Rare actie kerstpakket

maandag 17 december 2018 om 09:19
Geen wereldprobleem maar wel iets wat, me bezighoud.
In mijn woonplaats is elk jaar een kerstpakketten actie. Ze maken een 600 pakketten met etenswaren en bonnen van uitgaan gelegenheden. Als zwembad, bios,
Passend bij de samenstelling van gezin die het pakket ontvangt. Erg leuk pakket.
Je moet hiervoor opgegeven worden door een instantie of bv familie, vrienden of buren.
Je moet op of onder bijstand leven.
Ik ben opgegeven door een vriendin/ goede kennis Super lief en het pakket was zeker zeer welkom geweest.
Vriendin heeft pakket bekeken en toen besloten het zelf te houden.
Ik vind het een rare actie. Je vraagt het aan voor iemand en dan vind je het zelf heel leuk en heb ik pech.
Ik weet niet wat ik hier nou mee wil of moet.
Het is niet iets waar ik recht op heb. Maar dit is ook niet de bedoeling van de organisatie die dit hebben opgezet.
( zij leeft stuk boven bijstand, zeker niet rijk, maar wel ruim boven bijstand)
Ik ben verbaasd, ook wel beetje zuur want was best heel leuk geweest.
Mijn vraag..
Wat zouden jullie doen / zeggen tegen vriendin?
Zouden jullie dit melden bij organisatie?
Ik vind het een vervelende situatie. Het is maar een kerstpakket. Mij ook geen ruzie waard. Maar het stoort me wel. Ook met het idee, stel dat meer mensen dit zo doen.. Dan gaat het ten koste van mensen waar het voor bedoeld is.
In mijn woonplaats is elk jaar een kerstpakketten actie. Ze maken een 600 pakketten met etenswaren en bonnen van uitgaan gelegenheden. Als zwembad, bios,
Passend bij de samenstelling van gezin die het pakket ontvangt. Erg leuk pakket.
Je moet hiervoor opgegeven worden door een instantie of bv familie, vrienden of buren.
Je moet op of onder bijstand leven.
Ik ben opgegeven door een vriendin/ goede kennis Super lief en het pakket was zeker zeer welkom geweest.
Vriendin heeft pakket bekeken en toen besloten het zelf te houden.
Ik vind het een rare actie. Je vraagt het aan voor iemand en dan vind je het zelf heel leuk en heb ik pech.
Ik weet niet wat ik hier nou mee wil of moet.
Het is niet iets waar ik recht op heb. Maar dit is ook niet de bedoeling van de organisatie die dit hebben opgezet.
( zij leeft stuk boven bijstand, zeker niet rijk, maar wel ruim boven bijstand)
Ik ben verbaasd, ook wel beetje zuur want was best heel leuk geweest.
Mijn vraag..
Wat zouden jullie doen / zeggen tegen vriendin?
Zouden jullie dit melden bij organisatie?
Ik vind het een vervelende situatie. Het is maar een kerstpakket. Mij ook geen ruzie waard. Maar het stoort me wel. Ook met het idee, stel dat meer mensen dit zo doen.. Dan gaat het ten koste van mensen waar het voor bedoeld is.
anoniem_8114 wijzigde dit bericht op 17-12-2018 09:20
Reden: Geen close vriendin..
Reden: Geen close vriendin..
0.56% gewijzigd
donderdag 20 december 2018 om 00:01
Wie weet is A.T. moed aan het verzamelen om bij to langs te gaan. Misschien schrijft ze nu een brief of kaart.
Haar actie was niet goed te praten, maar dat ze het aan de organisatie zo toegeeft vind ik dan wel weer ok. Ze steekt in ieder geval richting organisatie de hand in eigen boezem.
Geef het wat tijd, misschien komt ze nog bij je langs to. En zo niet, ook prima. Haar fout was heel erg groot, maar wie weet heeft ze ervan geleerd en heeft ze tijd nodig om to onder ogen te durven komen. Ze heeft haar fout toegegeven. Dat vind ik voor haar pleiten.
Haar actie was niet goed te praten, maar dat ze het aan de organisatie zo toegeeft vind ik dan wel weer ok. Ze steekt in ieder geval richting organisatie de hand in eigen boezem.
Geef het wat tijd, misschien komt ze nog bij je langs to. En zo niet, ook prima. Haar fout was heel erg groot, maar wie weet heeft ze ervan geleerd en heeft ze tijd nodig om to onder ogen te durven komen. Ze heeft haar fout toegegeven. Dat vind ik voor haar pleiten.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
donderdag 20 december 2018 om 00:15
Ik zie het eigenlijk ook als een ontzettende onnozelheid van die kennis. Heel egoïstisch en not-done, en ontzettend naïef en irritant met dat hihihi. Ik denk dat ze heel erg zou schrikken als iemand zegt dat ze heeft gestolen.
En pas nu beseft dat ze heel fout bezig was. Een goede les voor haar dit.
En pas nu beseft dat ze heel fout bezig was. Een goede les voor haar dit.
Beter een half motto....

donderdag 20 december 2018 om 00:55
Daarom schreef ik ook. Staat ze op dd stoep en wil ze in gesprek dan sta ik daarvoor open.wiezel schreef: ↑20-12-2018 00:01Wie weet is A.T. moed aan het verzamelen om bij to langs te gaan. Misschien schrijft ze nu een brief of kaart.
En krijg ik kaartje met excuses dan zal ik daar ook op reageren.
Vooralsnog heeft ze naar mij niks gedaan behalve mij blokkeren.
Ik merk het wel. Ik ben geen bitch en ook niet haatdragend. Het zal wel van haar moeten komen.

donderdag 20 december 2018 om 08:18
Haha, en..streepjessokken schreef: ↑20-12-2018 00:59Wat een mooi topic.Wil t graag verder lezen maar het is laat en ben pas op blz 15!
Vandaag verder lezen of een dag dat je denkt.. Ik had toch moeten gaan slapen?
Maar het is Idd een mooi topic
donderdag 20 december 2018 om 08:23
Je hebt nog heel veel te lezenstreepjessokken schreef: ↑20-12-2018 00:59Wat een mooi topic.Wil t graag verder lezen maar het is laat en ben pas op blz 15!
Pak je tissues er maar bij
Nee grapje
Het is wel een heel mooi topic geworden
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"

donderdag 20 december 2018 om 08:39
benmamma, ik vind je reacties ontzettend sympathiek. Hetgeen je schrijft voelt oprecht, eerlijk en echt onwijs aardig. Zonder gein, je lijkt me een heel leuk mens!!
Geen veroordelingen, geen wrok of negativiteit. Gewoon open en eerlijk...zoals het is. Dit zal jou nu en de toekomst vast nog veel goeds opleveren in het echte leven.
(Kort terugkomende op Nouchi's reactie. Ik ben het met haar eens. Kwaadwillende mensen kunnen veel met een naam en adres. Niet dat ik nou de sfeer wil verzieken, echter iemand van anonimiteit beroven op dit forum of elders, iemand gaat stalken en lastig vallen, iemand melden bij Sociale Dienst ivm vermeende neveninkomsten nav ontvangen goederen, etc. Allemaal dingen die je misschien met gemak kunt weerleggen, echter die je plezier in de dag flink kunnen verzieken en verstoren. Dus ja, enkel wantrouwend door het leven gaan is niet raadzaam, maar oplettendheid wel!).
Geen veroordelingen, geen wrok of negativiteit. Gewoon open en eerlijk...zoals het is. Dit zal jou nu en de toekomst vast nog veel goeds opleveren in het echte leven.
(Kort terugkomende op Nouchi's reactie. Ik ben het met haar eens. Kwaadwillende mensen kunnen veel met een naam en adres. Niet dat ik nou de sfeer wil verzieken, echter iemand van anonimiteit beroven op dit forum of elders, iemand gaat stalken en lastig vallen, iemand melden bij Sociale Dienst ivm vermeende neveninkomsten nav ontvangen goederen, etc. Allemaal dingen die je misschien met gemak kunt weerleggen, echter die je plezier in de dag flink kunnen verzieken en verstoren. Dus ja, enkel wantrouwend door het leven gaan is niet raadzaam, maar oplettendheid wel!).

donderdag 20 december 2018 om 09:18
Wat iemand schrijft over volgend jaar een kerstpakkettentopic te openen vind ik een goed idee.
Ik heb al jaren het idee om een pakket bij iemand voor de deur te zetten die het echt goed kan gebruiken. Maar ik ken geen mensen waarvan ik weet dat ze het goed kunnen gebruiken. Ik ken hier nauwelijks mensen, dus dat schiet niet op. Hoe kom je er achter welke mensen dit kunnen gebruiken?
Ik heb al jaren het idee om een pakket bij iemand voor de deur te zetten die het echt goed kan gebruiken. Maar ik ken geen mensen waarvan ik weet dat ze het goed kunnen gebruiken. Ik ken hier nauwelijks mensen, dus dat schiet niet op. Hoe kom je er achter welke mensen dit kunnen gebruiken?
donderdag 20 december 2018 om 09:31
Iemand een kerstpakketje opsturen is toch hetzelfde als dat de ontvanger een kerstpakketje van een instantie krijgt. Dat laatste mag blijkbaar zonder dat het consequenties heeft. Het zijn in beide gevallen goederen. Of ik zie ik dat verkeerd? Er zijn zoveel instanties die iets doen voor mensen die bijv in de bijstand of schuldsanering zitten, en vaak zitten er ook cadeaubonnen bij. Wordt dit dan niet gezien als neveninkomsten? Ben daar oprecht benieuwd naar.Ttroeteltje schreef: ↑20-12-2018 08:39

donderdag 20 december 2018 om 09:38
Ik denk dat Nouschi bedoelde als uit andere reacties van iemand zou blijken dat iemand zwart werkt ofzo. Niet wat betreft kerstpakketten.Life_is_sweet schreef: ↑20-12-2018 09:31Iemand een kerstpakketje opsturen is toch hetzelfde als dat de ontvanger een kerstpakketje van een instantie krijgt. Dat laatste mag blijkbaar zonder dat het consequenties heeft. Het zijn in beide gevallen goederen. Of ik zie ik dat verkeerd? Er zijn zoveel instanties die iets doen voor mensen die bijv in de bijstand of schuldsanering zitten, en vaak zitten er ook cadeaubonnen bij. Wordt dit dan niet gezien als neveninkomsten? Ben daar oprecht benieuwd naar.
Dat is nog iets anders; ik zou echt nooit mijn naam of adres delen, omdat ik simpelweg niet wil dat mensen weten wie ik ben. Of dat iemand van mijn werk mij herkent ofzo. Ik zou ook nooit naar een meetup gaan.
donderdag 20 december 2018 om 09:49
Ik ben hier al herkend door een aantal klanten die blijkbaar ook op het Viva forum zitten. Wie mij kent, weet meteen wie ik ben dus de kans was vrij groot dat dat zou gebeuren. Vind ik geen enkel probleem. Wat ik niet op internet kwijt wil zet ik er ook niet op.Nitflex schreef: ↑20-12-2018 09:38Ik denk dat Nouschi bedoelde als uit andere reacties van iemand zou blijken dat iemand zwart werkt ofzo. Niet wat betreft kerstpakketten.
Dat is nog iets anders; ik zou echt nooit mijn naam of adres delen, omdat ik simpelweg niet wil dat mensen weten wie ik ben. Of dat iemand van mijn werk mij herkent ofzo. Ik zou ook nooit naar een meetup gaan.

donderdag 20 december 2018 om 09:51
Ik mopper weleens over familie en collega’s. Dus ik houd dat liever gescheiden.Life_is_sweet schreef: ↑20-12-2018 09:49Ik ben hier al herkend door een aantal klanten die blijkbaar ook op het Viva forum zitten. Wie mij kent, weet meteen wie ik ben dus de kans was vrij groot dat dat zou gebeuren. Vind ik geen enkel probleem. Wat ik niet op internet kwijt wil zet ik er ook niet op.

donderdag 20 december 2018 om 09:55
donderdag 20 december 2018 om 09:56
Zo doe ik het ook.Life_is_sweet schreef: ↑20-12-2018 09:49Ik ben hier al herkend door een aantal klanten die blijkbaar ook op het Viva forum zitten. Wie mij kent, weet meteen wie ik ben dus de kans was vrij groot dat dat zou gebeuren. Vind ik geen enkel probleem. Wat ik niet op internet kwijt wil zet ik er ook niet op.
Maar ik begrijp wel als je een topic opent over problemen, dat je niet wil dat iedereen in je omgeving dat weet. Dat zou ik dan eventueel onder een andere nick doen, moest dat nodig zijn.
Life is short. Eat dessert first.
donderdag 20 december 2018 om 10:03
Dat is heel lastig want in het echte leven doe ik vaak alsof alles prima gaat. De enige die echt weet hoe het ervoor staat zijn mijn moeder en mijn buurvrouw die ongeveer in hetzelfde schuitje zit.\
Als je plaatselijk iets wil doen is de voedselbank misschien een goed begin.
donderdag 20 december 2018 om 10:10
Wat een hartverwarmend topic is dit geworden, heelijk zo voor de kerstdagen! Goed dat je het gemeld hebt to, asotrut schaamt zich hopelijk diep.. En dat is dan verdiend!
En wat een mooie acties van de dames hier, ik zou zelf graag iemand blij willen maken met een efteling kaartje, het is geldig tot en met 31 januari en ik was eerlijk gezegd vergeten dat ik hem had, maar tijdens het lezen van dit topic dacht ik er ineens aan en het lijkt me passen in dit topic..
Helaas is het er maar 1,maar het kan het verschil betekenen tussen wel of niet kunnen gaan.. Ik ontvang graag een bericht als je het wil, dan stuur ik het naar je op!
En wat een mooie acties van de dames hier, ik zou zelf graag iemand blij willen maken met een efteling kaartje, het is geldig tot en met 31 januari en ik was eerlijk gezegd vergeten dat ik hem had, maar tijdens het lezen van dit topic dacht ik er ineens aan en het lijkt me passen in dit topic..
Helaas is het er maar 1,maar het kan het verschil betekenen tussen wel of niet kunnen gaan.. Ik ontvang graag een bericht als je het wil, dan stuur ik het naar je op!

donderdag 20 december 2018 om 10:23
Ik wil het komende jaar gewoon forummen.Hoezitdit schreef: ↑20-12-2018 09:18Wat iemand schrijft over volgend jaar een kerstpakkettentopic te openen vind ik een goed idee.
En forummers voor mezelf als kandidaat noteren voor volgend jaar

donderdag 20 december 2018 om 10:47
granny71 schreef: ↑20-12-2018 10:03Dat is heel lastig want in het echte leven doe ik vaak alsof alles prima gaat. De enige die echt weet hoe het ervoor staat zijn mijn moeder en mijn buurvrouw die ongeveer in hetzelfde schuitje zit.\
Ja, snap ik. Zoiets hangen de meesten niet aan de grote klok.
Voedselbank heb ik over nagedacht maar deze mensen krijgen, vermoed ik, al een pakket. Misschien moet ik eens rond gaan vragen aan mensen die een heleboel mensen kennen. Ik heb een paar in mijn omgeving, misschien dat zij iemand weten.

donderdag 20 december 2018 om 11:08
Ik zou denken aan iemand van je sportclub, als je kinderen hebt , kinderen van school, voedselbank kan natuurlijk ook altijd,Hoezitdit schreef: ↑20-12-2018 09:18Wat iemand schrijft over volgend jaar een kerstpakkettentopic te openen vind ik een goed idee.

donderdag 20 december 2018 om 11:14
Wauw, wat lief!!Ttroeteltje schreef: ↑20-12-2018 08:39benmamma, ik vind je reacties ontzettend sympathiek. Hetgeen je schrijft voelt oprecht, eerlijk en echt onwijs aardig. Zonder gein, je lijkt me een heel leuk mens!!
Neveninkomsten ben ik niet zo bang voor.
Het is beperkt en wat nog belangrijker is, niet structureel.
Iemand zou mij zwart kunnen maken bij de sociale dienst. Dat is zo. Had ik niet bedacht eerlijk gezegd.
Dat zou ik pas echt een enorme naaistreek vinden trouwens.
Zou ik zwartwerken.. Oké, dan is het ook heel dom van mij. Maar iemand omdat het kan het leven zuur maken..
Dat is wel heel triest.
Ik wil zo ook niet leven. Met de gedachte dat dit kan.
Ik heb echt wel een grens maar adres heb ik aan 3 gegeven. En ik ga er 100: vanuit dat dit oké zit.
donderdag 20 december 2018 om 11:19
Dat kan ook door iemand uit je eigen omgeving gebeuren helaas.
Ik heb geen idee wie het gedaan heeft maar ik ben door een anonieme tip eens de gelukkige ontvanger geweest van een tandenborstelcontrole.
Het was in de tijd dat ik hier aan het klussen was (toen ik net de sleutel had gekregen) en mijn zwager dagelijks kwam helpen met klussen.
Die tipgever zal wel gedacht hebben dat we een relatie hadden (brrrrrrrrrrrrrrrrrr)

donderdag 20 december 2018 om 11:43
Ik ben naar familie en vrienden ook minder open.granny71 schreef: ↑20-12-2018 10:03Dat is heel lastig want in het echte leven doe ik vaak alsof alles prima gaat. De enige die echt weet hoe het ervoor staat zijn mijn moeder en mijn buurvrouw die ongeveer in hetzelfde schuitje zit.\
Zeg tegen sommige mensen wel eens wat maar meestal de afgezwakte vorm.
Dus niet veel over deze maand dat weten een aantal wel. Maar hele dagen piekeren niet.
Ik wil dat ook niet. Heb 2 beloofd dat als ik echt geen boodschappen meer kan doen ik aan de bel trek.
Schaamte, geen gezellig onderwerp en ook een elke maand weer terugkerend onderwerp.
En het lukt, geen schulden, warm huis, eten op tafel, fatsoenlijke kleding aan ( ook wel gekregen kleding)
Dat ik best veel en vaak pijn heb ben ik wel iets opener in aan het worden.
Is veiliger. Kan iemand toch niks aan veranderen.
donderdag 20 december 2018 om 11:50
Over mijn neuropatische pijn praat ik dan weer niet want niemand kan zich er iets bij voorstellen of aan veranderen en ik wil zeker niet gezien worden als een aansteller/zeur
Zo zie je maar dat iedereen er totaal anders mee omgaat.

donderdag 20 december 2018 om 12:10
Ik noem het ook niet om te zeuren

Maar als uitleg waarom dingeb in en om het huis niet gebeurd zijn.
Ik zou afgelopen weekend woonkamer schilderen, zou al eerder maar uitgesteld.
Maar fysiek ging het slecht, dus verteld dat het niet gelukt was.
Begrijpen wat voor pijn.. Nee dat niet.
Wel dat ze begrijpen waarom ik dingen niet heb gedaan.
Of niet naar iemand toe wil fietsen omdat dat te zwaar zou zijn.
Vandaag eindelijk weer eens een dag met minder pijn dus ga boodschappen doen.