Gezondheid alle pijlers

Buikkrampen; tips?

07-01-2019 02:50 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
In de hoop dat er nog iemand wakker is....

Zaterdagnacht is bij mij diarree begonnen. Zaterdagoverdag ging het nog wel. Smiddags na het eten voelde ik me opeens niet echt lekker. Kreeg op opeens last van mijn rug en mijn spieren en had totaal geen eetlust, wel beetje last van buik.

Tussen de middag heb ik wel gerookte zalm gegeten, betwijfel of het daar mee te maken heeft.

Maat goed ben die zaterdagmiddag op verjaardag geweest naar mijn zusje, daar gegeten en hele avond geweest. Maar had nog steeds geen eetlust en dacht is dat het spanningen waren. Maar was de hele avond ontzettend moe dat ik bijna in slaap viel. Eenmaal thuis op bed gegaan, en midden in de nacht kreeg ik opeens diaree en buikkrampen. Buikkrampen gingen over nadat ik na het toilet was geweest.

Gister overdag ging het wel redelijk. Had toen nog wel redelijk eetlust, maar ook rommelende darmen. Niet echt misselijk. Merkte wel dat ik na het eten buikkrampen kreeg. En moet echt gewoon heel vaak naar de wc. Later op de dag voelde ik mij slechter. Vroeg op bed gegaan. Maar kreeg opeens buikkrampen, die niet overgaan na een toiletbezoek en kreeg ik een raar gevoel in maag.

Nu ben ik weer wakker en voel mij nog slecht. Ik heb een raar gevoel in mijn maag, soort misselijkheid en geen eetlust. Nog steeds diarree en buikkrampen die maar aanhouden. Doet op sommige momenten verrekte zeer. Als ik op mijn zei ga liggen doet het nog meer zeer. En constant zitten mijn darmen te rommelen, net alsof ik honger heb. Maar heb totaal geen eetlust. En ben gewoon bekaf. Elke keer als ik naar het toilet ben geweest drink ik water en eet ik een cracker. Maar vaak krijg ik na het eten weer buikkrampen.

Heeft iemand tips om.buikkrampen tegen te gaan? Hoelang.mag zoiets duren? Wanneer is het verstandig om de huisarts te bellen?
Heb je ook koorts? Probeer deze nacht door te komen met een warmtezak of hittepit tegen de buik. Neem wat slappe thee en een droog beschuitje. Voel je je tegen 8 uur nog niet lekker dan bel je je huisarts. Sterkte!
ririanneke schreef:
07-01-2019 03:01
Heb je ook koorts? Probeer deze nacht door te komen met een warmtezak of hittepit tegen de buik. Neem wat slappe thee en een droog beschuitje. Voel je je tegen 8 uur nog niet lekker dan bel je je huisarts. Sterkte!
Volgens mij heb ik geen koorts.
Ik eet alleen droge crackers. Heb gelukkig wel geslapen. Maar heb totaal geen eetlust meer. En nog steeds in de diarree. Dacht eerst toen ik wakker werd dat het wel ging. Maar moet nu weer steeds naar de wc rennen. Ook al heb ik niks gegeten en buikkrampen. En zo raar gevoel in maag/buik.
Waarom ga je eten als je geen eetlust heb? Laat je maag en darmen ff met rust. Alleen drinken is belangrijk, heb je ORS in huis?

Hier tips van thuis@rts:
https://www.thuisarts.nl/diarree
Huisarts nu al bellen is zinloos
Ik had fit afgelopen zomer. Duurde 3 weken. Na een week ongeveer is er pas ontlasting op kweek gezet.
Je kunt natuurlijk diarreeremmers kopen maar hou er rekening mee dat je daar verstopt van kan raken.
Beterschap. Dit sucks.
esther55 schreef:
07-01-2019 07:30
Waarom ga je eten als je geen eetlust heb? Laat je maag en darmen ff met rust. Alleen drinken is belangrijk, heb je ORS in huis?

Hier tips van thuis@rts:
https://www.thuisarts.nl/diarree
Omdat ik het gevoel heb om te moeten eten. Omdat ik mij misschien straks beroerder voel. En toch wat in mijn maag krijg.

Ja ORS heb ik in huis.
vivapimpelmees schreef:
07-01-2019 07:36
Huisarts nu al bellen is zinloos
Ik had fit afgelopen zomer. Duurde 3 weken. Na een week ongeveer is er pas ontlasting op kweek gezet.
Je kunt natuurlijk diarreeremmers kopen maar hou er rekening mee dat je daar verstopt van kan raken.
Beterschap. Dit sucks.
Ik wacht het denk ik idd nog even af voordat ik de huisarts bel.
Kan me voorstellen dat dit reden tot zorgen is. Uiteraard kan je altijd je huisarts bellen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
07-01-2019 07:37
Kan me voorstellen dat dit reden tot zorgen is. Uiteraard kan je altijd je huisarts bellen.
Ja ik weet het niet. Soms moet ik wel 2 of 3 keer achter elkaar naar het toilet. Gisteren had ik nog wel een beetje eetlust. Maar nu totaal niet meer. En.buikkrampen worden soms erger
Als je denkt dat het iets met de zalm van zaterdag te maken kan hebben, bedorven oid, kun je beter geen diarreeremmers gebruiken want dan moeten de ziekmakers er juist uit. ORS is wel goed om te nemen.
ORS nemen en stoppen met eten. Als ik moet overgeven en diaree heb moet ik echt een krappe dag even ‘niks’ om alles tot rust te laten komen. Ik drink dan ook alleen afgekoeld gekookt water (vraag me niet waarom, maar gewoon kraamwater spuug ik meestal snel weer uit en gekookt water blijft wel binnen) en een paar slokjes cola. Daarna opbouwen met een appeltje.
Ken je Zuiveringszout, heel ouderwets (en niet gebruiken, als je hoge bloeddruk hebt), maar vooral als je wat 'verzuurt' bent (zure diarree, je kent de geur...)
helpt het

https://www.dokterdokter.nl/gezond-leve ... /item65953
Ik heb mij eerst ziekgemeld bij de leidinggevende. Hij was gelukkig begripvol. En zei we horen morgen wel weer hoe en wat.

Ik heb dan zelf het gevoel dat ik moet eten om mijn darmen er aan te laten wennen. Maar ben wel 1.5 kilo afgevallen.
famke87 schreef:
07-01-2019 08:33

Ik heb dan zelf het gevoel dat ik moet eten om mijn darmen er aan te laten wennen. Maar ben wel 1.5 kilo afgevallen.
niet nadenken, en gewoon luisteren naar je lichaam. Zodra je honger krijgt, pas eten.
Wel drinken!
famke87 schreef:
07-01-2019 08:33
Ik heb mij eerst ziekgemeld bij de leidinggevende. Hij was gelukkig begripvol. En zei we horen morgen wel weer hoe en wat.

In die 1.5 kilo zit ook veel vocht.

Pas weer eten als je er zin in krijgt en een beschuitje aanvoelt als een drie sterren maaltijd bij de Librije.
Is dit niet gewoon een buikgriep?
lalalief schreef:
07-01-2019 08:56
Is dit niet gewoon een buikgriep?
Dat denk ik ook. Alhoewel ik nog niet heb overgegeven. Alleen maar diarree en buikkrampen.
Waarom zouden je darmen moeten wennen aan eten?

Je hebt gewoon buikgriep, heb je dat nog nooit vaker gehad? Omdat je zo typisch reageert?

Ik heb in mijn hele leven nog nooit overgegeven maar wel buikgriep gehad.

Goed handen wassen na wc-bezoek en wc schoonhouden en het gaat vanzelf weer over. Dat kan echt wel een paar dagen duren. Wel genoeg proberen te drinken.
Ik denk dat je gewoon een buikgriep hebt. Heel vervelend maar, zolang je verder gezond bent, geen reden tot zorgen.
Geen diarreeremmers gebruiken. Je hebt diarree met een reden. De beestjes moeten eruit en die blijven erin als je je ontlasting binnen houdt.
Ors gebruiken en eten van licht verteerbare dingen kan echt geen kwaad.
Dat afvallen is heel normaal en zal veelal vocht zijn, daarom moet je ook voldoende drinken.
Geef toe aan je moeheid. Griep wordt echt onderschat en je bent dan gewoon goed ziek. Maar zoals ik al zei, als je gewoon gezond bent en in goede conditie. Dus geen kwetsbare oudere, jong kind of onderliggende andere ziektes dan kun je dit prima aan.

Geef jezelf lekker een weekje de tijd om hiervan bij te komen!
En als je het echt niet vertrouwt kun je de HA alsnog bellen.

Beterschap!
Het gaat nu wel redelijk beter. Goed geslapen. Krijg alleen meer eetlust. Nog weinig krampen, beetje diarree nog. Alleen erg vermoeid nog.

Ben wel afgevallen van de 64.5 naar de 62.8 kilo.

Moet alleen vanmiddag eind van de middag nog wel een uurtje werken.... ben er nog niet over uit, om gewoon een uurtje te werken of toch nog een dagje rust... Voel mij niet echt slecht ofzo, alleen erg vermoeid. Misschien toch nog even rustig aan doen..
Dag rust natuurlijk. En veel drinken om je vochtverlies weer aan te vullen.
Sterker nog, ik zou morgen en overmorgen ook nog maar eens heroverwegen. Je stoelgang is nog niet eens terug naar normaal.
Mijn ontlasting wordt wel iets steviger. Maar wel lichtbruin van kleur.

Heb mijn leidinggevende geappt dat ik vandaag thuis blijf. Alleen waarschijnlijk is hij daar niet blij mee.... kreeg alleen een kort berichtje van ok.
Nou, dan is hij er niet blij mee. Ziek is ziek. Zou zelfs overigens altijd bellen. Dat stomme geapp krijg je alleen maar gedonder mee.

Echt hoor, goed uitzieken, want je hebt alleen jezelf er mee als je te snel gaat werken.
Pergamon schreef:
08-01-2019 10:53
Nou, dan is hij er niet blij mee. Ziek is ziek. Zou zelfs overigens altijd bellen. Dat stomme geapp krijg je alleen maar gedonder mee.
bij ons is bellen inderdaad de regel, niet appen, niet mailen: bellen
en alleen óke' is ook voldoende hoor, je vult in, dat hij niet blij is (het zou raar zijn, als hij wel blij was, met je afwezigheid)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven