Zwanger van ex

05-01-2019 17:08 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er vanochtend achter gekomen dat ik zwanger ben van mijn ex. We zijn drie jaar samen geweest en nu 1,5 jaar uit elkaar. Zaten toentertijd, en eigenlijk nog steeds, in een andere levensfase en samen lukte het niet meer.

Het afgelopen halfjaar zijn we elkaar weer tegen gekomen op feestjes van gemeenschappelijke vrienden en met elkaar in bed beland. Ik ben niet consequent met de pil geweest, nooit eigenlijk. Ik weet het stom, maar leefde dat ik in de ‘dat zal mij niet gebeuren’ bubbel.

Ik ben 28, hij 26 en wonen sinds kort twee uur reizen uit elkaar. Ik heb altijd heel graag kinderen gewild maar in deze situatie, alleenstaand. Aan de andere kant ben ik bang dat ik een abortus geestelijk na afloop niet aankan.

Heeft er iemand in een soortgelijke situatie gezeten?

En ik snap het als mensen mij veroordelen of dom vinden maar daar heb ik op dit moment weinig aan.
Whadiepooh schreef:
05-01-2019 21:06
Dank voor alle positieve reacties, de negatieve zal ik voor zover mogelijk reageren.

Er is nog niks bedacht/besloten, misschien doe ik wel een overtijdbehandeling. Ik wil wel alleen goed nadenken over mijn keuzes en niet stel op sprong handelen. Ik weet alleen dat ik het er moeilijk mee ga hebben dus wil wel, voor zover mogelijk, achter mijn keuze staan.

En ja ik weet hoe zwaar kinderen zijn, ik pas elke week één dag op mijn nichtje en neefje. En nee dat staat niet gelijk aan het ouderschap, maar het maakt wel dat ik weet dat het niet altijd feest zit en zelfs dan kan ik het even pittig vinden.

Wanneer wij zouden besluiten het kind te houden zou ik waarschijnlijk terug verhuizen, al is het maar omdat mijn directe omgeving daar woont en ik meer een basis heb dan waar ik nu woon.

En nogmaals, ik wil mijn ex niet terug. Spanning en goede seks op een leuke avond is zeker niet genoeg voor een goede relatie.

Ik snap alleen de noodzaak niet om onveilige seks in te wrijven, het is nu eenmaal de situatie en wat er vooraf aan gegaan is daar is weinig meer aan te veranderen.
Als je een paar dagen wacht wordt de OT behandeling een abortus en dat kin je niet aan
Anoniempjerosso schreef:
05-01-2019 20:01
To laat je niet gek maken en volg je gevoel.
Graag ook verstand gebruiken
Nadat je je keuze hebt gemaakt zou ik trouwens ook eens opnieuw met je huisarts over anticonceptie spreken, want wellicht is een hormoonspiraal, prikpil, of implanon beter geschikt voor je. Dan maakt het niet uit dat je slordig bent met dingen
Whadiepooh schreef:
05-01-2019 21:06
Dank voor alle positieve reacties, de negatieve zal ik voor zover mogelijk reageren.

Er is nog niks bedacht/besloten, misschien doe ik wel een overtijdbehandeling. Ik wil wel alleen goed nadenken over mijn keuzes en niet stel op sprong handelen. Ik weet alleen dat ik het er moeilijk mee ga hebben dus wil wel, voor zover mogelijk, achter mijn keuze staan.

En ja ik weet hoe zwaar kinderen zijn, ik pas elke week één dag op mijn nichtje en neefje. En nee dat staat niet gelijk aan het ouderschap, maar het maakt wel dat ik weet dat het niet altijd feest zit en zelfs dan kan ik het even pittig vinden.

Wanneer wij zouden besluiten het kind te houden zou ik waarschijnlijk terug verhuizen, al is het maar omdat mijn directe omgeving daar woont en ik meer een basis heb dan waar ik nu woon.

En nogmaals, ik wil mijn ex niet terug. Spanning en goede seks op een leuke avond is zeker niet genoeg voor een goede relatie.

Ik snap alleen de noodzaak niet om onveilige seks in te wrijven, het is nu eenmaal de situatie en wat er vooraf aan gegaan is daar is weinig meer aan te veranderen.
Tja, ik heb nou eenmaal de deur opengelaten toen ik een weekend wegging en nou is mijn huis leeggestolen, kan je inwrijven dat ik dom bezig ben geweest door de deur niet op slot te doen, maar daar is nou niks meer aan te doen, dus daar mag je niet meer over praten...

Of... ik heb in de zomerhitte mijn kind achtergelaten in de auto, was écht maar even 2 minuten een winkel binnen, en nou ligt mijn kind met uitdrogingsverschijnselen in het ziekenhuis, tja, kan je wel willen inwrijven dat het dom is, maar ik kan er niks meer aan veranderen...

Enz.

Zo praat je natuurlijk álles goed.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
26 jaar
vaste baan
netwerk?

wil je het alleen doen??
Hoe is jullie gesprek nog gegaan TO?
Gesprek is goed gegaan, fijn om met elkaar te kunnen praten. Het is wel heel duidelijk dat er voor hem maar een oplossing is en dat is een abortus. Hij vindt dat hij al moeite heeft met zich zelf onderhouden, laat staan een kind.

Ik begrijp dat ook en zie dat op alle belangrijke factoren we 100 punten achter staan. Wel zou ik het fijn vinden als we samen de beslissing zouden nemen, ermee worstelen en dan de knoop doorhakken.

Hij is heel begaan maar uiteindelijk weet ik dat hij maar een antwoord van mij zou willen horen. Ik heb al wel besloten om het af te breken maar voel me er toch wel alleen in staan omdat ik de enige van ons lijkt te zijn die het toch een ingewikkelde beslissing vind.
Veel sterkte TO, dit lijkt me een verschrikkelijke situatie. Goed dat je met hem hebt gepraat. Denk heel goed na wat jij zelf wil. Als je de zwangerschap wil afbreken zou ik dat wel echt z.s.m. doen. Dus direct naar de huisarts voor een eerste gesprek.
TO, wat Lotus zegt: ga alvast naar de huisarts om het proces te beginnen. Je mag je altijd op elk moment nog bedenken.
Ik begrijp dat je het moeilijk vindt maar je kan hem niet dwingen dezelfde gevoelens te hebben. Het is ook niet gek dat het voor jou anders voelt want jij bent tenslotte degene die zwanger is. Veel sterkte.

En laat dit voor beiden een les zijn in het vervolg zorgvuldiger met anticonceptie om te gaan.
Erizon schreef:
10-01-2019 09:51
TO, wat Lotus zegt: ga alvast naar de huisarts om het proces te beginnen. Je mag je altijd op elk moment nog bedenken.
Precies. Want áls je besluit de zwangerschap af te breken, hoef het in ieder geval niet lang te duren. Misschien helpt een gesprek met de huisarts je ook wel.

Ik kan me overigens goed voorstellen dat je je alleen voelt, omdat jij het moeilijk vindt en hij niet. Het gaat hier echter wel om jouw lichaam en om jouw emoties. Je verdient nu steun en een luisterend oor van iemand die jou niet veroordeelt.

Er moet nu ruimte zijn voor jouw schrik/angst/verdriet en ik vind het absoluut ongepast om tegen je te zeggen wat je zou moeten doen. Alleen jij mag dat beslissen. Beide keuzes hebben voor- en nadelen. In deze situatie zou ik afbreken begrijpen. Als je het kindje zou houden zou ik dat ook heel goed begrijpen. Nogmaals sterkte. :hug:
Fijn dat jullie samen hebben kunnen praten. Je schreeft dat je het vervelend dat hij duidelijk is in zijn keuze en het geen lastige keuze lijkt te vinden. Hij kan dit heel rationeel benaderen want hij is niet zwanger. Hij voelt niet wat jij voelt. Misschien kun je proberen er anders naar te kijken. Misschien kun je steun halen uit het feit dat jullie beiden het afbreken van de zwangerschap het beste vinden. Als hij enorm zou twijfelen zou je je daar denk ik ook niet fijn bij voelen. Het is ook geen schande om de zwangerschap af te breken. Deze keuze is er voor jullie dus als jullie daar gebruik van willen maken is dat helemaal prima. Heb je inmiddels ook andere mensen in vertrouwen genomen? Wil je je ex betrekken bij het proces: meenemen naar gesprekken en de behandeling?

Ik weet niet precies hoe ver je bent maar je kunt een overtijdsbehandeling ondergaan zonder verwijzing van de huisarts. Ik weet natuurlijk niet hoe je band is met je huisarts maar soms vinden mensen het prettiger om dit onderwerp met een vreemde te bespreken. Het is raadzaam om snel contact op te nemen met een abortuskliniek. Als je geen verwijzing hebt van de huisarts krijg je daar een gesprek over of je wel achter je keuze staat. Het zou vervelend zijn als je door te lang wachten of door pas laat plek in de abortuskliniek een overtijdsbehandeling niet meer mogelijk is. Het is allemaal al moeilijk genoeg.
Lotus90 schreef:
10-01-2019 10:17
Er moet nu ruimte zijn voor jouw schrik/angst/verdriet en ik vind het absoluut ongepast om tegen je te zeggen wat je zou moeten doen. Alleen jij mag dat beslissen. Beide keuzes hebben voor- en nadelen. In deze situatie zou ik afbreken begrijpen. Als je het kindje zou houden zou ik dat ook heel goed begrijpen. Nogmaals sterkte. :hug:
Ik ben voor baas in eigen buik maar vind ook dat hij zijn mening mag geven. Als ze het kind laat komen heeft dat namelijk ook echt grote invloed op zijn leven.
Allereerst je geen moer aantrekken van de moraalridders die jou nu verwijten maken; mosterd na de maaltijd.

Bespreek het met je ex en bepaal voor jezelf of je het aankan, hiermee bedoel ik alles scenario's van het echt helemaal alleen rooien tot co-ouderschap wanneer ex wel kind wil maar geen relatie met jou tot wellicht toch met zijn drieën verder.

Maak ook de afweging van een abortus.

Verder kunnen wij niks concreets zeggen over wat je zou 'moeten' doen, wij zijn jou niet en omgekeerd

Sterkte!
Wat barst dit forum toch van de moraalridders. Gadverdamme! Niemand heeft hier ooit zonder condoom geneukt en iedereen kleurt de hele dag binnen de lijntjes. Ja doei. Succes ermee!

Weet je TO: jij hoeft niemand verantwoording af te leggen. Je hebt een heel heftig besluit te nemen die hoe dan ook je leven gaat veranderen. Wat jij nodig hebt is een katalysator en geen veroordelend forum vol volkomen onbekenden die het nodig vinden om jou de les te lezen.

Ik zat ooit in jouw situatie. PB me maar als je info wilt.
X
Dank voor alle fijne berichten! Ik ben gister naar de huisarts geweest en mijn bedenktijd is daarmee ook in gegaan. Gesprek met de huisarts was fijn, ze gaf me als raad vooral naar mijn eerste onderbuik gevoel te luisteren en als dat voelt als 'ongewenst' dat waarschijnlijk het gevoel is waar naar ik moet handelen. Ook gaf ze aan dat het ook door hormonen moeilijk is om lastig rationeel te blijven.

Heb voor maandag een gesprek bij de kliniek staan om toch wat advies in te winnen, en ook gewoon praten. Naast mijn ex weten ook een aantal goede vriendinnen het, maar merk dat ik niet zo de behoefte heb om hier continue gesprekken over te voeren. Heel stom maar omdat het toch een gesprek is tussen mij en mijn ex, over alle beslissingen en gevoelens.

Verder heb ik met mijn ex afgesproken dat we alle mogelijke uitkomsten beide bij langs gaan en die dit weekend gaan bespreken. Ik zie mezelf als moeder en zou dat in de toekomst heel graag willen maar denk dat dit niet het moment (en de man) is. En natuurlijk mag mijn ex een mening hebben, welke keuze ik ook zal maken ik wil dat hij er achter kan staan, ook al is het niet hetgeen wat hij wellicht voor ogen had.
Whadiepooh schreef:
09-01-2019 23:20
Hij is heel begaan maar uiteindelijk weet ik dat hij maar een antwoord van mij zou willen horen. Ik heb al wel besloten om het af te breken maar voel me er toch wel alleen in staan omdat ik de enige van ons lijkt te zijn die het toch een ingewikkelde beslissing vind.
Misschien goed dat hij wel zeker is van zijn keuze? Anders zou je misschien nog meer twijfels hebben.

Een kind krijgen is echt zoiets groots... Voor jezelf, voor de partner, en uiteraard ook voor het kind zelf. Succes met het hele traject nu.
Isabellarose- schreef:
10-01-2019 10:47
Wat barst dit forum toch van de moraalridders. Gadverdamme! Niemand heeft hier ooit zonder condoom geneukt en iedereen kleurt de hele dag binnen de lijntjes. Ja doei. Succes ermee!

Weet je TO: jij hoeft niemand verantwoording af te leggen. Je hebt een heel heftig besluit te nemen die hoe dan ook je leven gaat veranderen. Wat jij nodig hebt is een katalysator en geen veroordelend forum vol volkomen onbekenden die het nodig vinden om jou de les te lezen.

Ik zat ooit in jouw situatie. PB me maar als je info wilt.
X

Nee joh, lust gaat boven alles en jeuk aan je geslachtsdelen moet instant bevredigd worden, desnoods door een ex met wie je niet voor niks gebroken hebt, toch? En dan zou je nog denken: ik wil van iedereen een kind, maar zéker niet van die ex, want hij is niet voor nik mijn ex, dus gesteld dát ik al met hem in bed belandt, dan gaat de voorbehoedsmonitor op 3 keer de sterkte... Liever nog twee condooms over elkaar heen dan géén, zeg maar. Dat zou je van een redelijk denkend mens verwachten.

Maar als je dat zegt, ben je een moraalridder blijkbaar. Nou, ik zou zeggen, ga jij dan de taak op je nemen om dat kind over 10 of 16 jaar uit te leggen waarom er geen pappa in haar of zijn leven is?
pejeka schreef:
10-01-2019 19:38
Nee joh, lust gaat boven alles en jeuk aan je geslachtsdelen moet instant bevredigd worden, desnoods door een ex met wie je niet voor niks gebroken hebt, toch? En dan zou je nog denken: ik wil van iedereen een kind, maar zéker niet van die ex, want hij is niet voor nik mijn ex, dus gesteld dát ik al met hem in bed belandt, dan gaat de voorbehoedsmonitor op 3 keer de sterkte... Liever nog twee condooms over elkaar heen dan géén, zeg maar. Dat zou je van een redelijk denkend mens verwachten.

Maar als je dat zegt, ben je een moraalridder blijkbaar. Nou, ik zou zeggen, ga jij dan de taak op je nemen om dat kind over 10 of 16 jaar uit te leggen waarom er geen pappa in haar of zijn leven is?
.
Ik vind het best bijzonder dat een homoman voor wie het risico op zwangerschap überhaupt niet speelt zo’n uitgesproken mening heeft...
Erizon schreef:
10-01-2019 20:31
.
Ik vind het best bijzonder dat een homoman voor wie het risico op zwangerschap überhaupt niet speelt zo’n uitgesproken mening heeft...

Want mannen mogen hierover geen mening hebben? Of alleen homomannen niet, en andere mannen wel? Wat bedoel je hiermee nou eigenlijk te zeggen?

Maar aan het eind van het liedje, man of vrouw, hetero of homo, ben je gewoon zélf verantwoordelijk voor met wie je in bed duikt, wie je vrije toegang biedt tot je geslachtsorganen en in welken mate je al dan niet voorzorgsmaatregelen neemt. Jij alleen. Niemand anders. Want het gaat om JOUW lijf.
Het heeft een hoog ‘beste stuurlui’-gehalte.
Erizon schreef:
10-01-2019 21:16
Het heeft een hoog ‘beste stuurlui’-gehalte.
Eerder een hoog gehalte van "wie dan leeft, wie dan zorgt". En nou de billen gebrand zijn en er op de blaren gezeten moet worden, is Leiden in last. Denk al vóór ge doende zijt, en doende, denk dan nóg, zei mijn wijze grootmoeder altijd, en gelijk had ze.
Erizon schreef:
10-01-2019 20:31
.
Nou ja, wat een belachelijke opmerking!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven