Jongen afgewezen maar spijt

19-12-2018 22:37 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Vorige week heeft een jongen bij mij op school me verteld dat hij me leuk begon te vinden. We zijn opzich vrienden, maar meer op feestjes. Op school spreek ik hem niet zo vaak. Ik heb toen tegen hem gezegd dat ik niks voor hem voelde op die manier. Nu ik hem elke dag op school zie voel ik toch wat als ik hem zie.. Ik weet niet zo goed wat ik er mee aan moet. De ene keer voel ik namelijk wat voor hem, maar de andere keer doet hij heel ongemakkelijk. Hij zegt af en toe geen eens hoi tegen me. Ik weet echt niet wat ik er mee aan moet. Advies is welkom!
Vind je hem leuk of vind je de aandacht en het idee dat hij je leuk vindt leuk?

Wees oprecht naar hem en jezelf.
Je vindt het leuk dat hij je leuk vindt. Dat is geen liefde.
Ik denk dat het heus wel bestaat dat je iemand eerst nooit met die ogen had bekeken, maar dat er alsnog een vonkje overslaat als je erachter komt dat diegene jou wel zo ziet. Het zal wel niet zo zijn dat mensen elkaar altijd op precies hetzelfde moment leuk beginnen te vinden.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Je kans is geweest.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Het kan zijn dat je nu anders naar hem bent gaan kijken dan eerst. Er is maar 1 manier om hierachter te komen. En dat is door er gewoon met hem over te praten en kijken wat ervan komt
Je kan hem toch eens aanspreken en zeggen dat hij je laatst overvallen hebt maar dat jij hem ook leuk vindt.

Ga gewoon lekker ergens samen iets drinken of een filmpje pakken en zie hoe het gaat lopen.
Men lijd het meest om het lijden dat men vreest.
Vraag hem mee uit.
Ik heb nog steeds spijt van een gemiste kans van 15 jaar geleden.
T.H. uit O if you're out there...
Flirt gewoon een beetje, kom in contact. Dan merken jullie vanzelf wel of het van beide kanten klikt
Spreek hem eens aan. Zeg dat het je overviel. Dat je wel een keer wat met hem wilt gaan drinken om te zien wat er in zit.
Hij voelt zich afgewezen denk ik, zou kunnen dat hij daarom wat afstandelijk doet. Veel mensen vinden een blauwtje lopen moeilijk.
Zijn gedrag is normaal gedrag. Zo gedraagt het merendeel van de jongens zich wanneer die geconfronteerd worden met een meisje dat zij leuk vinden maar die hen heeft afgewezen, alsof ze zich geen houding weten te geven tussen verstand en gevoel.

Naarmate men ouder wordt leert men hier meestal beter mee om te gaan.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
SjakS schreef:
20-12-2018 07:37
Spreek hem eens aan. Zeg dat het je overviel. Dat je wel een keer wat met hem wilt gaan drinken om te zien wat er in zit.
Hij voelt zich afgewezen denk ik, zou kunnen dat hij daarom wat afstandelijk doet. Veel mensen vinden een blauwtje lopen moeilijk.
Eens.
Misschien dat hij wel een afspraakje met je maakt maar je daarna op de lange baan schuift of je na een keer uitgaan afwijst, uit wraak.

Ikzelf zou in zijn plaats denken: oh ze heeft even niemand anders en nou ben ik weer even goed genoeg?
retrostar schreef:
20-12-2018 09:41
Misschien dat hij wel een afspraakje met je maakt maar je daarna op de lange baan schuift of je na een keer uitgaan afwijst, uit wraak.

Ikzelf zou in zijn plaats denken: oh ze heeft even niemand anders en nou ben ik weer even goed genoeg?
Kan. Ik zou dat echt raar gedrag vinden, maar misschien heb je gelijk en is hij inderdaad een erg rancuneus type.

Ik vind het in elk geval onzin dat "je kans geweest is" als je er niet meteen op in bent gegaan. Gevoelens kunnen veranderen en je kunt best anders naar iemand gaan kijken.
Susan schreef:
20-12-2018 09:42
Kan. Ik zou dat echt raar gedrag vinden, maar misschien heb je gelijk en is hij inderdaad een erg rancuneus type.

Ik vind het in elk geval onzin dat "je kans geweest is" als je er niet meteen op in bent gegaan. Gevoelens kunnen veranderen en je kunt best anders naar iemand gaan kijken.
Laten we het hopen. In elk geval als je afgewezen wordt heb je de kans afgekoeld te raken om jezelf te beschermen. En om dan helemaal opnieuw echt enthousiast te worden? Het kan, maar het is niet voor de hand liggend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven