verkering moeder
zondag 30 december 2018 om 10:45
Ik wil het gewoon van mij afschrijven.
Ik erger mij aan mijn bejaarde moeder die zich als een puber gedraagt.
Ze heeft sinds 2 jaar "verkering" en het wordt alleen maar erger!
Constant handjes vasthouden en kusjes geven, openbare liefdesverklaringen op Facebook, ....
Normaal zou ik zoiets schattig vinden. Maar als het je eigen moeder is is het heel bizar en niet fijn! Ze stelt zich ook helemaal afhankelijk van hem op. Met familie, kennissen, vriendinnen zoekt ze helemaal geen contact meer.
Waarom kan ik dit toch allemaal zo slecht relativeren, want ik zie wel dat ze gelukkig is.
Ik erger mij aan mijn bejaarde moeder die zich als een puber gedraagt.
Ze heeft sinds 2 jaar "verkering" en het wordt alleen maar erger!
Constant handjes vasthouden en kusjes geven, openbare liefdesverklaringen op Facebook, ....
Normaal zou ik zoiets schattig vinden. Maar als het je eigen moeder is is het heel bizar en niet fijn! Ze stelt zich ook helemaal afhankelijk van hem op. Met familie, kennissen, vriendinnen zoekt ze helemaal geen contact meer.
Waarom kan ik dit toch allemaal zo slecht relativeren, want ik zie wel dat ze gelukkig is.
zondag 30 december 2018 om 11:18
Ze vond het zelf ook heel wat (jaren geleden) toen oudste kleinkind verkering kreeg en we met zijn allen gingen uiteten en liefje aan tafel een kusje gaf. Heeft ze niks over tegen kleinkind of mijn zus gezegd, maar wel tegen mij. Zelfs dat ze geen zin meer had om hun nog uit te nodigen omwille van "dit gedrag" in het openbaar!
Hum, ik denk dat ik begin te snappen waar ik mijn ergernis vandaan haal. Waar ze vroeger zelf heel veroordelend over was doet ze nu zelf maar dan nog 10x erger en dat als volwassene. Dus zou ze toch beter moeten weten. Maar gezond verstand vermindert op bejaarde leeftijd heb ik al gemerkt.
Hum, ik denk dat ik begin te snappen waar ik mijn ergernis vandaan haal. Waar ze vroeger zelf heel veroordelend over was doet ze nu zelf maar dan nog 10x erger en dat als volwassene. Dus zou ze toch beter moeten weten. Maar gezond verstand vermindert op bejaarde leeftijd heb ik al gemerkt.
zondag 30 december 2018 om 11:18
Dat zie ik nu, stond er pas nadat ik reageerde.
Wat ik al zei, ik kan me echt wel voorstellen dat het genant kan zijn, maar wat wil je er tegen doen? Het zijn ook nog steeds twee volwassenen, pubergedrag of niet.
Poker kan hooguit vragen er wat meer rekening mee te houden.
There is always something happening, and it's usually right now
zondag 30 december 2018 om 11:20
Ik zou dat toch eens bespreken met haar. En aangeven dat je het er moeilijk mee hebt.Poker schreef: ↑30-12-2018 11:18Ze vond het zelf ook heel wat (jaren geleden) toen oudste kleinkind verkering kreeg en we met zijn allen gingen uiteten en liefje aan tafel een kusje gaf. Heeft ze niks over tegen kleinkind of mijn zus gezegd, maar wel tegen mij. Zelfs dat ze geen zin meer had om hun nog uit te nodigen omwille van "dit gedrag" in het openbaar!
zondag 30 december 2018 om 11:21
Ik vind mensen die elkaar op FB liefdesverklaringen zitten te schrijven altijd wel bijzonder
zondag 30 december 2018 om 11:22
daar zou ik dan ook wat van zeggen. van ma leuk dat je een nieuw liefje hebt, maar om dat nu zo te etaleren en dat familie van pa dat ook allemaal mee moet krijgen dat gaat me toch te ver.
zondag 30 december 2018 om 11:24
Zo had ik het nog niet bekeken. Misschien was ze inderdaad ook wel klef met mijn vader de eerste jaren.rosanna08 schreef: ↑30-12-2018 11:10Hoe oud is je moeder Poker? Je zegt dat ze nooit zo "klef" met je vader was, is dat wat je stoort? Je vergeet dat je je ouders niet hebt gekend in de eerste jaren van hun relatie, misschien waren ze toen ook wel zo. En verder is iedere relatie anders en maakt de relatie die ze nu heeft, de relatie met je vader niet minder. Wel anders
zondag 30 december 2018 om 11:25
Tja
Mijn vader is ook overleden
Ze waren echt wel super hecht, niet zoals jij beschrijft maar je zag wel een gelukkig huwelijk
Mijn moeder gaat nu 65+
Een nieuwe relatie zelf ziet zij niet zitten
Ik denk zelf ook dat ik wat moeilijk mee zal hebben met jou beschrijving maar het zal mij niks schelen dat anderen er van vinden
En op een gegeven moment zou ik denken het is gewoon hoe het is
Ze waren echt wel super hecht, niet zoals jij beschrijft maar je zag wel een gelukkig huwelijk
Mijn moeder gaat nu 65+
Ik denk zelf ook dat ik wat moeilijk mee zal hebben met jou beschrijving maar het zal mij niks schelen dat anderen er van vinden
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
zondag 30 december 2018 om 11:27
Misschien niet er zo veel op letten en blij zijn dat je moeder zulke vlinders in haar buik heeft... hoe fijn is dat wel niet voor haar!
Weet je, en dit is een heel persoonlijke noot van me; ze is 75 plus schreef je. Er komt een moment dat je verder moet zonder haar. En dan zien deze uitbundige liefdesuitingen er opeens anders uit voor je.
Irriteren is heel menselijk hoor, dat snap ik echt wel. Maar probeer het heel even anders te zien.
Weet je, en dit is een heel persoonlijke noot van me; ze is 75 plus schreef je. Er komt een moment dat je verder moet zonder haar. En dan zien deze uitbundige liefdesuitingen er opeens anders uit voor je.
Irriteren is heel menselijk hoor, dat snap ik echt wel. Maar probeer het heel even anders te zien.
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
zondag 30 december 2018 om 11:27
Dan ga ik toch al mijn moed eens bijeen moeten rapen want ze gaat dat helemaal verdraaien haar kennende. En het veel erger maken dan het is zoals in, dat ik niet wil dat ze met hem samen is enzo.
zondag 30 december 2018 om 11:33
ja dan krijg je dat waarschijnlijk weer. dat je haar geen goedheid toewenst. en dat net als hier werd geopperd je zogenaamd wel jaloers zal zijn of dat ze op die leeftiijd uitgerangeerd zijn. en dat is natuurlijk allemaal onzin.
ken je de man zelf redelijk goed ondertussen. en vind je hem ook aardig of heb je bepaalde bedenkingen bij hem.
zondag 30 december 2018 om 11:35
Ik herken het deels....vader hier ook weer aan de vriendin. Vermoed dezelfde leeftijdscategorie. Heb haar nog niet ontmoet omdat het vriendin nummer zoveel is en ik eerst wilde afwachten of het echt hecht is.
Mijn vader is wel gelukkig en dat heeft mijn voorkeur wel in plaats van eenzaam. Maar zou het ook niet fijn vinden als ze nog meer gaan puberen dan ze al doen. Soms trek ik mijn wenkbrauwen ook op hoor.
Vergeet echter niet dat ouderen ook weer kunnen teruggaan in gedrag als ze ouder worden. Dat ze zich jonger gaan gedragen dan ze zijn.
Mijn vader is wel gelukkig en dat heeft mijn voorkeur wel in plaats van eenzaam. Maar zou het ook niet fijn vinden als ze nog meer gaan puberen dan ze al doen. Soms trek ik mijn wenkbrauwen ook op hoor.
Vergeet echter niet dat ouderen ook weer kunnen teruggaan in gedrag als ze ouder worden. Dat ze zich jonger gaan gedragen dan ze zijn.
zondag 30 december 2018 om 11:39
Mooie reactie Rosa!
Ik kan me best indenken dat je het lastig vindt, zeker omdat je aangeeft dat zij en je vader niet zo innig waren, zij eerder dit gedrag veroordeelde bij anderen en jij de oordelen naar haar toe meekrijgt.
Zelf zou ik er geen moeite mee hebben. Ik zou er nl. van uit gaan dat ze veel intenser met dit heerschap is juist omdat ze iemand die ze heel lief verloren heeft. Ik denk dat je dan meer bewust bent van hetgene dat je kunt verliezen. Dat haar eigen oordeel veranderd is omdat ze nu zelf een nieuwe ervaring opdoet. En ik zou het alleen maar fijn vinden als iemand minder oordeelt over een ander. En de mening en oordelen van anderen interesseren me bar weinig m.b.t. dit. Als ze er last van hebben, bespreken ze het zelf maar of gooien ze haar van smoelenboek af.
Wat ik wel lastig zou vinden is dat ze haar leven om hem heen aan het bouwen is. Daar zou ik me meer op richten en iets in ondernemen. Samen iets doen zonder hem waar eventueel wel haar vriendinnen bij betrokken zijn.
Ik kan me best indenken dat je het lastig vindt, zeker omdat je aangeeft dat zij en je vader niet zo innig waren, zij eerder dit gedrag veroordeelde bij anderen en jij de oordelen naar haar toe meekrijgt.
Zelf zou ik er geen moeite mee hebben. Ik zou er nl. van uit gaan dat ze veel intenser met dit heerschap is juist omdat ze iemand die ze heel lief verloren heeft. Ik denk dat je dan meer bewust bent van hetgene dat je kunt verliezen. Dat haar eigen oordeel veranderd is omdat ze nu zelf een nieuwe ervaring opdoet. En ik zou het alleen maar fijn vinden als iemand minder oordeelt over een ander. En de mening en oordelen van anderen interesseren me bar weinig m.b.t. dit. Als ze er last van hebben, bespreken ze het zelf maar of gooien ze haar van smoelenboek af.
Wat ik wel lastig zou vinden is dat ze haar leven om hem heen aan het bouwen is. Daar zou ik me meer op richten en iets in ondernemen. Samen iets doen zonder hem waar eventueel wel haar vriendinnen bij betrokken zijn.
zondag 30 december 2018 om 11:43
zondag 30 december 2018 om 11:47
Wat bedoel je hiermee?Polsjef schreef: ↑30-12-2018 11:35Ik herken het deels....vader hier ook weer aan de vriendin. Vermoed dezelfde leeftijdscategorie. Heb haar nog niet ontmoet omdat het vriendin nummer zoveel is en ik eerst wilde afwachten of het echt hecht is.
Zolang er geen signalen zijn van dementie oid, vind ik gedrag niet echt leeftijdsgebonden. Alles wat ik normaal vind voor jong volwassenen, vind ik ook helemaal prima bij een volwassenen of hoog bejaarden. Gedrag is wat mij betreft meer aan de context gebonden. Ik bedoel bijvoorbeeld dat ik van een ouder verwacht dat deze bijbehorende verantwoordelijkheden neemt. En deze verantwoordelijkheden zijn dan weer afhankelijk van de leeftijden van de kinderen. En of deze ouder nu pas 20 is of 45 als de kleine geboren wordt, dat doet er m.i. niet toe.
To is volwassen, heeft geen zorg meer nodig en moeders heeft geen verplichtingen meer op dat gebied.
zondag 30 december 2018 om 11:59
Ik ben na ruim 30 jaar getrouwd nog steeds kleffer met mijn man als ik ooit mijn kinderen met hun relatie heb zien doen. Best apart eigenlijk.
En dat gedrag ineens van je moeder zien is best apart lijkt me, is de man in kwestie wel een aardige gast trouwens, niet eentje die ergens achteraan kan zitten qua financien of zo?
En dat gedrag ineens van je moeder zien is best apart lijkt me, is de man in kwestie wel een aardige gast trouwens, niet eentje die ergens achteraan kan zitten qua financien of zo?
die ik wilde bestaat al...
zondag 30 december 2018 om 12:18
Is moeders heel jong getrouwd met je overleden vader?Poker schreef: ↑30-12-2018 11:08Ja, dat vraag ik mij dus ook af!
Mijn vader is enkele jaren geleden gestorven en ik ben echt heel blij voor haar dat ze een lieve man heeft ontmoet.
Maar het is echt het gedrag dat me stoort. Vaak als je ze ziet zitten dan denk je, dat kan toch niet makkelijk zitten zo. En dan toch
maar om elkaar niet te moeten loslaten. Het komt allemaal zo overdreven over. Dat stoort mij denk ik, zo van, doe eens normaal zeg.
Bejaard = 75+
Heeft ze haar leven geleid zoals van haar verwacht werd?
Op haar 75e ontdekt ze wellicht wat het leven nog meer te bieden heeft en doet ze dit op een erg jeugdige manier omdat ze dat stukje ontwikkeling niet eerder heeft meegemaakt.
zondag 30 december 2018 om 12:42
Hier exact dezelfde situatie. Ik zou een nieuwe liefde toejuichen!mamsvan schreef: ↑30-12-2018 11:25Tja
Mijn moeder gaat nu 65+
Maar openlijk heel klef doen is sowieso irritant, dat heeft niets met leeftijd te maken.
zondag 30 december 2018 om 15:53
Volgens mij niet. Hij houdt contact met zijn familie en vrienden. Zelfs met mij omdat zij nog zo weinig initiatief neemt.