Vrienden ver weg

05-01-2019 17:01 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai ik heb de laatste tijd iets waar ik erg meezit en ik niet zo goed meer weet wat ik ermee moet dus hier komt ie. Ik ben 3/4 maandjes geleden ineens in een nieuwe vriendengroep beland online, die ik via gamen heb leren kennen. Nu merk ik dat steeds meer gehecht raak aan deze mensen en sommige ook steeds persoonlijker leer kennen. Mijn oude vriendengroep spreek ik ineens zelden omdat zij het raar vinden dat ik ineens hun 'achterlaat' of minder spreek. Nu is het probleem: al deze mensen uit die nieuwe vriendengroep wonen allemaal aan de andere kant van Nederland. Zij zitten samen op school en doen ook veel samen buiten school. Ik ben nog vrij jong en kan dus ook niet zomaar naar de andere kant van nederland reizen. Ik weet niet of ik deze vriendengroep achter me moet laten en doormoet gaan of dat ik het moet aanhouden. Iemand advies?
Blijf investeren in de mensen die om je heen zijn. Beiden kunnen naast elkaar bestaan toch?
Mijnkatislief schreef:
05-01-2019 17:01
Mijn oude vriendengroep spreek ik ineens zelden omdat zij het raar vinden dat ik ineens hun 'achterlaat' of minder spreek.

Nu lijkt het alsof het minder spreken van je oude vrienden een gevolg is van het feit dat ze het raar vinden dat je liever afspreekt met je nieuwe online vrienden. Het lijkt me eerder een oorzaak. Je spreekt ze niet minder omdat zij het raar vinden dat je hen minder spreekt, je spreekt hen minder omdat je nieuwe vrienden hebt leren kennen. Alsof je voor jezelf een excuus nodig hebt... en daarbij is de vraag in wie je beter kunt investeren ook best berekenend. Uiteindelijk wil jíj niet met lege handen komen te staan...

Ik zou zeker mijn oude vrienden niet laten vallen. Het is heel waardevol om mensen in je buurt te hebben... mensen bij wie je makkelijk binnen kunt vallen en andersom, dat maakt het leven zoveel leuker. Natuurlijk kun je ook vrienden ver weg hebben... maar het is een feit dat je dan meer moet plannen en spontaan even langsgaan is er niet bij.... maar online is er wellicht altijd wel iemand van je nieuwe vriendengroep, ook dat is leuk! Een mix zou dus leuk zijn. En levens veranderen, er zullen vast vriendschappen verwateren... maar het is niet nodig om vrienden af te schrijven wanneer het wel prettig is om met ze om te gaan, lijkt mij?
Waarom zou je je oude vriendengroep achter je moeten laten? Hun reactie is het gevolg van het feit dat jij je alleen maar lijkt te focussen op je online vriendengroep, dus dat werk je zelf in de hand. Dat ze zo reageren lijkt vooral te komen doordat ze het jammer vinden dat je minder aandacht voor ze hebt. Online vriendschappen kunnen heel fijn zijn, maar je weet nooit 100% wie er aan de andere kant van het scherm zit tot je ze in real life ziet. Aangezien dat voor jou nu lastig gaat worden zou ik niet al je geld op die online groep inzetten.
Laat je nabije vrienden niet vallen. Stel dat je het gamen plotseling niets meer vindt, dan is de kans groot dat je de gamevrienden ook niet meer spreekt.Eigenlijk net als wanneer je een relatie krijgt. Hou je goede vrienden in ere, wie weet hoe hard je ze nog nodig gaat hebben
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Houd sowieso je eigen echte vrienden ook te vriend. Gamen is leuk voor 3-5 jaar. Of jij gaat straks een andere game doen of weet ik het. Die ga je ooit vergeten.

Je echte vrienden zijn dan veeel meer waard. Samen stappen, die tijden gaan ooit komen vroeg of laat.

Ook al is gamen nu leuk(er). Je gaat denk ik spijt krijgen als je je vrienden laat vallen voor games.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven