Uitgerekend December/Januari!

23-04-2018 20:40 1294 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij een topic voor iedereen die in december 2018/januari 2019 is uitgerekend.
Voel je vrij om mee te schrijven. Je kunt de tabel zelf bijwerken (zie gegevens hieronder)
of zet je gegevens dikgedrukt in het topic en vraag of iemand anders het voor je in de tabel verwerkt.
Veel schrijfplezier!

Inlognaam: Suzanne91_
wachtwoord: Suzanne91_
Nickname leeftijd Hoeveelste kindje uitgerekende datum geslacht Bevallen
Suusj91 27 eerste kindje 29 december 2018 jongen :flirting: 15 december
Bruschetta_ 29 eerste kindje 31december verrassing :flirting: 18 december
Bevallen van een zoon!
felyar90 27 Eerste kindje 21 December 2018 meisje :flirting: 25 november
ClaireSophie 29 eerste kindje 31 december 2018 meisje :flirting: 6 januari
Bakerloo 34 eerste kindje 27 december 2018 ?
Yellow002 31 eerste kindje 20 december 2018 verrassing :flirting: 28 december bevallen van een dochter!
DANIYL 27 eerste kindje 19 december 2018 onbekend
Sammie2636 26 eerste kindje 21 december 2018 jongen :flirting: 17 december
Jo_tasy 29 tweede kindje 7 januari 2019 meisje :flirting: 7 januari
Mama_30 30 derde kindje 24 december 2018 onbekend
MarisKF 25 eerste kindje 3 januari 2019 meisje :flirting: 28 december
Svea84 33 tweede kindje 6 januari 2019 jongen :flirting: 27 december
rose1 28 eerste kindje 5 januari 2019 verrassing
kersopdetaart 33 derde en vierde kindje 6 januari 2019 ?
Dreamboat 26 eerste kindje 12 Januari 2019 jongen
Sophie990 27 eerste twee kindjes 5 januari onbekend
Nausicaa 37 eerste kindje 11 december meisje :flirting: 2 december
Ingeb84 33/36 eerste kindje 27 februari onbekend
Renata83 36 tweede kindje 27 januari jongen
:rose: Ingeb84 :rose: ideetje88 :rose: Muisjemeisje :rose: Madderijn

Hoiii123, Bloem2222, Avocadopi87, zoonzoonbaby, localhero, bon28, MQ11: ik heb jullie uit de tabel gehaald i.v.m. inactiviteit. Mocht je weer mee willen kletsen, dan kun je je gegevens weer toevoegen.
anoniem_368334 wijzigde dit bericht op 10-01-2019 09:55
94.50% gewijzigd
Van harte gefeliciteerd, ClaireSophie! Dat klinkt als een hele mooie bevalling. Ben benieuwd of je nog wat hebt kunnen slapen of dat je nu verliefd naar je meisje aan het staren bent :hyper: .

@JoTasy: veel succes! Wat vervelend dat het steeds zo rommelt maar niet doorzet. :-(

@MarisKF: fijn dat ze nu weer is aangekomen! En dan zo’n nacht, heerlijk!
Gefeliciteerd ClairSophie!! Heerlijk genieten van jullie meisje :love:

Dat is wel erg fijn MariskF, zoveel slaap! Fijn dat jullie kleine het ook zo goed doet!

Hier groeit onze dochter ook goed, ze drinkt en slaapt goed, behalve als we op bed gaan. Dan is ze ineens heel onrustig en komt ze niet in slaap omdat ze zo druk met haar armpjes zwaait. Nu slaapt ze voor de tweede nacht in een Puckababy Piep en vooralsnog gaat dat prima :-D

Ze heeft net weer een flesje gehad en ligt nu heerlijk bij mij op de borst te slapen :heart:
@felyar gelukkig bij jullie ook zo goed! die puckababy is echt top!! Hier gaat ze er savonds/snachts ook standaard in, soort slaapritueel hoop ik haha
Hoi hoi dames!

Allereerst gefeliciteerd @ClaireSophie, na n paar daagjes wachten is je geduld beloond nu je meisje er is.

Vanuit hier ook weer even n update, ons ventje is vandaag voor het eerst bij het consultatie bureau geweest. Vanaf zn geboorte tot de dag vandaag is hij 780gr totaal aangekomen. Hij weegt nu dus 3775 gr en 52,5cm lang! Wij zijn dus super trots op hem, enige puntje is dat hij een wat gevoelig huidje hebt, dus rond zijn liezen goed in smeren met sudocreme, eventueel wil ik nog gaan kijken naar verzorgende producten voor zijn gevoelige huidje. Verder zijn wij erg trots op ons manneke
Wij zijn ook naar het consultatie bureau geweest (terwijl mijn meisje bijna twee weken ouder is, maar zal wel door de feestdagen komen of zo). Hier een kilo aangekomen, maar omdat ze zo klein was, nog steeds lichter dan die van jou (3705).
Meteen ook naar de kinderarts (dat ws toevallig op dezelfde dag, en ivm geboortegewicht), en daar ook goedgekeurd. Dus we zijn overal ontslagen :lol: .

Mijn meisje vindt ingebakerd zijn nog steeds niks, dus dat gaan we niet doen. Hoeft ze het ook niet weer af te wennen, dat scheelt weer. Ze slaapt nu wel sinds een paar nachtjes op haar eigen kamertje, daar ben ik ook heel trots op. Grappig is dat hè, dat je helemaal trots kunt zijn op een leeg flesje/goede boer/slapen etc. Zelfs een goede poepluier kan soms reden tot vreugde zijn :rofl: .
Na 3 dagen voorweeen is op de uitgerekende datum onze dochter geboren! Uiteindelijk braken zondagnacht mijn vliezen en daarna kwamen de beenweeen vrij snel en heftig, dus een ruggenprik gehad. Bevalling is heel vlot verlopen daarna, in totaal 7 uur. Ons meisje doet het prima, nu 3360 gram, drinkt goed bij mij en slaapt veel. Grote zus is niet bij haar weg te slaan :love:
Jaaaa Jo Tasy van harte gefeliciteerd!!!
Gefeliciteerd, JoTasy!! :cheer2: Fijn dat alles goed is verlopen. Geniet ervan!
Gefeliciteerd!! Wat fijn dat alles goed is gegaan.
Wihoe Jo! Ze is er !! Van harte!

:cheer2:

Wat super fijn te horen dat de kleintjes het zo goed doen! :heart:
En jullie hebben zo gelijk gehad, alle clichés zijn waar. Alles draait om de baby! :redrose:

Ik vind de kraamweek tegenvallen, fantastische lieve hulp maar poeh wat voel ik mij gehandicapt...

Die drie hechtingen voelen aan als een totaal ruptuur...
Stuwing! Pijn en voelt zo onnodig want ik geef flesvoeding. Ik wil gewoon weer mijzelf zijn... :cry: maar goed, ijdele hoop op dag vier vrees ik....

Wordt het beter? En hoe snel? Gooi positieve verhalen op mij!

Verder is baby :rose: zó zoet! Dat maakt écht heel veel goed!
Stuwing is het ergste op dag 4, dus dat is al vast goed nieuws. Bij mij nam het vrij snel af, met een paar dagen had ik alleen nog last als mijn kind heel hard huilde (soort van toeschietreflex).
Kraamtranen zijn ook het heftigst op dag 4, dus ja, het wordt echt beter!

Wat betreft hechtingen: ik neem aan dat die wel gecontroleerd worden door de kraamzorg? Want het moet niet gaan ontsteken of zo. Je kunt evt de verloskundige als ze komen ook nog vragen even te kijken of ze er al uit kunnen. Soms kan dat wat eerder, en dat kan fijn zijn als je echte kast hebt van de hechting zelf.

En ja, de kraamweek is heftig! Mooi, maar ook heftig. Het is een enorme inspanning die je verricht hebt, die helaas ook wel wat schade oplevert. De eerste dag/2 dagen sta je nog stijf van de adrenaline, dus nu merk je dat pas echt goed. Maar bij mij ging het herstel echt heel snel, na dag 6 of zo stond ik al naast mijn bed voordat ik bedacht dat ik al maanden niet meer zomaar uit bed kon stappen. Dus het kan hoor! Alleen mijn conditie duurde wel even, de kraam zal je wel vertellen dat je bv het eerste wandelingetje beter niet alleen kunt doen, en niet te ver. Dat menen ze, en is vaak een goed advies! Je moet het even tijd geven, maar ook dat ging uiteindelijk best snel (ok, ik loop nog geen marathons, maar ik kan weer heel normaal boodschappen doen, inclusief baby en Maxicosi in en uit auto doen).

Oh, nog een tip van Flip: als je er op uit gaat met de kinderwagen, zorg dan dat je weet hoe die werkt. Ik was boodschappen gaan doen met onderstel met Maxicosi er op, en kwam er terug bij de auto achter dat ik geen idee had hoe die Maxicosi er weer af kon. Moest ik terug naar boven (parkeergarage dus geen bereik) om via Google te achterhalen hoe ik mijn kind weer mee kon nemen :facepalm: .
Met als gevolg een oudere vrouw die me toebeet dat mijn kind huilde, dus dat ik die misschien even op moest pakken of zo. Ja, dat weet ik, ze heeft een beetje honger. Maar hoe sneller ik weet hoe ze los kan, hoe eerder ze eten krijgt. Dat mens dacht waarschijnlijk dat ik naast een huilende baby zat te forummen of zo, maar dan nog.

En inderdaad, iemand vroeg me hoe ik het nou vond om moeder te zijn. Ik heb maar gezegd het engste, vermoeiendste, heftigste en toch echt tegelijk meest fantastische en mooie dat ik ooit meegemaakt heb. Ik vind het moeilijk te beschrijven, maar ondanks dat ik heel gelukkig van haar word, is het wel gewoon ook heftig. Dat mag ook hoor!
Oh, en bijna vergeten: JoTasty gefeliciteerd!! Heel veel geluk met jullie kleintje!
Gefeliciteerd Jo_tasy!!! :cheer: Lekker genieten van jullie kleine! Hoe gaat het met jou?

ClaireSophie, hier was de stuwing na ongeveer 5 a 6 dagen over. Het dragen van een superstrakke sportbh heeft heel goed geholpen bij mij.

Haha nausicaa, dat is ons ook overkomen :whistle: We waren bij mijn schoonouders geweest en reden daarna nog even snel langs de supermarkt. Dus hup, maxicosi op onderstel en nadat we klaar waren, komen we bij de auto. Wisten we dus ook even niet meer hoe die maxicosi er nou af moest :facepalm: Gelukkig wonen we schuin tegenover de supermarkt, dus ben ik maar gaan lopen en thuis gaan klooien :rofl:

Hier heeft onze meid haar eerste inentingen gehad, ze was helemaal overstuur. Zo zielig :cry:
Gelukkig is ze wel weer goedgekeurd en inmiddels al weer ruim 900 gr aangekomen!
Jotasy gefeliciteerd met je kleintje!

Hier ook was de stuwing vrij snel voorbij ik heb er zelf hooguit n dagje last van gehad komt ook omdat ik natuurlijk borstvoeding geef, na dag 3 van de bevalling kwam bij mij de borstvoeding goed op gang en op dat zelfde punt had ik toen last van de stuwing. Inmiddels gaat bij mij de borstvoeding nog super want bij c.b zeiden ze dat hij het heel goed doet qua groei op borstvoeding.

Overigens over de hechtingen snap ik heel goed hoe je je voelt!
Bij mij heeft t ook een paar dagen flink pijn gedaan, de oorzaak was bij mij, dat ik van onder rond de hechtingen wat beurs was en hierdoor een beetje dik waardoor zitten op mijn kont best gevoelig was. Gelukkig ging het ondanks dat met de hechtingen wel heel goed!
Bij mij zijn bijna alle hechtingen eruit had er 4 uitwendig. Die zijn er sowieso al uit, er zit er zover ik weet en kan voelen nog 1tje net aan de binnenkant. Gezien het feit ik 22 januari nog een na controle heb bij de verloskundige ga ik nog vragen of deze nog vanzelf oplost of verwijderd moet worden door de huisarts. Heb er zelf vrij weinig last van maar als dit ook n oplosbare hechting is net als de rest doet deze er wel een stuk langer over
Hallo Allemaal

Claire en jo tasty gefeliciteerd met jullie dochters!!

Ook ik ben vorige week zondag van een dochter bevallen! De bevalling was echter traumatisch met een spannend einde maar gelukkig zijn we er alle 3 goed vanaf gekomen. We hebben nog wel een aantal nachten in het zhuis ter controle moeten blijven.

Nu volop in de kraamweek. Ons meisje doet het goed op de borstvoeding. Het is een behoorlijk gepuzzel maar we zullen zien hoe lang we het volhouden. Nachten gaan redelijk. Het hele moeder worden is idd het meest heftige en prachtige tegelijk. Er bestaat maar 1 ding dat is zij en verder loop ik als een kip zonder kop rond.
Roos; allereerst natuurlijk onwijs gefeliciteerd! Maar wat naar om te lezen dat je bevalling traumatisch is geweest en het zo spannend is geweest. *kuffel* ik wil wel vragen wat er is gebeurd maar mogelijk scheef je dat bewust niet?
Roos: gefeliciteerd! Naar dat je bevalling niet gelopen is zoals gehoopt, ik hoop dat jullie allemaal snel herstellen.
Ik ben gisteren bevallen van een prachtige zoon! :flirting: Ingeleid met 38 weken omdat hij groot werd geschat en dat klopte met bijna vier kilo. Weer een hele snelle bevalling (dik twee uur na aanzetten infuus). Wel bijna een liter bloed verloren maar verder ging het goed. Nu rusten voor mijn bekken. Het voelt nog aardig goed maar dat zal ook nog de adrenaline zijn ...
Gefeliciteerd Rose1 en Renata83! :cheer:
Gefeliciteerd dames met jullie kleintjes!

@renata dat is inderdaad een flinke jongen 4 kilo. Mijn mannetje is vorige week gewogen op 3775 gram en hij was toen 3 en halve week, zal ook wel heftig zijn bijna een liter bloedverlies. Ik heb toen de eerste 1.5 a 2 weken heel veel op bed gelegen om weer aan te sterken met mijn 1100ml heeft ook een geruime 3 weken geduurd voor mijn lippen en mijn gezicht weer bijgekleurd waren. Ik was zo bleek dat ik praktisch geen kleur meer had op mijn lippen
Gefeliciteerd allebei!!
Dank allemaal!

Suusj, ik ben ook net een spook, haha. Doe het zo veel mogelijk rustig aan. Hij is inderdaad groot en tegelijkertijd zo klein. Mijn kindjes spekken die laatste weken hard aan. Mooi gewicht voor jouw kleine nu, toch?
Ja Renata, bij de intake van c.s.b woog hij 3225 anderhalve week later moesten we zelf naar c.b.s 550 gram in anderhalve week tijd.

Wij dachten hij zit rond de 3500 nou hij had ons mooi verrast en c.b.s zei ook al dat hij het super goed doet op borstvoeding.

Nu heb ik waarschijnlijk wel aan mijn linkerborst een ontsteking, dus extra verzorging voor de borst. Zakje stroop in de vriezer zodat ik tussen de voedingen kan koelen, onder de warme douche harde plekken masseren. En voor mijn eigen gemak heb ik mijn zoon steeds rechts aan de borst gelegd en links gekolfd zodat de borst goed leeg raakte, en de gekolfde melk vervolgens in flesje aan ons mannetje gegeven zodat hij ook gelijk aan de speen kan wennen

Had de maandag al last van een gevoelige en harde borst dus dacht eerst stuwing, tot ik gisteren zag dat de borst aan de onderkant ook rood was, daarna gelijk begonnen met bovenstaande middelen. Vanochtend en vandaag voelt de borst dan ook n heel stuk fijner aan en is deze al veel minder gevoelig gelukkig.
Renata van harte gefeliciteerd!!!

Ik ben/was ook een spook haha nu na bijna 3 weken weer enigzins kleur in mn gezicht. Maargoed ik mag het ook wel even tijd geven na 2l bloedverlies

Onze kleine meid heeft het clusteren ontdekt. Jippie... ! :( maat goed aangezien er niks aan te doen is, maar over me heen laten komen.
Haha Renata, mijn dochter is ruim 6 weken en nu bijna 4 kg.... gefeliciteerd met je mooie grote (en toch ook nog zo kleine) zoon!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven