Vroeger had iedereen hetzelfde in huis ...

31-12-2018 14:19 2048 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij was het aanbod van gebruiksvoorwerpen en etenswaren vroeger veel beperkter. Ik ben van begin jaren zeventig en meen me te herinneren dat tot halverwege de jaren tachtig er heel veel producten zo ongeveer bij iedereen in huis waren. Plak in dit topic de plaatjes van van alles wat bij je halve familie en kennissenkring te vinden was. Ook producten uit de supermarkt zijn welkom (bv slechts één soort bronwater)
.
anoniem_117397 wijzigde dit bericht op 13-01-2019 20:17
Reden: Quoten i.p.v. wijziging
99.15% gewijzigd
Nouschi schreef:
13-01-2019 17:45
Afbeelding
Heerlijk!
Had iemand ‘speentjes’ aan een ketting? Of was dat meer jaren 90? Ik weet het niet meer, maar weet wel dat ik een hele verzameling had :)
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Speentjes aan ketting had ik, rond 1991 of 1992 geloof ik.
NYC schreef:
13-01-2019 20:26
Ja ik ook zoiets.
Wat een nostalgie in dit topic :)
-bladora- wijzigde dit bericht op 14-01-2019 05:53
3.03% gewijzigd
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Ik heb nog een groene wollen tweepersoons deken liggen. In ons vorige huis werd die nog wel eens gebruikt 's winters over de dekbedden heen. Maar tegenwoordig heb ik een wollen 4 seizoenendekbed en dat is warm genoeg.

Zo zonde om weg te doen, maar hij is veel te groot en zwaar als dekentje voor op de bank. Als je hem halveert heb je twee heel rare smalle lange dekentjes. Misschien toch maar een deel afknippen en dan omzomen?
Wij gebruiken de oude wollen deken op het strand, als onderlegger voor de handdoeken.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik zie dat AaBe-dekens van die afmetingen rond de 300 euro kosten o_o .
NYC schreef:
13-01-2019 20:26
Oja! Veel meiden hadden dat idd. En ik kreeg veel van mijn ouders, maar heb nooit een ketting met speentjes gehad. Ik geloof dat ze daar het nut toch echt niet van inzagen.
Je kunt méér.
-Bladora- schreef:
13-01-2019 20:24
Had iemand ‘speentjes’ aan een ketting? Of was dat meer jaren 90? Ik weet het niet meer, maar weet wel dat ik een hele verzameling had :)
Yup. Kwamen die speentjes niet doordat op raves eind jaren 80, begin jaren 90 er zoveel geslikt werd dat voor het kauwen sommigen een fopspeen gebuikten? O heeft iemand me dat ooit wijsgemaakt?

Nou ja, als 10 jarige ging ik niet naar raves natuurlijk (sowieso niet op het platteland toen), maar had wel speentjes. En trollen ook.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
boebezoebe schreef:
13-01-2019 20:48
Yup. Kwamen die speentjes niet doordat op raves eind jaren 80, begin jaren 90 er zoveel geslikt werd dat voor het kauwen sommigen een fopspeen gebuikten? O heeft iemand me dat ooit wijsgemaakt?

Dat was wel zo ja. Ook lolly's werden op feesten veel gekocht.
Afbeelding

Afbeelding

Nou ja, dat was wel wat anders dan mijn speentjesketting (ik had ook alleen maar rooie of witte, weet niet waarom)
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Hebben jullie deze gruwelijke dingen nog meegemaakt? Het was gelukkig vóór mijn tijd.

Afbeelding
Ooooh, ik bedoelde een heel ander soort speentjes:

Afbeelding
RikM schreef:
13-01-2019 22:29
Hebben jullie deze gruwelijke dingen nog meegemaakt? Het was gelukkig vóór mijn tijd.

Afbeelding
Cool! Gelukkig in mijn tijd. Net als de glitterversie

Afbeelding

En de oorspronkelijke fiberlampen (?)

Afbeelding
Magister schreef:
13-01-2019 22:54
Cool! Gelukkig in mijn tijd. Net als de glitterversie

Afbeelding

En de oorspronkelijke fiberlampen (?)

Afbeelding
Oja die fiberlampen werden ook wel ufolampen genoemd. Had er zelf ook 1 :mrgreen:

Afbeelding
groentuintje wijzigde dit bericht op 13-01-2019 22:59
6.31% gewijzigd
Voor iedereen een groene tuin
Schemerlampen natuurlijk, mochten ze nog niet genoemd zijn...

Afbeelding
Deze hadden we natuurlijk ook:

Afbeelding
NYC schreef:
13-01-2019 22:33
Ooooh, ik bedoelde een heel ander soort speentjes:

Afbeelding
Ik ook, maar die zijn er wel van afgleid. Er waren op de markt ook van die shirts met smileys (en stickers en buttons etc). Had toen ook geen idee dat dat van Acid House kwam (of in ieder geval daar weer populair doo was gemaakt).
Speldjes verzamelen, ook zo typisch

Afbeelding
Had iedereen niet van dat rieten matten/ tapijt in de slaapkamers liggen in de jaren 70?

Afbeelding
groentuintje wijzigde dit bericht op 13-01-2019 23:16
41.09% gewijzigd
En sleutelhangers... Van veel bedrijven en producten waren er sleutelhangers te krijgen. Ook van stripfiguren en popsterren...

Afbeelding
GroenTuintje schreef:
13-01-2019 23:12
Had iedereen niet van dat sisal tapijt in de slaapkamers liggen in de jaren 70?
Jabo heette dat geloof ik ja. Als je erop knielde had je meteen allemaal groeven in je knieën... Dat naast hoogpolig tapijt van minstens 5 cm hoog...
Magister schreef:
13-01-2019 23:14
Jabo heette dat geloof ik ja. Als je erop knielde had je meteen allemaal groeven in je knieën... Dat naast hoogpolig tapijt van minstens 5 cm hoog...
Ik heb er een foto van bijgezet :biggrin: . Maar inderdaad, het was van dat zere-poten spul ;-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven