Vroeger had iedereen hetzelfde in huis ...
maandag 31 december 2018 om 14:19
Volgens mij was het aanbod van gebruiksvoorwerpen en etenswaren vroeger veel beperkter. Ik ben van begin jaren zeventig en meen me te herinneren dat tot halverwege de jaren tachtig er heel veel producten zo ongeveer bij iedereen in huis waren. Plak in dit topic de plaatjes van van alles wat bij je halve familie en kennissenkring te vinden was. Ook producten uit de supermarkt zijn welkom (bv slechts één soort bronwater)

zondag 13 januari 2019 om 20:36
Ik heb nog een groene wollen tweepersoons deken liggen. In ons vorige huis werd die nog wel eens gebruikt 's winters over de dekbedden heen. Maar tegenwoordig heb ik een wollen 4 seizoenendekbed en dat is warm genoeg.
Zo zonde om weg te doen, maar hij is veel te groot en zwaar als dekentje voor op de bank. Als je hem halveert heb je twee heel rare smalle lange dekentjes. Misschien toch maar een deel afknippen en dan omzomen?
Zo zonde om weg te doen, maar hij is veel te groot en zwaar als dekentje voor op de bank. Als je hem halveert heb je twee heel rare smalle lange dekentjes. Misschien toch maar een deel afknippen en dan omzomen?
zondag 13 januari 2019 om 20:47
zondag 13 januari 2019 om 20:48
Yup. Kwamen die speentjes niet doordat op raves eind jaren 80, begin jaren 90 er zoveel geslikt werd dat voor het kauwen sommigen een fopspeen gebuikten? O heeft iemand me dat ooit wijsgemaakt?
Nou ja, als 10 jarige ging ik niet naar raves natuurlijk (sowieso niet op het platteland toen), maar had wel speentjes. En trollen ook.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
zondag 13 januari 2019 om 20:50
Dat was wel zo ja. Ook lolly's werden op feesten veel gekocht.boebezoebe schreef: ↑13-01-2019 20:48Yup. Kwamen die speentjes niet doordat op raves eind jaren 80, begin jaren 90 er zoveel geslikt werd dat voor het kauwen sommigen een fopspeen gebuikten? O heeft iemand me dat ooit wijsgemaakt?

zondag 13 januari 2019 om 22:56
zondag 13 januari 2019 om 23:07
Ik ook, maar die zijn er wel van afgleid. Er waren op de markt ook van die shirts met smileys (en stickers en buttons etc). Had toen ook geen idee dat dat van Acid House kwam (of in ieder geval daar weer populair doo was gemaakt).
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”

zondag 13 januari 2019 om 23:14
Jabo heette dat geloof ik ja. Als je erop knielde had je meteen allemaal groeven in je knieën... Dat naast hoogpolig tapijt van minstens 5 cm hoog...GroenTuintje schreef: ↑13-01-2019 23:12Had iedereen niet van dat sisal tapijt in de slaapkamers liggen in de jaren 70?
zondag 13 januari 2019 om 23:17