Ergernissen in de supermarkt deel 3
zondag 13 januari 2019 om 23:55
Ja
Voor iedereen een groene tuin
maandag 14 januari 2019 om 14:00
Gek he om langzaam in Ikea te lopen? Ik kom daar om rustig te KIJKEN. Niet om mensen in een ijltempo er continu langs te laten.Isabellarose- schreef: ↑13-01-2019 18:12Ik erger me serieus aan iedereen in een supermarkt. Ook op straat eigenlijk en met stip op 1 in de ikea! Iedereen loopt in een slakkengang voor je voeten, gaat nadrukkelijk niet aan de kant, ook niet als je de shortcut neemt. Laten hun winkelwagen overal staan, versperren de weg, lopen te eikelen als je daar wat van zegt of hun kar even verplaatst. Jankende kinderen, dweilende kinderen, vretende kinderen, kortom kinderen in zijn algemeenheid (gewoon NIET meenemen naar de winkel!) Bejaarden in karretjes. Mensen die denken alvast iets te kunnen nassen voordat het betaald is. Mensen die hun shit op verkeerde plekken terug zetten omdat ze het, oeps, toch niet nodig hadden. Mensen die iets proeven en het bij nader inzien toch niet lusten en ergens laten 'slingeren'.
Lang wachten, waar dan ook. Ik haat wachten. Zonde van mijn tijd. Wachten bij de service balie, wachten tot iemand iets gehaald is dat ie is vergeten. Wachten wachten, wachten.
En met stip op 1 ergernis: bonnen die niet kloppen! Echt wat een kutzooi is DAT!
Gezien je andere geflipte topic zou ik denken dat je eerder zelf ene probleem hebt eigenlijk.
maandag 14 januari 2019 om 21:02
+100000
Eigenlijk valt Isabellarosa in de categorie ergernissen in de supermarkt, je wordt door personen als haar letterlijk van je sokken gereden. Laat ik daar nou een giga hekel aan hebben.
maandag 14 januari 2019 om 21:10
Ik dien dan subiet een filiaalklacht in.Ikjijenhij schreef: ↑13-01-2019 09:51Ik kan mij zwaar ergeren aan de gelatenheid en onvriendelijkheid van vaak zeer jonge medewerkers bij de appie. Zeker als ze heel brutaal zeggen dat ze er zo dadelijk bij je komen om bij de zelfscan kassa’s je tas te controleren maar dat dit dan 10 minuten op zich laat wachten omdat zij het rooster/uitgaans/liefdes leven moeten bespreken met een collega.
Heb ik echt al meerdere keren meegemaakt![]()
maandag 14 januari 2019 om 21:19
Voor de kerst was ik in de jumbo.
Daar hadden ze vanalles staan om te proeven, waaronder toastjes met smeersels.
De belegde toastjes waten op, de doos met toastjes stond er wel nog en een mevrouw pakt de toastjes en stopt zo 3 pakjes in haar tas!
Echt asociaal, ik stond volgens mij met open mond te kijken.
De belegde toastjes waten op, de doos met toastjes stond er wel nog en een mevrouw pakt de toastjes en stopt zo 3 pakjes in haar tas!
maandag 14 januari 2019 om 23:03
Dat is gewoon diefstal als het dus om een dichte pak toastjes gaat die de Jumbo zelf ook verkoopt.gemini2009 schreef: ↑14-01-2019 21:19Voor de kerst was ik in de jumbo.
Daar had ik wat van gezegd.
dinsdag 15 januari 2019 om 16:56
Sorry, maar dit moet ik toch even kwijt...
Ik was vanmiddag in de AH en nu ben ik iemand die als ik naar meerdere winkels ga altijd zorg dat ik de boodschappen van die winkels in mijn fietstassen doe of al bonnetjes bewaar. Doodsbang dat ze denken dat ik probeer te stelen
In plaats van een kar neem ik meestal zo'n rijdend winkelmandje en doe daar mijn tas in om m'n handen vrij te hebben (tas valt altijd van mijn schouder)
Nooit commentaar op gehad, tot vandaag. Er was een vrouw (klant) en die zei eerst tegen mij ''dat moet je niet doen hoor'' Vervolgens hoor ik haar tegen een medewerker iets over de tas zeggen en iets van ''maakt mij niet uit hoor, bij de kassa moet ze toch betalen''
Het kwam nogal vreemd over, waarom zou je zoiets anders tegen een medewerker zeggen. Zo van ''let even op haar''
Hierna heb ik toch mijn tas maar weer om gedaan; hoe denken jullie hier over?
Ik was vanmiddag in de AH en nu ben ik iemand die als ik naar meerdere winkels ga altijd zorg dat ik de boodschappen van die winkels in mijn fietstassen doe of al bonnetjes bewaar. Doodsbang dat ze denken dat ik probeer te stelen
In plaats van een kar neem ik meestal zo'n rijdend winkelmandje en doe daar mijn tas in om m'n handen vrij te hebben (tas valt altijd van mijn schouder)
Nooit commentaar op gehad, tot vandaag. Er was een vrouw (klant) en die zei eerst tegen mij ''dat moet je niet doen hoor'' Vervolgens hoor ik haar tegen een medewerker iets over de tas zeggen en iets van ''maakt mij niet uit hoor, bij de kassa moet ze toch betalen''
Het kwam nogal vreemd over, waarom zou je zoiets anders tegen een medewerker zeggen. Zo van ''let even op haar''
michella_1991 wijzigde dit bericht op 15-01-2019 19:15
Reden: Kon even niet op het woord klant komen
Reden: Kon even niet op het woord klant komen
0.68% gewijzigd
dinsdag 15 januari 2019 om 17:05
Met winkelier bedoel je denk ik een klant?
Tja, beetje overdreven is het wel, al kan die vrouw natuurlijk aan jouw neus niet zien of je wel of niet van plan bent te gaan jatten. Maar als ze je geen spullen IN de tas heeft zien doen, heeft ze niet eens een punt. Aan de andere kant, als je met een handscanner werkt kijkt ineens niemand ervan op als je de spullen in de winkel al in tassen doet.
Tja, beetje overdreven is het wel, al kan die vrouw natuurlijk aan jouw neus niet zien of je wel of niet van plan bent te gaan jatten. Maar als ze je geen spullen IN de tas heeft zien doen, heeft ze niet eens een punt. Aan de andere kant, als je met een handscanner werkt kijkt ineens niemand ervan op als je de spullen in de winkel al in tassen doet.
anoniem_6527270f28ee9 wijzigde dit bericht op 15-01-2019 19:11
6.33% gewijzigd
dinsdag 15 januari 2019 om 19:19
Ik bedoelde klant inderdaad, kon even niet op het goede woord komen.ñuca schreef: ↑15-01-2019 17:05Met winkelier bedoel je denk ik een klant?
Op het moment dat ze er iets van zei had ik nog niks in mijn mandje dacht ik, en anders leg ik het OP mijn tas.
Een handscanner heb ik nog nooit gebruikt.
dinsdag 15 januari 2019 om 19:30
Michella_1991 schreef: ↑15-01-2019 19:19Ik bedoelde klant inderdaad, kon even niet op het goede woord komen.
Op het moment dat ze er iets van zei had ik nog niks in mijn mandje dacht ik, en anders leg ik het OP mijn tas.
Een handscanner heb ik nog nooit gebruikt.
Oke, maar ik bedoelde ook meer dat het mij zo opvalt. Dat het dan blijkbaar wel mag, terwijl het niet zo is dat er dan opeens niks gejat zou kunnen worden.
dinsdag 15 januari 2019 om 22:41
Ja serieus. Ik kon niet precies horen wat ze zei,het enige wat ik hoorde was wat ik hierboven al zei
Ik dacht eerst dat het een grap was van een bekende in de trant van "ik zou die tas niet in dat in dat mandje leggen hoor"
Maar ik kende heel dat mens niet, en dat ze dat tegen die medewerker zei vond ik helemaal raar
Er kwam niemand achter me aan en ik werd nier gecontroleerd, maar toch..
dinsdag 15 januari 2019 om 23:25
Ik doe in zo'n geval ook mijn boodschappentas in het mandje, maar om zelfs maar de minste schijn te vermijden dat ik dingen in wil laten verdwijnen, leg ik hem met de opening naar de zijkant en vouw hem dichtMichella_1991 schreef: ↑15-01-2019 16:56Sorry, maar dit moet ik toch even kwijt...
wildemimosa wijzigde dit bericht op 15-01-2019 23:28
Reden: tikfout
Reden: tikfout
0.09% gewijzigd
don't watch the movie, read the book
woensdag 16 januari 2019 om 06:48
Ik doe het ook zo hoor, met de opening naar boven, wel dicht natuurlijk omdat mijn telefoon en portomonee er ook inzitten.WildeMimosa schreef: ↑15-01-2019 23:25Ik doe in zo'n geval ook mijn boodschappentas in het mandje, maar om zelfs maar de minste schijn te vermijden dat ik dingen in wil laten verdwijnen, leg ik hem met de opening naar de zijkant en vouw hem dicht
Mijn tas heeft 1 drukknoop in het midden en is verder gewoon open zegmaar
woensdag 16 januari 2019 om 22:23
Haha, ik hoop altijd dat niemand onze boodschappenlijstjes ziet. We schrijven er vaak domme dingen op waarvan wij weten wat het is, maar waarbij een ander een wenkbrauw zou optrekken.
woensdag 16 januari 2019 om 22:32
Een grote ergenis van mij in de supermarkt is, dat als je toch niks besluit te kopen ( artikel niet aanwezig of heel druk bij de kassa’s ), dat je heel moeilijk uit de winkel kan komen.
Langs de kassa’s is het dringen en hopen dat mensen zo vriendelijk zijn om een stapje opzij te zetten, al doen ze dat vaak mopperend.
Waarom nou niet zoals bij Ikea, een speciaal gangpad tussen de kassa’s door, voor mensen die niks gekocht hebben.
Voor iedereen een groene tuin
donderdag 17 januari 2019 om 21:24
Ik denk omdat een supermarkt een winkel is waar mensen met een vastomlijnd doel naartoe gaan. Ze hebben een pak koffie nodig, of een pond gehakt, of een pakje boter of een fles limonade. Ik ken maar weinig mensen die als tijdverdrijf een supermarkt in lopen om daar een half uurtje rond te snuffelen en dan zonder iets te kopen weer naar buiten gaan. Ja, bij een Blokker kan dat, of in een warenhuis. Maar in een supermarkt is dat nou eenmaal ongebruikelijk. Ik ken maar weinig mensen die denken "Ik wil niks kopen, maar weet je wat, laat ik eens een half uurtje gezellig gaan rondneuzen in de supermarkt". Dus vandaar dat er geen kassaloze uitgang is. Nog daargelaten dat dit winkeldieven in de kaart zou spelen, immers, dan loop je gewoon naar binnen, stopt wat artikelen in je tas en loopt ongestoord weer naar buiten met een air van "ik kon niet vinden wat ik zocht"...GroenTuintje schreef: ↑16-01-2019 22:32Een grote ergenis van mij in de supermarkt is, dat als je toch niks besluit te kopen ( artikel niet aanwezig of heel druk bij de kassa’s ), dat je heel moeilijk uit de winkel kan komen.Langs de kassa’s is het dringen en hopen dat mensen zo vriendelijk zijn om een stapje opzij te zetten, al doen ze dat vaak mopperend.
Waarom nou niet zoals bij Ikea, een speciaal gangpad tussen de kassa’s door, voor mensen die niks gekocht hebben.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
donderdag 17 januari 2019 om 21:35
Mij gebeurt het regelmatig dat ik zonder iets de super uit ga. In de ene winkel geen mosselen? Even in de andere kijken: Ook niet? Dan ga ik zonder andere boodschappen naar buiten want die heb ik al gehaald. En ja dan is het soms een gedoe om voorbij die kassa te geraken.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
donderdag 17 januari 2019 om 21:43
Gebeurt mij eigenlijk nooit. Mosselen haal ik bij de visboer (moet niet denken aan zo'n plastic gesealde zak met wie weet hoe oude mosselen in een supermarkt), maar los daarvan, ik ga naar de supermarkt met een vastomlijnd doel: ik heb boter nodig, of olie, of limonade, of vuilniszakken. Maar niet om rond te neuzen en dan toch met niks te vertrekken. En laten we eerlijk zijn, de keren dat je echt maar 1 artikel nodig hebt en net dat ene artikel is er niet, zijn nihil. Dus ja, dan moet je even wat moeite doen om met je lege tas de winkel uit te komen. Maar zo erg is dat toch niet?Oudblond schreef: ↑17-01-2019 21:35Mij gebeurt het regelmatig dat ik zonder iets de super uit ga. In de ene winkel geen mosselen? Even in de andere kijken: Ook niet? Dan ga ik zonder andere boodschappen naar buiten want die heb ik al gehaald. En ja dan is het soms een gedoe om voorbij die kassa te geraken.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
donderdag 17 januari 2019 om 21:57
Hier kan het wel. Er zijn geen poortjes. Het is een grote ruimte waar je binnenkomt bij het fruit en de appelmoes. En ook geen karretjemuntjes. Heerlijk. En nee het is geen kleine winkel. Maar een grote volwaardige supermarkt.pejeka schreef: ↑17-01-2019 21:43Gebeurt mij eigenlijk nooit. Mosselen haal ik bij de visboer (moet niet denken aan zo'n plastic gesealde zak met wie weet hoe oude mosselen in een supermarkt), maar los daarvan, ik ga naar de supermarkt met een vastomlijnd doel: ik heb boter nodig, of olie, of limonade, of vuilniszakken. Maar niet om rond te neuzen en dan toch met niks te vertrekken. En laten we eerlijk zijn, de keren dat je echt maar 1 artikel nodig hebt en net dat ene artikel is er niet, zijn nihil. Dus ja, dan moet je even wat moeite doen om met je lege tas de winkel uit te komen. Maar zo erg is dat toch niet?
donderdag 17 januari 2019 om 21:59
@PJK: Ik zeg toch dat ik met een vastomlijnd doel die super binnen ga?! Ik ga niet 'neuzen'.
Weer een beetje een hautain hoe het 'heurt' en ik kan het betalen berichtje. Maar ook een dom bericht.
Mosselen van de visboer zijn niet a priori verser. Ik heb familie in de mosselteelt en die adviseren me : 'Koop bij ons, op de afslag of in de supermarkt'. Die gesealde bakken zijn van oogst tot consument strenger gecontroleerd dan wat je bij de visboer koopt. En het zijn dezelfde mosselen. Alleen staat er bij de visboer geen gecontroleerde houdbaarheidsdatum op en heb je geen idee hoe ze behandeld werden na aflevering bij de visboer. En het zou niet voor het eerst zijn dat de visboer sjoemelt en supermarktbakken koopt en als 'vers' aanbiedt aan 3 keer de inkoopprijs. En nog dagen nadat hij die bak geopend heeft.
Weer een beetje een hautain hoe het 'heurt' en ik kan het betalen berichtje. Maar ook een dom bericht.
Mosselen van de visboer zijn niet a priori verser. Ik heb familie in de mosselteelt en die adviseren me : 'Koop bij ons, op de afslag of in de supermarkt'. Die gesealde bakken zijn van oogst tot consument strenger gecontroleerd dan wat je bij de visboer koopt. En het zijn dezelfde mosselen. Alleen staat er bij de visboer geen gecontroleerde houdbaarheidsdatum op en heb je geen idee hoe ze behandeld werden na aflevering bij de visboer. En het zou niet voor het eerst zijn dat de visboer sjoemelt en supermarktbakken koopt en als 'vers' aanbiedt aan 3 keer de inkoopprijs. En nog dagen nadat hij die bak geopend heeft.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras