Kotsmisselijk van brute moord op studentes

20-12-2018 23:46 181 berichten
Iemand was zo “vriendelijk” mij het filmpje van de gruwelijke moord op (één van de) de studentes uit Noorwegen en Denemarken door te sturen. :cry:

Ik ben bijna flauwgevallen na het zien hiervan -ik opende het nietsvermoedend- en totaal van slag. Hoe kan iemand zoiets doen? Hoe kunnen mensen zo zijn? Dit kan niet echt zijn. Hoe kan dit???

Ik ben oprecht bang nu. Het word voor mij veel minder aantrekkelijk om als vrouw alleen te reizen. Ugh, walgelijk dat ik aan mezelf denk, terwijl er zoiets ergs is gebeurd..

Terrorisme.. Ik kan me er echt helemaal niets bij voorstellen dat ook maar iemand denkt dat dit is wat een geloof je voorschrijft. Ik kan dat niet geloven.

https://nos.nl/l/2264371

Waarom? Heeft iemand hier een helder antwoord op? :@@:
Alle reacties Link kopieren
pussywillow schreef:
21-12-2018 14:19
Alle geweld tegen vrouwen waar dan ook is misselijkmakend. Wakkert op slag mijn schurfthekel aan onbehouwen, wanstaltige, respectloze mannen weer aan. Niet aan Marokkanen, Turken of islamieten.
Geweld tegen kinderen, die zijn nog weerlozer dan volwassen vrouwen.
karin6789 schreef:
21-12-2018 14:24
Geweld tegen kinderen, die zijn nog weerlozer dan volwassen vrouwen.
Geweld tegen kinderen en dieren is helemaal kansloos. Zo klinken mannen voor mij als monsters die wat mij betreft op de goede na naar mars mogen verhuizen en elkaar maar lekker geweld aan gaan doen daar. Ben wel klaar met die kansloze figuren. Misschien tijd voor een tegenbeweging. Een vrouwenleger :mad:
Als bij deze gruwelijke moorden terroristische motieven meespelen is dat natuurlijk wel degelijk anders dan algemeen geweld tegen vrouwen. Zij zijn waarschijnlijk vermoord omdat ze westers waren dus vanwege hun afkomst. Als een donkere man wordt vermoord vanwege zijn huidskleur ga je dat toch ook niet bagatelliseren met "ach, er worden overal zoveel mannen vermoord, is allemaal even erg". Elke moord is erg, voor de slachtoffers en nabestaanden. Maar het motief van een moord doet er natuurlijk wel degelijk toe, als dat racisme is of vanuit andere extreme overtuigingen dan is het bedoeld om een specifieke doelgroep te raken zoals in dit geval de Westerse bevolking.

Ik heb het filmpje niet gezien, wil ik ook niet. Kan er niet tegen, lezen wat er gebeurt is blijft al meer dan genoeg hangen. Maar ik vind het ook respectloos naar de slachtoffers en nabestaanden. Wat voor meerwaarde heeft het om zoiets te bekijken behalve een ziekelijk soort entertainment. Het lijkt me echt niet fijn om zoiets per ongeluk onder ogen te krijgen dus ik kan me voorstellen dat je kwaad bent op degene die zulk materiaal verspreid.
jellycups01 wijzigde dit bericht op 21-12-2018 15:42
0.13% gewijzigd
S-Meds schreef:
21-12-2018 10:34
dit gaat niet over de islam dit gaat over terrorisme. Het christendom is toch ook geen verschrikkelijk geloof omdat er gekkies zijn die kinderen misbruiken of landen inpikken om "beschaving" te brengen.

Hmmm, Salman Rushdie moest ook dood.
Terrorisme of Islam?
karin6789 schreef:
21-12-2018 11:34
Het meeste geweld in de wereld is niet religieus gemotiveerd, het heeft zijn oorsprong in armoede, uitsluiting van bepaalde groeperingen en domheid. Slecht ingelichte, opgeleide en hele arme mensen zijn makkelijk op te zwepen door dogmatici.
Het geloof is het etiketje dat geplakt wordt op gruweldaden die meestal gepleegd worden door mensen die psychisch niet normaal zijn.
Ik zei de meerderheid van het geweld. Dus er zijn zeker (veel te veel) gewelddaden die niet religieus gemotiveerd zijn. Maar als we kijken naar grote gruweldaden in de geschiedenis, de kruistochten, de heksenjachten, de Armeense genocide, het geweld in Palestina/Israel, ook aan de meeste conflicten in Afrika en Azië ligt een religieuse basis ten grondslag. Het verkrachten van vrouwen in India is terug te leiden tot het kastensysteem wat weer verbonden is aan het Hindoeïsme. De onderdrukking en moorden op de Rohingya, een Islamtische minderheid in het Boeddhistische Myanmar, ook religieus van aard.

Ik vind het heel mooi dat veel mensen steun uit het geloof halen. En dat mogen ze van mij ook zeker blijven doen. Maar als mensen zeggen dat de Islam slecht is, klopt dat mijn inziens niet. Alle geloven zijn dan slecht/gewelddadig als we het daar over willen hebben.

Ik denk inderdaad dat vaak gewelddadige mensen een excuus of reden zoeken om het te doen. Daar ben ik het mee eens. En dat is dan meestal in naam van religie of nationalisme.
jellycups01 schreef:
21-12-2018 14:54
Als bij deze gruwelijke moorden terroristische motieven meespelen is dat natuurlijk wel degelijk anders dan algemeen geweld tegen vrouwen. Zij zijn waarschijnlijk vermoord omdat ze westers waren dus vanwege hun afkomst. Als een donkere man wordt vermoord vanwege zijn huidskleur ga je dat toch ook niet bagatelliseren met "ach, er worden overal zoveel mannen vermoord, is allemaal even erg". Elke moord is erg, voor de slachtoffers en nabestaanden. Maar het motief van een moord doet er natuurlijk wel degelijk toe, als dat racisme is of vanuit andere extreme overtuigingen dan is het bedoeld om een specifieke doelgroep te raken zoals in dit geval de Westerse bevolking.

Ik heb het filmpje niet gezien, wil ik ook niet. Kan er niet tegen, lezen wat er is gebeurt is blijft al meer dan genoeg hangen. Maar ik vind het ook respectloos naar de slachtoffers en nabestaanden. Wat voor meerwaarde heeft het om zoiets te bekijken behalve een ziekelijk soort entertainment. Het lijkt me echt niet fijn om zoiets per ongeluk onder ogen te krijgen dus ik kan me voorstellen dat je kwaad bent op degene die zulk materiaal verspreid.
Eens.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
carrie-bradshaw schreef:
21-12-2018 08:12
Jij dacht oprecht dat ze niet eerst verkracht zouden zijn? Want dat kan je toch echt wel invullen, zonder dat iemand dat expliciet benoemt, als (Westerse) vrouwen ten prooi vallen aan een paar moslimterroristen.
Waar zeg ik dat ik dacht dat ze niet eerst verkracht zou zijn?

Ik zeg dat ik niet de details hoef te lezen/zien om te weten dat het er heel naar aan toe is gegaan. Dat ik niet van die zieke verhaaltjes mijn hoofd in hoef te pompen(dat willen terroristen juist graag, dat we dat doen met zijn alle, maar hey) om te zien dat er meer dan genoeg mis is met deze wereld.
anoniem_291865 wijzigde dit bericht op 21-12-2018 15:27
6.18% gewijzigd
Kip80 schreef:
21-12-2018 02:04
Als je dit soort ‘details’ niet wil lezen, waarom klik je dit topic dan aan?
Ik noem het het je hoofd gewoon wegdraaien van de hedendaagse werkelijkheid.
Helemaal met je eens.
aidem schreef:
21-12-2018 10:13
Ik heb het idee dat het nu echt doordringt bij veel mensen wat een verschrikkelijk geloof de islam nou eigenlijk is. Waar de volgelingen toe in staat zijn. We horen/lezen natuurlijk al jaren over dit soort gruwelheden maar het lijkt dat bij velen het kwartje nu pas echt valt of zo.

Het is een hele heftige video, de details zijn echt te gruwelijk om te beschrijven, en ook omdat het van die jonge onschuldige blonde meiden zijn komt het heel hard aan bij Nederlanders. Iedereen die ik spreek is ontdaan en er klaar mee.
Precies. Hoeveel slachtoffers m/v hebben dit in o.a. voormalig IS gebied wel niet ondergaan in diverse vormen (geen details want dat is naar). Deze wrede moorden zijn helaas een piepklein topje van een enorme ijsberg
S-Meds schreef:
21-12-2018 14:17
of dat meisje dat van haar fiets werd getrokken door Michael p.

Ach daar gaan we weer.
Een islamitische aanslag en gaan we het het nuanceren want : christendom, het Westen etc.

Over Michael P. loopt een aparte draad.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
karin6789 schreef:
21-12-2018 11:34
Het meeste geweld in de wereld is niet religieus gemotiveerd, het heeft zijn oorsprong in armoede, uitsluiting van bepaalde groeperingen en domheid. Slecht ingelichte, opgeleide en hele arme mensen zijn makkelijk op te zwepen door dogmatici.
Het geloof is het etiketje dat geplakt wordt op gruweldaden die meestal gepleegd worden door mensen die psychisch niet normaal zijn.
Eens. En het is al zo oud als de mensheid zelf. Helaas.

Overigens zou ik met die vriend/kennis eens een hartig woordje wisselen, om zulke filmpjes te sturen. Dat werd een fikse woordenwisseling. Ik ben ook absoluut niet gediend van dat soort filmpjes. Geschreven nieuwstekst komt al genoeg binnen, daar hoef ik zeker geen beelden bij. Ik vind het idee al erg dat iemand op zo’n manier aan haar einde moet komen en dan nog eens honderdduizend keer moet sterven op talloze smartphoneschermpjes. Gadverdamme wat een armoede.
lemoos2 schreef:
21-12-2018 20:57
Eens. En het is al zo oud als de mensheid zelf. Helaas.

Overigens zou ik met die vriend/kennis eens een hartig woordje wisselen, om zulke filmpjes te sturen. Dat werd een fikse woordenwisseling. Ik ben ook absoluut niet gediend van dat soort filmpjes. Geschreven nieuwstekst komt al genoeg binnen, daar hoef ik zeker geen beelden bij. Ik vind het idee al erg dat iemand op zo’n manier aan haar einde moet komen en dan nog eens honderdduizend keer moet sterven op talloze smartphoneschermpjes. Gadverdamme wat een armoede.
Ik heb inderdaad heel duidelijk laten weten wat ik ervan vind. En wat het (onvoorbereid bekijken van gruwelijk beeldmateriaal) met mij gedaan heeft. Laat staan hoe dit is voor de nabestaanden. En natuurlijk al helemaal voor die meiden zelf. Vooral degene die eerst getuige geweest is van de verkrachting en afslachting van haar vriendin, alvorens ze zelf verkracht en vermoord is. :"-( :cry: :woa:
jellycups01 schreef:
21-12-2018 14:54

Ik heb het filmpje niet gezien, wil ik ook niet. Kan er niet tegen, lezen wat er gebeurt is blijft al meer dan genoeg hangen. Maar ik vind het ook respectloos naar de slachtoffers en nabestaanden. Wat voor meerwaarde heeft het om zoiets te bekijken behalve een ziekelijk soort entertainment. Het lijkt me echt niet fijn om zoiets per ongeluk onder ogen te krijgen dus ik kan me voorstellen dat je kwaad bent op degene die zulk materiaal verspreid.

Eens.
LOEP ME MAAR aub.
hollebollegijs schreef:
21-12-2018 20:12
Ach daar gaan we weer.
Een islamitische aanslag en gaan we het het nuanceren want : christendom, het Westen etc.

Over Michael P. loopt een aparte draad.

Inderdaad.
LOEP ME MAAR aub.
Afbeelding
Beetje laat.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Mannen zijn monsters.
Lotus90 schreef:
21-12-2018 21:39
Ik heb inderdaad heel duidelijk laten weten wat ik ervan vind. En wat het (onvoorbereid bekijken van gruwelijk beeldmateriaal) met mij gedaan heeft. Laat staan hoe dit is voor de nabestaanden. En natuurlijk al helemaal voor die meiden zelf. Vooral degene die eerst getuige geweest is van de verkrachting en afslachting van haar vriendin, alvorens ze zelf verkracht en vermoord is. :"-( :cry: :woa:
Maar waarom heb je het filmpje niet snel weggeklikt dan na het zien van de eerste beelden!?

Je moet toch snel doorgehad hebben dat het helemaal de verkeerde kant op ging maar bent kennelijk toch blijven kijken...
Snap ik niet.
Some cause happiness wherever they go, others whenever they go. (Oscar Wilde)
Arkouda schreef:
22-12-2018 11:59
Maar waarom heb je het filmpje niet snel weggeklikt dan na het zien van de eerste beelden!?

Je moet toch snel doorgehad hebben dat het helemaal de verkeerde kant op ging maar bent kennelijk toch blijven kijken...
Snap ik niet.
Dat heb ik niet allemaal gezien hoor in de video wordt één van hun op een zieke langzame pijnlijke manier onthoofd, ze ligt op haar buik, in haar string. Het eerste wat ik dacht was: je zou er maar naast liggen en weten dat dit jou te wachten staat. Toen ik begon te kijken wist ik absoluut niet waar het over zou gaan. Het werd gauw genoeg duidelijk. Ik stopte inderdaad niet snel genoeg met kijken. Helaas. Daar heb ik nog steeds heel erg veel spijt van.
Arkouda schreef:
22-12-2018 11:59

Snap ik niet.
Wat ik ook niet snap is dat je hier speciaal een topic over opent. Dat het schokkend is om deze beelden te zien; absoluut. Maar ik mis toch een bepaalde bescheidenheid. Het is bovenal en in de eerste plaats voor deze vrouwen afschuwelijk en hun nabestaanden, vrienden, bekenden. Wijd je bericht aan hen. Ja, jij hebt de beelden gezien, maar zij ws ook. Kun je jezelf het voorstellen.
winnipeg’70 schreef:
22-12-2018 12:30
Wat ik ook niet snap is dat je hier speciaal een topic over opent. Dat het schokkend is om deze beelden te zien; absoluut. Maar ik mis toch een bepaalde bescheidenheid. Het is bovenal en in de eerste plaats voor deze vrouwen afschuwelijk en hun nabestaanden, vrienden, bekenden. Wijd je bericht aan hen. Ja, jij hebt de beelden gezien, maar zij ws ook. Kun je jezelf het voorstellen.
eens. het is bijna een vorm van ramptoerisme. daarbij doe je precies wat de terroristen willen, je geeft het aandacht. De familie heeft allang opgeroepen om de film niet te bekijken, niet te delen en te rapporteren.
S-Meds schreef:
22-12-2018 12:39
eens. het is bijna een vorm van ramptoerisme. daarbij doe je precies wat de terroristen willen, je geeft het aandacht. De familie heeft allang opgeroepen om de film niet te bekijken, niet te delen en te rapporteren.
Het is niet "bijna een vorm van ramptoerisme", het is ramptoerisme.
Lekker veilig vanuit je fijne stoel genieten van waargebeurde, verschrikkelijke gebeurtenissen.
karin6789 schreef:
22-12-2018 12:58
Lekker veilig vanuit je fijne stoel genieten van waargebeurde, verschrikkelijke gebeurtenissen.
je hebt gelijk natuurlijk. En dan zielig doen over het leed van een ander
karin6789 schreef:
22-12-2018 12:58
Het alternatief is dan om dit soort videos niet te bespreken, kop in het zand steken en doen alsof dit horrorgeloof niet bestaat? Misschien is het soms goed dat dit soort videos besproken worden in de media om mensen in te laten zien hoe gevaarlijk de islam echt is. Waar het toe in staat is. De Koran en de islam haalt het ergste in mensen naar boven. Het geweld wordt wereldwijd alleen maar fanatieker en gruwelijker.
aidem schreef:
22-12-2018 13:41
Het alternatief is dan om dit soort videos niet te bespreken, kop in het zand steken en doen alsof dit horrorgeloof niet bestaat? Misschien is het soms goed dat dit soort videos besproken worden in de media om mensen in te laten zien hoe gevaarlijk de islam echt is. Waar het toe in staat is. De Koran en de islam haalt het ergste in mensen naar boven. Het geweld wordt wereldwijd alleen maar fanatieker en gruwelijker.
ja. je hoeft de video niet te bespreken. onzin omdat te doen
de conclusie dat de islam gevaarlijk is is ook dom. terroristen kunnen gelovig zijn maar dat wil niet zeggen dat alle gelovigen terrorist zijn.
De feiten zijn dat het wereldwijde geweld op dit moment minder is dan dertig jaar geleden. Natuurlijk mag jij best geloven dat leven gevaarlijk is. dat is je vrije keuze
Iedereen heeft een ander idee bij wat wel en niet gepast is bij dit soort gebeurtenissen. Ik vind het ongepast dat de meeste mensen er geen nacht van wakker liggen dat dit soort dingen gebeuren. Ik vind het ongepast dat mensen zeggen “ach ja, terrorisme, de kans dat je daar slachtoffer van wordt is véél minder groot dan de kans dat je slachtoffer wordt van een verkeersongeluk”. Ik vind het ongepast dat mensen liever wegkijken en geen aandacht willen besteden aan grote problemen. Alsof het niet gebeurd is. Mensen zijn er nauwelijks mee bezig. Dat vind ik ongepast.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven