Zwanger van ex

05-01-2019 17:08 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er vanochtend achter gekomen dat ik zwanger ben van mijn ex. We zijn drie jaar samen geweest en nu 1,5 jaar uit elkaar. Zaten toentertijd, en eigenlijk nog steeds, in een andere levensfase en samen lukte het niet meer.

Het afgelopen halfjaar zijn we elkaar weer tegen gekomen op feestjes van gemeenschappelijke vrienden en met elkaar in bed beland. Ik ben niet consequent met de pil geweest, nooit eigenlijk. Ik weet het stom, maar leefde dat ik in de ‘dat zal mij niet gebeuren’ bubbel.

Ik ben 28, hij 26 en wonen sinds kort twee uur reizen uit elkaar. Ik heb altijd heel graag kinderen gewild maar in deze situatie, alleenstaand. Aan de andere kant ben ik bang dat ik een abortus geestelijk na afloop niet aankan.

Heeft er iemand in een soortgelijke situatie gezeten?

En ik snap het als mensen mij veroordelen of dom vinden maar daar heb ik op dit moment weinig aan.
pejeka schreef:
05-01-2019 18:37
En hoe blij gaat dat kind ermee zijn? Of zit dat over 18 jaar ook in een TV-programma omdat het de vader mist en graag wil weten hoe en waarom?

De vader is bekend hè, duh. Morgen gaan ze samen om de tafel en samen een besluit nemen, maar jij weet al dat het gehouden wordt en dat de vader er niks mee te maken wil hebben. Knap joh!
Anoniempjerosso schreef:
05-01-2019 18:47

Ik heb nu een dochter van 4 maanden en het is de beste beslissing die ik heb genomen.
Daar kun je nu nog niets over zeggen. Je dochter heeft nog geen flauw benul van in welke situatie ze opgroeit.

Wie weet wat ze je later aemaal nog gaat verwijten waardoor je zegt als ik aes van te voren had geweten had ik het anders gedaan.

Wie weet in wat voor gevecht je nog terecht komt met de vader waardoor je gaat denken was ik er maar nooit aan begonnen.

Ja het kan ook goed uitpakken maar dat weet je pas echt achteraff als je dochter volwassen is.
pejeka schreef:
05-01-2019 19:05
Je vader af en toe zien is natuurlijk niet hetzelfde als opgroeien met een vader in je dagelijkse leven... een vader hoort gewoon, net zoals een moeder, deel uit te maken van je dagelijks bestaan, en niet een soort logeeradres voor het weekend te zijn.

:blabla:

In een ideale en perfecte wereld.. welkom in de wereld. Het is allemaal niet perfect en ideaal. Zeker wel een grote schok voor je?
Jake99 schreef:
05-01-2019 19:26
De vader is bekend hè, duh. Morgen gaan ze samen om de tafel en samen een besluit nemen, maar jij weet al dat het gehouden wordt en dat de vader er niks mee te maken wil hebben. Knap joh!
In elk geval zit die vader dan minstens twee uur verderop, of twee landen verderop, dus tja... wat heeft dat kind eraan?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
sugarmiss schreef:
05-01-2019 19:29
Daar kun je nu nog niets over zeggen. Je dochter heeft nog geen flauw benul van in welke situatie ze opgroeit.

Wie weet wat ze je later aemaal nog gaat verwijten waardoor je zegt als ik aes van te voren had geweten had ik het anders gedaan.

Wie weet in wat voor gevecht je nog terecht komt met de vader waardoor je gaat denken was ik er maar nooit aan begonnen.

Ja het kan ook goed uitpakken maar dat weet je pas echt achteraff als je dochter volwassen is.

Tsja, ik maak mijn ouders ook verwijten over mijn jeugd. Eén daarvan is waarom ze nooit gescheiden zijn.
pejeka schreef:
05-01-2019 19:31
In elk geval zit die vader dan minstens twee uur verderop, of twee landen verderop, dus tja... wat heeft dat kind eraan?

Wellicht zeggen TO en haar ex morgen dat ze ervoor gaan en verhuist hij naar TO en kind. Wild idee, ik weet het.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-01-2019 23:35
Reden: op de man
16.94% gewijzigd
Jake99 schreef:
05-01-2019 19:35
Oké, wild idee voor je. Ik snap dat die ene grijze hersencel niet verder kan denken maarre ooit gehoord van verhuizen? :idee:

Wellicht zeggen TO en haar ex morgen dat ze ervoor gaan en verhuist hij naar TO en kind. Wild idee, ik weet het.
Ja, en wellicht gaan ze morgen trouwen en leven ze nog lang en gelukkig. Of wellicht... je kan van alles verzinnen. Maar ziet er op dit moment niet naar uit. Dus? Is het idee dat ik met mijn ene grijze hersencel heb geconstrueerd waarschijnlijker, of alles wat jij met je ongetwijfeld superieure brein bij elkaar hebt gefantaseerd?
Jake99 schreef:
05-01-2019 18:27
Hoe TO met de situatie omgaat is zeker wel volwassen.
Hoe volwassen is het om al je keuzes aan anderen over te laten?

Tja ik ben nou eenmaal slordig met de pil dus laat ik het van hem afhangen of hij wel of niet een condooms gebruikt of ik zwanger wordt.

Afhankelijk van wat de eventuele vader wil kies ik voor een abortus of niet. Zodat ik hem altijd kan verwijten dat hij voor een abortus / uitdragen van de zwangerschap wilde gaan.
pejeka schreef:
05-01-2019 19:40
Ja, en wellicht gaan ze morgen trouwen en leven ze nog lang en gelukkig. Of wellicht... je kan van alles verzinnen. Maar ziet er op dit moment niet naar uit. Dus? Is het idee dat ik met mijn ene grijze hersencel heb geconstrueerd waarschijnlijker, of alles wat jij met je ongetwijfeld superieure brein bij elkaar hebt gefantaseerd?

Nee Einstein, ik probeer aan te geven dat het niet zo zwart/wit is en dat er een heel groot grijs gebied is. (Wat jij toch zou moeten begrijpen. Je hersencel is immers grijs). Er zijn meerdere mogelijkheden en oplossingen.
als je een abortus geestelijk niet aan kan hoe denk je dan een bevalling en een kind aan te kunnen?
Jake99 schreef:
05-01-2019 19:32
Tsja, ik maak mijn ouders ook verwijten over mijn jeugd. Eén daarvan is waarom ze nooit gescheiden zijn.
Als jij je ouders dat verwijt dan weet je dus uit ervaring dat het niet leuk is om een kind van gescheiden ouders te zijn.

Dan zou je als geen ander moeten weten dat het dus geen goed idee is om aan kinderen te beginnen als je nu al weet dat kind moet opgroeien met 2 verschillende huizen.
Jake99 schreef:
05-01-2019 19:45
Nee Einstein, ik probeer aan te geven dat het niet zo zwart/wit is en dat er een heel groot grijs gebied is. (Wat jij toch zou moeten begrijpen. Je hersencel is immers grijs). Er zijn meerdere mogelijkheden en oplossingen.

Alles kan. In theorie. Maar de praktijk is in dit geval dat de vader aan de andere kant van het land woont (in het gunstigste geval) en ergens in het buitenland (in het waarschijnlijke geval). Dus hoe je het dan wilt regelen dat je pasgeboren kind regelmatige omgang met de vader heeft, is mij een raadsel.
verder kan je meteen actie ondernemen voor een overtijdbehandeling. Moet je wel snel zijn. Duurt 10 minuten. Gewoon een abortuskliniek bellen.
sugarmiss schreef:
05-01-2019 19:43

Tja ik ben nou eenmaal slordig met de pil dus laat ik het van hem afhangen of hij wel of niet een condooms gebruikt of ik zwanger wordt.

Afhankelijk van wat de eventuele vader wil kies ik voor een abortus of niet. Zodat ik hem altijd kan verwijten dat hij voor een abortus / uitdragen van de zwangerschap wilde gaan.

Eens!

Verder heb ik TO geloept en al ontkent zij het, ik vermoed dat ze ex toch wel heel graag terug zou willen. Anders had ze haar verantwoordelijkheid zeker serieuzer genomen om ervoor te zorgen dat ze niet zo slordig zou zijn met de pil. Als je deze verantwoordelijkheid op je 28e al niet kan dragen, hoe wil je de verantwoordelijkheid voor een kind dan wél aankunnen?!

Ex is 26 en zit 2 uur verderop in een totaal andere fase van zijn leven. Studeert en feest erop los en heeft de relatie al diverse malen beëindigd. Nou, ik kan wel raden hoe dit alles gaat eindigen hoor. Arm kind weer.
sugarmiss schreef:
05-01-2019 19:43

Oh grappig als ik seks heb en ik wil dat een man een condoom om doet heb ik daar als vrouw ook wat over te zeggen. Zij vond een condoom niet nodig en hij ook niet. Hun leven, hun keuze.

Nou ouders wordt je samen. Dus dit is niet vreemd, dat ze samen overleggen en samen beslissen. Als TO hier een topic had geopend met de boodschap dat ze ex niks wilde vertellen en voor abortus zou gaan of het alleen wilde doen dan was dat weer niet goed. Dan was ze egoïstisch en had het kind recht op een vader, blablablabla

Linksom of rechtsom, de heilige boontjes van Viva die nooit fouten maken die moeten veroordelen. En hoe kan TO het goed maken tegenover jullie? Aarde drie centimeter verschuiven? Tijd terugdraaien? Oh ik weet het! Boete doen aan het kruis.

TO heeft een fout gemaakt en erkent dit. Laten we haar vooral nog even afzeiken en heel klein laten voelen. Stelletje mafketels.
sugarmiss schreef:
05-01-2019 19:48
Als jij je ouders dat verwijt dan weet je dus uit ervaring dat het niet leuk is om een kind van gescheiden ouders te zijn.

Dan zou je als geen ander moeten weten dat het dus geen goed idee is om aan kinderen te beginnen als je nu al weet dat kind moet opgroeien met 2 verschillende huizen.

Lezen. Ik zou willen dat mijn ouders gescheiden waren. Dat had mij een hele hoop leed bespaard.
S-Meds schreef:
05-01-2019 19:46
als je een abortus geestelijk niet aan kan hoe denk je dan een bevalling en een kind aan te kunnen?
Dit.
TO, besef je dat met een kind krijgen je leven ingrijpend en voor altijd verandert? Niet alleen qua verantwoordelijkheid, maar ook qua toekomstige relaties.
pejeka schreef:
05-01-2019 19:49
Alles kan. In theorie. Maar de praktijk is in dit geval dat de vader aan de andere kant van het land woont (in het gunstigste geval) en ergens in het buitenland (in het waarschijnlijke geval). Dus hoe je het dan wilt regelen dat je pasgeboren kind regelmatige omgang met de vader heeft, is mij een raadsel.

De praktijk ook is dat het kind er nog lang niet is en dat TO en haar ex morgen samen praten en samen een beslissing nemen. Komt het kind er überhaupt?
RoseHip schreef:
05-01-2019 19:55
Dit.
TO, besef je dat met een kind krijgen je leven ingrijpend en voor altijd verandert? Niet alleen qua verantwoordelijkheid, maar ook qua toekomstige relaties.

Ja een abortus en een bevalling zijn echt hetzelfde. :facepalm:
To laat je niet gek maken en volg je gevoel.
zwanger/heel-ongewenst-zwanger/list_messages/283475

Ik heb hetzelfde meegemaakt. Misschien iets andere situatie. Hierboven de link naar mijn topic van toen. Misschien heb je er wat aan! Succes.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Tja, er zijn genoeg single moeders/vaders die het heel goed doen en gelukkige kinderen opvoeden. Maar je hebt op dit moment natuurlijk wel degelijk een keuze, en het lijkt mij heel zwaar om alleen mijn dochter op te voeden.

Je zegt dat je abortus niet aan kan. Kun je full time zorg voor een baby wel aan? De gebroken nachten, die keren dat jij ziek bent of de baby, de druk om opvang te vinden voor je kind in combinatie met je werk.. nooit iemand die het even over kan nemen of inspringen? Een kind wat op gaat groeien zonder betrokken vader, want laten we wel wezen je ex zit hier echt niet op te wachten en woont 2 uur van je vandaan. Een kind wat het misschien later wel moeilijk krijgt met het idee dat het een "ongelukje" was, een papa die het nooit ziet.

Ik bedoel, je hebt nu nog een keuze om te wachten totdat je een stabiele relatie hebt met een vent die een gezin met je wil en van je houdt. Dan kan het altijd ook verkeerd aflopen, maar het lijkt me een beter basis voor een kind.

En ik heb zelf voor abortus gekozen toen ik veel jonger was, dat was moeilijk maar spijt heb ik er niet van.
Dank voor alle positieve reacties, de negatieve zal ik voor zover mogelijk reageren.

Er is nog niks bedacht/besloten, misschien doe ik wel een overtijdbehandeling. Ik wil wel alleen goed nadenken over mijn keuzes en niet stel op sprong handelen. Ik weet alleen dat ik het er moeilijk mee ga hebben dus wil wel, voor zover mogelijk, achter mijn keuze staan.

En ja ik weet hoe zwaar kinderen zijn, ik pas elke week één dag op mijn nichtje en neefje. En nee dat staat niet gelijk aan het ouderschap, maar het maakt wel dat ik weet dat het niet altijd feest zit en zelfs dan kan ik het even pittig vinden.

Wanneer wij zouden besluiten het kind te houden zou ik waarschijnlijk terug verhuizen, al is het maar omdat mijn directe omgeving daar woont en ik meer een basis heb dan waar ik nu woon.

En nogmaals, ik wil mijn ex niet terug. Spanning en goede seks op een leuke avond is zeker niet genoeg voor een goede relatie.

Ik snap alleen de noodzaak niet om onveilige seks in te wrijven, het is nu eenmaal de situatie en wat er vooraf aan gegaan is daar is weinig meer aan te veranderen.
Omdat het iets zegt over wie jij bent alss persoon. Het zegt iets over je vwrantwoordelijkheidsgevoel.

Een hulpeloze baby is afhankelijk van ju. Dan is het wel fijn als de moeder genoeg vwrantwoordelijkheidsgevoek heeft om goed Voir haar kind te kunnen zorgen.

Als je een kind hebt dan moet je duizend en een beslissingen nemen. Dan is het wel fijn als je dat zelfstandig kan.
sugarmiss schreef:
05-01-2019 21:24
Omdat het iets zegt over wie jij bent alss persoon. Het zegt iets over je vwrantwoordelijkheidsgevoel.

Een hulpeloze baby is afhankelijk van ju. Dan is het wel fijn als de moeder genoeg vwrantwoordelijkheidsgevoek heeft om goed Voir haar kind te kunnen zorgen.

Als je een kind hebt dan moet je duizend en een beslissingen nemen. Dan is het wel fijn als je dat zelfstandig kan.

Ja want 1 fout definieert TO. Wat een onzin zeg.

Alleen perfecte mensen die nooit fouten maken, alles weten en buitengewoon verstandig en verantwoordelijk zijn mogen kinderen krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven