verkering moeder
zondag 30 december 2018 om 10:45
Ik wil het gewoon van mij afschrijven.
Ik erger mij aan mijn bejaarde moeder die zich als een puber gedraagt.
Ze heeft sinds 2 jaar "verkering" en het wordt alleen maar erger!
Constant handjes vasthouden en kusjes geven, openbare liefdesverklaringen op Facebook, ....
Normaal zou ik zoiets schattig vinden. Maar als het je eigen moeder is is het heel bizar en niet fijn! Ze stelt zich ook helemaal afhankelijk van hem op. Met familie, kennissen, vriendinnen zoekt ze helemaal geen contact meer.
Waarom kan ik dit toch allemaal zo slecht relativeren, want ik zie wel dat ze gelukkig is.
Ik erger mij aan mijn bejaarde moeder die zich als een puber gedraagt.
Ze heeft sinds 2 jaar "verkering" en het wordt alleen maar erger!
Constant handjes vasthouden en kusjes geven, openbare liefdesverklaringen op Facebook, ....
Normaal zou ik zoiets schattig vinden. Maar als het je eigen moeder is is het heel bizar en niet fijn! Ze stelt zich ook helemaal afhankelijk van hem op. Met familie, kennissen, vriendinnen zoekt ze helemaal geen contact meer.
Waarom kan ik dit toch allemaal zo slecht relativeren, want ik zie wel dat ze gelukkig is.
zondag 30 december 2018 om 10:56
Want als haar man is overleden mag ze nooit meer verliefd worden? Moet ze voor altijd de man die er niet meer is op de eerste plek zetten? Daar ben je mooi klaar mee als je jong weduwe wordt.
zondag 30 december 2018 om 10:58
zondag 30 december 2018 om 10:58
Moest meteen denken aan die soepreclame. 'Lekker pittig'
Waarom wil je niet dat je moeder gelukkig is? Ze is blijkbaar heel blij met haar partner en de liefde is gewoon mooi, ook op hogere leeftijd. Gun haar dat.
Dat ze weinig contact meer heeft met vriendinnen etc. vind ik wel wat zorgelijk, dat zou je eens ter sprake kunnen brengen misschien?
Waarom wil je niet dat je moeder gelukkig is? Ze is blijkbaar heel blij met haar partner en de liefde is gewoon mooi, ook op hogere leeftijd. Gun haar dat.
Dat ze weinig contact meer heeft met vriendinnen etc. vind ik wel wat zorgelijk, dat zou je eens ter sprake kunnen brengen misschien?
Schelden vind ik zo onbeschaafd.
Daarom zeg ik liever dingen als: "jij bent de maandag van mijn leven".
zondag 30 december 2018 om 10:59
Wat leuk voor haar, al die dingen die ze waarschijnlijk vroeger niet mocht doen zoals in het openbaar genegenheid tonen, kan nu lekker wel.
Net zoals jij als dochter het niet prettig vond dat je moeder zich met jouw liefdesleven bemoeide, vindt zij het nu niet leuk.
Probeer als volwassenen met haar te praten. Dat je begrijp dat ze helemaal hoteldebotel is van deze man, maar dat jij, haar familie en vrienden haar nu wel een beetje missen. Dat ze veel meer is dan "de nieuwe vriendin van". Dat je het fijn vindt om weer een moeder-dochter ding te gaan doen.
Of je het nu leuk vindt of niet, genegenheid, vriendschap en seksualiteit kennen geen leeftijdsgrens. Ook "bejaarden" hebben zo hun behoeftes, en die zijn niet minder dan bij de jongeren, alleen vaak wel anders.
Net zoals jij als dochter het niet prettig vond dat je moeder zich met jouw liefdesleven bemoeide, vindt zij het nu niet leuk.
Probeer als volwassenen met haar te praten. Dat je begrijp dat ze helemaal hoteldebotel is van deze man, maar dat jij, haar familie en vrienden haar nu wel een beetje missen. Dat ze veel meer is dan "de nieuwe vriendin van". Dat je het fijn vindt om weer een moeder-dochter ding te gaan doen.
Of je het nu leuk vindt of niet, genegenheid, vriendschap en seksualiteit kennen geen leeftijdsgrens. Ook "bejaarden" hebben zo hun behoeftes, en die zijn niet minder dan bij de jongeren, alleen vaak wel anders.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
zondag 30 december 2018 om 11:00
Rare schoonouders heb je, die mensen daarom uitlachen.Poker schreef: ↑30-12-2018 10:58Jaloers ben ik zeker niet. Ik ben zelf gelukkig met mijn man.
Het puber gedrag is echt wel overdreven hoor. Zelfs mijn schoonouders zeiden me al lachend (meer uitlachend) na een bezoek aan haar dat "het wel hele dikke liefde is tussen die 2" en dat ze mekaar geen seconde loslaten.
zondag 30 december 2018 om 11:00
Jee, wat denigrerend zeg. Ze is verliefd! Zich als een puber gedragen hoort daar gewoon bij. Mag ze?Poker schreef: ↑30-12-2018 10:58Jaloers ben ik zeker niet. Ik ben zelf gelukkig met mijn man.
Het puber gedrag is echt wel overdreven hoor. Zelfs mijn schoonouders zeiden me al lachend (meer uitlachend) na een bezoek aan haar dat "het wel hele dikke liefde is tussen die 2" en dat ze mekaar geen seconde loslaten.
Schelden vind ik zo onbeschaafd.
zondag 30 december 2018 om 11:01
sorry dat mijn gezicht de andere kant opstaat.
zondag 30 december 2018 om 11:01
Dat vind ik zeker fantastisch. En ik ben heel blij voor haar. Maar het is gewoon dat het allemaal zo hard moet opvallen. Dan denk ik gedraag je eens volwassen ipv als een 14 jarige.
Ik heb ook nooit enig intimiteit gezien met mijn vader toen hij nog leefde.