Uitgerekend in het voorjaar van 2019!!

17-07-2018 11:52 601 berichten
Wij zijn uitgerekend in het voorjaar van 2019! :sun:

Naam Leeftijd :duckie: Uitgerekend Afspraken Bijzonderheden
Syrinxx 35/38 2e 8 maart - Bevallen van een zoon💙
Edsheeran 27/27 1e eind maart :heart:
SRS 25/28 1e 25 maart - Bevallen van een dochter :cheer2:
Maris86 32 1e 28 maart 20-wkn echo: 12/11 :heart: Alleenstaand
lloke 32/30 2e 30 maart :heart: NIPT test = goed
Lillyn 25/28 1e 31 maart 20-wkn echo: 01/11 :heart: Dochter :cheer2:
Suze27 30/33 2e 2 april 20-wkn echo: 12/11 :heart: Dochter :cheer2:
Sfietje 29/33 2e 2 april - Bevallen van een dochter :cheer2:

Pinguin00 :hug: Mamavaneenboefje :hug: Miesje1993 :hug: Saqua :hug:

Cookie, Is_a_bella, Pandi, Maikex, Smolla en Blackrose1986: Wegens lange afwezigheid zijn jullie uit de tabel gehaald. Jullie zijn natuurlijk altijd welkom om weer mee te komen schrijven! We hopen dat alles goed gaat en dat jullie over een paar maanden een mooi :duckie: -tje uitbroeden :heart:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:20
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
62.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@suze: je kan je laten vaccineren tussen je 28-32ste week van je zwangerschap. Mijn verloskundige gaf geen 'ja moet je doen' of 'nee niet doen', ze liet de keuze aan mij over en gaf wel informatiefolder erover.
Lekker zeg in januari nog even samen weg heerlijk! Voordat alles losbarst ;-)
En leuk he dat getrappel. Al kan mijn babietje er behoorlijk op los trappelen met name snachts... dat is wat minder :P ;-)

@lillyn: goed zo rustig aan doen, wat voor werk doe je, staand of zittend? en jij ook fijne feestdg!! Ga je nog wat leuks doen? Je laatste kerst met zn tweeen. Vond ik wel erg bijzonder.

@Maris: oh balen van de bekkenklachten, hoop dat het niet erger wordt!

Hier tel ik de dagen tot kerst af, de pijn blijft helaas bestaan. :(
Ik ben nu 201 dagen zwanger en moet nog 78 dagen tot aan de uitgerekende datum, dat vind ik zelf ook wel een leuk weetje.
Ik ben zo nieuwsgierig haha.
Ik heb vandaag lekker geshopt op de mango website, ze hebben nu 50% korting. :-$
dus meiden, doe er je voordeel mee. :thumbsup:
Lekker Suze, nog even samen weg!

@kinkhoestvaccinatie, ga ik me nog in verdiepen wat ik ga doen.

Wat balen van de pijn Maris en Syrinxx. Hier ook naar de fysio geweest vanwege bekkenklachten, gelukkig helpen de oefeningen goed bij mij :)

Syrinxx, wauw dat klinkt al best dichtbij met die dagen zo! Hier nog 101 dagen. Wanneer ga je met verlof?

Fijne feestdagen allemaal!
Hi dames wat is het rustig hier! ;)
Sofie, je zit inmiddels onder de 100 dagen. :cheer:

Ik heb vd week mijn groeiecho gehad en heb dus veel meer vruchtwater dan nodig is... Ik loop 5 weken voor qua buikomvang :-? . Baby groeit gemiddeld gelukkig. Glucosegehalte bekeken en is geen diabetes. Wel licht verhoogd dus moet op mn eetpatroon letten. En over 10 dagen opnieuw een groeiecho in het ziekenhuis. Baby lijkt goed te slikken en heeft maaginhoud dus daar hou ik mij aan vast. Wel erg spannend dit. :-[

Dus die bekkenklachten lijken ook te komen door de grote hoeveelheid vruchtwater.
Oh dat is schrikken dan Syrinxx! Gelukkig dat de baby wel gemiddeld groeit en goed lijkt te slikken. Fijn dat je geen diabetes hebt.
Kan het ook zijn dat het over 10 dagen minder is? Of gaan ze daar niet van uit?
Poeh Syrinxx 5 weken is veel! Niet gek dat je fysieke klachten ervaart dan.. balen zeg! Kan het zijn dat je net een groeispurt hebt gehad ofzo?

Oh wat fijn dat wij nu ook onder de 100 dagen zitten!! Ik moet voor m'n gevoel nog behoorlijk lang werken :cry: maar ik denk wel als de werkweken weer normaal zijn (zonder feestdagen) dat de tijd weer wat sneller gaat.
Hebben jullie al eens met een zaklamp op je buik geschenen? Af en toe eens proberen, hier wordt er flink tegenaan geschopt :mrgreen:

Hoe is je vakantie geweest Maris?
Sfietje89 schreef:
30-12-2018 11:00
Oh dat is schrikken dan Syrinxx! Gelukkig dat de baby wel gemiddeld groeit en goed lijkt te slikken. Fijn dat je geen diabetes hebt.
Kan het ook zijn dat het over 10 dagen minder is? Of gaan ze daar niet van uit?
Ja dat gaan ze bekijken bij de echo. Het schijnt dat naar mate je richting de 40 weken gaat, het vruchtwater weer moet afnemen in hoeveelheid. Dus hopelijk ook bij mij.

Leuk Suze dat met die zaklamp! Zelf niet geprobeerd nog. :)
Ik zit nu zelf op 67 dg. Jeej, kan niet wachten totdat ik de baby zie en zelf kan zien dat alles goed is met m. En dat ik zelf ook mn oude lijf weer terugkrijg.
Ik heb nu nog een week vakantie :facepalm: Al zou het voor mijn eigen ritme beter zijn om weer te gaan werken, maar ik geniet maar gewoon van uitslapen tot 11u :D. Daarna nog 7 weken werken, zou moeten lukken toch.. Komende week suikertest en een groeiecho. Beiden voor de zekerheid, vanwege mn gewicht aan het begin van mn zwangerschap. Zat toen net op het randje voor een verhoogd risico op diabetes. Hopelijk is alles in orde. Zie het vooral als een extra kans op nog eens naar m'n wondertje te kijken :flirting:

Met zaklamp heb ik nog niet geprobeerd, wel de afstandsbediening op mn buik gelegd, die wiebelt dan ook flink heen en weer!
Leuk die extra echo Maris, was alles goed of moet je nog!
En succes met dat suikerdrankje. :purple:
Haha ja Maris ik hoop dat je nog even hebt genoten van het uitslapen. Hoe vaak heb je al gehoord: nu kan het nog? Ik zeg het gewoon nog een keer hoor ;-) Lekker toch!
7 weken werken klinkt zeker te overzien.
Ik nog iets langer, 2 maanden nog. Maar ook dat komt vast goed. Ik werk vanaf nu 1 dag thuis, dat scheelt al zoveel!

Ik heb al wat dingen besteld voor de baby, mooie wieglakens en een wiegdeken, en een babynestje :heart:. Wat nieuwe hydrofieldoeken en washandjes, gewoon voor de leuk haha. We hebben in principe nog genoeg van dochter maar ik gun de baby ook wat frisse nieuwe spullen.
Ik wil nog een mooi 'eerste pakje' scoren en dan zijn we denk wel aardig compleet. Oh nee, de co-sleeper moet ik nog even bestellen. Die komt volgende maand ;-)

Man en ik gaan volgende week een weekend weg en begin februari gaan we, redelijk spontaan, nog een weekend weg met vrienden. Beide keren gaat dochter uit logeren dus dan ga ik ook nog even genieten van het doorslapen/uitslapen. Kijk er erg naar uit want die opgebroken nachten ben ik wel goed zat pff. Word ik niet wakker van het plassen ligt er wel een klein peutermonstertje naast me te snurken... haha

Syrinxx volgens mij las ik ergens anders dat je volledig in de ziektewet zit nu? Het ging dus niet meer? Het zal vast een opluchting voor je zijn dat je nu niet meer 'moet'.. vervelend dat je zo'n pijn hebt.

Sfietje… hoe is het daar? De kerstdagen een beetje doorgekomen?

Lillyn lukt het om wat rustiger aan te doen? Ik merkte dat het bij mij op de werkplek zelf niet zo goed lukt, daarom nu 1 dag thuis werken. Geeft al zo veel rust. Zou dat voor jou ook mogelijk zijn?

SRS hoe is het? ben je al blut vanwege je nieuwe koopverslaving ;-)
Suze27 schreef:
03-01-2019 14:54

Ik heb al wat dingen besteld voor de baby, .... ik gun de baby ook wat frisse nieuwe spullen.
Hihi ;-) Het is het ook hartstikke leuk he om nwe dingen te kopen. Ik wil eigenlijk ook een nieuwe wiegdeken en een nieuw boxkleed.
Verder had ik de vorige keer geen babynestje en die wil ik nu wel hebben. :)

Ja, ik zit nu thuis inderdaad, en het is een grote opluchting. Ik ben nu 6(!) maanden weg van werk (omdat ik ook na mijn verlof nog wat weken opneem).. :whoops:
Zoontje moest ik vanochtend ziek van de creche ophalen, zo zielig mannetje. Gelukkig is vriend nog vrij, dat scheelt een hoop.

Oh en heerlijk Suze dat je nog 2x een lekker weekendje voor de boeg hebt zonder je dochtertje. Lekker nog even van genieten. XD
syrinxx schreef:
03-01-2019 17:36
Hihi ;-) Het is het ook hartstikke leuk he om nwe dingen te kopen. Ik wil eigenlijk ook een nieuwe wiegdeken en een nieuw boxkleed.
Verder had ik de vorige keer geen babynestje en die wil ik nu wel hebben. :)

Ja, ik zit nu thuis inderdaad, en het is een grote opluchting. Ik ben nu 6(!) maanden weg van werk (omdat ik ook na mijn verlof nog wat weken opneem).. :whoops:
Zoontje moest ik vanochtend ziek van de creche ophalen, zo zielig mannetje. Gelukkig is vriend nog vrij, dat scheelt een hoop.

Oh en heerlijk Suze dat je nog 2x een lekker weekendje voor de boeg hebt zonder je dochtertje. Lekker nog even van genieten. XD
Dat had ik dus ook met t babynestje. Vorige keer niet gehad, nu wel! En hij is zó leuk.
Ik heb een prachtige donkergroene wiegdeken van merinowol :heart:

Ah wat zielig zijn ze dan.. beterschap :daisy:

Fijn om zo lang thuis te zijn!! We hebben wat betreft verlof wel een heerlijke timing hoor zo voorjaar/zomer!!
@suze: waar heb je die deken vandaan? :-)
syrinxx schreef:
03-01-2019 21:26
@suze: waar heb je die deken vandaan? :-)
Ik heb hem gevonden bij de webwinkel Villa Uk. Je kan daar zoeken op wiegdeken. Ik heb de 'Domine groene' (ik zocht een donkergroene). Ik zie nu dat ze keuze genoeg hebben.. er staan nog meer mooie tussen :love:
Welke maat jasje hebben jullie? Ik twijfel tussen 56 en 62.. Een te groot jasje zal ook niet zoveel nut hebben..
maris86 schreef:
07-01-2019 18:03
Welke maat jasje hebben jullie? Ik twijfel tussen 56 en 62.. Een te groot jasje zal ook niet zoveel nut hebben..
Voor wanneer en wat voor soort jasje?
Suze27 schreef:
07-01-2019 18:50
Voor wanneer en wat voor soort jasje?
Ik ben eind maart uitgerekend, dus ik ga ervan uit dat de baby het beste een jasje aan kan als ik het ziekenhuis uit loop /rol? Dus ben eigenlijk op zoek naar een winterjasje.
maris86 schreef:
07-01-2019 18:53
Ik ben eind maart uitgerekend, dus ik ga ervan uit dat de baby het beste een jasje aan kan als ik het ziekenhuis uit loop /rol? Dus ben eigenlijk op zoek naar een winterjasje.
Ik zou voor max 56 gaan.
En ik zou niet perse een jas kopen, maar eerder denken aan een dik vest, warme muts en een goede voetenzak voor in de maxicosi. Veel comfortabeler dan een stug jasje. Ik heb bijvoorbeeld deze: https://www.baby-dump.nl/product/autost ... N4EALw_wcB

Maandenlang plezier van gehad en heerlijk warm.
@maris:
Ik had zelf voor mijn eerste zoontje zo'n soort pakje gebruikt (alleen dan niet met twee pijpen maar met 1 voetenzak:
https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0694295001.html

Ik heb dat pakje nog steeds en ga hem nu weer gebruiken. Maat is 50/56 en kon ik er lang plezier van hebben. (mijn zoon was geen ukkie bij de geboorte).
syrinxx wijzigde dit bericht op 07-01-2019 19:09
8.82% gewijzigd
Suze27 schreef:
07-01-2019 19:00
Ik zou voor max 56 gaan.
En ik zou niet perse een jas kopen, maar eerder denken aan een dik vest, warme muts en een goede voetenzak voor in de maxicosi. Veel comfortabeler dan een stug jasje. Ik heb bijvoorbeeld deze: https://www.baby-dump.nl/product/autost ... N4EALw_wcB

Maandenlang plezier van gehad en heerlijk warm.
Ja ook heerlijk zo'n ding!

en dat lieve dekentje, heerlijk suze.

Ik heb deze besteld vandaag:
https://www.pippelot.nl/product/babynestje-big-bears/
syrinxx schreef:
07-01-2019 19:05
@maris:
Ik had zelf voor mijn eerste zoontje zo'n soort pakje gebruikt (alleen dan niet met twee pijpen maar met 1 voetenzak:
https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0694295001.html

Ik heb dat pakje nog steeds en ga hem nu weer gebruiken. Maat is 50/56 en kon ik er lang plezier van hebben. (mijn zoon was geen ukkie bij de geboorte).

Ja ik wilde nog toevoegen, of zo'n heerlijk berenpak :flirting:
Heerlijk warm en het ziet er zo snoezig uit.
Hier heeft dochter maat 50/56 maaaaanden gedragen, maar zij was ook wel klein (47 cm en 3 kilo bij geboorte).
Pers. update: kom net bij de gynaecoloog vandaan, is goed gegaan. Bij de baby lijken geen complicaties, loopt ongeveer één week voor op groei. Vruchtwater is nog veel maar iets gezakt sinds vorige keer.
Blijf nu wel medisch ivm breken vd vliezen en gevaar dat baby niet kan indalen door vele vruchtwater.
Ik loop sowieso niet door tot 41,42 weken zei gynaecoloog 🤘🏻
Leuke foto;s meegekregen van de echo, ook 3d echo. :heart:
syrinxx schreef:
07-01-2019 19:07
Ja ook heerlijk zo'n ding!

en dat lieve dekentje, heerlijk suze.

Ik heb deze besteld vandaag:
https://www.pippelot.nl/product/babynestje-big-bears/
Oh die is ook heeeeel leuk zeg!!! :heart:
syrinxx schreef:
07-01-2019 19:10
Pers. update: kom net bij de gynaecoloog vandaan, is goed gegaan. Bij de baby lijken geen complicaties, loopt ongeveer één week voor op groei. Vruchtwater is nog veel maar iets gezakt sinds vorige keer.
Blijf nu wel medisch ivm breken vd vliezen en gevaar dat baby niet kan indalen door vele vruchtwater.
Ik loop sowieso niet door tot 41,42 weken zei gynaecoloog 🤘🏻
Leuke foto;s meegekregen van de echo, ook 3d echo. :heart:
Fijn dat alles goed was met de baby!! En heb je nu ook extra controles omdat je medisch bent of betekent het slechts dat je in het ziekenhuis moet bevallen?
Oh wat leuk dat je ook een 3d foto kreeg, bijzonder!!
Zo'n berenpakje vind ik echt vreselijk :facepalm: Maar een voetenzak vind ik wel een heel goed idee! Die Jolleine is echt heel leuk!
maris86 schreef:
07-01-2019 20:07
Zo'n berenpakje vind ik echt vreselijk :facepalm: Maar een voetenzak vind ik wel een heel goed idee! Die Jolleine is echt heel leuk!
He-he, dat vond ik ook altijd. Totdat ik mijn baby erin zag :mrgreen:
Ja he, I :heart: Jollein!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven