkomen. Het lijkt dus een reactie op iets wat ik dagelijks eet. Ik wil een allergietest laten doen maar dan moet de antihistamine 3 dagen uit mijn lichaam zijn. Nu ben ik de eerste dag zonder pilletje aan t werk, maar heb er veel last van en het wordt weer erger.
Is er iemand die dit herkent en weet hoe ik dit het best kan aanpakken? Ik wil graag zo snel mogelijk de allergietest, maar om nou 3 dagen met een allergische reactie rond te lopen, daar zit ik ook niet echt op te wachten...
Iemand ideeën?
Ik ben overigens nooit eerder allergisch geweest voor iets.
dinsdag 4 december 2018 om 16:12
Vasten?
Even zonder dollen, ben je de laatste tijd iets gaan eten/drinken dat je normaal niet at?
Of het aantal verschillende dingen die je eet/drinkt verminderen? Heeft de huisarts misschien een suggestie mbt stoffen/voedingsmiddelen die vaker een allergie uitlokken, zodat je dit kunt elimineren?
Anders ziek melden...
Even zonder dollen, ben je de laatste tijd iets gaan eten/drinken dat je normaal niet at?
Of het aantal verschillende dingen die je eet/drinkt verminderen? Heeft de huisarts misschien een suggestie mbt stoffen/voedingsmiddelen die vaker een allergie uitlokken, zodat je dit kunt elimineren?
Anders ziek melden...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dinsdag 4 december 2018 om 16:28
dinsdag 4 december 2018 om 16:48
Een paar dagen een anti allergeen dieet? Iig de grote boosdoeners vermijden. Misschien is dat erg extreem voor je, maar dit lijkt mij ook geen doen.
Ik zou in ieder geval een aantal dagen geen noten, koemelk, pinda, soja en ei eten. Dan zijn iig bij kinderen de meest voorkomende allergieën dacht ik.
Ik zou in ieder geval een aantal dagen geen noten, koemelk, pinda, soja en ei eten. Dan zijn iig bij kinderen de meest voorkomende allergieën dacht ik.
dinsdag 4 december 2018 om 19:48
Zie allemaal lijstjes, vergeet citroen en vanille niet :p
Veel succes, ik krijg ook regelmatig allergische reacties op eten.
Heb je trouwens iets van kaarsen aan oid? Of iets veranderd in geur in je huis.
Veel succes, ik krijg ook regelmatig allergische reacties op eten.
Heb je trouwens iets van kaarsen aan oid? Of iets veranderd in geur in je huis.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
vrijdag 14 december 2018 om 11:36
Ik heb dus eens een allergische reactie gehad op een vulling die ik net had laten zetten. Dat heeft 3 maanden aangehouden. Toen zei de arts dat het wellicht door de vulling kwam... hele tand + vulling op de gok laten verwijderen en het was opgelost!