Vroeger had iedereen hetzelfde in huis ...

31-12-2018 14:19 2048 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij was het aanbod van gebruiksvoorwerpen en etenswaren vroeger veel beperkter. Ik ben van begin jaren zeventig en meen me te herinneren dat tot halverwege de jaren tachtig er heel veel producten zo ongeveer bij iedereen in huis waren. Plak in dit topic de plaatjes van van alles wat bij je halve familie en kennissenkring te vinden was. Ook producten uit de supermarkt zijn welkom (bv slechts één soort bronwater)
De stonden ook bij iedereen in huis die ik kende:https://www.rusmatroesjka.nl/Webwinkel- ... delig.html
Heel wat uurtjes plezier mee gehad :-D

Afbeelding
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)

Dank je mysterie opgelost.
Renee_XX schreef:
31-12-2018 18:20
Wass da?
Een paraplubak, mijn opa en oma hadden vroeger een kleurrijke staan met een schelpenmotief erop. Mijn zus heeft er nog steeds een litteken van op haar hoofd, jaar of 30 geleden.
RikM schreef:
31-12-2018 18:24
Kreeg je gratis bij een 'Pennierekening' van de Postbank. :-D

Hele slimme zet want er werden heel veel rekeningen geopend. Ik heb de mijne nog steeds (nu ING).
Dat was toen nog de Postgiro. En in Amsterdam had je de Gemeentegiro die later opging in de Postgiro.
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
Bitje93 schreef:
31-12-2018 18:21
Afbeelding
Briljante vondst :rofl:
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
tbl1966 schreef:
31-12-2018 18:26
Heel wat uurtjes plezier mee gehad :-D

Afbeelding
Wat is dit?
dolfje schreef:
31-12-2018 18:26
De stonden ook bij iedereen in huis die ik kende:https://www.rusmatroesjka.nl/Webwinkel- ... delig.html

Die heb ik ook nog steeds. Erg leuk.

Heb je trouwens de prijs gezien € 135. Of zou het een tikfout zijn.
https://goo.gl/images/NhTHbe

Wij hadden zo’n kap met glazen groene voet die je nu weer in interieurs ziet verschijnen.

https://goo.gl/images/7TPQ1X

Er waren vroeger ook mensen die muntgeld spaarden in die glazen pot (duurde wel even voordat hij vol was)
claudia2010 wijzigde dit bericht op 31-12-2018 18:35
0.58% gewijzigd
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Renee_XX schreef:
31-12-2018 18:25
Ik in Rotterdam. Ken ook niet anders dan 6 cijfers en later een 4 erbij.
.
Wij woonden in een plaatsje onder de rook van rotterdam en begonnen met het telefoonnummer 1763.kengetal weet ik niet meer.

Mijn opa woonde echt in een dorp en was één van de eersten met telefoon, hij had telefoonnummer 12.
Niet geschoten is altijd mis
https://www.youtube.com/watch?v=j84auNVGoJk :flirting:
dolfje schreef:
31-12-2018 18:29
Wat is dit?

Lijkt op iets van Lush.
We don't know the Devil's side of the story, because God wrote all the books. J.A. Konrath
oudebaas schreef:
31-12-2018 18:27
Dat was toen nog de Postgiro. En in Amsterdam had je de Gemeentegiro die later opging in de Postgiro.
En je betaalde met girobetaalkaarten. Tot 200 Gulden geloof ik.
Afbeelding
Puritanism:
(HL Mencken)
Bitje93 schreef:
31-12-2018 18:21
Afbeelding
Was toch een thermometer? Doet me weer denken aan die beeldjes die blauw of roze werden, afhankelijk van het weer.
Ik ben niet dom, ik weet precies wat ik bedoel.
De geinlijn, kennen jullie die? Dat was een telefoonnummer in Amsterdam, en als je het belde kreeg je een Sam en Moos mop te horen van Max Tailleur.
Het oerlelijke rookglas servies, bij elkaar te sparen met punten bij de benzinepomp

Afbeelding
toedeledokie schreef:
31-12-2018 18:31
Was toch een thermometer? Doet me weer denken aan die beeldjes die blauw of roze werden, afhankelijk van het weer.

Barometer.
We don't know the Devil's side of the story, because God wrote all the books. J.A. Konrath
CommonSense schreef:
De geinlijn, kennen jullie die? Dat was een telefoonnummer in Amsterdam, en als je het belde kreeg je een Sam en Moos mop te horen van Max Tailleur.
020 211811
Puritanism:
(HL Mencken)
oudebaas schreef:
En je betaalde met girobetaalkaarten. Tot 200 Gulden geloof ik.
Afbeelding
Ik heb deze nog in een giroblauw koffertje dat ik niet weg kan gooien :facepalm: :$
Afbeelding
Mijn ouders hadden ook een echte linnenkast. Alles keurig strak gevouwen en gestreken.

Onder in die kasten hadden ze ook boeken over sex.. compleet met foto's. Daar werd alles keurig in uitgelegd 😂.
Renee_XX schreef:
31-12-2018 18:23
De ketting met een scheermesje. Wie kent het nog.
Die had ik vroeger. Maar dat is niet echt iets van heel vroeger. Ik droeg die in de late jaren 90/begin 00. Samen met stuka en overzeas broeken, shirts met van dat netspul erin en gympen met vlammen op de zijkant :mrgreen: erg skater :peace:

Afbeelding
Zilvervlootrekening.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven