Ik ben vreemdgegaan
maandag 24 december 2018 om 23:04
Hee,
Ik ben een meid van 20 en ik ben vreemdgegaan. Het was een one time thing en het is de meest verschrikkelijke fout geweest van mijn leven. Ik heb drie jaar een relatie en we hebben lief en leed met elkaar gedeeld en zoveel moois maar ook minder Moois meegemaakt. Steunden elkaar altijd, konden zo goed lachen samen en hadden gewoon echt de perfecte relatie. Nu ben ik na een borrel, waarbij ik heel dronken ben geworden met een collega in bed beland. Ik liet hem bij me slapen op de bank omdat hij het ov hadbgemist. Ik had echt nooit de intentie of de gedachte dat ik vreemd zou gaan en iedereen om mij heen weet dat ik in de drie jaar nooit een misstap heb begaan of daar uberhaupt in geinteresseerd was. Ik was altijd zo trouw als een hond en ik snap niet dat dit heeft kunnen gebeuren. Ik ben helemaal kapot hiervan, ik vind het zo erg dat ik hem pijn heb gedaan. Ik kan mn hart wel uitkotsen. Ik walg van mezelf en ik zie het leven niet meer zitten. Hij walgt eveneens van mij en wilt me nooit meer zien.. hij vindt me een hoer. Ik heb zoveel spijt, voel me zo schuldig, ik heb hem nooit pijn willen doen en toch is het gebeurd. Ik heb wel nee gezegd voordat het gebeurde maar niet genoeg.. ik heb geen gevoelens voor mn collega, zie hem niet zitten en vind hem nieteens aantrekkelijk.. ik heb zelfs per direct ontslag genomen omdat ik het zo erg vind. Ik ben bereid om alles te doen om maar een kleine kans te krijgen om te laten zien dat ik te vertrouwen ben en dat hij de enige is.. ik wil hem niet kwijt.. maar het is aan hem. Het is nog maar drie dagen sinds dat hij het weet en sinds vandaag weet hij ook dat er seks was. Hij zegt nu dat het helemaal over is en hij me nooit meer hoeft te zien en allemaal andere pijnlijke maar begrijpelijke dingen.. zou dit nog kunnen veranderen of moet ik het accepteren?
Zijn er meer mensen die vreemdgegaan zijn en er samen met hun vriend(in) bovenop gekomen zijn? Please share your experiences..
En zo niet, hoe zijn jullie hier in hemelsnaam overheen gekomen? Ik kan niet meer en ik wil niet weer. Ik ben alles kwijt wat me lief was door een domme fout en ik weet nieteens wat me bezielde..
Please wees niet hard voor me, ik ben al heel hard voor mezelf en ik schaam me zo, voel me zo schuldig.. wil er ook bij zeggen dat het gelijk heb opgebiecht en drie dagen erna ook heb verteld over de seks die echt niks betekende en van korte duur was. Please help.
Dankjewel lieve mensen.
Ik ben een meid van 20 en ik ben vreemdgegaan. Het was een one time thing en het is de meest verschrikkelijke fout geweest van mijn leven. Ik heb drie jaar een relatie en we hebben lief en leed met elkaar gedeeld en zoveel moois maar ook minder Moois meegemaakt. Steunden elkaar altijd, konden zo goed lachen samen en hadden gewoon echt de perfecte relatie. Nu ben ik na een borrel, waarbij ik heel dronken ben geworden met een collega in bed beland. Ik liet hem bij me slapen op de bank omdat hij het ov hadbgemist. Ik had echt nooit de intentie of de gedachte dat ik vreemd zou gaan en iedereen om mij heen weet dat ik in de drie jaar nooit een misstap heb begaan of daar uberhaupt in geinteresseerd was. Ik was altijd zo trouw als een hond en ik snap niet dat dit heeft kunnen gebeuren. Ik ben helemaal kapot hiervan, ik vind het zo erg dat ik hem pijn heb gedaan. Ik kan mn hart wel uitkotsen. Ik walg van mezelf en ik zie het leven niet meer zitten. Hij walgt eveneens van mij en wilt me nooit meer zien.. hij vindt me een hoer. Ik heb zoveel spijt, voel me zo schuldig, ik heb hem nooit pijn willen doen en toch is het gebeurd. Ik heb wel nee gezegd voordat het gebeurde maar niet genoeg.. ik heb geen gevoelens voor mn collega, zie hem niet zitten en vind hem nieteens aantrekkelijk.. ik heb zelfs per direct ontslag genomen omdat ik het zo erg vind. Ik ben bereid om alles te doen om maar een kleine kans te krijgen om te laten zien dat ik te vertrouwen ben en dat hij de enige is.. ik wil hem niet kwijt.. maar het is aan hem. Het is nog maar drie dagen sinds dat hij het weet en sinds vandaag weet hij ook dat er seks was. Hij zegt nu dat het helemaal over is en hij me nooit meer hoeft te zien en allemaal andere pijnlijke maar begrijpelijke dingen.. zou dit nog kunnen veranderen of moet ik het accepteren?
Zijn er meer mensen die vreemdgegaan zijn en er samen met hun vriend(in) bovenop gekomen zijn? Please share your experiences..
En zo niet, hoe zijn jullie hier in hemelsnaam overheen gekomen? Ik kan niet meer en ik wil niet weer. Ik ben alles kwijt wat me lief was door een domme fout en ik weet nieteens wat me bezielde..
Please wees niet hard voor me, ik ben al heel hard voor mezelf en ik schaam me zo, voel me zo schuldig.. wil er ook bij zeggen dat het gelijk heb opgebiecht en drie dagen erna ook heb verteld over de seks die echt niks betekende en van korte duur was. Please help.
Dankjewel lieve mensen.
dinsdag 25 december 2018 om 05:43
dinsdag 25 december 2018 om 05:55
TO, je moet je even niet zo aanstellen nu.
Je hebt je laten gaan bij een borrel. Je maakte al een fout door die vent mee naar huis te nemen en daarna ging je nog even verder met hem.
Je hebt duizend kansen gehad om je te bedenken, maar nee, je koos voor de seks. En nu ben je ineens zielig en ziet zelfs het leven niet meer zitten. Vind je dat ook niet een enorm overdreven reactie? Het leven niet meer zien zitten, omdat je bewust met een ander seks hebt gehad. Nee joh, dat is echt een gekke gedachte hoor.
Ik denk dat je gewoon nog te jong bent voor een vaste relatie. 20 ben je. De kans dat je je leven lang bij je ex-vriend zou zijn geweest is vrijwel nihil, dus accepteer nou maar dat het uit is en ga door met leven. En later als je braaf getrouwd bent met een leuke man, dan kijk je terug op deze periode in je leven en kun je erom lachen. En dan vertel je je kleinkinderen dat ‘oma’ vroeger een beetje gekke dingen deed.
Je hebt je laten gaan bij een borrel. Je maakte al een fout door die vent mee naar huis te nemen en daarna ging je nog even verder met hem.
Je hebt duizend kansen gehad om je te bedenken, maar nee, je koos voor de seks. En nu ben je ineens zielig en ziet zelfs het leven niet meer zitten. Vind je dat ook niet een enorm overdreven reactie? Het leven niet meer zien zitten, omdat je bewust met een ander seks hebt gehad. Nee joh, dat is echt een gekke gedachte hoor.
Ik denk dat je gewoon nog te jong bent voor een vaste relatie. 20 ben je. De kans dat je je leven lang bij je ex-vriend zou zijn geweest is vrijwel nihil, dus accepteer nou maar dat het uit is en ga door met leven. En later als je braaf getrouwd bent met een leuke man, dan kijk je terug op deze periode in je leven en kun je erom lachen. En dan vertel je je kleinkinderen dat ‘oma’ vroeger een beetje gekke dingen deed.
dinsdag 25 december 2018 om 06:24
“Tot nu toe....”
Ze kan zichzelf nog tientallen jaren overtreffen
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
dinsdag 25 december 2018 om 09:04
Je hebt twee stomme fouten gemaakt; het boetekleed aantrekken is prima maar zowel jij als je vriend overdrijven. Jij met je 'ik zie het leven niet meer zitten' en hij met zijn 'hoer'. Dat laatste moet je gewoon niet pikken. Prima als je vriend jouw vreemdgaan niet pikt, maar niet prima als jij zijn hoer pikt om het maar weer goed te krijgen.
dinsdag 25 december 2018 om 10:45
Ja bizar. "Niet zo wereldschokkend". Het is gewoon keihard vreemdgaan.Chickeletta schreef: ↑24-12-2018 23:54Ik sta toch weer versteld van sommige reacties. Als het een man betreft die vreemd is gegaan, al dan niet in een dronken bui, wordt hij aan de hoogste boom opgeknoopt door heel Viva. Maar nee, als het en vrouw betreft die een slippertje maakt moet de man het maar pikken en is het zijn verlies als de relatie hierdoor ten einde komt.
In dit geval had to dr mond maar moeten houden en het “geheim” met zich meedragen?
Alsof zoiets niet uitkomt.![]()
Ik vind het niet meer dan logisch dat haar vriend het niet meer ziet zitten met haar.
Ja, van je fouten leer je idd. En daar zitten vaak gevolgen aan vast. Dit is er een van.
dinsdag 25 december 2018 om 11:09
Ik vind het juist goed dat je het verteld hebt. Eerlijkheid duurt het langst. Het is nu aan jouw vriend om te beslissen of hij verder wil. Jij hebt daar helaas geen invloed op.
Ik vind het ook kwalijk om te lezen dat je nee hebt gezegd en deze collega door ging. Ben je meegegaan in de seks of wilde je echt niet?
Ik vind het ook kwalijk om te lezen dat je nee hebt gezegd en deze collega door ging. Ben je meegegaan in de seks of wilde je echt niet?
dinsdag 25 december 2018 om 11:15
Jij vindt vreemdgaan wereldschokkend? Dat gebeurt heel vaak hoor. Ik ken meer stellen waar minstens één van de twee wel eens een slippertje heeft gemaakt dan waar dat niet gebeurd is, en vaak komen ze er nog samen uit ook. Fouten maken is menselijk, er wordt hier soms gedaan alsof het een soort misdaad is.vivautrecht85 schreef: ↑25-12-2018 10:45Ja bizar. "Niet zo wereldschokkend". Het is gewoon keihard vreemdgaan.
dinsdag 25 december 2018 om 11:21
Dat is het voor de meesten ook. En ook al is het geen misdaad, de ernst is toch wel op zijn minst te vergelijken met winkeldiefstal. En dat gebeurt ook heel vaak.Murrmurr schreef: ↑25-12-2018 11:15Jij vindt vreemdgaan wereldschokkend? Dat gebeurt heel vaak hoor. Ik ken meer stellen waar minstens één van de twee wel eens een slippertje heeft gemaakt dan waar dat niet gebeurd is, en vaak komen ze er nog samen uit ook. Fouten maken is menselijk, er wordt hier soms gedaan alsof het een soort misdaad is.
Maar goed, blijkbaar vindt jij het niet erg als je vriendje af en toe met een andere meid ligt te raggen.
dinsdag 25 december 2018 om 11:33
Als je al jaren samen bent, een huis en kinderen hebt samen, en er gaat er dan eentje vreemd, dan is het het waard om 'ervoor te vechten'.Murrmurr schreef: ↑25-12-2018 11:15Jij vindt vreemdgaan wereldschokkend? Dat gebeurt heel vaak hoor. Ik ken meer stellen waar minstens één van de twee wel eens een slippertje heeft gemaakt dan waar dat niet gebeurd is, en vaak komen ze er nog samen uit ook. Fouten maken is menselijk, er wordt hier soms gedaan alsof het een soort misdaad is.
Maar als je vriendinnetje op haar 20e met een ander het bed in duikt en dan nog kennelijk zonder enige andere reden dan dat ze dronken en geil was, dan is het gewoon tijd om uit elkaar te gaan. Over zulk bedrog is al nauwelijks heen te komen als je daar wel hele goede redenen voor hebt.
dinsdag 25 december 2018 om 11:41
Misschien zegt dat meer over het milieu waar jij vandaan komt. Ik ken er maar bar weinig.Murrmurr schreef: ↑25-12-2018 11:15Jij vindt vreemdgaan wereldschokkend? Dat gebeurt heel vaak hoor. Ik ken meer stellen waar minstens één van de twee wel eens een slippertje heeft gemaakt dan waar dat niet gebeurd is, en vaak komen ze er nog samen uit ook. Fouten maken is menselijk, er wordt hier soms gedaan alsof het een soort misdaad is.
Op zich het neuken zelf is niet gruwelijk erg. Maar het idee waarom. Je geeft er eigenlijk mee aan dat je niet voldoende liefde ervaart in je eigen relatie en behoefte hebt aan meer, bij een ander.
En dan kan je wel 100x zeggen dat dat niet zo is, maar waarom doe je het dan? In een dronken bui ga je toch ook niet parachute springen omdat je daar behoefte aan hebt? Waarom dan wel neuken met een ander.
Meeste partners komen daar lastig overheen.
dinsdag 25 december 2018 om 11:48
Neuken en liefde zijn twee verschillende dingen.Jardis schreef: ↑25-12-2018 11:41Misschien zegt dat meer over het milieu waar jij vandaan komt. Ik ken er maar bar weinig.
Op zich het neuken zelf is niet gruwelijk erg. Maar het idee waarom. Je geeft er eigenlijk mee aan dat je niet voldoende liefde ervaart in je eigen relatie en behoefte hebt aan meer, bij een ander.
En dan kan je wel 100x zeggen dat dat niet zo is, maar waarom doe je het dan? In een dronken bui ga je toch ook niet parachute springen omdat je daar behoefte aan hebt? Waarom dan wel neuken met een ander.
Meeste partners komen daar lastig overheen.
Een relatie, en zeker een huwelijk, is een economische verbintenis. Niet meer en niet minder. Je moet een huwelijk niet romantiseren.
dinsdag 25 december 2018 om 12:32
Een misplaatste metoo reactie nogwel. Volgensmij gaat #metoo over iets heel anders dan wat jij nu insinueerd.Monchu69 schreef: ↑25-12-2018 05:41Wat een bizarre reactie. Dit is zo’n typische misplaatste #metoo reactie.
TO is de dader en geen slachtoffer. Praat dat kind niet iets aan wat niet gebeurd is. Ze is gewoon zelf dom geweest. Belachelijk om de schuld te geven aan de collega. Absurd gewoon. Wat doe je iemand aan met deze valse beschuldigen!
Vind het gedrag van haar collega wel de normaalste zaak van de wereld? Gewoon neuken wat je neuken kan?
Maar sommige mannen schijnen te denken dat nee misschien toch of ja betekend.
Overigens geeft to geen antwoord op de vraag of hij net zo bezopen was.
dinsdag 25 december 2018 om 12:43
Bijzondere en boeiende reacties hier allemaal... tjonge.
We zijn allemaal 20 jaar geweest (de meeste althans) en dan gaat het er allemaal nog wat ruiger aan toe dan op je 30ste of 40ste. Knoop haar niet aan de schandpaal, zeg. En die collega al helemaal niet! Ze heeft 'nee' gezegd, maar 'ja' gedaan. Dom, maar zulke dingen gebeuren op die leeftijd.
@TO: Je hebt, geheel correct, de zaak opgebiecht. Hulde daarvoor. En je vriend is terecht boos. Zijn 'hoer' is niet netjes, maar zo'n emotionele uiting kan ik me wel voorstellen. Hij bedoelde het vast niet zo grof, maar boos is hij duidelijk wel.
Jij kunt nu niets meer doen. Ontslag had niet gehoeven; daar red je de zaak niet mee. Afwachten, hopen dat hij het door de vingers kan zien. En zo nee, dan zul je iemand anders moeten zoeken (en hier van leren dat elke beslissing in je leven bepaalde consequenties heeft).
Voor nu kun je niet anders doen dan afwachten -- hij is nu aan zet.
> Zijn er meer mensen die vreemdgegaan zijn
Och, op mijn 20ste heb ik tientallen meisjes en jongens 'de scheve schaats' zien rijden. Niet allemaal even netjes opgelost als jij. Je komt er wel overheen. Sla jezelf nog een keer voor je kop; zeg hem nog een keer dat het je spijt en dat je hem eigenlijk graag terugwil; en laat het daarbij en wacht af wat hij doet. Zo nee, dan respecteer je dat en ga je verder met je leven.
We zijn allemaal 20 jaar geweest (de meeste althans) en dan gaat het er allemaal nog wat ruiger aan toe dan op je 30ste of 40ste. Knoop haar niet aan de schandpaal, zeg. En die collega al helemaal niet! Ze heeft 'nee' gezegd, maar 'ja' gedaan. Dom, maar zulke dingen gebeuren op die leeftijd.
@TO: Je hebt, geheel correct, de zaak opgebiecht. Hulde daarvoor. En je vriend is terecht boos. Zijn 'hoer' is niet netjes, maar zo'n emotionele uiting kan ik me wel voorstellen. Hij bedoelde het vast niet zo grof, maar boos is hij duidelijk wel.
Jij kunt nu niets meer doen. Ontslag had niet gehoeven; daar red je de zaak niet mee. Afwachten, hopen dat hij het door de vingers kan zien. En zo nee, dan zul je iemand anders moeten zoeken (en hier van leren dat elke beslissing in je leven bepaalde consequenties heeft).
Voor nu kun je niet anders doen dan afwachten -- hij is nu aan zet.
> Zijn er meer mensen die vreemdgegaan zijn
Och, op mijn 20ste heb ik tientallen meisjes en jongens 'de scheve schaats' zien rijden. Niet allemaal even netjes opgelost als jij. Je komt er wel overheen. Sla jezelf nog een keer voor je kop; zeg hem nog een keer dat het je spijt en dat je hem eigenlijk graag terugwil; en laat het daarbij en wacht af wat hij doet. Zo nee, dan respecteer je dat en ga je verder met je leven.
woensdag 26 december 2018 om 09:34
Wat vervelend voor je!
Jij bent dan wel vreemd gegasn, maar alles wordt altijd zo zwart-wit gezien.
De vreemdganger is schuldige, terwijl het vaak net wat anders ligt.
In jou geval ben je slachtiffer en dader tegelijk.
Misschien moet je met een psycholoog gaan praten. Je moet dit van je af zetten.
Voor je vriend kun je niet beslissen.
Jullie zijn nog jong. En dan weet ik niet of of de relatie het waard is om voor te vechten. Dat is aan hem.
Voor wat het waard is (dat vroeg je), ik ben ooit vreemd geweest (ben hier al genoeg voor veroordeeld, hoef hier niet nog eens). Uiteindelijk zijn wij niet uit eljaar gegaan, nog steeds bij elkaar.
Jij bent dan wel vreemd gegasn, maar alles wordt altijd zo zwart-wit gezien.
De vreemdganger is schuldige, terwijl het vaak net wat anders ligt.
In jou geval ben je slachtiffer en dader tegelijk.
Misschien moet je met een psycholoog gaan praten. Je moet dit van je af zetten.
Voor je vriend kun je niet beslissen.
Jullie zijn nog jong. En dan weet ik niet of of de relatie het waard is om voor te vechten. Dat is aan hem.
Voor wat het waard is (dat vroeg je), ik ben ooit vreemd geweest (ben hier al genoeg voor veroordeeld, hoef hier niet nog eens). Uiteindelijk zijn wij niet uit eljaar gegaan, nog steeds bij elkaar.
de wereld wacht om ontdekt te worden
woensdag 26 december 2018 om 09:47
Dit.julius schreef: ↑25-12-2018 11:33Als je al jaren samen bent, een huis en kinderen hebt samen, en er gaat er dan eentje vreemd, dan is het het waard om 'ervoor te vechten'.
Maar als je vriendinnetje op haar 20e met een ander het bed in duikt en dan nog kennelijk zonder enige andere reden dan dat ze dronken en geil was, dan is het gewoon tijd om uit elkaar te gaan. Over zulk bedrog is al nauwelijks heen te komen als je daar wel hele goede redenen voor hebt.
TO, je bent nog zo jong. Helaas zijn dit dus de levenslessen waar je van leert. Jammer dat dit ten koste gaat van jullie relatie. Neem de tijd om voor jezelf een schone lei te maken. Vergeef jezelf, laat je vriend los en neem het mee in je verdere leven.
Jij weet nu dat dit je niet meer zal gebeuren.
woensdag 26 december 2018 om 10:00
Ik vind het wel heel goed dat je het hebt opgebiecht.
Misschien moet je je (ex) vriend even tijd geven. Het is nog maar pas geleden gebeurd. Hij is ook heel boos en verdrietig.
Misschien is zijn vertrouwen te erg beschaad en wil hij niet meer met je verder, maar wie weet komt hij over een tijd tot de conclusie dat hij toch wel heel graag met je verder wilt (dan zal dit niet makkelijk zijn, je zal zijn vertrouwen echt moeten winnen).
Misschien moet je je (ex) vriend even tijd geven. Het is nog maar pas geleden gebeurd. Hij is ook heel boos en verdrietig.
Misschien is zijn vertrouwen te erg beschaad en wil hij niet meer met je verder, maar wie weet komt hij over een tijd tot de conclusie dat hij toch wel heel graag met je verder wilt (dan zal dit niet makkelijk zijn, je zal zijn vertrouwen echt moeten winnen).
woensdag 26 december 2018 om 10:33
Ik lees het meer als ze zei 1x zachtjes nee, maar vond het daarna toch erg leuk met hem waardoor ze verder is gegaan. Het is niet alsof hij haar heeft verkracht. Dronken zijn is een naar excuse om dit te verbloemen, want als je echt helemaal niks meer wist dan ben je inderdaad wel misbruikt, maar ze weet nog prima wat ze heeft gedaan en dan is het een bewuste keuze.Monchu69 schreef: ↑25-12-2018 05:41Wat een bizarre reactie. Dit is zo’n typische misplaatste #metoo reactie.
TO is de dader en geen slachtoffer. Praat dat kind niet iets aan wat niet gebeurd is. Ze is gewoon zelf dom geweest. Belachelijk om de schuld te geven aan de collega. Absurd gewoon. Wat doe je iemand aan met deze valse beschuldigen!
Kennelijk hield je toch niet genoeg van je vriend om er niet op te springen.
woensdag 26 december 2018 om 10:38
Dat zou kunnen, kom je uit een heel klein dorp waar mensen nog financieel van elkaar afhankelijk zijn en zich veel aantrekken van wat de buurt denkt? Ik zie onder hoogopgeleide twintigers en dertigers in grote steden juist steeds meer dat dit soort zaken van tevoren open besproken worden. Mensen worden steeds realistischer lijkt, en spreken af dat als zoiets gebeurt, ze het voor zich houden of juist delen. Dat is heel fijn om te weten van je partner. En ook dat niet alles verloren is als een foutje maakt, vind ik persoonlijk liefdevoller.