Blunder gemaakt door afleiding
woensdag 19 december 2018 om 19:04
Telefoon, handig dat zeker maar ook wel afleidend.
Was in druk gesprek met mijn moeder, over de kerstdagen, als we naar huis gaan. We waren geweest bij een kerst knutselmiddag voor kinderen in ons buurthuis.
Dochtertje van vier is weer lekker aan het tegenwerken als we de jassen aantrekken. 'Mama ik niet, mama ik wil niet, mama!' Maar een streng woordje helpt. Met de telefoon geklemd tussen schouder en hoofd help ik mijn dochtertje met haar sjaal en muts. Buiten bij de fiets trek ik de jas capuchon nog over haar muts want het regent. Dochter wurmt zich in het rond, waarom ?
Pas thuis merk ik waarom ze zo tegenwerkte en wurmde, had haar een verkeerd jasje aan laten trekken
ook de sjaal om laten doen en muts op die er in zaten. Helemaal afgeleid
Bijna dezelfde jas, kleur, model en maat. Jas lijkt redelijk schoon zo geen zorgen erom. Alleen de must.. tja nou ja het kindje zal vast geen beetjes hebben.
Net een bericht geplaatst op de buurthuis facebook pagina. Nu maar wachten..
Er kwamen niet alleen ouders uit onze wijk maar ook uit andere wijken.
Was in druk gesprek met mijn moeder, over de kerstdagen, als we naar huis gaan. We waren geweest bij een kerst knutselmiddag voor kinderen in ons buurthuis.
Dochtertje van vier is weer lekker aan het tegenwerken als we de jassen aantrekken. 'Mama ik niet, mama ik wil niet, mama!' Maar een streng woordje helpt. Met de telefoon geklemd tussen schouder en hoofd help ik mijn dochtertje met haar sjaal en muts. Buiten bij de fiets trek ik de jas capuchon nog over haar muts want het regent. Dochter wurmt zich in het rond, waarom ?
Pas thuis merk ik waarom ze zo tegenwerkte en wurmde, had haar een verkeerd jasje aan laten trekken
Net een bericht geplaatst op de buurthuis facebook pagina. Nu maar wachten..
woensdag 19 december 2018 om 20:02
woensdag 19 december 2018 om 20:05
woensdag 19 december 2018 om 20:13
Boodschap die je uitzendt aan je dochter: nee schat, mamma's kletspraatje met een vriendin is belangrijker dan jij... Want Mamma is nou eenmaal verslaafd aan haar telefoon en kan er niet vanaf blijven, sorry schat, dat je zo'n verslaafde moeder hebt...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
woensdag 19 december 2018 om 20:14
Ze belde met haar moeder.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 19 december 2018 om 20:21
ShaunTheSheep schreef: ↑19-12-2018 20:10Dus je maakt je meer zorgen om beestjes in de muts dan het feit dat je iemand anders jas nu hebt meegenomen èn je telefoon met een totaal onbelangrijk telefoontje belangrijker vindt dan je dochter? Vreemd...
Nou ik wilde precies hetzelfde schrijven. Net alsof het erg is voor jou in plaats van voor dat andere kind dat daar staat en geen jas heeft.
woensdag 19 december 2018 om 20:24
So waht? Dan zeg je tegen je moeder: sorry, maar je telefoontje komt nu even niet uit, ben met andere dingen bezig, ik bel je straks terug. Neem aan dat die moeder niet op haar sterfbed lag, of dat er anderszins een onontkoombare dringende reden was om dat telefoongesprek op dat moment te voeren.
woensdag 19 december 2018 om 20:25
Nou ik kan er wel om lachen. Ik lig in deuk juist.
Kom op zeg, één keertje even een telefoongesprek voeren maakt je niet meteen een slechte moeder hoor. Alleen, volgende keer wel luisteren als ze je iets wil zeggen maar ik neem aan dat je dat normaal wel doet.
Ik had ooit een zoontje van een vriendin aangekleed. Super haast. Ik trok zijn broek op en gaan. Hij was 2/3 en hij bleef maar: niet goed, niet goed zeggen. Wat bleek? Zijn piemeltje zat nog boven zijn onderbroek.
Wist ik veel. Ik had nog nooit een jongen (of man) aangekleed.
Kom op zeg, één keertje even een telefoongesprek voeren maakt je niet meteen een slechte moeder hoor. Alleen, volgende keer wel luisteren als ze je iets wil zeggen maar ik neem aan dat je dat normaal wel doet.
Ik had ooit een zoontje van een vriendin aangekleed. Super haast. Ik trok zijn broek op en gaan. Hij was 2/3 en hij bleef maar: niet goed, niet goed zeggen. Wat bleek? Zijn piemeltje zat nog boven zijn onderbroek.
woensdag 19 december 2018 om 20:30
April2018april schreef: ↑19-12-2018 20:25Nou ik kan er wel om lachen. Ik lig in deuk juist.
Ik had ooit een zoontje van een vriendin aangekleed. Super haast. Ik trok zijn broek op en gaan. Hij was 2/3 en hij bleef maar: niet goed, niet goed zeggen. Wat bleek? Zijn piemeltje zat nog boven zijn onderbroek.Wist ik veel. Ik had nog nooit een jongen (of man) aangekleed.
Waarom "super haast"? Waarom niet even de tijd nemen om een kind behoorlijk aan te kleden? Want we zijn allemaal zo druk en zo bezig met onze eigen dingen dat daar geen tijd meer voor is? Hoe triest is dat?
woensdag 19 december 2018 om 21:06
woensdag 19 december 2018 om 21:08
Zo grappig is het toch niet ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.