Vroeger had iedereen hetzelfde in huis ...
maandag 31 december 2018 om 14:19
Volgens mij was het aanbod van gebruiksvoorwerpen en etenswaren vroeger veel beperkter. Ik ben van begin jaren zeventig en meen me te herinneren dat tot halverwege de jaren tachtig er heel veel producten zo ongeveer bij iedereen in huis waren. Plak in dit topic de plaatjes van van alles wat bij je halve familie en kennissenkring te vinden was. Ook producten uit de supermarkt zijn welkom (bv slechts één soort bronwater)
dinsdag 15 januari 2019 om 18:07
Penney de Jager danste altijd bij Toppop.

Wat RockOla zegt dus: beeldopvulling.

serengeti wijzigde dit bericht op 15-01-2019 18:08
5.50% gewijzigd
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.

dinsdag 15 januari 2019 om 18:07
dinsdag 15 januari 2019 om 18:18
En daar kreeg je te horen dat een goede huisvrouw het zuurverdiende geld van haar man niet mocht verspillen?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
dinsdag 15 januari 2019 om 18:22
Wij zeiden ook altijd de Fuck Off Show. Volgens mij kwam dat uit Pisa. Oorspronkelijk heette het programma de F.O. Show. (Opvolger van de Wiekent Kwis)

dinsdag 15 januari 2019 om 18:24
Ahaa, vandaarbethweeter schreef: ↑15-01-2019 18:22Wij zeiden ook altijd de Fuck Off Show. Volgens mij kwam dat uit Pisa. Oorspronkelijk heette het programma de F.O. Show. (Opvolger van de Wiekent Kwis)

dinsdag 15 januari 2019 om 18:31
O zo'n kachel, kon je heerlijk overheen leunen als je buikpijn had, maar voor de rest was het huis ijskoud met bloemen op de ruiten. Ik heb mezelf als kleutertje eens bijna in de fik gestoken door te dicht op de kachel te zitten. Gelukkig was het een wollen vestje en schroeide het alleen maar, een kunststof gebeuren zou het misschien wel in brand zijn geschoten!Abundance-of-Freedom schreef: ↑15-01-2019 06:28Vroeger hadden we zo een kachel in huis. We hadden nog geen cv.
![]()
Ik kan me nog goed herinneren dat de kachel eruit en de CV erin kwam.

dinsdag 15 januari 2019 om 18:38
Van zo'n figuur heb ik ook les gehad, ik dacht echt dat het aan mij lag, totdat mijn ogen opengingen bij het lezen van Schoolbank.nl waar iedereen die les van hem had gehad over hem aan het klagen was!
dinsdag 15 januari 2019 om 18:39
Trauma’s!Abundance-of-Freedom schreef: ↑15-01-2019 15:55Leerden jullie op school ook kruissteek borduren?
We leerden ook beien en haken van de moeders.
Jongens mochten handarbeid doen.
Moeders wisten nooit hoe ze met linkshandigen om moesten gaan en hoe je linkshandig kon breien wisten ze ook al niet. Lastig vonden ze ons kleine clubje.
Ik kon best goed handwerken, maar breien was altijd een worsteling en zo’n moeder die klaagde over die lastige linkshandige.
Ik heb het later van moeder geleerd, maar toen was het al te laat.
Handwerken en handenarbeid was hier dan gelukkig wel voor jongens én meisjes.
dinsdag 15 januari 2019 om 18:40
dinsdag 15 januari 2019 om 18:42
Mijn oma heeft haar hele leven CV geweigerd, want geen prettige warmte. Ze had het ook altijd koud bij ons, terwijl ons huis in principe veel warmer was.aviv_13 schreef: ↑15-01-2019 18:31O zo'n kachel, kon je heerlijk overheen leunen als je buikpijn had, maar voor de rest was het huis ijskoud met bloemen op de ruiten. Ik heb mezelf als kleutertje eens bijna in de fik gestoken door te dicht op de kachel te zitten. Gelukkig was het een wollen vestje en schroeide het alleen maar, een kunststof gebeuren zou het misschien wel in brand zijn geschoten!
Ik kan me nog goed herinneren dat de kachel eruit en de CV erin kwam.

dinsdag 15 januari 2019 om 18:44
De jongens leerden dus ook haken en borduren? Werden ze daar niet opstandig van?Mevrouw75 schreef: ↑15-01-2019 18:39Trauma’s!
Moeders wisten nooit hoe ze met linkshandigen om moesten gaan en hoe je linkshandig kon breien wisten ze ook al niet. Lastig vonden ze ons kleine clubje.
Ik kon best goed handwerken, maar breien was altijd een worsteling en zo’n moeder die klaagde over die lastige linkshandige.
Ik heb het later van moeder geleerd, maar toen was het al te laat.
Handwerken en handenarbeid was hier dan gelukkig wel voor jongens én meisjes.

dinsdag 15 januari 2019 om 18:48

dinsdag 15 januari 2019 om 18:49
Een vriendinnetje van een van mijn broers was hier stinkend jaloers om.
Was ook iets nieuws destijds
Hij mocht hier niet naar kijken en ze kregen me toch een ruzie over de pin up club.
dinsdag 15 januari 2019 om 18:51

Haha wij waren grote Theo en Thea fans, het hoogtepunt van de woensdagmiddag! ooooooooh wat errrug Theeeeeee!!! We maakten altijd die tanden van papier, ik ben Theooooooo en ik ben Theaaaaaa! Ze meiden inderdaad geen enkel onderwerp. Ik had vriendinnetjes die er niet naar mochten kijken.
Waren mijn tanden maar zo wit als mijn benen
dinsdag 15 januari 2019 om 18:53
6de klas lagere school. Stond je uit te lachen voor de hele klas (die natuurlijk mee lachte) Toen was er nog geen cito of inspraak van ouders, dus hij deelde de klas in 3 groepen : huishoudschool, ulo en mms. Op die manier kon hij de huishoudkinderen makkelijker negeren, een beetje naar de ulokant kijken en zijn ziel leggen in het zorgen dat de mms-kinders alle aandacht kregen. Ik heb er later nooit iemand over horen klagen, iedereen was vol lof over hem. Heb ik nooit begrepen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

dinsdag 15 januari 2019 om 18:55
Theooo mag ik je even wat vragen, jaa Thea!Haantje79 schreef: ↑15-01-2019 18:51
Haha wij waren grote Theo en Thea fans, het hoogtepunt van de woensdagmiddag! ooooooooh wat errrug Theeeeeee!!! We maakten altijd die tanden van papier, ik ben Theooooooo en ik ben Theaaaaaa! Ze meiden inderdaad geen enkel onderwerp. Ik had vriendinnetjes die er niet naar mochten kijken.
Heerlijke televisie.

dinsdag 15 januari 2019 om 19:00
Volgens mij was er een mevrouw, Wanda heette ze bekend geworden met dit programma. Verscheen ook nog in RUR.
Hoe ik dit allemaal weet ik niet, aangezien ik nooit de Pin up club heb gezien (behalve dan de male strippers).
Staat me iets bij van de Aktueel, dat ze daar in stond, dit kregen we bij de leesmap.
Als kind vond ik het toch wel intressant de toen nog beboste vrouwen te bekijken.