Kroon voortand
maandag 31 december 2018 om 13:38
Vandaag is mijn voortand volledig afgebroken.
Op dit moment ben ik in het buitenland en heb mijn tandarts gebeld.
Die zegt dat het kan wachten tot ik weer thuis ben.
Ik hoop dat er een kroon op kan en anders moet het een implantaat worden.
Iemand enig idee wat de kosten zijn voor een kroon op voortand en wat de kosten zijn voor een implantaat.
Op dit moment ben ik in het buitenland en heb mijn tandarts gebeld.
Die zegt dat het kan wachten tot ik weer thuis ben.
Ik hoop dat er een kroon op kan en anders moet het een implantaat worden.
Iemand enig idee wat de kosten zijn voor een kroon op voortand en wat de kosten zijn voor een implantaat.
maandag 31 december 2018 om 13:42
maandag 31 december 2018 om 14:04
Voor sommige van deze verzekering geldt een wachtjaar, kijk dat ook eerst even goed na voordat je een extra verzekering afsluit...
dinsdag 1 januari 2019 om 07:04
Alleen als je een aanvullende tandarts verzekering hebt, maar zeker niet vanuit de basisverzekering.parbleumondieu schreef: ↑31-12-2018 13:57Implantaat wordt soms vergoed door de zorgkostenverzekering. Voor een groot deel dan in ieder geval.
dinsdag 1 januari 2019 om 11:05
Het zou kunnen dat je reisverzekering dit vergoed. Neem daarvoor eerst contact met ze op voordat je iets gaat ondernemen.
Je kan nog tot 1 februari een tandverzekering afsluiten bij je zorgverzekeraar, vaak worden er alleen op het hoogste pakket aanvullende vragen gesteld, voor de lagere pakketten geldt dit niet en kun je er direct gebruik van maken. Wel aan te raden om de hoge tandartskosten in dit geval vergoed te krijgen.
Je kan nog tot 1 februari een tandverzekering afsluiten bij je zorgverzekeraar, vaak worden er alleen op het hoogste pakket aanvullende vragen gesteld, voor de lagere pakketten geldt dit niet en kun je er direct gebruik van maken. Wel aan te raden om de hoge tandartskosten in dit geval vergoed te krijgen.
woensdag 2 januari 2019 om 10:56
ouwewijsneus schreef: ↑31-12-2018 13:44In het buitenland zeg je....
als je toevallig in Turkije bent zou je daar een tandartskliniek kunnen bezoeken voor informatie.
In geld scheelt het de helft met Nederland. Reviews zijn op internet te vinden.
Nu voel ik me niet vrij om hier voor een kroon te gaan, maar dat betekent dat ik nog 3 weken zonder voortand zit en thuis misschien duurder uit ben.
merel7 wijzigde dit bericht op 02-01-2019 13:29
41.11% gewijzigd
woensdag 2 januari 2019 om 11:48
woensdag 2 januari 2019 om 11:52
De vraag is sowieso of ze in die tijd er een (blijvende) kroon op kunnen zetten.
Maar als je veel pijn hebt, zou ik sowieso ter plekke een tandarts bezoeken. Misschien kan die er een tijdelijke kroon op zetten? Grote kans dat je die vergoed krijgt van de reisverzekering. Een permanente kroon niet denk ik.
Sterkte!
woensdag 2 januari 2019 om 12:15
je snapt toch zelf ook wel dat er een verschil is tussen 'ik ga in het buitenland mijn hele gebit laten opkalefateren want daar is het goedkoper' en 'ik ben in het buitenland aan het werk en ik kan niet door blijven lopen met een fietsenrek'
woensdag 2 januari 2019 om 12:48