Gezondheid alle pijlers

Nog steeds chronische pijnen

29-12-2018 22:05 2913 berichten
Een vast aantal groepje forummers die praten over pijnen, werk, thuis en ook algemeen.
Voel je vrij om mee te schrijven.

Niets moet en respect naar elkaar

Weet helaas niet hoe je een link plakt
anoniem_329315 wijzigde dit bericht op 30-12-2018 18:45
12.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
nartjie, ik denk dat jou vervangster spvr, nu jou spvr is.

Dus dat jou vervangster spvr, maandag bij jou thuis met je kennis wil maken. En dat noemen zij al jou spvr. Omdat zij dat vanaf nu is.

Goed dat je het navraagd. Je word vast ook nog vandaag of morgen terug gebeld en anders zelf nog n keer bellen?
lise1985 schreef:
10-01-2019 11:55
Ik heb een rechtsbijstandsverzekering dus die kan ik inschakelen. Zij hebben me ook geholpen in het hele traject met de werkgever. Ik heb nu ook al het lijntje bij ze uitgezet na het gesprek met de keuringsarts dus dat scheelt een hoop.
Dat is dan ondanks de situatie nog fijn. Ik zou zoveel mogelijk uit handen geven. Want echt zonde van je eigen energie, die je al zo beperkt hebt.

Hopelijk kunnen jullie er de komende dagen wat van bij komen.
Gele_Suikerspin schreef:
10-01-2019 12:00
Dat is dan ondanks de situatie nog fijn. Ik zou zoveel mogelijk uit handen geven. Want echt zonde van je eigen energie, die je al zo beperkt hebt.

Hopelijk kunnen jullie er de komende dagen wat van bij komen.
IK had net een vriendin aan de lijn die het gewoon echt niet kan geloven. Ze kent mijn situatie erg goed en ze snapt letterlijk niet dat een instantie dan toch tot dit besluit kan komen.

Dat is wat ons ook erg dwars zit. Er is geen enkele vorm van menselijkheid en ze verschuilen zich achter elkaars verhaaltje. Er is niet eens een re-integratietraject maar ik moet gewoon meteen vol aan de bak. Als ik nog in loondienst was geweest, had ik in elk geval nog een re-integratietraject gehad, maar zelfs dat heb ik nu niet.
Er is niet gekeken naar wat ik wel en niet kan. Alles stond van te voren al vast zonder mijn kant van het verhaal. Zonder de werkelijke kant van het verhaal.
Oh nee toch Lise...

Ik was er al een beetje bang voor, want alles valt of staat met de FML. Wat ontzettend naar.

Schakel inderdaad zsm je rechtsbijstand in en laat hen zo veel mogelijk afhandelen.

Wat ook een overweging waard is, is om een second opinion te verkrijgen bij een particuliere keuringsinstantie. Dat kun je dan gebruiken als bewijs bij je bezwaar.

Met een klacht zou ik wachten tot het bezwaar is afgerond. Het is namelijk ook het UWV dat het bezwaar zal gaan beoordelen. Overleg dit in elk geval even met je rechtsbijstand.

Voor nu: heel veel sterkte. Ik hoop dat je steun hebt aan je man.
Doro75 schreef:
10-01-2019 12:04
Oh nee toch Lise...

Ik was er al een beetje bang voor, want alles valt of staat met de FML. Wat ontzettend naar.

Schakel inderdaad zsm je rechtsbijstand in en laat hen zo veel mogelijk afhandelen.

Wat ook een overweging waard is, is om een second opinion te verkrijgen bij een particuliere keuringsinstantie. Dat kun je dan gebruiken als bewijs bij je bezwaar.

Met een klacht zou ik wachten tot het bezwaar is afgerond. Het is namelijk ook het UWV dat het bezwaar zal gaan beoordelen. Overleg dit in elk geval even met je rechtsbijstand.

Voor nu: heel veel sterkte. Ik hoop dat je steun hebt aan je man.
Wij waren er ook wel bang voor hoor. IK had niet verwacht dat ik afgekeurd zou worden. Ik had wel gehoopt op een re-integratietraject. Dit viel me wel heel koud op mijn dak.

Zodra de officiële beschikking binnen is kan de rechtsbijstand aan de gang, het wachten is daarop.

Dank je :heart:
lise1985 schreef:
10-01-2019 12:07
Wij waren er ook wel bang voor hoor. IK had niet verwacht dat ik afgekeurd zou worden. Ik had wel gehoopt op een re-integratietraject. Dit viel me wel heel koud op mijn dak.

Zodra de officiële beschikking binnen is kan de rechtsbijstand aan de gang, het wachten is daarop.

Dank je :heart:
Dat is ook wel heel erg koud inderdaad.
Wat k*****, Lise!

Zeker in bezwaar gaan hoor!

Ik heb begrepen dat stichting MEE ook goed kan helpen.
Lise :hug:

En laat je niet gek maken door wat instanties zeggen op de lange termijn he. JIJ weet het beste hoe je je voelt!
Pfft Lise. De arbeidsdeskundige kon niet anders dan het rapport van de arts volgen.
En nu bezwaar maken dus. Zorg dat je goede informatie hebt.
Wellicht is het verstandig om je nog eens te laten onderzoeken voor je dossier.
Veel sterkte.
Gele_Suikerspin schreef:
10-01-2019 11:57
nartjie, ik denk dat jou vervangster spvr, nu jou spvr is.

Dus dat jou vervangster spvr, maandag bij jou thuis met je kennis wil maken. En dat noemen zij al jou spvr. Omdat zij dat vanaf nu is.

Goed dat je het navraagd. Je word vast ook nog vandaag of morgen terug gebeld en anders zelf nog n keer bellen?
Nee, de naam van officiële spver werd genoemd. Maar word terug gebeld. Of ze is weer aan het werk of komt afscheid nemen.
heb je zelf ook de FML lijst gezien?
Vergeetmenietje1980 schreef:
10-01-2019 12:53
heb je zelf ook de FML lijst gezien?
Ja, die heb ik tegelijk met het medisch verslag thuis gestuurd gekregen.
Daarin staat o.a. dat ik 300 keer per uur kan bukken.
lise1985 schreef:
10-01-2019 13:10
Ja, die heb ik tegelijk met het medisch verslag thuis gestuurd gekregen.
Daarin staat o.a. dat ik 300 keer per uur kan bukken.
Zo zeg! Ik begrijp trouwens niet waarom je überhaupt naar de arbeidsdeskundige moest voor deze
uitslag. Je man moest vrij nemen, je wordt lang in spanning gelaten, voor niks. Echt absurd.
cesium24 schreef:
10-01-2019 13:15
Zo zeg! Ik begrijp trouwens niet waarom je überhaupt naar de arbeidsdeskundige moest voor deze
uitslag. Je man moest vrij nemen, je wordt lang in spanning gelaten, voor niks. Echt absurd.
Dit was verspilde moeite inderdaad. Wij hadden echt een gesprek verwacht waarin gekeken werd naar mogelijkheden en uiteindelijke een re-integratieplan zou worden opgezet.
TuT, je hebt pb
Lise, Was dit dan zeg maar jou Wia keuring?

Dat je in totaal 2 jaar ziek was en dit de Wia keuring was?

Die bestaat namelijk net als jij beschrijft uit 2 delen, arts en arbeidsdeskundige.

Pas als je (gedeeltelijk) arbeidsongeschikt bent. En het wia besluit volledig rond is. Krijg je pas uitnodiging van een ander type arbeidsdeskundige/via uwv werkbedrijf. Die over reïntegratie praat. En trajecten in kan zetten.

Dus het klopt dan wel dat deze arbeidsdeskundige niet over reïntegratie trajecten praat.

Dit type arbeidsdeskundige is vrij zakelijk op feiten gericht en onderdeel van de keuring.
Als je in ww zit, krijg je waarschijnlijk wel een uitnodigen voor een gesprek met zo'n type arbeidsdeskundige via werkbedrijf. Dan kun je alsnog aangegeven dat je hulp nodig hebt bij het vinden van werk.

En kun je wellicht alsnog een traject krijgen.

En als dat bedrijf jou dan helpt en merkt dat het niet gaat, werk zoeken, zetten ze dat op papier en heb jij weer meer onderbouwing.

Terwijl dan ondertussen je bezwaar loopt. Verzamel jij via ww meer bewijs.

Nogmaals veel sterkte.
Jemig zeg, wat een arts door zomaar te zeggen dat je 300 x kan bukken. Ben je uberhaupt lichamelijk onderzocht?
Vergeetmenietje1980 schreef:
10-01-2019 14:25
Jemig zeg, wat een arts door zomaar te zeggen dat je 300 x kan bukken. Ben je uberhaupt lichamelijk onderzocht?
Ja, maar toen gaf hij zelf al toe niet te weten wat hij moest onderzoeken.
Gele_Suikerspin schreef:
10-01-2019 13:37
Lise, Was dit dan zeg maar jou Wia keuring?

Dat je in totaal 2 jaar ziek was en dit de Wia keuring was?

Die bestaat namelijk net als jij beschrijft uit 2 delen, arts en arbeidsdeskundige.

Pas als je (gedeeltelijk) arbeidsongeschikt bent. En het wia besluit volledig rond is. Krijg je pas uitnodiging van een ander type arbeidsdeskundige/via uwv werkbedrijf. Die over reïntegratie praat. En trajecten in kan zetten.

Dus het klopt dan wel dat deze arbeidsdeskundige niet over reïntegratie trajecten praat.

Dit type arbeidsdeskundige is vrij zakelijk op feiten gericht en onderdeel van de keuring.
Nee. Dit was de eerstejaarskeuring voor de Ziektewet.
Cesium ben jij online?
Ja!
mocht je opnieuw naar een verzekeringsarts moeten, maak dan een geluidsopname. Dat mag.
Yellow: ik ga nu offline, je kunt altijd PB sturen.
Prut :facepalm: Ik wilde sowieso DM’en maar ik ben afgekoeld. Ik ga hier wel gewoon met mn billen bloot.

Net weer boodschappen gedaan. Maar wat meer dan normaal. Dus ik had twee zware tassen. Ik was bij de supermarkt al aan het hyperventileren. Heb even op adem staan komen ben daarna richting huis gegaan. En toen sloeg ik bij mijn straat af en toen werd ik voor een domme doos uitgescholden die haar hand nog niet uit kon steken (nee inderdaad mijn fietsstuur was zwaar beladen, en sorry dat ik je over het hoofd heb gezien, maar inhalen op een kruising mag niet en bellen js ook wel zo netjes he).

Maar ik werd gewoon blind voor mijn ogen.. Ik ben haar achterna gefietst maar kon het niet bijhouden. Ik denk echt dat ik haar een mep verkocht had als ik haar ingehaald had. Ik ben zo geschrokken van mijn eigen reactie. En ik krijgt mijn maatschappelijk werkster ook niet te pakken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven