Vroeger had iedereen hetzelfde in huis ...
maandag 31 december 2018 om 14:19
Volgens mij was het aanbod van gebruiksvoorwerpen en etenswaren vroeger veel beperkter. Ik ben van begin jaren zeventig en meen me te herinneren dat tot halverwege de jaren tachtig er heel veel producten zo ongeveer bij iedereen in huis waren. Plak in dit topic de plaatjes van van alles wat bij je halve familie en kennissenkring te vinden was. Ook producten uit de supermarkt zijn welkom (bv slechts één soort bronwater)
zondag 13 januari 2019 om 09:38
Mijn moeder vond dat altijd enorm armoedig.
Wij willen het wel weer doen, met een open gang en tochtige voordeur. Wel een sjieke stof natuurlijk, zoveel ben ik wel beïnvloed.
zondag 13 januari 2019 om 09:40
Haha, bij ons in de straat hebben ze het allemaal nog. Wij hebben het ook gehad, maar ik vond het alleen maar onhandig

Voor iedereen een groene tuin

zondag 13 januari 2019 om 09:44
Zonder cijfers kan je ook een niveau van een kind bepalen, ook toen. Wij hadden ook geen cijfers in de jaren '80 op de lagere school.renske1975 schreef: ↑12-01-2019 20:16ja en juist daarom zijn die cijfers zo demotiverend. Overigens hadden wij ook geen cijfers op het rapport en ik ben 43, dus het is toch ruim 30 jaar geleden dat ik op de lagere school/ basisschool zat.
zondag 13 januari 2019 om 09:47
Wij hebben een hoge woonkamer met een vide. In de winter sluiten we de vide af met een "gordijn" van flanellen dekbedovertrekken (de kleur past bij de balken in het plafond.
Het scheelt echt veel stoken, hetzelfde idee als de velours gordijnen bij de voordeur.
Het scheelt echt veel stoken, hetzelfde idee als de velours gordijnen bij de voordeur.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

zondag 13 januari 2019 om 11:08
Verkeersles bestaat sinds 1932 en is sinds 1959 wettelijk vastgesteld.
Vlaggetje is nooit verplicht geweest, er wilde vast iemand geld verdienen.

zondag 13 januari 2019 om 11:22
Cijfers zijn niet demotiverend, die geven gewoon heel duidelijk en objectief aan wat jouw niveau is op een bepaald vlak. Als je 20 fouten hebt in een dictee kan je het noemen zoals je wilt, uitdrukken in een cijfer of een symbool of een andere uitdrukking, maar het eind van het liedje is en blijft dat jij 20 fouten hebt in je dictee. En los daarvan zie ik niet in waarom het cijfer 4 demotiverend zou zijn en de qualificatie "zwaar onvoldoende" of "beneden gemiddeld" dan opeens niet ofzo...renske1975 schreef: ↑12-01-2019 20:16ja en juist daarom zijn die cijfers zo demotiverend. Overigens hadden wij ook geen cijfers op het rapport en ik ben 43, dus het is toch ruim 30 jaar geleden dat ik op de lagere school/ basisschool zat.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
zondag 13 januari 2019 om 11:41
Ik herinner me ook nog sterk de overgang van de bruin/groen/oranje jaren '70 naar de jaren '80. Eind jaren '70 was er een periode dat alles uit "oma's tijd" ineens in de mode was, en toen hingen er opeens bij veel mensen gehaakte gordijntjes voor het raam (liefst halverwege het raam tot op de vensterbank), een plant op een petroleumstel van groen email, reproducties van blikken uit de jaren 1900-1920 in de keuken, olielampjes naar oud model overal, we trokken de soepterrines en dekschalen van oma's servies uit de kast en gebruikten die als plantenbakken, enz.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

zondag 13 januari 2019 om 11:52
bethweeter schreef: ↑13-01-2019 11:28Ik vind die discussie over schoolcijfers wel een eigen topic waard. Hoort hier niet echt thuis
Je hebt gelijk, misschien wil Pejeka het openen?

zondag 13 januari 2019 om 12:02
Yes! Die zijn geweldig! Mijn moeder heeft ze nog steeds. Er hebben al zoveel kinderen op geknaagd dat er hier en daar een oortje beschadigd is.
zondag 13 januari 2019 om 12:05
Over flesjes bronwater: ik heinner mij nog dat ik alijd een paar van die halve liter flesjes mee nam na een vakantie omdat ik die zo handig vond voor op het werk.
Ter afwisseling van het koffie drinken vond ik het lekker om water te drinken, dus dan vulde ik zo'n flesje met kraanwater.
Maar die halve liter flesjes waren toen nog helemaal niet te koop in Nederland (ik denk zo eind jaren '80 tot halverwege de jaren '90 ongeveer).
Ter afwisseling van het koffie drinken vond ik het lekker om water te drinken, dus dan vulde ik zo'n flesje met kraanwater.
Maar die halve liter flesjes waren toen nog helemaal niet te koop in Nederland (ik denk zo eind jaren '80 tot halverwege de jaren '90 ongeveer).
zondag 13 januari 2019 om 12:32
Ja, ik zie het nog zo voor me! En bossen droogbloemen ondersteboven aan de muur. En letterbakken met van die kleine gekleurde glazen flesjes met een ieniemini kurkje. En de ( best wel foute) posters van David Hamilton. En Laura Ashley!pejeka schreef: ↑13-01-2019 11:41Ik herinner me ook nog sterk de overgang van de bruin/groen/oranje jaren '70 naar de jaren '80. Eind jaren '70 was er een periode dat alles uit "oma's tijd" ineens in de mode was, en toen hingen er opeens bij veel mensen gehaakte gordijntjes voor het raam (liefst halverwege het raam tot op de vensterbank), een plant op een petroleumstel van groen email, reproducties van blikken uit de jaren 1900-1920 in de keuken, olielampjes naar oud model overal, we trokken de soepterrines en dekschalen van oma's servies uit de kast en gebruikten die als plantenbakken, enz.
zondag 13 januari 2019 om 12:49
Ik wil geen velours. Liever dikke taftzijde of dikke ruwe zijde.Snoesje666 schreef: ↑13-01-2019 09:49Bij de kringloop liggen vaak velours gordijnen. Even naar de stomerij en klaar.
zondag 13 januari 2019 om 12:49
Laura Ashley is de bom, dat moet gewoon weer terugkomen, inclusief de jaarcatalogi van de jaren ‘80 en ‘90. Dat was gewoon de Elle wonen maar dan English country style.kitchenwitch schreef: ↑13-01-2019 12:32Ja, ik zie het nog zo voor me! En bossen droogbloemen ondersteboven aan de muur. En letterbakken met van die kleine gekleurde glazen flesjes met een ieniemini kurkje. En de ( best wel foute) posters van David Hamilton. En Laura Ashley!
mevrouw75 wijzigde dit bericht op 13-01-2019 12:57
13.52% gewijzigd
zondag 13 januari 2019 om 12:52
Ik wil wel wat afstand tussen de deur en het gordijn. Er zat ooit een portaal in met geslepen glas in de deur en raam, maar die is bij de verhuizing van de vorige eigenaar (naar ons huis, dus al jaren 70) gesneuveld en nooit meer hersteld. Als er ooit een grote verbouwing komt gaat ie terug, maar in de tussentijd is een ordinair gordijn op die plek een goede tussenoplossing.GroenTuintje schreef: ↑13-01-2019 09:40Haha, bij ons in de straat hebben ze het allemaal nog. Wij hebben het ook gehad, maar ik vond het alleen maar onhandig![]()
zondag 13 januari 2019 om 14:08
Ik heb gehaakte spreien, een olielamp, een petroleumstel en een plant in een soepterrinepejeka schreef: ↑13-01-2019 11:41Ik herinner me ook nog sterk de overgang van de bruin/groen/oranje jaren '70 naar de jaren '80. Eind jaren '70 was er een periode dat alles uit "oma's tijd" ineens in de mode was, en toen hingen er opeens bij veel mensen gehaakte gordijntjes voor het raam (liefst halverwege het raam tot op de vensterbank), een plant op een petroleumstel van groen email, reproducties van blikken uit de jaren 1900-1920 in de keuken, olielampjes naar oud model overal, we trokken de soepterrines en dekschalen van oma's servies uit de kast en gebruikten die als plantenbakken, enz.

Waren mijn tanden maar zo wit als mijn benen