Entertainment alle pijlers

Meest overrated boek

12-01-2019 13:08 456 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi, in navolging van het draadje hier over favoriete boeken ben ik wel eens benieuwd; welk boek, dat alom bejubeld wordt, vond jij nu echt zwaar overrated?

TO trapt af: Wuthering Heights van Emily Brönte. Vreselijk en niet om door te komen!
Murrmurr schreef:
12-04-2019 23:40
Wat cool! Ik kan me helemaal voorstellen dat dat resoneert als je het goed inleidt. Ik had dat iig heel interessant gevonden op die leeftijd
Zij vinden het ook leuk en ik doe er ook wel mijn best voor. Niet alle leerlingen raakt het, dat weet ik ook wel, maar er is altijd echt een groep echt boos op die vader en de hele situatie en echt verdrietig dat Gregor dood gaat. En dan zijn ze toch verbaasd, dat een boek dat ze op voorhand echt te raar vonden ("Mevrouw, verandert die kerel echt in een kever? Serieus?") uiteindelijk toch heel indrukwekkend blijkt te zijn. En dan ben ik blij. Het uur erna pakken ze elkaars etui af of kijken ze stiekem Temptation Island, maar goed, je kunt niet alles hebben.
Betty_Slocombe schreef:
12-04-2019 23:46
Zij vinden het ook leuk en ik doe er ook wel mijn best voor. Niet alle leerlingen raakt het, dat weet ik ook wel, maar er is altijd echt een groep echt boos op die vader en de hele situatie en echt verdrietig dat Gregor dood gaat. En dan zijn ze toch verbaasd, dat een boek dat ze op voorhand echt te raar vonden ("Mevrouw, verandert die kerel echt in een kever? Serieus?") uiteindelijk toch heel indrukwekkend blijkt te zijn. En dan ben ik blij. Het uur erna pakken ze elkaars etui af of kijken ze stiekem Temptation Island, maar goed, je kunt niet alles hebben.
:proud: er zijn er vast een paar die dat verhaal altijd onthouden. En dan later alsnog zeggen dat literatuur kut is, behalve de Metamorfose. Dat is iets.
En dan misschien in de volgende les Temptation Island paren met Anna Karenina? :proud:
Alle reacties Link kopieren
AliM schreef:
12-04-2019 23:18
Bij heel veel boeken die in dit topic voorbij kwamen had ik ook van ooh dat was inderdaad niet om door te komen zoals Kluun, Buwelda, stam vd Holebeer en knielen op een bed violen. Wil ook nog de Gelukkige Huisvrouw van Heleen van Rooijen aan dit lijstje toevoegen.
Ik ben nu ook al een maand of 3 bezig in The Rosie's Project, wil maar niet boeiend worden.
Och dat Rosie project was wel grappig, gewoon niet nadenken tijdverdrijf. maar boek 2 was dus allemaal hetzelfde als boek 1 dus daar ben ik maar mee gestopt, zag nu dat er ook een derde deel was, maar daar begin ik niet eens aan
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Die Blechtrommel van Günter Grass.
De docenten op mijn middelbare school koketteerden vooral met naoorlogse literatuur. Al die na-oorlogse verzetsdocenten kickten daar enorm op en het gemoraliseer droop als vette olie door de leeslijst. Verschrikkelijk boek kortom.
Daveotion schreef:
12-04-2019 22:51
Hoezo 'uit de lucht gegrepen'? Als je je interpretatie onderbouwt met voorbeelden uit de tekst (m.a.w. tekstanalyse) dan is dat een legitieme interpretatie. Of dat overeenkomt met de intenties van de auteur doet er dan niet toe.
Ik snap ook niet zo goed waarom dit erbij gehaald wordt als iemand aangeeft meer lagen in een tekst te willen ontdekken. Want er zijn wel degelijk lagen in goede boeken te vinden. Wat is er verkeerd aan meer uit je leeservaring te willen halen?
Het is niet verkeerd om meer uit een boek te willen halen, het is wel spijtig wanneer mensen een boek laten passeren omdat ze verwachten hem niet te begrijpen. Vooreerst moet de tekst je grijpen, de intellectuele spelletjes komen daarna en zeggen soms weinig over de degelijkheid van het geheel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven