Percentage diagnose autisme
zondag 23 december 2018 om 23:19
Ja, nu ben je te laat hoor...AeonOfWinter schreef: ↑23-12-2018 23:17Oh, dan ben ik autist geweest tot 2 jaar geleden. Kom maar met die stempel!
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
maandag 24 december 2018 om 00:43
AUTISMEAeonOfWinter schreef: ↑23-12-2018 23:17Oh, dan ben ik autist geweest tot 2 jaar geleden. Kom maar met die stempel!
So die is gestempelt.
maandag 24 december 2018 om 01:06
Als het zo ernstig is als dat je nu laat overkomen was het op het speciaal onderwijs al wel naar boven gekomen denk ik.
Of je autisme hebt of niet is eigenlijk niet zo belangrijk. Je bent wie je bent en dat is prima toch?! Ik denk dat een stempel daar niet zoveel aan zal veranderen. Je word er niet ineens een ander mens van. Je zal tegen dezelfde zaken blijven aanlopen als waar je nu tegenaan loopt.
Of je autisme hebt of niet is eigenlijk niet zo belangrijk. Je bent wie je bent en dat is prima toch?! Ik denk dat een stempel daar niet zoveel aan zal veranderen. Je word er niet ineens een ander mens van. Je zal tegen dezelfde zaken blijven aanlopen als waar je nu tegenaan loopt.
maandag 24 december 2018 om 07:19
Of juist niet erg, je doet alsof autisme een feestje is. Nou kan je zeggen het is echt anders. Zijn zoveel dingen/diagnoses die je hebt. Misschien heb je niks. Je weet het niet en een POH kan het je ook niet gaan vertellen.
maandag 24 december 2018 om 07:31
Ik snap het best. Je wil hulp en om voor bepaalde zaken in aanmerking te komen is het beter wanneer je kunt aantonen wat er aan de hand is. Ik zou het rustig afwachten en daarna nadat het diagnosetraject is afgerond bij de gemeente een aanvraag doen om in het doelgroepregister te komen (participatiewet).
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
maandag 24 december 2018 om 07:39
Sorry, hier moet ik echt eventjes op inhaken want je schildert autistische mensen nu af als mensen die niks in hun leven bereiken.
Heb zelf een zoontje van 3 jaar die behoorlijk autistisch is maar hij doet enorm zijn best op zijn manier en ik ben ervan overtuigd dat hij wel degelijk iets kan bereiken in zijn leven.
Dus dat jij zoiets schrijft steekt mij behoorlijk.
Dat jij, voor jouw gevoel, niks bereikt hebt in jouw leven is niet te wijten aan autisme, ALS je dat al hebt!
Men lijd het meest om het lijden dat men vreest.
maandag 24 december 2018 om 08:57
Humbull82 schreef: ↑24-12-2018 07:39Sorry, hier moet ik echt eventjes op inhaken want je schildert autistische mensen nu af als mensen die niks in hun leven bereiken.
Heb zelf een zoontje van 3 jaar die behoorlijk autistisch is maar hij doet enorm zijn best op zijn manier en ik ben ervan overtuigd dat hij wel degelijk iets kan bereiken in zijn leven.
Dus dat jij zoiets schrijft steekt mij behoorlijk.
Dat jij, voor jouw gevoel, niks bereikt hebt in jouw leven is niet te wijten aan autisme, ALS je dat al hebt!
''Kortom ik heb niks bereikt met mijn leven.''
maandag 24 december 2018 om 09:20
Maar ligt dat aan je eventuele autisme of aan je doorzettingsvermogen? Ik ken nl genoeg mensen die ook "niks" bereikt hebben maar ook zeker geen autisme hebben.
Niks staat tussen aanhalingstekens omdat iedereen wel wat bereikt in het leven. Maar je moet je niet aan anderen meten. Bekijk wat je al wel bereikt hebt.
Ik denk dat het ook een doorzettingsprobleemje is. Want ook mensen met autisme kunnen dingen bereiken, daar ken ik er ook aan aantal van. Zij willen dingen bereiken en nog wel moeite het ze ook kost, ze zetten door wat gaat met vallen en opstaan.
Denk je dat een diagnose er bij jou voor zorgt dat je deze uitdagingen wel aan gaat? Zo ja waarom begin je daar nu niet al mee?
maandag 24 december 2018 om 09:56
Als je alleen kijkt naar wat je maatschappelijk bereikt heb je een beperkte blik.
Ik heb maatschappelijk niks bereikt, maar ik ben een leuk mens, een fijn mens, een goede vriendin, breed geïnteresseerd, hulpvaardig, enz. enz.
Ik vind dat ik een boel bereikt heb.
Live in the here and now, because your future doesn't look bright.
Week 8 van de Extremely Demotivational Calendar
maandag 24 december 2018 om 10:07
Er zijn zat mensen met autisme of een andere aandoening die vast lopen in hun leven zonder de juiste hulp. Dat heeft niets met doorzetten te maken. Je vraagt iemand met een gebroken been ook niet om een marathon te lopen maar bij een ontwikkelingsstoornis ligt het ineens aan je motivatie???
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
maandag 24 december 2018 om 10:32
Mee eens.viva-amber schreef: ↑24-12-2018 10:07Er zijn zat mensen met autisme of een andere aandoening die vast lopen in hun leven zonder de juiste hulp. Dat heeft niets met doorzetten te maken. Je vraagt iemand met een gebroken been ook niet om een marathon te lopen maar bij een ontwikkelingsstoornis ligt het ineens aan je motivatie???
Daarbij: doorzettingsvermogen is iets waar niet iedereen evenveel van heeft en het is maar zeer matig aan of bij te leren.
maandag 24 december 2018 om 11:03
Eensviva-amber schreef: ↑24-12-2018 10:07Er zijn zat mensen met autisme of een andere aandoening die vast lopen in hun leven zonder de juiste hulp. Dat heeft niets met doorzetten te maken. Je vraagt iemand met een gebroken been ook niet om een marathon te lopen maar bij een ontwikkelingsstoornis ligt het ineens aan je motivatie???
maandag 24 december 2018 om 11:07
Dat klopt maar als je verwacht dat je autisme hebt is via internet tips en trucjes vinden heel makkelijk. Dat kan je al een eind verder helpen totdat je de juiste hulp gevonden hebt. Hulp zoeken is goed, maar je zal niet slechter worden van de tips van internet mbt autisme als je je geen autisme hebt.viva-amber schreef: ↑24-12-2018 10:07Er zijn zat mensen met autisme of een andere aandoening die vast lopen in hun leven zonder de juiste hulp. Dat heeft niets met doorzetten te maken. Je vraagt iemand met een gebroken been ook niet om een marathon te lopen maar bij een ontwikkelingsstoornis ligt het ineens aan je motivatie???
Waar een wil is, is ook een kleine weg en wanneer je zo vast loopt, is elk klein stapje voorwaarde er 1.
maandag 24 december 2018 om 11:35
Mijn ervaring met autisme is dat nou juist dat eerste stapje vaak zo moeilijk is. Juist daar is hulp bij nodig.Tess1981 schreef: ↑24-12-2018 11:07Dat klopt maar als je verwacht dat je autisme hebt is via internet tips en trucjes vinden heel makkelijk. Dat kan je al een eind verder helpen totdat je de juiste hulp gevonden hebt. Hulp zoeken is goed, maar je zal niet slechter worden van de tips van internet mbt autisme als je je geen autisme hebt.
Waar een wil is, is ook een kleine weg en wanneer je zo vast loopt, is elk klein stapje voorwaarde er 1.
maandag 24 december 2018 om 12:05
Ja en dat heeft TO via de Praktijkondersteuner ook vast gekregen. TO geeft aan er iets aan te willen doen dan is elke tip welkom. Je hoeft ze niet allemaal zelf toe te passen maar elke tip is een klein stapje vooruit.
Hij woont ook nog thuis dus hulp van ouders is wellicht ook in te schakelen. Hulp hoeft niet alleen professioneel te zijn. Ik ken ook genoeg mensen met autisme wel of niet met officiële diagnose die wel zelf stappen hebben gezet of een coach inschakelen om ze op weg te helpen.
maandag 24 december 2018 om 12:35