Al meer dan een jaar aan het proberen

26-12-2018 19:53 17 berichten
Hoi Ladies,

Omdat de meeste topics al een tijdje bezig zijn wil ik graag een nieuwe beginnen om mijn verhaal kwijt te kunnen en er met anderen over praten.

Ik ben sinds november 2017 gestopt met de pil. Mijn cyclussen zijn heel erg onregelmatig waardoor het voor mij een raadsel is wanneer mijn eisprong plaatsvind.

Doordat we al zo lang bezig zijn en het maar niet lukt wordt ik heel erg onzeker. Natuurlijk weet ik dat we nog even geduld moeten hebben omdat we eigenlijk nog niet zo lang bezig zijn, maar zoveel meiden om mij heen krijgen een kindje of laten weten dat ze zwanger zijn, dat ik alleen nog maar onzekerder wordt en het nog liever wil.
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend voor je!! Heb je al met ovulatietesten gekeken?
Hier bezig sinds oktober 17 en helaas laat een zwangerschap ook nog op zich wachten.
Heel veel zwangeren in mijn omgeving. Waaronder mijn twee beste vriendinnen en mijn broer.

Ik ervaar ook veel verdriet en onzekerheid in dit hele proces
@kleinaapie
Ik ben op dit moment bezig met ovulatie testen. Gisteren een duidelijke 2e streep en vandaag is hij heel vaag. Dus ik neem aan dat ik nu mijn ovulatie heb. Mijn lichaam geeft totaal geen seintje oid, dus ik zou het ook niet weten en moet echt uitgaan van de test.

@arcticfox1 hebben jullie erover nagedacht om de huisarts te raadplegen. Ik twijfel daarover en vind het een grote stap
Heel veel sterkte, ik snap het proces maar al te goed. Hier nu veertien weken zwanger, maar dit na 2,5 jaar proberen. Ik heb PCOS namelijk en zeer lange cycli. In februari 2018 was ik al eens zwanger, maar dat was een molazwangerschap en dat hebben ze toen moeten afbreken. Ik mocht toen ook een half jaar niet zwanger worden. Dit was een heel verdrietige en moeilijke periode. Gelukkig zijn we heel open naar iedereen geweest over ons traject en de mola en kregen we heel veel steun. Uiteindelijk zwanger geworden met IUI.

Ook werden heel veel mensen in mijn omgeving zwanger. Het is niet makkelijk, maar probeer nog veel leuke dingen met je partner te doen... Dit probeerden wij. Ik probeerde andere zwangerschappen ook los te zien van onze situatie. Het is niet dat zij ons een zwangerschap ontnamen, ik gunde het iedereen. Ook al snap ik dat dit niet voor iedereen even gemakkelijk is.

En stap ook naar de dokter met jouw verhaal, het duurt wel heel lang voor er regelmatigheid in jouw cycli komt. Oh ja, en ovulatietesten werkten bij mij voor geen meter! Door de PCOS leek het vaak of ik een positieve test had (soms een heel duidelijk streepje), maar was er helemaal niets.

Ik hoop dat er ook voor jou ooit een lichtpuntje komt, je mag niet vergeten, ze kunnen al heel veel!
@cynnieO de stap naar de huisarts hebben wij een tijdje terug al genomen. Mijn cyclus was, net als bij jou, lang en onregelmatig.
Ondertussen ben ik begonnen met ovulatie inductie

Het is voor iedereen heel persoonlijk wanneer je die stap wil nemen. Als je er nog niet aan toe bent dan kan je nog wachten. Maar het is zeker niet gek om het wel met je huisarts te bespreken
CynnieO schreef:
26-12-2018 21:26

@arcticfox1 hebben jullie erover nagedacht om de huisarts te raadplegen. Ik twijfel daarover en vind het een grote stap
Ik breek even in...

De huisarts kan wat simpele onderzoeken doen, en of jullie daarna wel of niet medische hulp willen is pas de volgende stap. Maar dan weten jullie wel waar jullie aan toe zijn.
En op elk punt in de onderzoeken en de behandelingen kun je áltijd weer zelf beslissen of je verder wilt gaan of niet, of dat je even pauze wilt nemen.

Misschien komt er niets uit, dan kunnen jullie het gewoon nog een tijdje langer proberen. Misschien komt er wel iets uit, dan is dat uiteindelijk toch goed om te weten.

Bij ons werd bij het onderzoek helaas duidelijk dat we het hadden kunnen proberen tot we een ons zouden wegen, maar het zou nooit zijn gelukt, omdat mijn man nagenoeg onvruchtbaar bleek te zijn.

En dat was inderdaad een hele klap om te verwerken, maar daarna konden we wel snel verder met de juiste hulp!
En mét medische hulp werd ik bij de eerste poging zwanger... dus achteraf waren we heel blij dat wij na een jaar proberen meteen naar de huisarts waren gegaan.

Veel succes.
flipje2 wijzigde dit bericht op 26-12-2018 21:40
15.10% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Wat rot voor jullie! Veel sterkte.
Wij zijn in januari 4 jaar bezig dus ik weet hoe het voelt.
Als ik jou was, zou ik naar de gynaecoloog gaan. Want als er een diagnose gesteld wordt, is er misschien ook een oplossing waardoor je wel zwanger raakt.
Bij ons geen oorzaak of oplossing helaas, dat kan ook.
Als je tips of adviezen of lotgenotencontact zoekt, kun je ook altijd terecht op fb bij freyaeerstekindwens. Heel veel ervaringsdeskundigheid!
Heel herkenbaar. Wij zijn ook inmiddels ruim een jaar verder. In oktober toch besloten om naar de huisarts te gaan. Met name omdat mijn cyclus erg onregelmatig was ( tussen de 35 en 76 dagen) en ik ook veel haargroei kreeg op mijn kin. Had ik eerst niet. Ik mocht direct bloedprikken, maar hier is niks uitgekomen. Nu heb ik een doorverwijzing naar de fertiliteitspoli waar ze verder gaan kijken waarom mijn cyclus zo is. Mocht er wat uitkomen zit ik ook direct op de 'goede' plek voor hulp. Bewuste keuze van de huisarts.

Ben, ondanks de grote stap, er wel erg blij mee dat ik heen ben gegaan.

Het lijkt mij fijn om hier mee te schrijven, aangezien we even lang 'bezig' zijn. Heb mij, als jarenlange stille lezer, speciaal aangemeld.

Ik moet zeggen dat ik andere zwangerschappen wel los kan zien van mijn 'problemen'. Vind het juist erg leuk!
Bij ons kunnen ze ook geen oorzaak vinden
Wat een herkenning! Wij zijn ook sinds november 2017 bezig en helaas nog geen positieve test in onze handen gehad. Wij hebben al een kindje van drie en weten dat het mogelijk moet zijn.
Destijds heeft het ongeveer 8 maanden geduurd en waren er eigenlijk vanuit gegaan dat het deze keer ook ongeveer zo lang zou gaan duren zodat er ongeveer 2,5-3 jaar tussen hun zou zitten. Helaas loopt dit iets anders.
Het maakt mij allemaal erg onzeker. Manlief heeft er wel vertrouwen in en kan er met hem dan ook niet erg goed over praten.
Wel heb ik besloten om een afspraak te gaan maken bij de huisarts, al voelt dat op een of andere manier als falen.

Hier overigens ook veel vrienden die inmiddels al een tweede hebben of zwanger zijn van de tweede. Frustrerende is dat men aangeeft dat het in ronde 1 of 2 al ‘raak’ was en of het voor ons niet eens weer tijd wordt. Ik merk dat zulke opmerkingen me de laatste tijd steeds meer raken.
Geen ervaringsverhaal van mijn kant maar wel van een vriendin!
Die was ook erg onregelmatig en hebben het een jaar zelf geprobeerd.. Door de huisarts is ze doorgestuurd vanwege die onregelmatigheid, in het ziekenhuis zijn ze gestart met medicatie om haar cyclus regelmatig te krijgen en de eitjes beter te laten rijpen.. En binnen 4 maanden was ze zwanger..

Dus ik lees het hierboven ook al terug in reactie van iemand anders, ga eens langs de huisarts en vraag of ze je willen doorverwijzen.. Of gewoon om je verhaal te doen..
@MTBS86 wat vervelend voor je! Wij proberen nu voor ons eerste kindje, maar de opmerkingen zijn inderdaad heel moeilijk. Ze gaan je steeds meer raken en maken mij heel onzeker.

Door alle berichten over het raadplegen van een huisarts ga ik dat zeker met mijn mam overleggen. De onzekerheid is het ergst. Het zit heel erg in mijn hoofd en ik maak mezelf er helemaal gek mee. Als er iets is dan zou ik het ook willen weten, dan kan je beter vragen en laten onderzoeken.

Vind het fijn dat ik op deze manier mijn verhaal kwijt kan en mijn gevoel kan bespreken. Mijn man is hier toch iets anders in en zit er niet zo erg mee.
Na een jaar proberen (in ons geval ruim 1,5 jaar) vond de huisarts het een uitstekend idee om wat testen te doen om te kijken of er ergens een probleem is. Ivm mijn achtergrond hebben wij ervoor gekozen om mijn man als eerste te laten testen. We zitten nu midden in de ziekenhuisonderzoeken, want de eerste test van de huisarts was op z’n zachts gezegd niet goed. Momenteel is de kans nul.

Heel eerlijk, het geeft nu ook ff een adempauze. Ik was elke maand dat verdrietige gevoel bij ongesteld worden zo zat. Misschien gaan we nu de mmm in, dus dat zal spannend zijn, maar voor nu kunnen we ff rustig ademen. Het ligt ff buiten onze handen.

Praat er iig goed over, met jouw partner en met een dokter. En succes!
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Hier ook alweer ruim een jaar bezig inmiddels. Nu in de onderzoeksfase en in januari krijgen wij de uitslagen en het behandelplan te horen. Man had al zaad ingeleverd en we wisten dat die uitslag er al zou zijn, wij de dag voor kerst dus bellen met de gedachte dat het vast goed zou zijn. Niet dus, hij blijkt sterk verminderd vruchtbaar. Omdat we nu alleen het aantal levende zaadcellen te horen hebben gekregen en niet de kwaliteit daarvan weten we dat we de medische molen in moeten maar niet of het iui, ivf of icsi wordt, een erg onzekere tijd dus.

Ik raad jou ook aan om een afspraak te maken met je huisarts. Mij valt dus vooral de onzekerheid ook zwaar. Weet je wat er mis is dan kun je daar wat mee, mocht je dat willen! Hopelijk is het relatief makkelijk op te lossen.
Ik ben zojuist toch maar de grote drempel over gegaan en heb de huisarts gebeld. We hadden vanmiddag al langs kunnen komen, maar helaas ging dat van onze kant niet. De afspraak staat nu voor dinsdagochtend. Ik vind het doodeng, maar ergens lucht het ook wel op...
MTBS86 schreef:
04-01-2019 09:44
Ik ben zojuist toch maar de grote drempel over gegaan en heb de huisarts gebeld. We hadden vanmiddag al langs kunnen komen, maar helaas ging dat van onze kant niet. De afspraak staat nu voor dinsdagochtend. Ik vind het doodeng, maar ergens lucht het ook wel op...
Goed dat je gebeld hebt en hopelijk lucht het op aks je bent geweest
Dat het nodig is is gewoon ontzettend jammer. Sterke

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven