Hoe tegenstrijdig ben jij?

27-03-2024 23:41 57 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kom weleens grapjes tegen over hoe tegenstrijdig mensen kunnen zijn.

Ikzelf heb aan de ene kant veel prikkels nodig maak kan ook overprikkeld raken,
dat laatste vooral sinds een jaar of 10. Toen ik jong was, had ik daar nog geen last van.
Maar misschien werkt dit voor iedereen zo?

Hoe dan ook, in welk opzicht ben jij tegenstrijdig?
Bedoeld als luchtig topic..
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben enorm chaotisch, maar ook heel perfectionistisch.
Ik hou van aandacht, maar haat het om in het middelpunt van de belangstelling te staan.
Ik heb koppig en eigenwijs, maar hecht ook (te) veel waarde aan de mening van anderen.
Ik hou van natuur en ruimte, maar woon klein in een grote stad.
En zo kan ik nog wel even doorgaan.. ;-)
Alle reacties Link kopieren Quote
LoiseauBicyclette schreef:
27-03-2024 23:57
Ik ben enorm chaotisch, maar ook heel perfectionistisch.
Ik hou van aandacht, maar haat het om in het middelpunt van de belangstelling te staan.
Ik heb koppig en eigenwijs, maar hecht ook (te) veel waarde aan de mening van anderen.
Ik hou van natuur en ruimte, maar woon klein in een grote stad.
En zo kan ik nog wel even doorgaan.. ;-)
Is er nog enige vorm van consistentie in je leven? 🤣
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind zelf dat ik het niet ben en andere (partner :hihi: ) vinden soms van wel.

Nu ik wat ouder wordt leer ik steeds beter om eerst na te denken voordat ik iets doe of zeg. Dat scheelt een hoop gedoe voor mezelf en mijn omgeving.
Alle reacties Link kopieren Quote
LoiseauBicyclette schreef:
27-03-2024 23:57
Ik ben enorm chaotisch, maar ook heel perfectionistisch.
Ik hou van aandacht, maar haat het om in het middelpunt van de belangstelling te staan.
Ik heb koppig en eigenwijs, maar hecht ook (te) veel waarde aan de mening van anderen.
Ik hou van natuur en ruimte, maar woon klein in een grote stad.
En zo kan ik nog wel even doorgaan.. ;-)
Dit is exact precies hoe ik ook ben :proud: , inclusief klein wonen in grote stad

Qua karakter ben ik heel lief, zacht, zorgzaam, emphatisch, waardoor mensen die mij niet zo goed kennen vaak aannemen dat ik heel gevoelig ben.
Terwijl ze hun fluwelen handschoentjes aantrekken blijk ik dan ineens toch best een pittige powervrouw te zijn.
Mijn zwarte humor verrast mensen die me nog niet goed kennen ook regelmatig
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ADHD, dus tegenstrijdigheid is mijn tweede naam.
-Ik heb heel veel prikkels nodig om me goed te voelen maar tegelijkertijd zorgen die prikkels er ook voor dat ik overprikkeld raak en me juist slechter ga voelen.
-Ik heb een opgeruimde omgeving nodig om goed te functioneren, maar ik heb ondertussen enorm veel moeite om mijn omgeving opgeruimd te houden
-Ik ben ontzettend impulsief en spontaan, maar ik kan er ontzettend slecht tegen als dingen ineens anders lopen dan ik gepland had.
-Ik kan urenlang, totaal gefocust, alles opzoeken over een onderwerp waar ik toevallig iets over gelezen heb op een forum(en daarna weet ik ook echt alles wat er te vinden is over dat onderwerp). Maar ik kan geen boodschappenlijstje maken zonder 1000x afgeleid te raken en minstens de helft te vergeten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben een ontzettende nerd, maar ik hou ook heel erg van mode en glamour.
Alle reacties Link kopieren Quote
Super
Je ziet het in mijn kledingkast terug: van streetstyle naar keurig
Mijn man en ik hebben beiden zelfs dat ons gezicht anders 'staat' naar onze staat van zijn. Net of ik mijn eigen knappe zus of juist chagrijnige oudere zus ben, zeg maar.
Super lief als je me mijn eigen gang laat gaan en vrijheid geeft. Zoek je me op dan sloop ik je met plezier, of je bent dood voor me, naar gelang ik je het meest effectief uit de weg kan krijgen.
Ben graag met mensen en een sfeermaker maar wordt daar ook erg moe van en heb veel tijd nodig om op te laden. Lijk heel open maar heb een heel leven 'voor mezelf'.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, dat laatste herken ik ook: ik ben sociaal, totaal niet verlegen maar toch best extraintrovert (ik word vet moe van andere mensen). En verder ga ik altijd winkelen met het idee om wat nette, professionele en volwassen kleding te kopen en kom altijd met rare kleren thuis... En dan moet ik een keer een presentatie geven en heb ik alleen maar eigenaardige outfits...
mia wijzigde dit bericht op 28-03-2024 11:03
1.63% gewijzigd
We're not doing this because it's easy. We're doing this because we thought it was easy.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mia schreef:
28-03-2024 08:05
Ja, dat laatste herken ik ook: ik ben sociaal, totaal niet verlegen maar toch best extravert (ik word vet moe van andere mensen). En verder ga ik altijd winkelen met het idee om wat nette, professionele en volwassen kleding te kopen en kom altijd met rare kleren thuis... En dan moet ik een keer een presentatie geven en heb ik alleen maar eigenaardige outfits...
Haha ja of ik zie eruit alsof ik een parodie op nette kleding geef. Alsof ik 'ironisch' een mantelpakje draag zeg maar, terwijl ik serieus denk er netjes en beschaafd uit te zien.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja en op feestjes en partijen de grootste mond en grappen en het drukst dansen, en dan weer thuis de hele dag ongemakkelijk of ik niks raars heb gezegd of overdreven heb gedaan :nut: .
Heel vermoeiend.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier ook open en zeer sociaal, en tegelijkertijd buitensporig veel tijd voor mezelf nodig. Maatschappelijk betrokken en tegelijk heel egocentrisch. Gezien het aantal heftige levensgebeurtenissen dat ik te boven ben gekomen kennelijk oersterk, maar tegelijk bij het minste zuchtje omkiepen.

Ik denk dat mensen sowieso van de tegenstrijdigheden aan elkaar hangen, en dat de 'vaststaande' karaktereigenschappen die we onszelf en elkaar toedichten, niets meer zijn dan verhalen die we onszelf vertellen in een poging om samenhang te vinden in de constante chaos van prikkels en verlangens.

O, en ik schrijf graag kort en bondig, maar de alinea hierboven bestaat uit één lange zin :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben zo tegenstrijdig dat ik mezelf soms niet kan volgen. Dus ik snap goed dat de mensen om me heen me ook niet begrijpen af en toe.
Dan wil ik weer dit, dan weer dat. Het wisselt constant. Net alsof er een engeltje en een duiveltje op mijn schouders zitten.
Ik vind mezelf enorm tegenstrijdig en word ook geregeld moe van mezelf.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.
Alle reacties Link kopieren Quote
kweepeer schreef:
28-03-2024 01:18
Ik ben een ontzettende nerd, maar ik hou ook heel erg van mode en glamour.
En wat is hier tegenstrijdig aan?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een leuk topic! Ik herken me zo ongeveer in alles wat er gezegd wordt :-D

Heb veel sociaal contact en reuring nodig, maar kan er ook gék van worden en dan wil ik niemand in m'n buurt hebben.

Ik ben dol op mezelf opdirken en leuk aankleden voor een gelegenheid, goed uit eten gaan etc, maar doe eigenlijk niets liever dan in mijn pyjama op de bank avondeten in mijn eentje (en dan iets onbenulligs als avondeten).

Mensen vinden het supergrappig dat ik "geen pokerface" heb en een open boek ben, maar ze hebben geen idee wat voor onaardig persoon er eigenlijk in mij leeft (klinkt eigenlijk zwaar psychiatrisch :proud: )

Ik hou enorm van een netjes opgeruimd en schoon huis, maar ben eigenlijk een gigantische sloddervos.

Ik hou ook erg van structuur en orde, maar ben altijd alles kwijt en vergeet heel snel dingen.

Zal ik nog even doorgaan?
Alle reacties Link kopieren Quote
Griebus67 schreef:
28-03-2024 08:27
Hier ook open en zeer sociaal, en tegelijkertijd buitensporig veel tijd voor mezelf nodig. Maatschappelijk betrokken en tegelijk heel egocentrisch. Gezien het aantal heftige levensgebeurtenissen dat ik te boven ben gekomen kennelijk oersterk, maar tegelijk bij het minste zuchtje omkiepen.

Ik denk dat mensen sowieso van de tegenstrijdigheden aan elkaar hangen, en dat de 'vaststaande' karaktereigenschappen die we onszelf en elkaar toedichten, niets meer zijn dan verhalen die we onszelf vertellen in een poging om samenhang te vinden in de constante chaos van prikkels en verlangens.

O, en ik schrijf graag kort en bondig, maar de alinea hierboven bestaat uit één lange zin :)
prachtige zin! :worship:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ADHD. Heel tegenstrijdig dus. Maar ik heb geen moeite met mensen die dat ook zijn, mits niet om hele nare dingen gaat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lucifee2024 schreef:
28-03-2024 08:57
Ik heb ADHD. Heel tegenstrijdig dus. Maar ik heb geen moeite met mensen die dat ook zijn, mits niet om hele nare dingen gaat.
Even off topic, ik denk al langere tijd dat ik dat misschien ook heb. Een van mijn kinderen heeft net de diagnose gekregen, en het is natuurlijk erfelijk. Zou het me wat opleveren om me hier alsnog in te verdiepen voor mezelf?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zoek de prikkels op of juist niet en stel dingen uit totdat ik wel moet en me opgejaagd voel. Ook ben ik gauw afgeleid,een plek op mijn kleding en ik moet hem gelijk verwijderen anders kan ik niet verder of een draadje aan mijn kleding die ik gelijk los wil (laten) knippen. Ik heb moeite om om te gaan met plotselinge veranderingen en ga dan in details denken en plaatsen duurt bij mij langer. Mijn gedachtegang is chaotisch. Ik ratel vaak aan een stuk door,spring van de hak op de tak en mensen kunnen me soms moeilijk volgen. Aan de ene kant heb ik structuur nodig maar aan de andere kant vind ik dat ook weer saai. Soms heb ik een besluit genomen en dan ga ik weer twijfelen en erover nadenken wat nou beter is of wat niet en daar verlies ik tijd mee. Ik dagdroom veel en heb mijn aandacht er vaak niet bij,maar heb daardoor aan de andere kant vaak ook leuke gedachtes en leuke ideeën die ik dan gewoon creatief kan benutten. :)
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben heel chaotisch dus ik ben heel geordend. Want als ik niet orden dan vergeet ik alles en ben ik alles kwijt. Mijn omgeving is mijn hersenen, van mijn hersenen moet ik het niet hebben dus mijn omgeving moet op orde zijn om te functioneren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik beschouw mezelf als Bourgondiër op gebied van eten en drinken maar ik kan altijd maar hele kleine porties op en ben al dronken na mijn tweede glas wijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Surebaby schreef:
28-03-2024 08:13
Ja en op feestjes en partijen de grootste mond en grappen en het drukst dansen, en dan weer thuis de hele dag ongemakkelijk of ik niks raars heb gezegd of overdreven heb gedaan :nut: .
Heel vermoeiend.
Dit herken ik zó goed. Heel ondermijnend, vind ik dat. "Was ik niet te dit, was ik niet te dat". Hier zou ik echt het allerliefst van afkomen.

Verder heb ik graag een opgeruimd en geordend huis terwijl ik een gezellige chaos eigenlijk meer kan waarderen (bij anderen).

Ook weet ik nooit zo heel goed of ik liever ergens de leiding in neem of juist achterover wil leunen en volgen. Denk dat ik daar nogal wispelturig mee overkom.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben een introverte extravert.

Ik haat mensenmenigtes maar voel me helemaal thuis in de moshpit van een tof concert.
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik luister het liefste naar keiharde house en tegelijk ben ik heel mutsig en kneuterig met de natuur bezig.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren Quote
Fridaynight2020 schreef:
28-03-2024 09:03
Even off topic, ik denk al langere tijd dat ik dat misschien ook heb. Een van mijn kinderen heeft net de diagnose gekregen, en het is natuurlijk erfelijk. Zou het me wat opleveren om me hier alsnog in te verdiepen voor mezelf?
Als je tegen dingen aanloopt en je wil meer psycho-educatie en de mogelijke tot medicatie die misschien kan helpen, zeker doen.
Ook is wel handig om als ouder samen met kind te kijken wat werkt en wat niet.

Er is geen therapie of behandeling voor ADHD, het is puur de vaststelling of je brein anders kan werken dan de meeste mensen.En dan kijken hoe jij en je kind hun leven zo kunnen inrichten dat fijnst is voor jullie.

Dus ik zou altijd zeggen: Ja.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven