Ergernissen in de supermarkt deel 3

10-07-2016 22:24 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat deel 2 bijna vol is, gaan we hier verder!

Deel 1

Deel 2
I can explain it to you, but I can't understand it for you
RikM schreef:
02-01-2019 17:54
O echt? We hebben net voor meer dan een miljard aan kerstboodschappen gedaan en dan gaan we besparen op die paar knaken? :-D

Ik weet ook niet, was maar een gedachte. Maar goed, volgens RB waren ze al omhoog, die prijzen.
ToastAbrikoos schreef:
02-01-2019 21:24
Een beetje inspringen op de beurtbalkje: hatelijk als je als kassierster NERGENS een beurtbalkje ziet en voorzichtig blijft scannen en opeens schreeuwen ze de longen uit hun lijf: 'NEE, DAT IS NIET VAN MIJ!'

Ja, ik kan niet ruiken wanneer je boodschappen stoppen en degene achter je beginnen.
en dan beginnen ze met vingers te wijzen (nooit naar zichzelf) dat de beurtbalkjes niet werden gebruikt.

Ja, je moet wel zorgen dat het er ligt als je boodschappen de kassa naderen. Anders is het zeker irritant. Maar als er nog 2 klanten voor me zijn vind ik het nergens op slaan dat degene achter mij gaat stressen om zo'n ding.
Ah stonden de beurtbalkjes alweer op de agenda?
Wat vliegt de tijd toch :biggrin:
Geen ergernis maar wel verwondering:
De zondag voor Kerstmis stond er bij de AH XL een gezin voor mij bij de kassa met 6 (!) volle karren en die moesten in totaal iets van 934 euro nogwat afrekenen...
:woa:
Ik ben nog steeds verbaasd.
"Nee" is ook een antwoord.
Meyana schreef:
03-01-2019 00:32
De zondag voor Kerstmis stond er bij de AH XL een gezin voor mij bij de kassa met 6 (!) volle karren en die moesten in totaal iets van 934 euro nogwat afrekenen...
Die zitten dan voorlopig wel met een volle koelkast... of ze kregen 30 man te eten.

Moest het ook nog een voor een op de band of viel dat mee? Ik had dan toch echt de handscanner in dat geval gepakt.
Meyana schreef:
Zo!
Hadden ze niet beter naar een groothandel kunnen gaan?
Pipistrello schreef:
03-01-2019 00:03
Ah stonden de beurtbalkjes alweer op de agenda?
Wat vliegt de tijd toch :biggrin:

:biggrin: Ik merk ook dat ik er elke keer weer in mee ga en waarschijnlijk al 10x hetzelfde heb gezegd. Wordt tijd om me er eens overheen te zetten.
Meyana schreef:
........

Ik zie meteen zo'n "Een huis vol" gezin voor me.
Meyana schreef:
Waarom? Misschien deden ze wel boodschappen voor de zorginstelling waar ze werken, of voor een etentje bij een clubhuis, weet jij veel.
Als het voor een zorginstelling oid was hadden ze inderdaad beter naar de groothandel kunnen gaan.

Inderdaad alles lag op de band en niemand wilde achter hen aansluiten maar aangezien ik de tijd had heb ik het even rustig staan observeren.

Ik denk dat ze inderdaad veel mensen te eten kregen.

Een handscanner had ik denk ik niet aangedurfd. Je zult er maar uitgepikt worden voor de controle en iets vergeten hebben :rolling:
"Nee" is ook een antwoord.
Ik heb een ergernis van voor de Kerst. Bij de zelfscankassa van de Jumbo (waar je afrekent bij een kassamedewerker), stond een man voor me bij de medewerker, maar moest nog even wachten op zijn dochter met bananen die afgewogen moesten worden. Kan gebeuren. De dochter komt terug en zegt dat ze nog even kerstkaarten pakt uit de winkel. Dat duurt letterlijk 4 minuten, waarna ik toch maar zeg dat ik dat niet vind kunnen en de man moet afrekenen. Word ik compleet genegeerd :-( Ik ben geen aso viswijf, maar ik kreeg nu echt bijna de neiging om een klacht in te dienen. Wat een verschrikkelijke man was dat, en een slappe hap kassiere. De dochter kwam overigens zonder kerstkaarten terug bij de kassa, want ze waren niet leuk.
Van die mensen die de reclamefolder verkeerd gelezen hebben en die zich dan met folder en boodschappen en bon in de hand vervoegen bij de klantenservicebalie om "verhaal te halen"... en dan moet de medewerkster áchter de balie álle bladzijden van de folder napluizen, want ze hebben toch écht gelijk... en dan blijkt achteraf dat de Beemster kaas in de aanbieding was en niet de Goudse... en dan hebben die mensen ook nog het lef om de reeds gekochte Goudse kaas uit hun tas te vissen en hun geld terug te vragen... en ondertussen sta jij achter hen eindeloos te wachten tot je eindelijk aan de beurt bent.

Of mensen die hun reclamefolder meenemen naar de supermarkt en dan na afloop, samen mét hun boodschappenbriefje en bon, achterlaten in het karretje dat ze wegzetten, zodat jij als volgende eerst die hele kar vol oud papier moet leegruimen voordat je ermee de winkel in kan.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Over winkelwagentjes gesproken: wat zijn die dingen vaak ranzig zeg. Ik heb helemaal geen smetvrees of zo, maar negen van de tien keer tref ik een wagentje dat aan alle kanten plakt omdat er een kind in heeft gezeten met een ijsje, of een wagentje dat onder is gescheten door een kudde zieke duiven. Getverdemme.
pejeka schreef:
03-01-2019 19:35
........

Of mensen die hun reclamefolder meenemen naar de supermarkt en dan na afloop, samen mét hun boodschappenbriefje en bon, achterlaten in het karretje dat ze wegzetten, zodat jij als volgende eerst die hele kar vol oud papier moet leegruimen voordat je ermee de winkel in kan.

Hoezo moet dat? Een paar papiertjes in de kar houden mij niet tegen om ermee de winkel in te gaan.
Ik ben juist dol op rondzwervende boodschappenbriefjes van onbekenden. Hele verhalen kun je eromheen verzinnen :love:
Lady*Voldemort schreef:
03-01-2019 20:39
Ik ben juist dol op rondzwervende boodschappenbriefjes van onbekenden. Hele verhalen kun je eromheen verzinnen :love:
'

Ik snap wat je bedoelt. Ik vind het ook leuk om een in een ouderwets handschrift geschreven briefje te zien waarop staat "Vermesel" (vermicelli), of "drinkjoogurt". Maar neemt niet weg dat als ik even boodschappen wil doen en de vorige gebruiker van het karretje heeft het achtergelaten met een hele verzameling oud papier erin, ik daarvan baal.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
De dag na kerst was het ook best druk in de ah. Ik in de rij, achter mij nog 3 mensen. Vervolgens gaat de caissière uitgebreid de kerst bespreken met de klant voor mij. En niet onderwijl gewoon doorgaan, maar de appels tijdens het wegen echt een poosje stil laten liggen en alles heel traag scannen. Vervolgens de band lekker door laten lopen zodat alle boodschappen opstropen en bijna naast de band vielen,ik kon nog net de eieren opvangen, en alles ging door elkaar.
De klant had inmiddels door dat de rij wel erg lang werd en maakte daar een opmerking over. Waarop de cassiere zei; oh, die wachten wel...
Ik werd daar toch wel een beetje chagrijnig van eerlijk gezegd..
Oh die wachten wel?
Whaha die is goed :bonk:
pejeka schreef:
03-01-2019 20:43
'

Ik snap wat je bedoelt. Ik vind het ook leuk om een in een ouderwets handschrift geschreven briefje te zien waarop staat "Vermesel" (vermicelli), of "drinkjoogurt". Maar neemt niet weg dat als ik even boodschappen wil doen en de vorige gebruiker van het karretje heeft het achtergelaten met een hele verzameling oud papier erin, ik daarvan baal.
Off-topic, excuus.
Er heeft een tijdlang in VolkskrantMagazine een itempje gestaan over boodschappenbriefjes-analyses. Vond ik altijd leuk om te lezen.
Dit is bijbehorende site: http://boodschappenbriefjes.blogspot.com
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
Koikarper schreef:
03-01-2019 20:46
De dag na kerst was het ook best druk in de ah. Ik in de rij, achter mij nog 3 mensen. Vervolgens gaat de caissière uitgebreid de kerst bespreken met de klant voor mij. En niet onderwijl gewoon doorgaan, maar de appels tijdens het wegen echt een poosje stil laten liggen en alles heel traag scannen. Vervolgens de band lekker door laten lopen zodat alle boodschappen opstropen en bijna naast de band vielen,ik kon nog net de eieren opvangen, en alles ging door elkaar.
De klant had inmiddels door dat de rij wel erg lang werd en maakte daar een opmerking over. Waarop de cassiere zei; oh, die wachten wel...
Ik werd daar toch wel een beetje chagrijnig van eerlijk gezegd..
Ik wordt sowieso al snel stikchagrijnig als het megadruk is in de winkel, mensen voor je voeten slenteren, die vakkenvullers duidelijk laten merken dat de klanten eigenlijk maar vervelend zijn etc etc. Meestal kan ik me wel inhouden maar ik geloof dat ik in jouw situatie echt weggelopen was, alles had laten staan en geroepen had dat ze het kon uitzoeken.
Die ene dag dat de vakkenvullers wat macht hebben...ik gun het ze....
Ik vind die handscanners helemaal niet handig. Moet ik zelf overal de streepjescode gaan zoeken. Zijn de meiden en jongens van de kassa veel beter in...
ekeim schreef:
11-01-2019 20:01
Ik vind die handscanners helemaal niet handig. Moet ik zelf overal de streepjescode gaan zoeken. Zijn de meiden en jongens van de kassa veel beter in...
Je hoeft het niet zelf te doen hé. Het mag. Dat gezeur ook altijd van iedereen. Kies lekker wat jij prettig vindt en zeik het andere niet af.
Deze week waren de kipfiletwokblokjes in de aanbieding bij de Nettorama. 200 gram. Ik verwacht dan dat ik bakjes van 200 gram kan kopen. Niet dus. Dan moet je dus bakjes van 350 gram kopen.
Ja, het zal allemaal best kloppen, maar ik vind dat irritant. Waarom dan op die manier reclame maken?
Ik stond laatst met mijn kinderen in de rij in de supermarkt. Voor mij een oudere man in een scootmobiel. Ik sta rustig met mijn mandje boodschappen te wachten. Vervolgens komt er een andere oude man aan incl boodschappenmandje, die druk begint te kletsen met mijn voorganger in scootmobiel. Ik vind het al wat vreemd dat hij schuin voor mij gaat staan. Vervolgens wil de oude man zijn boodschappen uit het mandje op de lopende band leggen, waarop ik snel de mijne neerleg. Hij taait af en legt zijn spullen achter de mijne. Is dit legitiem voorkruipen ofzo? Al kletsend je eigen spul erbij leggen? Valt mij op dat dit vaker gebeurt bij mij, zou ik er soms uitzien als een mak schaap? :P
Voor iedereen een groene tuin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven