Meest overrated boek
zaterdag 12 januari 2019 om 13:08
zaterdag 12 januari 2019 om 21:09
Nederlandse literatuur ben ik niet kapot van. Vind het vaak hoogdravend geneuzel. Of iets té expliciet, zeker Wolkers en kornuiten. Blegh...
Verder Twilight (gaan lezen na de films en kon Edward in de boeken niet los zien van die Robert Pattinson, brrrr). Ben begonnen in Game of Thrones, bij boek 3 was ik er eigenlijk wel klaar mee. Datzelfde geldt voor Outlander. Op zich prima series, maar m.i. te lang.
Verder kan een vertaling een boek maken of breken. Er zijn echt boeken waar je de vertaling doorheen leest, dan ben ik er ook zo klaar mee. Meestal lees ik Engelstalig. Boeken geschreven in andere talen lees ik wel vaak in het Nederlands, maar soms ook in het Engels.
Toevoeging: Bedenk me net dat ik 'I know why the caged bird sings' van Maya Angelou ook echt verschrikkelijk vond. Niet door te komen.
Verder Twilight (gaan lezen na de films en kon Edward in de boeken niet los zien van die Robert Pattinson, brrrr). Ben begonnen in Game of Thrones, bij boek 3 was ik er eigenlijk wel klaar mee. Datzelfde geldt voor Outlander. Op zich prima series, maar m.i. te lang.
Verder kan een vertaling een boek maken of breken. Er zijn echt boeken waar je de vertaling doorheen leest, dan ben ik er ook zo klaar mee. Meestal lees ik Engelstalig. Boeken geschreven in andere talen lees ik wel vaak in het Nederlands, maar soms ook in het Engels.
Toevoeging: Bedenk me net dat ik 'I know why the caged bird sings' van Maya Angelou ook echt verschrikkelijk vond. Niet door te komen.
mockturtle wijzigde dit bericht op 12-01-2019 21:22
20.76% gewijzigd
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
zaterdag 12 januari 2019 om 21:12
Je bent niet alleen!snoepzak schreef: ↑12-01-2019 20:28Ik zie hier veel boeken langskomen die ik best fijn leesvoer vond.
Ik sluit me aan bij die literaire thriller waarin kinderen doodgingen van de slechte cola. Waardeloos boek..
Ook 50 tinten overstijgt nergens bouquetreeks roman.
Welke ik nog niet heb gehoord en waarvan ik echt bang ben dat het aan mij ligt en ik het gewoon niet snap is 'de eenzaamheid van de priemgetallen'. Ik verwachtte echt een schitterend boek te gaan lezen. Maar toen het uit was, was ik alleen maar teleurgesteld..
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
zaterdag 12 januari 2019 om 21:28
MockTurtle schreef: ↑12-01-2019 21:09Nederlandse literatuur ben ik niet kapot van. Vind het vaak hoogdravend geneuzel. Of iets té expliciet, zeker Wolkers en kornuiten. Blegh...
Dit inderdaad.
En "De eenzaamheid van de priemgetallen" vond ik ook niet echt denderend. Niet slecht, maar ik vond het ook niet ontzettend boeiend.
Griet op de Beeck viel me ook wat tegen, na al die lyrische reacties had ik meer verwacht.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
zaterdag 12 januari 2019 om 21:36
Tja, smaken verschillen.
Gelukkig zijn er ook topics over de boeken die je juist wel mooi vindt.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
zaterdag 12 januari 2019 om 21:42
zaterdag 12 januari 2019 om 21:49
De Sword of truth serie van Terry Goodkind. Boek 1 was serieus leuk, maar dat verviel per deel steeds verder in een soort rechts-amerikaans geneuzel met een fantasy-sausje en veel (gedwongen) seks. Man wat werd ik daar treurig van. Heb het dus ook niet uitgelezen.
The devil wears Prada vond ik een gaaf boek simpel maar wel vermakelijk, heb dus (goddank op een boekenmarkt) snel twee andere boeken van Weisberger gekocht, maar dat zijn gewoon kopieën hiervan, met een net ander onderwerp, Wat een deceptie was dat.
120 dagen van Sodom van Marquis de Sade. In mijn rebellerige tienerjaren geprobeerd te lezen maar dat ging ook deze rebel flink te ver. Wat een smerig boek was dat... Brrrrr....
The devil wears Prada vond ik een gaaf boek simpel maar wel vermakelijk, heb dus (goddank op een boekenmarkt) snel twee andere boeken van Weisberger gekocht, maar dat zijn gewoon kopieën hiervan, met een net ander onderwerp, Wat een deceptie was dat.
120 dagen van Sodom van Marquis de Sade. In mijn rebellerige tienerjaren geprobeerd te lezen maar dat ging ook deze rebel flink te ver. Wat een smerig boek was dat... Brrrrr....
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
zaterdag 12 januari 2019 om 21:55
Tja....vrouwen....
zaterdag 12 januari 2019 om 21:57
zaterdag 12 januari 2019 om 22:00
Wat bedoel je daarmee?
zaterdag 12 januari 2019 om 22:02
Dat héél veel vrouwen niet door Brusselmans & Bukowski heen kunnen prikken.....
zaterdag 12 januari 2019 om 22:04
Waar moet je precies doorheen prikken dan?Castor1975 schreef: ↑12-01-2019 22:02Dat héél veel vrouwen niet door Brusselmans & Bukowski heen kunnen prikken.....
zaterdag 12 januari 2019 om 22:04
Ik lees beide wel graag, maar mijn vagina gebruik ik er niet voor.Castor1975 schreef: ↑12-01-2019 22:02Dat héél veel vrouwen niet door Brusselmans & Bukowski heen kunnen prikken.....
Al moet ik zeggen dat Brusselmans me steeds minder bekoort.
zaterdag 12 januari 2019 om 22:06
Hm, ik heb die gelezen toen het een hype was. Vond het inderdaad geen waardeloos boek, maar superopzienbarend ook niet.snoepzak schreef: ↑12-01-2019 20:28Ik zie hier veel boeken langskomen die ik best fijn leesvoer vond.
Ik sluit me aan bij die literaire thriller waarin kinderen doodgingen van de slechte cola. Waardeloos boek..
Ook 50 tinten overstijgt nergens bouquetreeks roman.
Welke ik nog niet heb gehoord en waarvan ik echt bang ben dat het aan mij ligt en ik het gewoon niet snap is 'de eenzaamheid van de priemgetallen'. Ik verwachtte echt een schitterend boek te gaan lezen. Maar toen het uit was, was ik alleen maar teleurgesteld..
zaterdag 12 januari 2019 om 22:06
Dat mag je in dat andere topic uitleggen;)Castor1975 schreef: ↑12-01-2019 22:02Dat héél veel vrouwen niet door Brusselmans & Bukowski heen kunnen prikken.....
Wij hebben in het klaslokaal een grote dikke Bukowski liggen en het zijn echt altijd en alleen de jongens die nooit lezen die die dikke Bukowski bijbel pakken (13-/14-jarigen) en dan een lesje een poging wagen. Wat dat wil zeggen weet ik nog niet.
zaterdag 12 januari 2019 om 22:07
Welk andere topic?Mevrouw75 schreef: ↑12-01-2019 22:06Dat mag je in dat andere topic uitleggen;)
Wij hebben in het klaslokaal een grote dikke Bukowski liggen en het zijn echt altijd en alleen de jongens die nooit lezen die die dikke Bukowski bijbel pakken (13-/14-jarigen) en dan een lesje een poging wagen. Wat dat wil zeggen weet ik nog niet.
zaterdag 12 januari 2019 om 22:09
Wat je wél een mooi boek vindt.