Ouders

21-12-2018 15:46 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal,

Ik loop dus maanden lang met een groot geheim.
Mijn ouders kunnen het niet zo goed met elkaar hebben al jaren, maar ze hebben nooit een definitieve besluit gemaakt om te scheiden tot de dag van vandaag. Ik zelf ben een meisje van 16.

Mijn vader heeft het niet goed hij is psygisch en slikt pillen in die helpen tegen zijn woede. Mijn vader mag geen auto rijden en ook niet werken doordat hij deze pillen inslikt. Mijn moeder is naar Nederland geïmmigreerd doordat mijn vader al in Nederland woonde en hier is opgegroeid. Mijn moeder had het niet al te best in haar eigen land. Ze zat bv niet op school. Hierdoor hebben we het erg moeilijk thuis we zitten vooral met geldprobleem ( mijn moeder is huis vrouw )
en verdiend daarom niet veel om mijn hele gezin te onderhouden. En daarnaast ben ik de oudste.

Ik ben er vorig jaar achter gekomen dat mijn moeder contact heeft met een andere man. Niet op een vriendschappelijke manier maar veel meer dan dat...
het heeft me zoveel pijn gedaan om mijn moeder zo te zien vreemd gaan met een andere man terwijl het die tijd nog goed ging tussen mijn ouders.
De man waarmee mijn moeder vreemdgaat weet zelf ook dat ze een man heeft.. hij wilt juist dat ze gaan scheiden zodat hij iets met mijn moeder kan beginnen. En het ergste is dat ik een jonge broertje heb en mijn moeder op een seksuele manier tegen deze man praat via WhatsApp ( ik heb ooit haar WhatsApp gecheckt en hij stuurde haar een di**pik)
Ik kan het gewoon niet geloven dat mijn moeder zo’n vieze actie maakt tegenover mijn gezin
.
Maar even terug ik heb dus een jonge broertje en ik vrees dat mijn jonge broertje van deze man komt waarmee ze vreemd gaat. ( mijn ouders waren die tijd nog samen en nu ook nog. ze zijn van plan om te gaan scheiden )
Ik heb mijn moeder zovaak de pil zien slikken op de momenten dat mijn vader weken niet thuis was door de ruzies die ze hadden. En de dag dat ze intiem hadden gepraat ( mijn moeder en de man waarmee ze vreemd is gegaan ) die dag had ik nog een intieme gesprek van ze gelezen jammer genoeg... toen ze s’avonds thuiskwam nam ze gelijk de pil in ik zag het. En ik weet van mijn moeder dat ze dezelfde week ongesteld word als dat ik word. Dus het heeft niets met menstruatie etc te maken mijn
moeder heeft gewoon seks gehad met een andere man terwijl mijn moeder getrouwd is en ook nog is een moslima is.
Wat me ook pijn heeft gedaan is dat in deze tijd maar een iemand er voor me was
En diegene heeft me in deze moeilijke tijd gedumpt en achter gelaten zonder enige gevoel ( mijn ex waar ik 2 jaar mee had ).
Ik zie het allemaal even niet meer zitten en vele mensen die mij advies proberen te geven zeggen dat ik het tegen me vader moet gaan zeggen dat me moeder vreemd gaat, makkelijk gezegd dan gedaan mijn vader heeft erge woede problemen en kan het zo allemaal op mij afreageren mij in elkaar slaan of mij uitschelden, maar ik zeg het jullie eerlijk heb liever dat die mij slaat, want zijn woorden doen mij veel pijner.

Ik heb ook geen goede band met mijn moeder.

Ik ben zo bang dat mijn ouders zullen scheiden ( wat dus waarschijlijk het geval is ) Zometeen woon ik bij me moeder en die vieze man waarmee ze vreemd gaat😔
( ik ben er achter gekomen wat zijn naam achternaam, hoe die d’r uit ziet, waar die woont etc.)

Dankjewel voor de moeite om mijn verhaal te hebben gelezen.

Hebben jullie advies voor me zou heel fijn zijn ❤️
Anonieme77 schreef:
21-12-2018 18:24
Ik neus er wel in wanneer ik wil.
Ik wil de waarheid weten je moet straight zijn tegenover mij.
De waarheid kan hard zijn maar liever de waarheid en pijn dan een leugen dat niet pijnlijk is! En verder bedankt
Je hebt niks te zoeken in je moeders telefoon! Dat is privé!

Jij hebt niet zoveel te willen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Anonieme77 schreef:
21-12-2018 18:15
Schat, het valt echt wel mee hoe agressief mijn vader is, want hij slikt daar toch pillen voor. Hij heeft Mn moeder nog nooit geslagen maar is agressief qua manier van praatten.
Ik hou haar menstruatie helemaal niet bij we zijn gewoon toevallig altijd de zelfde week ongesteld. Ik heb duidelijk gezegd dat ik haar de pil zag inslikken terwijl ze niet ongesteld was, want dat was ik in die tussentijd ook niet.

Ze woont hier trouwens al 15 jaar.. ze spreekt de taal wel prima.
En sorry hoor, maar wat je nu zegt vind ik een beetje raar in een huwelijk zitten 3 Je hebben. En vreemdgaan kan volgens jouw wel tenminste zo verwoord jij het.
Ik zeg ook niet dat een moslima vast zit in ongeluk... maar in de islam dus mijn geloof is het een grootte zonde om seks te hebben met iemand buiten om je man.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is geworden
Zeg, honnepon, jij zegt zelf in je OP dat je nlbang bent dat je vader je in elkaar slaat. Dat is best wel alarmerend. Daarnaast is verbale agressie ook gewoon echt agressie, daar hoef je niet per se voor te slaan.
En om het op geloof te gooien is kul, want mag je volgens de islam wel je vrouw uitschelden? Die passage heb ik ff gemist.
Natuurlijk beweer ik niet dat vreemdgaan 'mag', maar als je in een liefdeloos huwelijk zit kan ik me wel voorstellen dat je je geluk elders zoekt.
En ik denk ook dat je een keer de bijsluiter van de pil moet lezen...
Anonieme77 schreef:
21-12-2018 18:25
Wel heel toevalig dat ze die dag een intieme gesprek met deze man had. En de avond dat ze laat thuis kwam de pil in nam.

Je weet hoe de pil werkt?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Anonieme77 schreef:
Wel heel toevalig dat ze die dag een intieme gesprek met deze man had. En de avond dat ze laat thuis kwam de pil in nam.
De pil werkt alleen als je hem drie weken achterelkaar slikt. Meestal is er na 3 weken een stopweek maar je kan hem ook gewoon doorslikken. Als je in die drie weken een pil overslaat ben je niet meer beschermd tegen een zwangerschap. Als je de pil alleen maar neemt nadat je seks hebt gehad werkt hij niet. Dat je moeder die pil slikte zegt dus niks over of ze seks heeft gehad, tenzij je de mornig-after pil bedoeld.
strontvliegje schreef:
Dat is jou mening maar dat maakt nog niet dat je in de whats App van je moeder gaat kijken. Niet meer doen, je gaat je alleen maar zorgen maken en boos maken. Je bent 16, richt je op school, op je vriendinnen. Je moeder maakt haar eigen keuzes.
Ze maakt haar eigen keuzes inderdaad, maar ze moet weten dat zij ook kapot zou gaan als mijn vader een jaar geleden tot de dag van vandaag vreemd ging met een andere vrouw!
Mijn vader verdiend die pijn niet! Groetjes
Je weet hoe de pil werkt? Omdat je het raar vindt dat ze de pil neemt als je vader er niet is en op de dag dat ze naar die man is geweest. De pil moet je iedere dag nemen he, daar ga je niet zomaar mee stoppen omdat je relatie even niet lekker loopt.
Anonieme77 schreef:
21-12-2018 15:46
makkelijk gezegd dan gedaan mijn vader heeft erge woede problemen en kan het zo allemaal op mij afreageren mij in elkaar slaan of mij uitschelden, maar ik zeg het jullie eerlijk heb liever dat die mij slaat, want zijn woorden doen mij veel pijner.
Anonieme77 schreef:
21-12-2018 18:15
Schat, het valt echt wel mee hoe agressief mijn vader is
Ehmm... 8-.

Sterkte verder, klinkt niet als een fijne situatie om in op te groeien. Is er een vertrouwenspersoon op school, of heb je een fijne mentor waar je mee kan praten? :hug:
Anonieme77 schreef:
21-12-2018 18:28
Ze maakt haar eigen keuzes inderdaad, maar ze moet weten dat zij ook kapot zou gaan als mijn vader een jaar geleden tot de dag van vandaag vreemd ging met een andere vrouw!
Je vader verdient die pijn niet maar ondanks dat is hij wel agressief ( verbale agressie is ook agressie) en je moeder ( en jij en je broertje ook!) verdienen het niet dat ze samen moeten wonen met een man die agressief is. Het is aan je vader om wat met die agressie van hem te doen.
Vreemdgaan praat ik niet goed, het was netjes geweest van je moeder als ze eerst was gescheiden voor ze een nieuwe relatie aanging maar als ik jou was zou ik mijn neus daar niet zover insteken, dat is iets tussen je ouders en niet voor een meisje van 16.
Anonieme77 schreef:
21-12-2018 18:24
Ik neus er wel in wanneer ik wil.
Ik wil de waarheid weten je moet straight zijn tegenover mij.
De waarheid kan hard zijn maar liever de waarheid en pijn dan een leugen dat niet pijnlijk is! En verder bedankt
Jouw moeder is jou geen enkele verantwoording verschuldigd. Hoe kom je daarbij?
Anonieme77 schreef:
21-12-2018 18:26
Hey, ik ben 16 en heb het tegen meerdere mensen verteld, maar niet echt iemand van mijn familie dat ben ik wel van plan. X
Je eigen moeder verraden? Staat daar niets over in de Koran?
Anonieme77 schreef:
Houd je pa toch niet zo de hand boven het hoofd. Je moeder verdient die pijn ook niet. En jij en je broertje al helemaal niet. De pijn en angst die het in een huis moeten leven met zo'n explosiegevaarlijke figuur bedoel ik dan.

Ik ben ook tegen vreemdgaan, niet vanuit geloof ingegeven. Vreemdgaan is niet de oplossing. Ze zou weg moeten gaan bij deze man, weg uit deze ongezonde relatie. Maar als haar eigen dochter al zo veroordelend is wil ik niet weten hoe de rest van haar omgeving reageert als ze dat doet.
Anonieme77 schreef:
21-12-2018 18:09
Nee, nadat ze zwanger werd.
Huh ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Vreemdgaan is nooit goed maar dat jij in haar telefoon neust is ook niet goed.

Ik zou het niet tegen je vader vertellen aangezien hij een kort lontje heeft maar ik zou wel tegen je moeder zeggen dat je weet dat zij een minnaar heeft en dan kijken hoe ze reageert.
Men lijd het meest om het lijden dat men vreest.
Maar goed, toch een fijne kerstvakantie!
blijfgewoonbianca schreef:
21-12-2018 18:48
Huh ?
TO is bang dat haar kleine broertje van die andere man is. Maar ma is aan de pil (en daar doet TO ook veroordelend over). Blijkbaar is ze dus pas na de geboorte van broertje begonnen met die pil.
Anonieme77 schreef:
21-12-2018 18:20
Ik heb daar wel wat te zoeken, ik vind het niet kunnen vreemdgaan ook voordat ze gewoon normaal met mijn vader was.
“Normaal met je vader?”

Weet jij überhaupt wel wat normaal is als je in een gezin bent opgegroeid met een vader met agressie problemen, en een moeder die niet kan werken? Dat bedoel ik niet eens gemeen. Maar je oordeelt heel hard, en daar ga je over een aantal jaar misschien wel heel veel spijt van hebben.

Natuurlijk is het niet ok wat je moeder doet. Maar je vader hoort haar niet uit te schelden, heel hun relatie klinkt in een oogopslag als een gevangenis van twee mensen die vast zitten aan elkaar.

Gun je dat je ouders de rest van hun leven? En ben jij dan echt het genie met alle kennis op deze wereld om te oordelen over wat goed of fout is? Zou jij zo’n toekomst voor jezelf willen?
Ik kan me voorstellen dat het thuis nu allemaal als een grote leugen voelt. Je moeder is in jouw ogen niet goed voor je vader. En je vader is ook niet helemaal goed voor je moeder (verbale agressie). En jij bent ondertussen best volwassen, dus je wil er graag iets aan doen.

Helaas, dat gaat niet. Je kunt andere mensen niet veranderen of echt beïnvloeden. Je ouders zijn verantwoordelijk voor zichzelf en jij voor jou.

Probeer steun te vinden bij een onafhankelijk iemand. Een vertrouwenspersoon op school of je huisarts. Probeer je best te doen om zelf de dingen goed op een rijtje te krijgen, sparen, goed op school zodat je een goede opleiding hebt en straks een fijne baan. Dan raak je zelf niet in een afhankelijkheidspositie en kun je jezelf goed onderhouden. En misschien op langere termijn zelfs je broertje en/of je ouders ondersteunen of een van hen als het nodig is.

Lastig hoor. Ik snap dat je boos bent op je moeder. Ze lijkt jullie veilige gezin op het spel te zetten. Waarom anderen het voor haar opnemen, is omdat zij waarschijnlijk het idee hebben dat het gezin al niet meer veilig was voor je moeder, gezien het gedrag van je vader.

Hoe het echt is, zullen we nooit weten. Je moeder, je vader, jij... jullie hebben allemaal je eigen waarheid en ervaring. Het enige dat helpt is zorgen dat je zelf goed in je schoenen staat en proberen niet te snel te oordelen. Heel veel sterkte.
Mik* schreef:
21-12-2018 18:41
Houd je pa toch niet zo de hand boven het hoofd.
Onbegrijpelijk. Het is een waardeloze vent die zijn dochter in elkaar slaat en zijn vrouw uitscheldt.
Anonieme77 schreef:
21-12-2018 18:19
Ik vind het duidelijk wel een vieze actie.
Zou jij het een normale actie van je moeder vinden als ze getrouwd is kinderen heeft en opeens vreemdgaat? Trouwens ze ging al vreemd voordat ze ruzie met mijn vader begon te krijgen.
En daarnaast heb ik een foto van die man gezien en vind hem maar een vieze gozer.
Nee niet vies, seks is gewoon en erg normaal menselijk gedrag.

Het is misschien niet netjes, ongepast, om als getrouwde man/vrouw buiten het huwelijk een andere partner te hebben om seks mee te hebben. Maar het is zeker niet vies.

Geloof me, bijna iedereen vindt het een raar, en soms wel een vies, idee dat je ouders seks kunnen hebben. Of dat dit niet een papa of mama past. Maar het zijn ook gewoon mensen van vlees en bloed, mensen die een actief seks leven kunnen en mogen hebben.

Binnen het geloof mogen wel vaker dingen niet. Alleen niet iedere gelovige of niet-gelovige houdt zich aan de heilige schriften. Dat is een vrije keuze. We leven hier in een land waarbij je volgende de staat/Nederland seks mag hebben buiten het huwelijk om en ook met een partner van hetzelfde geslacht. Wat niet mag is seks hebben met iemand die nog geen 16 jaar oud is.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Nouschi schreef:
21-12-2018 18:27
Je weet hoe de pil werkt?
Als to pas de pil gaat slikken vlak voor ze seks heeft voorzie ik een nieuw topic.
Anonieme77 schreef:
21-12-2018 18:19
Ik vind het duidelijk wel een vieze actie.
Zou jij het een normale actie van je moeder vinden als ze getrouwd is kinderen heeft en opeens vreemdgaat? Trouwens ze ging al vreemd voordat ze ruzie met mijn vader begon te krijgen.
En daarnaast heb ik een foto van die man gezien en vind hem maar een vieze gozer.
Je ouders liggen toch in scheiding?
En ik had werkelijk geen idee of en wanneer mijn moeder de pil slikte hoe weet jij dat allemaal? De pil slik je trouwens iedere dag. Laat je ouders zelf beslissen hoe ze met hun huwelijk omgaan. Daar heb jij niets mee te maken. En blijf van je moeders telefoon af. Zij heeft recht op haar privacy.
Anonieme77 schreef:
Nee, die pijn verdient je vader niet. Alleen het zo dat jouw vader en moeder volwassen zijn, zij hebben een relatie met elkaar. Als er een en ander aan de hand is in HUN relatie dat is het aan HEN om daar wat mee te doen.

Jij bent het kind, jij hebt NIETS te zoeken in hun PRIVE leven (waar dus ook HUN relatie onder valt).
Jij mag het een en ander vinden. maar dat is ondergeschikt. Sterker nog, jij hebt jezelf daar totaal niet mee te bemoeien. Net zo min dat jij iets te zoeken hebt op / in de telefoon van je moeder.

Als jouw ouders gaan scheiden dan is het aan jouw ouders om dat te vertellen aan de buitenwereld. Het is aan jouw ouders om sámen alles te regelen omtrent jullie kinderen. Je kunt je wensen kenbaar maken, maar jij kunt alleen spreken voor jezelf én niet voor je broertje / zusje.

Er is daarnaast het nodige advies gegeven, doe er wat mee.
Bedenk, voordat je een reactie plaatst, dat je in Nederland woont en de normen en waarden die er standaard / algemeen gangbaar zijn anders (kunnen) zijn dan wat jij gewend bent. Als je daar niet mee kunt leven of weet te dealen zou het misschien handiger zijn om dit soort issues neer te pennen op fora die binnen jullie cultuur gangbaar zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven