Napraattopic deel 107

16-12-2018 19:01 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Solomio schreef:
06-01-2019 19:20
Komen allemaal mensen vertellen dat zij het wel konden.
En ook allemaal kennissen bij wie het ook gelukt is.
Ik ben echt de enige die gelooft dat de statistieken (die ik arrggghhh-grumble niet kan vinden, maar waarvan ik zeker weet dat ze bestaan) waar zijn.
En bladiebladiebla, niemand zit erop te wachten dat ik dat hier nog eens overdoe.
Nou ja, in dat topic zat er eigenlijk ook al niemand op te wachten. :$
Als het zo simpel was voor zoveel mensen als zij beweren, dan zouden er nauwelijks nog dikke mensen bestaan. Dat is toch niet het beeld dat ik krijg als ik door de stad loop. Dus roepen ze vrolijk verder dat het écht best kan, als je maar écht wil en zijn er over een aantal maanden weer heel veel mensen zwaar gefrustreerd, omdat het bij hen toch mislukt is.
Mensen zeggen denk ik dat het best kan (afvallen en op gewicht blijven) omdat ze:
a. zelf graag af willen vallen en hoop willen houden dat het permanent is
of
b. vinden dat het je eigen schuld is dat je nu alweer dik bent of weer aankomt.

Denk ik dan.
KaleKip schreef:
06-01-2019 23:35
Als het zo simpel was voor zoveel mensen als zij beweren, dan zouden er nauwelijks nog dikke mensen bestaan. Dat is toch niet het beeld dat ik krijg als ik door de stad loop. Dus roepen ze vrolijk verder dat het écht best kan, als je maar écht wil en zijn er over een aantal maanden weer heel veel mensen zwaar gefrustreerd, omdat het bij hen toch mislukt is.
Nee, al die dikke mensen zijn lui en hebben geen wilskracht en doorzettingsvermogen. :roll:
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
chocolol schreef:
07-01-2019 01:25
Mensen zeggen denk ik dat het best kan (afvallen en op gewicht blijven) omdat ze:
a. zelf graag af willen vallen en hoop willen houden dat het permanent is
of
b. vinden dat het je eigen schuld is dat je nu alweer dik bent of weer aankomt.

Denk ik dan.
Dit. Wat ik zal blijven herhalen: de pest van de huidige tijd is dat mensen denken dat ze alles zelf in de hand hebben.

Als ik zie welke strijd mensen moeten voeren voordat ze bijv toch voor een maagverkleining gaan, dan denk ik dat daar nog een hoop winst te behalen valt.

En natuurlijk, inzetten op preventie is nog beter, allemaal waar, maar als iemands overgewicht inmiddels al zo erg is zou je zo iemand niet moeten steunen in dat soort onrealistische afvalpogingen.

Mijn onbescheiden mening.

David Dunning
Solomio schreef:
07-01-2019 06:38
Dit. Wat ik zal blijven herhalen: de pest van de huidige tijd is dat mensen denken dat ze alles zelf in de hand hebben.

Als ik zie welke strijd mensen moeten voeren voordat ze bijv toch voor een maagverkleining gaan, dan denk ik dat daar nog een hoop winst te behalen valt.

En natuurlijk, inzetten op preventie is nog beter, allemaal waar, maar als iemands overgewicht inmiddels al zo erg is zou je zo iemand niet moeten steunen in dat soort onrealistische afvalpogingen.

Mijn onbescheiden mening.
Gelukkig heb je die hier op de napraat nog eens uitgebreid kunnen ventileren zonder tegenspraak.
...
Anárion schreef:
07-01-2019 07:35
Gelukkig heb je die hier op de napraat nog eens uitgebreid kunnen ventileren zonder tegenspraak.
Ja, heerlijk.

Slimme mensjes hier op napraat.

David Dunning
Anárion schreef:
Ben blij dat we jou hebben met een kritische noot, we zijn eigenlijk allemaal doodsbang om iets te zeggen.
Het houdt niet op, niet vanzelf.
Het-groepje schreef:
07-01-2019 07:52
Ben blij dat we jou hebben met een kritische noot, we zijn eigenlijk allemaal doodsbang om iets te zeggen.
Het houdt niet op, niet vanzelf.
Daarom hou ik zo van de napraters: bange schijterds die niet tegen mij in durven te gaan.

David Dunning
Van wat ik hier op napraat lees, ben ik het met je eens, Solo. Soms moeten mensen uit de droom geholpen worden. Dat ik je niet bijval, is pure desinteresse, ik kom simpelweg niet op dat soort topics.
yette schreef:
07-01-2019 08:10
Van wat ik hier op napraat lees, ben ik het met je eens, Solo. Soms moeten mensen uit de droom geholpen worden. Dat ik je niet bijval, is pure desinteresse, ik kom simpelweg niet op dat soort topics.
Ik ook zo min mogelijk.
Maar dit topic had als titel 'beschamend overgewicht' en vooral dat beschamend trok mij er naar toe.
Want dat vind ik mss wel het ergste: dat mensen zich kapot schamen voor hun overgewicht en hun dikke lijf.

David Dunning
Helemaal mee eens. Überhaupt, ook zonder een negatief zelfbeeld, is dat geloof in 'maakbaarheid' al een reden om mensen te wijzen op de harde realiteit. Ik doe dat zelf ook. Gewoon, om ze te behoeden voor teleurstelling.

Maar als mensen niet openstaan voor de realiteit, omdat ze het zonder die droom niet aankunnen, dan ga ik mijn tijd er verder niet aan verspillen.
Ik moet me wel inhouden om niet op elk afvaltopic te gaan reageren nu. :nut:
Ik wist dat het er veel waren, maar man-o-man, wil iedereen een eigen topic ofzo?

David Dunning
Anárion schreef:
:rofl: :high5:
Solomio schreef:
07-01-2019 09:55
Ik wist dat het er veel waren, maar man-o-man, wil iedereen een eigen topic ofzo?
Je kan altijd nog een groepje beginnen van max 10 personen. Dan op slot gooien ;-)
Dan heb je je eigen groepje..
TanteBedelia schreef:
07-01-2019 09:56
Je kan altijd nog een groepje beginnen van max 10 personen. Dan op slot gooien ;-)
Dan heb je je eigen groepje..
Ik vind een groepje van 2 wel genoeg.

David Dunning
MissMaran schreef:
:rofl: :high5:
:rofl:

David Dunning
Anárion schreef:
En dat meisje heeft eindelijk haar topic terug wat meteen begon te lopen toen de rust was teruggekeerd.
MissMaran schreef:
07-01-2019 10:04
En dat meisje heeft eindelijk haar topic terug wat meteen begon te lopen toen de rust was teruggekeerd.
Arme kind, inderdaad, dat zich schaamt voor haar overgewicht.
Wel bijna een hele pagina berichten sinds ik de discussie beëindigde.
Poehpoeh.
solomio wijzigde dit bericht op 07-01-2019 10:07
8.75% gewijzigd

David Dunning
MissMaran schreef:
07-01-2019 10:04
Meisje is 31!
Solomio schreef:
07-01-2019 08:35
Ik ook zo min mogelijk.
Maar dit topic had als titel 'beschamend overgewicht' en vooral dat beschamend trok mij er naar toe.
Want dat vind ik mss wel het ergste: dat mensen zich kapot schamen voor hun overgewicht en hun dikke lijf.
Dit. Ik vind dat zo erg.
Ik was vroeger zonder enige moeite slank, en ik kwam laatst een kennis uit die tijd tegen.
Die deed ook net alsof me iets afgrijselijks was overkomen.
Het erge was dat ik daar nog dagen ook een beetje last van had. Ik voelde die ogen en die verschrikte blik nog.
Zijn vriend, die me dus alleen van nu kent, was helemaal verward.
' wat doe je raar, ze ziet er toch prachtig uit'.
Het was ook echt zo'n gesprek waarin ik ter verantwoording werd geroepen voor mijn gewicht.
Ik zei iets in de trant van: ik heb gelukkig mijn shapes nog (dat is wat ik vaak hoor: je ziet er goed uit omdat je goed gevormd bent).
Die andere man werd daar zo boos om.
Alsof iemand die en voller is en ook nog anders gevormd dan weer meer 'pech' heeft ofzo.
Ondanks alle body positivity die ik opzoek in bijvoorbeeld social media vond ik het in mijn hoofd dan toch weer nodig me af te zetten tegen andere dikkere mensen.
Ik had dus terwijl ik letterlijk met afgrijzen werd bekeken door oude kennis een heel leuk gesprek met zijn vriend over gewicht, de denkbeelden daarover etc.
Die man had dus zelf ook een gastric bypass gehad (wist die oude kennis ook niet, die had het echt even moeilijk :rofl: ).
Ik ben net wakker.
Solomio schreef:
Het is januari goede voornemens.
Ik open ook een topic. Mijn voornemens dit jaar zijn:
  • 1. Minstens 10 kilo aankomen
    2. Algemene ontwikkeling updaten. Bijvoorbeeld: cursussen volgen.
    3. Werken aan zelfacceptatie in deze drukke rattrace maatschappij
DuchessMeganMarkle schreef:
07-01-2019 12:50
Het is januari goede voornemens.
Joh.....

En iedereen is zo uniek dat ze allemaal een eigen topic moeten?

David Dunning
Ik word écht schijtziek van loslopende honden. Hou hem gewoon gelijnd midden in een woonwijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven