Ergernissen in de supermarkt deel 3

10-07-2016 22:24 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat deel 2 bijna vol is, gaan we hier verder!

Deel 1

Deel 2
I can explain it to you, but I can't understand it for you
En winkelwagentjes duw je toch vooruit? Waarom ernaast lopen en hem zo voortslepen?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Wanneer je bedelt aan de kassa voor kleinere briefjes (omdat andere klanten steeds met 50 betalen voor boodschappen van ongeveer 10-15 euro..)

Dan denken sommige klanten dat 50 cent, gaat helpen zodat het wisselgeld afgerond is.
Dat is niet wat ik bedoelde...

Dus dan sta je briefjes van 5 te tellen om tot 35 te geraken en dan begrijpen ze wat je bedoelde en komen ze opeens af met 20 euro briefjes terwijl ze 5 seconden geleden zeiden; 'Nee, ik kan niets kleiner geven.'

Ik vroeg het niet om je te pesten, hoor. Ik kan niet altijd de briefjes geven die je wilde.
Pipistrello schreef:
13-01-2019 11:44
Dat lijkt me nou echt een gat in de markt! En dan liever ook zonder bejaarden.
:HA: . En een bepaalde tijdsduur dat je in de winkel mag zijn, max half uur incl afrekenen, dan gaat alles ook meteen een stuk sneller :rofl:
Voor iedereen een groene tuin
Pipistrello schreef:
13-01-2019 11:44
Dat lijkt me nou echt een gat in de markt! En dan liever ook zonder bejaarden.
Inderdaad,
Misschien zelfs een beetje meer sfeerverlichting en meer dingen serveren om te proeven, kan je gezellig proeven ipv kleine handjes over heel de plateau en zelfs heel gierig alles willen opeten.

Nu ik erover nadenk, Sommige volwassenen kunnen er ook wat van als het gaat over 'gratis proevertjes'
:sarcastic:
ToastAbrikoos schreef:
13-01-2019 11:54
Wanneer je bedelt aan de kassa voor kleinere briefjes (omdat andere klanten steeds met 50 betalen voor boodschappen van ongeveer 10-15 euro..)

Dan denken sommige klanten dat 50 cent, gaat helpen zodat het wisselgeld afgerond is.
Dat is niet wat ik bedoelde...

Dus dan sta je briefjes van 5 te tellen om tot 35 te geraken en dan begrijpen ze wat je bedoelde en komen ze opeens af met 20 euro briefjes terwijl ze 5 seconden geleden zeiden; 'Nee, ik kan niets kleiner geven.'

Ik vroeg het niet om je te pesten, hoor. Ik kan niet altijd de briefjes geven die je wilde.
Wij moesten invullen hoeveel iemand gaf en dat bedrag teruggeven. Als iemand opeens met kleingeld kwam aanzetten mochten wij het terug te geven bedrag niet meer wijzigen omdat op deze manier vaak een wisseltruck werd gedaan.

Ik zei dan altijd 'nee hoor ik geef het zo' veel klanten reageerden dan zo met hun ogen rollend van weer zo'n domme cassiere die niet kan rekenen. Maar er zit dus een andere reden achter. Dat was trouwens bij de Hema.
Fishie44 schreef:
13-01-2019 12:11
Wij moesten invullen hoeveel iemand gaf en dat bedrag teruggeven. Als iemand opeens met kleingeld kwam aanzetten mochten wij het terug te geven bedrag niet meer wijzigen omdat op deze manier vaak een wisseltruck werd gedaan.

Ik zei dan altijd 'nee hoor ik geef het zo' veel klanten reageerden dan zo met hun ogen rollend van weer zo'n domme cassiere die niet kan rekenen. Maar er zit dus een andere reden achter. Dat was trouwens bij de Hema.
Aah interessant, zo heb ik het nooit gezien.
Baankje1 schreef:
12-01-2019 18:41
Gisteren vroeg zo'n jochie of hij de kassabon mocht, dan ging hij zelf de voetbalplaatjes halen.
Gisteren had het kassameisje helemaal geen voetbalplaatjes. :'( Ze was er tijdelijk doorheen.
Maar goed, als ik ze wel krijg, dan altijd 2-3x zoveel als waar ik eigenlijk recht op heb met mijn boodschappen.

Hoe zit dat eigenlijk met zelfscannen en voetbalplaatjes of andere dingen die je bij de boodschappen krijgt?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
GroenTuintje schreef:
13-01-2019 11:05
Moeten ze het juist niet hebben van die (impuls aankopen) door kinderen? Die kopen juist veel snoep koek en frisdrank, of laten hun wanhopige ouders ( na veel gekrijs en gezeur) iets lekkers of een tijdschrift (met speeltje) kopen :biggrin: om van het gezeur af te zijn.
Ja, dat helpt wel zo'n impulsaankopen. Dat is ook de enige reden waarom snoepgoed altijd goed in het zicht zit van kinderen en op kindhoogte.
Enkel is het nogal vervelend om dan aan de kassa te zitten en zie je een moeder en kind weer in conflict gaan omdat het kind het zakje chips MOET afgeven om te scannen. 5 seconden krijsen, (boos en al huilend kijken naar mij want IK heb het kind in deze situatie gebracht en dus de slechterik :sarcastic: )Hand vol met speeksel omdat het kind nog niet deftig kan eten en de mama die bijna het zakje uit mijn hand kapottrekt terwijl het nog niet eens de scanner heeft bereikt omdat haar kind ABSOLUUUUUT niet meer mag schreeuwen en huilen voor welke reden dan ook.
:nope:
tonkje schreef:
13-01-2019 12:31
Gisteren had het kassameisje helemaal geen voetbalplaatjes. :'( Ze was er tijdelijk doorheen.
Maar goed, als ik ze wel krijg, dan altijd 2-3x zoveel als waar ik eigenlijk recht op heb met mijn boodschappen.

Hoe zit dat eigenlijk met zelfscannen en voetbalplaatjes of andere dingen die je bij de boodschappen krijgt?
Bij de informatiebalie kun je deze ophalen geloof ik.
GroenTuintje schreef:
13-01-2019 12:38
Bij de informatiebalie kun je deze ophalen geloof ik.
Niet echt handig of wel?

Kun je eerst zelf gaan scannen, met een beetje pech krijg je een controle, en moet je daarna (weer) in de rij voor je voetbalplaatjes.

Hier heeft 1 van de 4 Albert Heijnen waar ik wel eens kom (ik heb er 4 in een straal van 1 km) sinds een maand of wat zelfscannen, maar ik ga altijd naar de kassa. Ik ga toch zeker die aardige kassameiden - ze zijn hier echt allemaal even aardig - niet werkloos maken door zelf te gaan scannen.
MonicaG schreef:
13-01-2019 10:47

In hetzelfde voorbeeld van €21.20 moet ik mensen soms met handen en voeten uitleggen wat de bedoeling is.
Ik heb daar alle begrip voor bij iemand die duidelijk nieuw is, maar van iemand die al tig jaar kassawerk doet vind ik het wel een beetje jammer als die persoon in de war raakt.

Tegenwoordig typen ze dan gewoon 21,20 in op de kassa. Hoeven ze niet na te denken maar staat er gewoon op de kassa wat ze terug moeten geven.
tonkje schreef:
13-01-2019 17:28
Niet echt handig of wel?

Kun je eerst zelf gaan scannen, met een beetje pech krijg je een controle, en moet je daarna (weer) in de rij voor je voetbalplaatjes.

Hier heeft 1 van de 4 Albert Heijnen waar ik wel eens kom (ik heb er 4 in een straal van 1 km) sinds een maand of wat zelfscannen, maar ik ga altijd naar de kassa. Ik ga toch zeker die aardige kassameiden - ze zijn hier echt allemaal even aardig - niet werkloos maken door zelf te gaan scannen.
Nee klopt, ik neem ook altijd de gewone kassa geef ik toe :$
het personeelslid bij de zelfscan die de controles uitvoert geeft ook de voetbalkaartjes, koopzegels en servieszegels. Heb je koopzegels dan komen ze vanzelf naar je toe, anders moet je als klant even naar die persoon toe.
Dus zeker niet 3x in de rij.
Niet geschoten is altijd mis
GroenTuintje schreef:
13-01-2019 17:32
Nee klopt, ik neem ook altijd de gewone kassa geef ik toe :$
O gelukkig, ben ik niet de enige. Er zit bij mij ook wel een stukje 'Help, hoe werkt dat, ik ga wel naar de gewone kassa' bij.
Bitje93 schreef:
13-01-2019 17:42
het personeelslid bij de zelfscan die de controles uitvoert geeft ook de voetbalkaartjes, koopzegels en servieszegels. Heb je koopzegels dan komen ze vanzelf naar je toe, anders moet je als klant even naar die persoon toe.
Dus zeker niet 3x in de rij.
Dat is bij ons niet zo, je kunt ze ophalen bij een soort zijkant van de klantenservice maar als je pech hebt is het daar druk. Ik gebruik de zelfscan eigenlijk ook alleen maar omdat het zo makkelijk is dat ik de boodschappen direct in de mand van de kinderwagen kan stoppen, maar gisteren had ik veel boodschappen en wilde ik de op voetbalplaatjes wachtende kinderen een plezier doen en toen moest ik toch een paar minuten wachten.
Ik erger me serieus aan iedereen in een supermarkt. Ook op straat eigenlijk en met stip op 1 in de ikea! Iedereen loopt in een slakkengang voor je voeten, gaat nadrukkelijk niet aan de kant, ook niet als je de shortcut neemt. Laten hun winkelwagen overal staan, versperren de weg, lopen te eikelen als je daar wat van zegt of hun kar even verplaatst. Jankende kinderen, dweilende kinderen, vretende kinderen, kortom kinderen in zijn algemeenheid (gewoon NIET meenemen naar de winkel!) Bejaarden in karretjes. Mensen die denken alvast iets te kunnen nassen voordat het betaald is. Mensen die hun shit op verkeerde plekken terug zetten omdat ze het, oeps, toch niet nodig hadden. Mensen die iets proeven en het bij nader inzien toch niet lusten en ergens laten 'slingeren'.
Lang wachten, waar dan ook. Ik haat wachten. Zonde van mijn tijd. Wachten bij de service balie, wachten tot iemand iets gehaald is dat ie is vergeten. Wachten wachten, wachten.
En met stip op 1 ergernis: bonnen die niet kloppen! Echt wat een kutzooi is DAT!
anoniem_376869 wijzigde dit bericht op 14-01-2019 07:16
0.10% gewijzigd
Bonnetjes die niet kloppen zijn idd ontzettend waardeloos. Hoe vaak ik wel niet terug moet gaan omdat er weer iets dubbel is aangeslagen of de (35%) korting er niet afgehaald is :facepalm:
Isabellarose- schreef:
13-01-2019 18:12
Ik erger me serieus aan iedereen in een supermarkt. Ook op straat eigenlijk en met stop op 1 in de ikea! Iedereen loopt in een slakkengang voor je voeten, gaat nadrukkelijk niet aan de kant, ook niet als je de shortcut neemt. Laten hun winkelwagen overal staan, versperren de weg, lopen te eikelen als je daar wat van zegt of hun kar even verplaatst. Jankende kinderen, dweilende kinderen, vretende kinderen, kortom kinderen in zijn algemeenheid (gewoon NIET meenemen naar de winkel!) Bejaarden in karretjes. Mensen die denken alvast iets te kunnen nassen voordat het betaald is. Mensen die hun shit op verkeerde plekken terug zetten omdat ze het, oeps, toch niet nodig hadden. Mensen die iets proeven en het bij nader inzien toch niet lusten en ergens laten 'slingeren'.
Lang wachten, waar dan ook. Ik haat wachten. Zonde van mijn tijd. Wachten bij de service balie, wachten tot iemand iets gehaald is dat ie is vergeten. Wachten wachten, wachten.
En met stip op 1 ergernis: bonnen die niet kloppen! Echt wat een kutzooi is DAT!

Kom dan winkelen in België.
Ik herken dit echt totaal niet bij Ikea Hasselt, en ik kom daar regelmatig :)
Lady*Voldemort schreef:
03-01-2019 20:39
Ik ben juist dol op rondzwervende boodschappenbriefjes van onbekenden. Hele verhalen kun je eromheen verzinnen :love:
Ja ik ook
In mandjes of wagens
Ik kijk er altijd op en bedenk mij dan heel verhalen 😊
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
GroenTuintje schreef:
13-01-2019 18:44
Bonnetjes die niet kloppen zijn idd ontzettend waardeloos. Hoe vaak ik wel niet terug moet gaan omdat er weer iets dubbel is aangeslagen of de (35%) korting er niet afgehaald is :facepalm:

Zelfscannen :idee: Dan check je zelf of de bedragen kloppen en of de bonus gerekend wordt en dat je bij de 35% de juiste barcode scant.
Pipistrello schreef:
13-01-2019 23:19
Zelfscannen :idee: Dan check je zelf of de bedragen kloppen en of de bonus gerekend wordt en dat je bij de 35% de juiste barcode scant.
Mijn man had laatst de zelfscanner gebruikt. Komt hij thuis met de bon, zie ik dat hij het duurste product dubbel heeft gescand :facepalm: . Gelukkig ging het om een specifiek product wat op gewicht gaat. Dus kreeg het bedrag later wel weer terug van de super.
Je man moet dus eerst op zelfscanles :biggrin:
Isabellarose- schreef:
13-01-2019 18:12
Ik erger me serieus aan iedereen in een supermarkt. Ook op straat eigenlijk en met stop op 1 in de ikea! Iedereen loopt in een slakkengang voor je voeten, gaat nadrukkelijk niet aan de kant, ook niet als je de shortcut neemt. Laten hun winkelwagen overal staan, versperren de weg, lopen te eikelen als je daar wat van zegt of hun kar even verplaatst. Jankende kinderen, dweilende kinderen, vretende kinderen, kortom kinderen in zijn algemeenheid (gewoon NIET meenemen naar de winkel!) Bejaarden in karretjes. Mensen die denken alvast iets te kunnen nassen voordat het betaald is. Mensen die hun shit op verkeerde plekken terug zetten omdat ze het, oeps, toch niet nodig hadden. Mensen die iets proeven en het bij nader inzien toch niet lusten en ergens laten 'slingeren'.
Waaaaaaaaaaauuuuuuuuuuuwwwwww, ik vraag mij serieus af of je nog geen hekel aan jezelf hebt................ En jij denkt nu echt dat jij altijd en overal op tijd bent, zelf nooit als irritant / sta in de weg / lastig / vervelend als een strontvlieg ervaren wordt, jou overkomt nooit en nimmer iets waardoor de ander eens op jou moet wachten? Las net je reactie op een andere pijler, je topic altijd gestrest de deur uit................ misschien toch eens tijd om bij de garage je turbo eens goed te laten nakijken............... Krijg al medelijden met je huisgenoten......... :-D
Je .. blijft hangen op je toetsenbord.
Pipistrello schreef:
13-01-2019 23:42
Je .. blijft hangen op je toetsenbord.
:HA:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven