Vriend liegt

26-12-2018 13:44 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft in het verleden veel geblowd. Hij wil er mee stoppen en is zelf naar de verslavingszorg gestapt voor hulp. Van te voren heb ik aangegeven dat ik geen relatie wou met iemand die verslaafd is aan drugs, zelf gebruik ik ook
helemaal niks. Voordat we een relatie kregen liep hij al bij de verslavingszorg dus ik dacht hij doet zijn best en wil er echt van af komen!

Altijd heb ik tegen hem gezegd dat ie eerlijk moet zijn als hij de neiging heeft of toch een joint heeft gerookt. 5 weken geleden appte hij dat ie 1 had gerookt want ik kwam die avond bij hem en zal dat anders wel merken. Heb gereageerd dat ik het jammer vond maar het waardeerde dat ie eerlijk was en ik dacht we kunnen er over praten. Hij zegt dat ie daarna geen joint meer heeft aangeraakt en ik dacht trots op hem te zijn.

Soms als ik met hem bel klinktie voor mijn gevoel stoned... Hij ontkent dit en ik twijfel aan mijn gevoel en denk: ben ik nou echt dom dat ik dit denk? Gisteren was hij aan het douchen bij mij thuis en zijn telefoon lag naast me, normaal ben ik geen controleur en heb nog nooit in zijn telefoon gekeken maar mijn gevoel zei dat ik dit moest doen. En ja hoor, ik heb 2 whatsapp gesprekken gelezen wat ging over wiet. 1 was een dealer en hij vroeg een aantal dagen geleden of hij nog een 10tje had, het gesprek wat ervoor was dat was verwijderd. Ook een andere vrouw die hem begeleid in dit hele traject heeft ie mee geappt. Hij vroeg vind je het goed dat ik nog even voor een 10tje haal? Ik word vanavond opgehaald door me vriendin en kan ik bij haar achterthuis nog 1 roken. Het gekke is dat hij die avond helemaal niet bij me was. Ook vroeg hij haar of die wat extra geld kon krijgen omdat wij uiteten gingen en we zouden splitten. Ik heb het uiteten betaald.... en nu denk ik dat hij daar wiet van gaat halen!

Gisteravond heb ik hem gevraagd of hij wel eerlijk is en hem de kans gegeven het op te biechten. Maar hij ontkent kei hard. Ik zei dat ik soms vermoed dat hij stoned is als we bellen. Hij vond het raar dat ik dit dacht en zei waarom twijfel je zo aan mij? Ik doe zo mn best en dan hoor ik dit, dat is gemeen. Toen kwam hij er nog mee dat ie in het nieuwe jaar wel even een test haalt zodat ik het met eigen ogen kan zien en dat ik echt niet moet twijfelen.

Hij had zulke mooie praatjes zodat je het zal geloven. En ik zat me op te vreten. Voel me schuldig dat ik in zn telefoon heb gekeken, aangezien we nog maar 3 maanden samen zijn. Maar als ik niet had gekeken had ik dit niet geweten. Nu ben ik wel bang dat ik de neiging krijg om vaker zijn telefoon te checken. Verslaafden liegen helaas veel en ik snap niet waarom, ik word namelijk niet boos en probeerde er voor hem te zijn als hij echt wil stoppen. Hij zegt zelfs dat ie me wel belt als hij een moeilijk moment zal hebben.

Ik vreet me op met dit gevoel dat ik dit nu weet... en ik ben zo dom geweest hem te checken. Wat moet ik hiermee? Verder ondanks dit is onze relatie wel goed.
Je zegt altijd op dit soort mannen te vallen.. psychologie van de koude grond, maar ik heb het vermoeden dat je niet op de persoon valt, maar op de problemen en dat je een romantisch beeld hebt van het redder in nood scenario.

Laat het los, deze mannen veranderen niet voor jou en jij kan ze niet redden.
Maak het uit en ga op zoek naar een goed exemplaar
Kerstboom18 schreef:
26-12-2018 18:41
Klopt! Pgb he. Wordt vaak misbruik van gemaakt helaas...
En wat denk je dan van personeel in loondienst bij bijvoorbeeld gevangenissen en verslavingsklinieken?
En als hij elke avond een biertje zou drinken, zou je dan ook zo reageren?
Iemand die de hele dag blowt is inderdaad een loser want die wordt zo passief als de pest. Maar iemand die één keer per dag voor het slapen gaan een blowtje rookt, kan prima functioneren.
Ik begrijp de ophef over blowen nooit zo terwijl alcohol drinken zo maatschappelijk geaccepteerd is dat het bijna raar gevonden wordt als je niet drinkt.
Leg ff uit wat pgb te maken heeft met jouw wiet rokende pareltje? Want dat verband zie ik niet..
lizenlotte schreef:
27-12-2018 10:21
Leg ff uit wat pgb te maken heeft met jouw wiet rokende pareltje? Want dat verband zie ik niet..
Dit! Begrijp het ook niet. Ik heb de indruk dat hij zijn budgetbeheerder/bewindvoerder om extra geld heeft gevraagd toen hij geld vroeg voor een etentje waarbij ze de rekening zouden splitten(maar wat to helemaal heeft betaald).

To, werkt je vriend? Kom je ook bij hem thuis? En zoals hierboven al genoemd, hoe zit het met die PGB?
Budgetbeheer en verslaving, je weet ze wel uit te zoeken helaas. Heel hard weglopen en niet omkijken en in 2019 nieuwe ronde nieuwe kansen.
beetjegek schreef:
27-12-2018 08:10
Als hij verder goed functioneert, ( alleen dan he) was is er dan mis met een jointje op zijn tijd?
Daar ben ik niet op tegen. Het feit dat ie tegen me liegt! Ik ben nooit boos geweest of iets, altijd gezegd dat ik liever heb dat ie eerlijk is. Hij loopt bij de verslavingszorg en wil er zelf mee stoppen... wees dan ook eerlijk tegen je vriendin of je soms eens rookt denk ik dan! Er is geen reden om te liegen. Ja hij weet dat ik het niet leuk zal vinden maar verder..

Het gaat om het vertrouwen, dat is de basis van een relatie opbouwen lijkt mij.
Zhy schreef:
27-12-2018 10:13
Iemand die de hele dag blowt is inderdaad een loser want die wordt zo passief als de pest. Maar iemand die één keer per dag voor het slapen gaan een blowtje rookt, kan prima functioneren.
Ik begrijp de ophef over blowen nooit zo terwijl alcohol drinken zo maatschappelijk geaccepteerd is dat het bijna raar gevonden wordt als je niet drinkt.
Het is niet dat ik perse tegen blowen of een biertje drinken ben. Het gaat om het liegen!
Even voor de duidelijkheid want ik denk dat sommige mensen me misschien verkeerd begrijpen. Ik ben heus niet tegen een jointje op zijn tijd, ookal doe ik dit zelf niet. Maar mijn vriend is verslaafd en verslaafden liegen vaak zoals jullie weten. Ik dacht dat hij open en eerlijk was over alles. Aangezien ik weet dat ie al een half jaar bij de verslavingszorg loopt omdat ie er zelf mee wil stoppen. Als je echt wil stoppen, dan ben je eerlijk over een jointje roken lijkt mij, of ben je eerlijk als je de neiging hebt. Hij verzwijgt het en liegt erover. Dus in mijn ogen echt verslaafd en betwijfel ik het of hij wel echt wil stoppen!! Eerlijkheid had ik meer gewaardeerd maar helaas.
kappen, dat moet je ermee. Als je hem niet kunt vertrouwen waarom ga je ermee door?
Vivavivi schreef:
27-12-2018 16:20
kappen, dat moet je ermee. Als je hem niet kunt vertrouwen waarom ga je ermee door?
Ja ik weet het! Als een vriendin dit overkwam had ik ook heel hard gezegd kap ermee. Maar zo lastig als je het leuk met iemand hebt ondanks zijn leugens hierom. Soms denk ik dat ik alles erger maak dan het is, maar liegen om een verslaving vind ik geen goede basis. Ik dacht met hem over alles eerlijk te kunnen praten.
En hoe zit het met het pgb? Daar heb je nog geen antwoord op gegeven.
Kerstboom18 schreef:
27-12-2018 16:24
Ja ik weet het! Als een vriendin dit overkwam had ik ook heel hard gezegd kap ermee. Maar zo lastig als je het leuk met iemand hebt ondanks zijn leugens hierom. Soms denk ik dat ik alles erger maak dan het is, maar liegen om een verslaving vind ik geen goede basis. Ik dacht met hem over alles eerlijk te kunnen praten.
Dat kan dus niet. Accepteren of je Conclusies trekken.
Kappen voor je er te diep in zit en gelooft dat jij hem kan helpen. Hij liegt nu al. Hij moet zelf echt willen stoppen, alleen dan heeft hij kans van slagen en zelfs die kans is heel klein. Kans op terugval is heel groot. Wil je de rest van je relatie af blijven vragen of hij liegt?
Kerstboom18 schreef:
27-12-2018 16:17
Maar mijn vriend is verslaafd en verslaafden liegen vaak zoals jullie weten. Ik dacht dat hij open en eerlijk was over alles. Aangezien ik weet dat ie al een half jaar bij de verslavingszorg loopt omdat ie er zelf mee wil stoppen. Als je echt wil stoppen, dan ben je eerlijk over een jointje roken lijkt mij....
Dus jij dacht dat je de enige eerlijke verslaafde had getroffen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Staat hij onder bewind?
Kerstboom18 schreef:
27-12-2018 16:14
Het is niet dat ik perse tegen blowen of een biertje drinken ben. Het gaat om het liegen!
Dat snap ik. Maar hij liegt natuurlijk ook omdat hij weet dat je erop tegen bent en hij geen zin heeft in gedoe. Anyway, jullie gaan pas 3 maanden met elkaar dus ik zou er lekker mee kappen als ik jou was. Jullie passen niet bij elkaar. Beter dat je daar nu naar handelt dan na jaren relatie en misschien wel een paar kinderen.
Kerstboom18 schreef:
27-12-2018 16:24
Tja, en nu? Blijf je jaar in jaar uit tegen hem zeiken en op viva schrijven of maak je het uit?
SombraOnline schreef:
27-12-2018 06:50
En jij bent ook nog steeds samen met dit pareltje?
Jup ... :)
Zhy schreef:
27-12-2018 10:13
Hier heb je gelijk in!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven