Uitgerekend December/Januari!

23-04-2018 20:40 1294 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij een topic voor iedereen die in december 2018/januari 2019 is uitgerekend.
Voel je vrij om mee te schrijven. Je kunt de tabel zelf bijwerken (zie gegevens hieronder)
of zet je gegevens dikgedrukt in het topic en vraag of iemand anders het voor je in de tabel verwerkt.
Veel schrijfplezier!

Inlognaam: Suzanne91_
wachtwoord: Suzanne91_
Nickname leeftijd Hoeveelste kindje uitgerekende datum geslacht Bevallen
Suusj91 27 eerste kindje 29 december 2018 jongen :flirting: 15 december
Bruschetta_ 29 eerste kindje 31december verrassing :flirting: 18 december
Bevallen van een zoon!
felyar90 27 Eerste kindje 21 December 2018 meisje :flirting: 25 november
ClaireSophie 29 eerste kindje 31 december 2018 meisje :flirting: 6 januari
Bakerloo 34 eerste kindje 27 december 2018 ?
Yellow002 31 eerste kindje 20 december 2018 verrassing :flirting: 28 december bevallen van een dochter!
DANIYL 27 eerste kindje 19 december 2018 onbekend
Sammie2636 26 eerste kindje 21 december 2018 jongen :flirting: 17 december
Jo_tasy 29 tweede kindje 7 januari 2019 meisje :flirting: 7 januari
Mama_30 30 derde kindje 24 december 2018 onbekend
MarisKF 25 eerste kindje 3 januari 2019 meisje :flirting: 28 december
Svea84 33 tweede kindje 6 januari 2019 jongen :flirting: 27 december
rose1 28 eerste kindje 5 januari 2019 verrassing
kersopdetaart 33 derde en vierde kindje 6 januari 2019 ?
Dreamboat 26 eerste kindje 12 Januari 2019 jongen
Sophie990 27 eerste twee kindjes 5 januari onbekend
Nausicaa 37 eerste kindje 11 december meisje :flirting: 2 december
Ingeb84 33/36 eerste kindje 27 februari onbekend
Renata83 36 tweede kindje 27 januari jongen
:rose: Ingeb84 :rose: ideetje88 :rose: Muisjemeisje :rose: Madderijn

Hoiii123, Bloem2222, Avocadopi87, zoonzoonbaby, localhero, bon28, MQ11: ik heb jullie uit de tabel gehaald i.v.m. inactiviteit. Mocht je weer mee willen kletsen, dan kun je je gegevens weer toevoegen.
anoniem_368334 wijzigde dit bericht op 10-01-2019 09:55
94.50% gewijzigd
felyar90 schreef:
30-12-2018 13:52
Die luierbroekjes zijn ook heel handig idd! Toen mijn vliezen braken en we met de auto nog naar het ziekenhuis moesten, stopte de vk 2 kraamverband en een luier van de baby in m’n onderbroek :nut: Dat zat dus totaal niet fijn, maar het absorbeerde het vruchtwater wel super goed
Bij mij hadden ze ook nog zo’n onderlegger op de stoel gelegd. Maar goed ook, want mijn vliezen braken dus in de auto, maar de stoel is nog helemaal schoon!

Voor iedereen die nog ‘moet’: maak je niet zenuwachtig door dit soort dingen, verloskundigen zijn heel erg handig in het bedenken wat nodig/praktisch etc is op die momenten. Ze doen dit vaker :lol: .
Dankjulliewel voor de felicitaties allemaal!!

@ Jo Tasy wat een ontzettend verdrietig bericht :hug: :hug: :hug: voor jou!!

Inmiddels zijn we een paar dagen na de geboorte en ons meisje doet het ontzettend goed. Borstvoeding ging vanaf dag 1 goed, of eigenlijk perfect. Gulzig type die uk van ons dus ik hoef zowat geen moeite te doen haar te laten drinken. Met mij gaat het stap voor stap ook beter. Dus ik heb geen klagen :-)

@ Nausicaa; klopt, wij wisten niet of we een jongetje of meisje zouden krijgen dus een extra verrassing.

@ ClaireSophie; ik zal je zo even quoten en kijken of ik ook nog iets nuttigs kan zeggen op je vragen ;-)

@ Svea: ik vind het echt vervelend om te lezen voor je dat je al zo ver in je bevalling was dat je niet meer naar het ziekenhuis kon. Heb je het idee dat je misschien wel naar het ziekenhuis kon Als de verloskundige eerder was gekomen?

@ MariskF; jij ook al zo'n turbo bevalling dus ;-) hoe gaat het met de nachten nu?

@ Suusj: ja hier ook ijzertabletten voorgeschreven idd.
En nog een terug kom afspraak in het ziekenhuis bij 1 van de artsen die de curretage heeft uitgevoerd. De arts vond het belangrijk nog even na te bespreken. Bij een eventueel 2e kindje mag ik niet meer thuis bevallen en heb ik dus een medische indicatie.
ClaireSophie schreef:
30-12-2018 12:41
Oh en aan de bevallen dames: wat blijkt er nu onmisbaar in de kraamweken?

Please tell me! Dan kan ik nog bijkopen!
- welk kraamverband is fijn?
Uhh ik denk dat het niet zoveel uitmaakt maar dat weet ik niet zeker.
Ik heb het kraamverband uiteindelijk ook al vooraf gebruikt omdat het begon met gebroken vliezen (en het vruchtwater bleef echt stromen) dus snel nog extra besteld voor na de bevalling haha. Dus zorg dat je iig genoeg heb (meer dan in je standaard kraampakket)
- wel of niet kraamverband in de vriezer?
Vanwege evt hechtingen of om een andere reden? Ik heb het niet gedaan. Ben wel gehecht maar heb er niet echt behoefte aan. Je kan toch na de bevalling altijd nog kijken of je dat prettig lijkt?
- nog extra hydrofielen bijhalen (zit nu op 15 stuks)
Die dingen worden echt overal voor gebruikt! :'-) ik zou nog wat bijhalen in verschillende maten.
- moet ik nog een extra schenkkan kopen voor de hechtingen tijdens toiletbezoek?
Kan. Eventueel alternatieven zijn een bidon of zo'n sport waterflesje of spoelen onder de douche. Kijk even wat je praktisch lijkt :-)
- hoe zit het met maatje 50? iedereen zegt niet teveel maar heb toch zeven pakjes + rompers lange mouw klaar liggen, passen jullie baby's erin?
Onze baby past erin. Ze is 3720 gram dus niet per se klein. Ik gebruik 50 en 56 door elkaar nu. Vooral truitjes en vestjes kunnen net zo goed maat 56 zijn. Dan valt het wat langer maar is ook wel lekker.
- speentjes? Hoe werkt dat? Gebruiken jullie dat en welk merk? Ps: ik ben geen uren een pink in die mond type.
Hier gebruik ik het nog niet maar als je geen BV geeft kan je het meteen gebruiken volgens mij. Ik weet even het merk... zal overdag eens kijken ;-)
Wat zijn handige tips! Gooi ze op mij :hyper:
Uhh...
Qua bevalling; probeer je niet teveel in te stellen op de bevalling die je graag wil zien. Volgens mij doe je dat al niet. Maar de bevalling verloopt denk zelden volgens een ideaalplaatje en het is jammer als je daarvoor achteraf negatief terug kijkt op de bevalling.

als je snachts moet voeden en verschonen, verschoon dan eerst en voedt daarna zodat je baby weer rozig is en makkelijker weer in slaap valt.

Luister goed naar je eigen gevoel en intuïtie. Je kan daar echt op vertrouwen.

Mijn man slaapt nu snachts tijdelijk op de logeerkamer. Ivm mijn herstel en verplichte bedrust Heb ik hem overdag teveel nodig dus het helpt als hij snachts wat meer slaapt zodat hij overdag makkelijker eea kan regelen en overnemen. Bedenk gewoon samen wat voor jullie werkt.

Verder weet ik het zo even niet, maar vertrouw op jullie zelf!!
Jij ook aan t nachtvoeden Yellow? Fijn dat jullie meisje het zo goed doet!
Bruschetta_ schreef:
31-12-2018 02:54
Jij ook aan t nachtvoeden Yellow? Fijn dat jullie meisje het zo goed doet!
Hahahaha ja inderdaad :'-)
Nachtvoeden en daarna nog even knuffelen voor ze terug dr bedje in ging. Jij ook wakker dus!
Goeiemorgen.. reacties op je vragen @clairesophie zijn grotendeels hetzelfde hier! We hebben ook van alles na een dag in huis gehaald zoals extra maatje 50, hydrofielen en maandverband in verschillende maten.

Ik moet wel zeggen dat flesvoeding wel wat ‘makkelijker’ klinkt, ik zit echt aan elke 3 uur voeden en met verschonen tussendoor (zodat ze goed aanhapt voor de 2e borst) duurt het al snel een uur per keer. Snachts dus ook..

Ze slaapt nog steeds niet in de wieg snachts maar wil alleen bij iemand liggen, dus m’n vriend gaat een tijdje beneden zitten samen en ik lig een tijdje samen. Maar goed, gewoon aankijken hoe dit verder gaat lopen.. ze is tenslotte pas 3 dagen. Wel al 20 gram aangekomen! :)
Wat fijn dat ze al wat aankomt Marisk! Lijkt me heel zwaar dat ze nog niet alleen wil slapen.. Dat het zo lang duurt per voeding/verschoonsessie vind ik inderdaad ook het grootste nadeel van borstvoeding. Met name 's nachts, hoewel ik moet zeggen dat het slaapgebrek steeds meer lijkt te wennen.
Dank voor alle reacties dames!
Jullie mogen écht trots zijn op jezelf, jullie hebben het gewoon gedaan: bevallen! :thumbsup: en nu het herstel, het voeden, het slaapgebrek. Ik neem mijn petje af! En zoals al eerder aangegeven: ik lees trouw alles mee!

Vandaag due date, maar op wat gerommel na nog niks. Gisterenavond een thuiscontrole vanwege de hele middag al hoge buikpijn maar mijn bloeddruk was gelukkig goed!

Hobbel dus rustig het oude jaar uit en het nieuwe jaar in :hyper:

Ik wens jullie alvast een heel mooi jaar! :heart:
@bruschetta ja heb je gelijk in! Slaapgebrek vind ik ook wel te doen zeker met een uurtje slaap overdag, maar de combi met hechtingen / stuwing is wel even doorzetten. Hopelijk over een weekje allemaal weer een stuk beter!

@clairesophie wat spannend! Dat wordt wel 2019 dus - ik ben super benieuwd.

Fijne jaarwisseling iedereen 💫
[/quote] Ze slaapt nog steeds niet in de wieg snachts maar wil alleen bij iemand liggen, dus m’n vriend gaat een tijdje beneden zitten samen en ik lig een tijdje samen. Maar goed, gewoon aankijken hoe dit verder gaat lopen.. ze is tenslotte pas 3 dagen. Wel al 20 gram aangekomen! [/quote]

Ik heb hetzelfde probleem dus, hij slaapt prima in de box in zn baby nestje. Maar o wee als hij in de co sleeper moet liggen, dan wordt ie vrij snel wakker en zet ie het op n huilen. Ook overdag gaat het moeizaam in zn eigen bedje slapen. Het liefst ligt hij dan bij ons. Hoe ik dit aanpak is soms nog zoeken. Als ik hem overdag in zn bedje leg dan werkt het soms wel om hem te strelen bijv over handje of buik en ook mijn hand achter zn hoofd werkt hier aardig.

Verder ben ik nog heel erg zoekende naar wat werkt of niet. Relaxmuziek of n ruis wat lijkt op het geluid in de baarmoeder hielp heel kort. Dus mochten er nog gouden tips zijn last het weten.
@suusj de vk stelde voor om haar naast mij op het verschoningskussen te leggen. Ze ligt nu ook in de puckababy omdat ze heel erg met haar armen zwaait, dan als ze onrustig word een speentje erin en die spuugt ze dan zelf weer uit als ze in slaap valt. Dat lijkt voor snachts een stuk beter te werken!
Ons meisje slaapt wel in dr wiegje gelukkig maar een groot deel van de nacht valt ze alleen (opnieuw) in slaap bij mij en wordt ze ook weer wakker als ze vervolgens in dr wiegje terug moet.
Iets wat mijn kraamzorg tussen neus en lippen door noemde is het toedekken totaan haar schouders. Met het kort opmaken, hebben veel baby's de dekentjes lager waardoor ze niet (goed) slapen. Ook het dekentje goed strak instoppen zou helpen.

Zelf merk ik dat als ze snachts komt voor voeding / verschonen, het bedje daarna te koud voor haar is. Snachts nog een keer een kruik maken en het bedje (opnieuw) voorverwarmen lijkt hier wel iets te doen.

Maargoed ik realiseer me dat hier dé tip waarschijnlijk niet tussen zit. Ik heb makkelijk praten met een kind die niet zozeer haar wiegje weigert (behalve dus snachts).
@yellow hier ook alleen snachts hoor! Dan doen we nu de truc met het verschoningskussen.. overdag inderdaad goed warm houden anders koelt ze ook teveel af en alsnog wel in de puckababy en even een speentje..
hoe kom jij nu de nachten door dan? Met haar bovenop je?
MarisKF schreef:
02-01-2019 14:13
@yellow hier ook alleen snachts hoor! Dan doen we nu de truc met het verschoningskussen.. overdag inderdaad goed warm houden anders koelt ze ook teveel af en alsnog wel in de puckababy en even een speentje..
hoe kom jij nu de nachten door dan? Met haar bovenop je?
Het eerst deel (23 tot 02.00 ongeveer) slaapt ze goed in haar wieg. Dan voeden-verschonen-voeden. Vervolgens valt ze snel in slaap maar eenmaal terug in de wieg wordt ze dan na een half uur weer wakker met heel hard huilen. Ik heb haar dan idd tot de volgende voeding bovenop me en ik ben dan dus wakker. Vervolgens nog een voeding-verschonen-voeding rond 4.30/5.00 En daarna slaapt ze wel in haar wieg. Vanmorgen zelfs tot 8.30 :-) dus kon ik nog heerlijk slapen.
P.s. ik realiseer me hoe luxe dit is hoor!! We worden "verwend" door haar, aldus de kraamzorg. ;-)
Wat fijn!! Alleen voed je dan elke 4 uur? Ik zit op 3 en het duurt vaak een uur dus meer dan 1,5 uur max 2 uur slapen ertussen lukt bijna niet... dat lukt wel redelijk met dat kussen nu dus dan sprokkel ik zo’n 5/5,5 uur bij elkaar :-P

Ik ga het zo ook maar een keer langer in de wieg proberen, duimen dat het lukt!
Marisk; voeding is hier ongeveer om de 3 uur maar in de nacht mag er langer (max 5 uur) tussen zitten als ze er niet eerder om vraagt. :-)
Yellow002 schreef:
02-01-2019 20:13
Marisk; voeding is hier ongeveer om de 3 uur maar in de nacht mag er langer (max 5 uur) tussen zitten als ze er niet eerder om vraagt. :-)
Klopt is hier het zelfde. Ik deed inderdaad ook voeden verschonen en dan voeden, omdat meneer anders te slaperig werdt. Nu ken ik m gewoon voeden en of vooraf of achteraf verschonen.

Ik heb ook een tip van mijn vriend gehad namelijk om hem als hij huilt eerst paar minuutjes te laten wachten vervolgens bij je nemen hem troosten. Als hij dan weer rustig is weer terug ij zijn wiegje te leggen en het zo te proberen. Overigens probeer ik zelf ook te wachten met hem in zijn wiegje te leggen tot hij diep slaapt, ene keer werkt dit wel andere x is hij ook weer zo wakker. De nachten is idd hier ook een probleem, alleen ben ik dan sneller geneigd om hem de nachten tussen ons in te leggen op veilige wijze omdat hij ons anders wakker houdt, en ik vindt het ook moeilijk om hem te laten huilen, mijn gevoel zegt dan namelijk dat ok hem moet troosten zelfs al is het soms goed om hem soms eventjes te laten huilen
Uh...

Volgens mij zijn mijn vliezen gebroken...
o_o
Spannend ClaireSophie! Heel veel succes.
ClaireSophie schreef:
04-01-2019 04:12
Uh...

Volgens mij zijn mijn vliezen gebroken...
o_o
Oehhh zo begon het hier ook. Spannend he!! Zet m op kanjer, you can do this!
Spannend Clairesophie!!

Successsss!
Keep you posted voor zover het gaat vandaag!

Het wachten is op regelmaat. Af en toe een kramp maar heb tussendoor nog even kunnen slapen. Het vervelendste is nu dat ik telkens vruchtwater verlies, voelt zo viezig, alsof ik in mijn broek plas, dus heerlijk met kraamverband in bed :proud:

Begrijp nu ook wat jullie bedoelen met 'luierbroekjes zitten beter'

Anyways! Het ergste moet nog komen ;)
Dus ik 'geniet' nog maar even van deze fase!

Als het lukt post ik straks nog even hoe het gaat ! Dank voor alle succes wensen! :blob:
Heel veel succes, ClaireSophie!! :hyper:
Veel succes Clairsophie, hopelijk zet het snel door!

Hier 39+4 en nog niets.. woensdag flinke voorweeen gehad en andere voortekenen, maar helaas vals alarm :-?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven