Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn (vervolg nr. zoveel)

22-10-2018 20:15 2984 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Veel pijn in mijn handen, zit nu veel in het verleden, zowel van mijn verkrachting als mijn jeugd op school in ZA. Steeds in paniek, heb mijn nagels geknipt en goed schoongemaakt, mijn haren netjes gedaan, want zo niet dan krijg ik met liniaal klappen op mijn handen(binnenkant). Niet wegtrekken handen, anders nog een paar klappen op de handen.
Bah Nartjie: wat waren ze wreed op school. Ik heb in de vroege jaren zestig ook nog meegemaakt dat er kinderen mishandeld werden op school, dat kun je je nu toch niet meer voorstellen. Sterkte!
Cesium, bij mij is het jaren 70.
Alle reacties Link kopieren
Moeilijk hoor nartjie.
Probeer wat afleiding te zoeken met een boek, muziekje dat ontspant of een leuk tv- programma.
En probeer als een soort mantra te herhalen: dat is vroeger, dat is voorbij, ik hoef niet meer bang te zijn.
Misschien helpt het. :hug:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Het probleem is, ik heb letterlijk pijn in de handen
Alle reacties Link kopieren
Ik had een mooi groot kerstpakket met envelopje van het werk. Blij mee!
Nu lekker op de bank.
Neef en nicht hebben gebeld dat ze morgen wél graag erbij willen zijn hier.
Dat verastte ons, maar uiteraard zijn ze van harte welkom.
Dan geef ik ze gelijk wat salades ed mee , ruimt het wat op in mijn koelkast en hebben ze thuis ook nog wat makkelijks.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
nartjie schreef:
24-12-2018 19:52
Het probleem is, ik heb letterlijk pijn in de handen
Is dat dan geestelijk? Of heb je gewoon pijn in je handen ( bijvoorbeeld door het weer of te hard schoongemaakt in huis) en brengt dat je dan terug naar het verleden?
Alleen antwoorden als je dat ook echt wilt hè , ik wil je niet overstuur maken. Je bent niet verplicht op mijn vraag te antwoorden. Ik vroeg het me gewoon af .
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Lientje: toch wel fijn dat neef en nicht bij jullie kerst komen vieren. Ze zullen de steun en gezelligheid goed kunnen gebruiken, voor hun moeder lijkt het me ook een prettig idee dat de kinderen ergens zijn waar ze het goed hebben.
Alle reacties Link kopieren
:hug: Nartjie.

Wat fijn Lientje, dat ze wel naar jullie toe komen.

En natuurlijk wens ik jullie allemaal fijne dagen.
Later is nu
Vreselijk, kan je je toch niet voorstellen om een kind zo pijn te doen..
Ah fijn Lientje, dat ze naar jullie komen morgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik wens iedereen fijne dagen.
Alle reacties Link kopieren
Vanaf deze kant ook iedereen fijne dagen!

Wij hebben het traditioneel uitgebreide kerstontbijt achter de kiezen.
Voor het eerst met een extra persoon erbij. Zorgkind schoof ook aan. Gezellig!
Maar nu staat het hele huis op zijn kop, grote chaos want mijn kleine huisje wordt helemaal omgezet om plaats te bieden aan iedereen en alle etenswaren.
Hij keek het hoofdschuddend aan. Waarop ik zei: geen zorgen, het is nu even een bende maar vanmiddag is alles pico bello in orde.
Volgens mij zag hij het niet zitten want hij keek wat van jaja zal wel en verdween naar zijn eigen gedeelte. :proud:

Ik ga eerst koffiedrinken, dan schoonmaken en dan alle salades snijden en de tafel dekken. En dan als laatste mezelf nog even gauw opdoffen
Komt allemaal goed.

Iedereen fijne dag vandaag! :hello:
lientje69 wijzigde dit bericht op 25-12-2018 12:06
0.13% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Haha wat schrijf je toch leuk Lientje.

Hier een mwah-dagje helaas. Heb al sinds vrijdag last van mijn keel, en dat is nog steeds niet over. Ook mijn rug is het er vandaag niet mee eens.
Dadelijk hier brunchen en daarna mijn moeder halen.

Fijne dagen allemaal :hug:
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Lientje..

Mijn man ging zo straks stofzuigen en toen ben ik naar boven gevlucht. Ik ben zo slecht in samen opruimen/schoonmaken. Dus ben was gaan vouwen :proud:

Fijne dagen iedereen! Of in elk geval zo fijn mogelijk. Wees lief voor jezelf.
Later is nu
Bij ons gaat de karavaan zo vertrekken. Oudste is met partner hier komen brunchen, nu trekken we verder naar zoon waar we zullen dineren. En dan weer terug natuurlijk, onze oudste gaat verder naar schoonouders in de buurt van Utrecht. Een hele organisatie elk jaar weer, helemaal omdat een schoonkind met kerst moet werken.
Ben letterlijk en figuurlijk niet thuis
Alle reacties Link kopieren
nartjie schreef:
25-12-2018 14:38
Ben letterlijk en figuurlijk niet thuis
:hug:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Fijne kerstdagen allemaal!

Gelukkig vier ik kerst pas morgen met de familie, dan heb ik vandaag nog even om uit te rusten van de drukken weken/maanden op school.
Alle reacties Link kopieren
Hier staat alles nagenoeg gereed.
Tafel gedekt
Huis redelijk schoon ( er komen ook 2 honden mee en ik woon in de polder dus ik heb maar niet té ijverig gepoetst ) en salades gemaakt.

Zorgkind vind het allemaal te vol en te klein hier haha. Hij kwam net alvast een stoel brengen, we lenen er een paar bij hem.
Sky Radio aan, ik zeg kom maar op met die handel!

Om vanavond gesloopt in bed te rollen en morgen nog de halve dag aan het opruimen te zijn, maar goed, het is maar een keer per jaar Kerstmis.
En sorry voor de haters, maar men, i love Kerstmis! 🌲🌲🎄🎄
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Fijne kerstdagen en alvast een mooi oude & nieuw!

Wij gaan straks zien of zoon een michelinster verdient.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
nartjie schreef:
25-12-2018 14:38
Ben letterlijk en figuurlijk niet thuis
:hug:
Je laatste berichten klinken niet goed. Kun je iemand bellen? En anders de bereikbaarheidsdienst?
Wij houden het vandaag rustig.

Lientje, ik snap zorgkind helemaal. :) veel plezier in ieder geval.

Jolly, jij ook veel plezier met sterrendiner.
:sun: :shout: Fijne kerstdagen!

:cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Tut, leuk dat je nog meeleest!
Voor jou uiteraard ook fijne dagen gewenst.

Wij hadden een prachtige ontroerende verassing.
Familielid mocht voor een paar uurtjes het ziekenhuis verlaten.
In plaats van even rustig naar huis te gaan, zei hij dat hij maar één wens had, en dat was bij ons aan het kerstdiner aanschuiven.
Zo zat ik onverwacht toch met een heel gezelschap. Stoelen erbij, beetje inschikken.
Reuze gezellig.

Inmiddels ligt familielid weer in zijn ziekenhuisbedje, heb ik 80 % van de bende opgeruimd en staat alles, met wat hulp van de kinderen, weer op zijn plaats.
De laatste 20 % komt morgen wel.
Ik hang nu met hoofdpijn en andere pijntjes uitgeput op de bank. Maar wat was dit het waard zeg!
Zo fijn dat familielid er bij kon zijn!

# pinkt traantje weg #
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven