Mode & Beauty alle pijlers

Starten van modeblog

31-12-2018 22:12 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie tips om de zoveelste modeblog op te starten. Ik weet het, er zijn er al zoveel, maar hoe kan je u onderscheiden van de rest.
Ik heb wel een idee waar ik naartoe wil, ik ben vooral fan van basic fashion. Dus eigenlijk de tijdloze trend. Ik vind het zonde van geld uit te geven voor een bepaalde stuk dat binnen een paar maand niet meer in is.
Ik heb wel al naam en weet waar ik naartoe wil, nu is het vooral ideeën voor artikels en verder uitwerken.
Kun je het niet gewoon op insta doen met leuke foto’s en weinig tekst?
Een blog over basic budget fashion? Ik volg geen blogs maar een blog over mooie kwalitatief hoogwaardige kleding voor een budgetprijs zou ik zeker lezen, succes!
Star² schreef:
31-12-2018 22:38
Een bepaalD stuk, in plaats van een bepaalde stuk.
+ vraagtekens als je een vraag stelt.
telefoontje schreef:
01-01-2019 01:19
Een blog over basic budget fashion? Ik volg geen blogs maar een blog over mooie kwalitatief hoogwaardige kleding voor een budgetprijs zou ik zeker lezen, succes!

Ik lees nergens dat het om een bepaald budget gaat.

TO gewoon beginnen. Een blog opstarten kost bijna niks en je wint er allicht ervaring mee. Mocht het niks zijn, kun je makkelijk stoppen en misschien ontdek je juist door het schrijven welke invalshoeken je kunt belichten. Succes.
chocolol schreef:
01-01-2019 01:51

TO gewoon beginnen. Een blog opstarten kost bijna niks en je wint er allicht ervaring mee. Mocht het niks zijn, kun je makkelijk stoppen en misschien ontdek je juist door het schrijven welke invalshoeken je kunt belichten. Succes.
Klopt dat verzon ik erbij, lijkt me origineler.
chocolol schreef:
01-01-2019 01:51

Dit.

Al doende leert men. Schrijven kun je ook al doende leren. Iemand met een kritische blik naar je teksten laten kijken kan geen kwaad. Bedenk dat zelfs de beste schrijvers een redacteur hebben, dus een schande is het zeker niet. Wel moet je bereid zijn om de kritiek in ieder geval in overweging te willen nemen.
Verder is het afwachten. Als je echt geïnteresseerd bent in je onderwerp en je weet er leuk over te schrijven, dan zal dat vast wel mensen kunnen aantrekken. Maar los daarvan, doe je er in ieder geval ervaring mee op die nooit weg is en waar je misschien later weer op een andere manier verder mee kunt.

Succes!
Zucht. Trends zijn niet tijdloos. Je wil een blog schrijven voor laggards.
Tijdloze trend.... hier gaat al iets fout
Verder is het nu al zo saai dat ik in slaap viel.

Doe eens iets anders. Stel jezelf tot doel om zo lelijk mogelijk gekleed te gaan. Of doe de nieuwe kleren van de keizer in een blog. Je doet alsof je kleren draagt maar eigenlijk ben je naakt. Bijv. In je nakie sporten of naar je werk. En dan schrijven over de geweldige outfit die je denkt aan te hebben. Goedkoop ook! Succes gegaradeerd.
redbulletje schreef:
31-12-2018 22:30
Waarom zouden mensen die tijdloze kleren dragen geinteresseerd zijn in een blog? Lijkt me juist een groep die niet achter modegrillen en bijbehorende blogs aanloopt.
Er zijn ontzettend veel blogs over tijdloze en duurzame mode en hoe je een capsule wardrobe samenstelt met dingen die je al hebt, vergis je daar niet in. Daar is zeker wel een markt voor.

Nu in januari starten er weer veel bloggers met no-buy en low-buy years, en daar is veel vraag naar. #shoppingyourstash
Om publiek te trekken is foutloos schrijven heel belangrijk, maar goede fotografie is nóg belangrijker voor blogs. Het schrijven kan vaak ook vrij kort en met wat goede vindbare termen erin, maar als je slechte foto’s hebt verlies je in de (mode)bloggerswereld meteen de aandacht.

Bloggers die 2008 begonnen hebben al doende kunnen leren, maar daar is nu geen tijd meer voor. Niemand klikt op een slecht vormgegeven site in de standaard bloggeropmaak. Oefen daar dus goed mee en doe desnoods een cursus.

Daarnaast is zelfs voor populaire bloggers content het voornaamste. Je moet eigenlijk wel echt elke dag iets posten om de aandacht vast te houden. Of anders in ieder posten volgens een vaste structuur en op vaste terugkerende tijden. Dus maak een goed contentplan en denk vooruit. Als mensen twee keer op je blog klikken en er is geen update ben je ze kwijt.

Zoals je het hierboven beschrijft komt het over of je nog niets op papier hebt en het vooral een idee in je hoofd is. Maak het dus vooral concreet. Werk aan de winkel! Succes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven