Beste/ droomkerstavond
vrijdag 21 december 2018 om 14:33
Ik vind kerst prima en gezellig. Maar kerstavond is voor mij niets bijzonders.
Ik vind alleen de drukte eromheen compleet onzinnig en bij vlagen vervelend. Getuige de diverse topics over het drama wat kerst en familie heet ben ik daar niet alleen jn.
Hier dus geen verplichtingen. Dit jaar is iedereen op eerste kerstdag bij ons omdat het zo uit komt en dat niemand hoeft te werken en ze het graag bij ons wilden doen. Prima. Gezellig.
vrijdag 21 december 2018 om 14:54
Je weet dat dit een Nederlands forum is?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
vrijdag 21 december 2018 om 14:56
poldervrouw: bij ons was het alle jaren geforceerd gedoe met onze neven en nichten uit frankrijk die we maar eens per jaar zien en voor de rest niks, vond ik eerlijk gezegd hypocriet, en dan de fake hugs begroeting. UGH!! blij dat dat gedaan is. en dan de saaie nieuwjaarskoffie bij mijn andere grootouders. dan moeten we ineens de happy family spelen terwijl we in het jaar meer problemen hebben met hun dan wat anders.
blij dat ik deze kerst zelf mag bepalen wat ik doe. natuurlijk is er een kerstfeestje maar het is tussen de feestdagen in.
blij dat ik deze kerst zelf mag bepalen wat ik doe. natuurlijk is er een kerstfeestje maar het is tussen de feestdagen in.
vrijdag 21 december 2018 om 14:56
ah! Lief!
Bij mij is het ook al aantal jaren gelden dat we samen met onze liefste vrienden in de auto op weg waren naar onze andere lieve vrienden die een huis in een wintersport gebied hebben. We kwamen daar in de kerstnacht aan en hebben een dag of 5 met z`n allen doorgebracht met veel skiën, lekker eten en wijn. , hoog "Last Christmas" van Wham gehalte, super!!!
zaterdag 22 december 2018 om 04:25
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
zaterdag 22 december 2018 om 11:13
Dit is mijn droom en die gaat een keer uitkomen ook, want het is een kwestie van doen voor mij.lux- schreef: ↑21-12-2018 00:54Mijn droomkerstavond is eigenlijk heel simpel. Op vakantie in het noorden in een idyllisch hutje met man en de kinderen en overdag skiën, sleeën of zo’n hondensleetocht ofzo. Dan thuis opfrissen en een lekker, maar niet al te uitgebreid diner met een goed stuk wild en een lekkere rode wijn. Dan bij een haardvuur leuke spelletjes spelen met warme chocomel en met een beetje geluk, en aangezien het mijn droomkerst is, kunnen we het noorderlicht zien die nacht.
Hier in NL vind ik fijn om gezellig te tafelen met familie en vrienden, wijntjes erbij, spelletjes spelen. Op eerste kerstdag dan heerlijk in me pyjama rondlopen en savonds uiteten.
zaterdag 22 december 2018 om 15:57
zaterdag 22 december 2018 om 16:36
Zo'n vier jaar geleden, de laatste Kerst thuis voor mijn vader naar een tehuis moest. (Hij is vorig jaar overleden (63) aan een snelle, zware vorm van dementie). Ik had een compleet 4- gangen diner gepland voor Kerstavond. Allemaal nieuwe recepten die ik nog nooit had gemaakt. Maar vreemd genoeg lukte alles perfect, alles smaakte perfect, niets ging fout. Alsof het een soort perfect afscheidsmaal was, waar hij voor het laatst nog "soort van" kon van genieten. Voor zover hij dat nog kon.
zaterdag 22 december 2018 om 19:42
Alsjeblieft niet zegSubnautica schreef: ↑22-12-2018 16:33Is er dan potdomme niemand die naar All you need is love gaat kijken??
Bij de ouders van mijn ex stond dat vaak op met kerstavond. En dat programma duurde ook nog eens lang... leek wel een eeuwigheid te duren. Was niet vet.
zaterdag 22 december 2018 om 19:49
Oh nee, dat vind ik zo erg.Subnautica schreef: ↑22-12-2018 16:33Is er dan potdomme niemand die naar All you need is love gaat kijken??
Mensen die elkaar 20 jaar niet gezien hebben en dan zo blij zijn dat ze elkaar door Robert weer zien.
Als je elk jaar 200 euro spaart , heb je na 10 jaar echt genoeg geld voor een ticket.
Behoorlijk nep dus.
zaterdag 22 december 2018 om 20:01
zaterdag 22 december 2018 om 20:18
zaterdag 22 december 2018 om 21:17
Haha, ik wilde ook al de Wham-clip noemen! Dat leek mij vroeger de ideale kerst.
Nu ik een gezin heb zou ik het het liefst met hen en eventueel nog een ander bevriend gezin willen vieren zoals iemand anders al beschreef: in het hoge noorden, chaletje, skiën, hondensleetocht, haardvuur en lekker eten.
Poep, wie heeft jou gescheten?
zaterdag 22 december 2018 om 21:23
Katteliek?vivaratje schreef: ↑22-12-2018 20:01Ik ben van huis uit katteliek en we gingen op kerstavond naar de nachtmis. In het donker lopend naar de kerk dat was erg spannend toen. En dan kwam je thuis en had mijn oudste broer of mijn vader de tafel gedekt met broodjes etc. Een mooie herinnering aan kerst en familie
zaterdag 22 december 2018 om 21:24
Nee absoluut niet.Subnautica schreef: ↑22-12-2018 16:33Is er dan potdomme niemand die naar All you need is love gaat kijken??