Vroeger had iedereen hetzelfde in huis ...

31-12-2018 14:19 2048 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij was het aanbod van gebruiksvoorwerpen en etenswaren vroeger veel beperkter. Ik ben van begin jaren zeventig en meen me te herinneren dat tot halverwege de jaren tachtig er heel veel producten zo ongeveer bij iedereen in huis waren. Plak in dit topic de plaatjes van van alles wat bij je halve familie en kennissenkring te vinden was. Ook producten uit de supermarkt zijn welkom (bv slechts één soort bronwater)
Nouschi schreef:
31-12-2018 14:29
Dit soort topics zijn al zó vaak geweest!
Dus ??
renske1975 schreef:
15-01-2019 17:55
Een paar jaar geleden hadden ze dat hier bij de blokker nog te koop. Nu niet meer. Ruikt zo lekker!
Bij de speelgoedwinkel heb ik het nog wel eens zien liggen.
Voor iedereen een groene tuin
Abundance-of-Freedom schreef:
15-01-2019 19:04
Theo en Thea mocht ik ook niet naar kijken, ben toen met school een keer naar het theater geweest om hun film te bekijken. Iets met teennagels, was mijn moeder niet zo blij mee.

Herinner me niks bloots uit de film. Snapte er niks van.
Bijna goed :hihi:
Je bedoelt natuurlijk "Theo en Thea en de ontmaskering van het Tenenkaasimperium"

Zo'n kachel hadden wij ook. Daar stond altijd een keteltje met water op tegen de droge lucht.
onzichtbarevrouw wijzigde dit bericht op 15-01-2019 19:19
9.93% gewijzigd
Altijd van je afsnijden
15-01-2019 19:04
Theo en Thea mocht ik ook niet naar kijken, ben toen met school een keer naar het theater geweest om hun film te bekijken. Iets met teennagels, was mijn moeder niet zo blij mee.

Herinner me niks bloots uit de film. Snapte er niks van.
Het Tenenkaas imperium met Adele Bloemendaal! Daarin aten ze apenbillen gevuld met gember, dat vonden wij hilarisch.
Waren mijn tanden maar zo wit als mijn benen
Tenenkaas ja :rofl:
onzichtbarevrouw schreef:
15-01-2019 19:15
Bijna goed :hihi:
Je bedoelt natuurlijk "Theo en Thea en de ontmaskering van het Tenenkaasimperium"
Vond ik een gewéldige film. :proud:
Met Marco Bakker!
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
15-01-2019 18:44
De jongens leerden dus ook haken en borduren? Werden ze daar niet opstandig van?
Niet dat ik weet. Waarom zouden ze?

Mijn broertjes hebben ook leren breien van mijn moeder trouwens, dus het kan best dat die hulpmoeder op school dramatisch slechte breijuffen waren.
15-01-2019 17:32
Inclusief slobbertrui en suikerspinhaar? :D

Welke artiesten heb je mogen zien?
Dan zou ik de videoband van die uitzending die ik nog ergens heb liggen eens moeten bekijken. Ik kan me alleen nog Taylor Dane met Tell it to my heart herinneren nl.
RikM schreef:
15-01-2019 17:35
Wedden, dat..? met Jos Brink

Afbeelding
Ach, daar ben ik ook eens een keer bij een opname geweest. Het viel me toen zo tegen in het echt, op de televisie lijkt het allemaal heel anders en groter ook.
dolfje schreef:
15-01-2019 17:41
Ooh die had ik ook!
Ik wist niet waar ik kijken moest, toen ik het boek kreeg. Maar ik was er toch wel blij mee, want zo hoefde ik niks aan mijn ouders te vragen. Op school kregen we in klas 5 en 6 trouwens ook nog seksuele voorlichting uit een heel klinisch boekje. Volgens mij vond de meester het niet het leukste vak om te geven. :-D
15-01-2019 17:44
Over Pizza gesproken, ik moet opeens aan Henk Spaan en Harry Vermegen denken, met Pisa en Verona.

Kopje koffieeeeee glazenwasser!! :koffie: :rofl:
Koud he?
Wat ik me vooral uit (met name tweede helft) jaren '70 herinner (toen was ik zelf 12-14 jaar oud) is de matigheid, in goede zin. Chips waren er alleen op zaterdagavond, met het hele gezin voor de buis om naar de Weekend-Kwis te kijken, of een spannende politieserie zoals Pepper of The Streets of San Francisco, en dan zomaar een gevulde koek bij de koffie en daarna een soepkommetje chips (1 zak gedeeld over 4 personen). Feest! Tegenwoordig (vr)eet men gewoon elke avond chips, elke avond wijn, elke avond luxe koeken, en vraagt men zich af waarom men dikker wordt.

Naar oma, naar de winkels, op koffievisite bij vrienden, dat deden we gewoon lopend of hooguit op de fiets als het wat verder weg was. Tegenwoordig rammelen de autosleutels al als men 2 straten verderop moet zijn. Want tjee, het miezert, en bah. Vroeger pakten we gewoon een paraplu desnoods en stapten de deur uit.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Afbeelding

Kunt u ons de weg naar Hamelen vertellen, mijnheer?
Lekker spannend, maar die kinderen vond ik niet altijd leuk.
Altijd van je afsnijden
Afbeelding

Vroegah had je ook omroepsters die kondigden het programma voor die avond aan. Volgens mij bestond dat tot ver in de jaren 90 nog wel. Ik weet niet wanneer de laatste met pensioen is gegaan.
Na een drukke en vervelende werkdag alle pagina's weer bijgelezen en ben helemaal opgebeurd, zó leuk wat er weer allemaal voorbij gekomen is hier! Het is weer een en al herkenning.
Die canvas rugzak met touwtjes had ik vroeger ook en zou ik zo weer willen kopen. Echt tijdloos dat ding.

In Toppop heb ik nog gedanst in een paar afleveringen en ook een paar keer serieus in beeld geweest op tv. Ik hoop dat die beelden gewist zijn :biggrin:

Ik mis nog:
Frits Spits met de Avondspits. Mijn moeder gaf het op een gegeven moment maar op om mijn broer en mij duidelijk te maken dat er geen radio aan mocht tijdens het avondeten. Volgens mij was ze zelf stiekem ook fan van Frits. Op het einde was er altijd een limerick.

Sjef van Oekel al voorbij gekomen? "Reeds".

De film van Ome Willem. Deze vuist op deze vuist...

De stratenmaker op zee show.

Daar komen de schutters.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
onzichtbarevrouw schreef:
15-01-2019 19:36
Afbeelding

Kunt u ons de weg naar Hamelen vertellen, mijnheer?
Lekker spannend, maar die kinderen vond ik niet altijd leuk.
Ik heb er als kind veel naar gekeken, maar het was geen serie die me pakte. Kan me het verhaal ook echt net meer herinneren. Q en Q daarentegen vond ik helemaal geweldig als kind, zo spannend, die geheimzinnige foto, die opa die meedeed, alle ontdekkingen die ze deden(onder andere een Lelijke Eend, een rode, geloof ik, die dan ook weer een rol speelde), helemaal geweldig vond ik die serie.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
15-01-2019 19:35
Wat ik me vooral uit (met name tweede helft) jaren '70 herinner (toen was ik zelf 12-14 jaar oud) is de matigheid, in goede zin. Chips waren er alleen op zaterdagavond, met het hele gezin voor de buis om naar de Weekend-Kwis te kijken, of een spannende politieserie zoals Pepper of The Streets of San Francisco, en dan zomaar een gevulde koek bij de koffie en daarna een soepkommetje chips (1 zak gedeeld over 4 personen). Feest! Tegenwoordig (vr)eet men gewoon elke avond chips, elke avond wijn, elke avond luxe koeken, en vraagt men zich af waarom men dikker wordt.

Naar oma, naar de winkels, op koffievisite bij vrienden, dat deden we gewoon lopend of hooguit op de fiets als het wat verder weg was. Tegenwoordig rammelen de autosleutels al als men 2 straten verderop moet zijn. Want tjee, het miezert, en bah. Vroeger pakten we gewoon een paraplu desnoods en stapten de deur uit.
Gevulde koek én chips! Doe maar raak zeg, dat kregen wij niet. Een gevulde koek door 4-en of hooguit door de helft en dan zeker geen chips. Nooit chips trouwens.

Ik herken je beeld van tegenwoordig helemaal niet trouwens.
Peyton Place en Coronation Street :heart:
Q en Q was inderdaad een geweldige serie.
Er was nog zo'n goede, witte steen heette die geloof ik.
pejeka schreef:
15-01-2019 19:35

Ja inderdaad, wij kregen ook op zaterdagavond een bakje chips en een glaasje limonade gazeuse, en op zondag een gebakje maar verder geen gesnaai. Ook geen frisdrank door de week en snoep alleen als we op vakantie gingen. Als je dorst had kon je water drinken en als je honger had mocht je een appel of een boterham. En zondagmiddag altijd lange wandelingen die eindigden bij oma waar de halve familie bijelkaar zat.
Black Beauty...al was ik nog wat klein en zat ik vaak achter de bank omdat het te eng was. ..Ik was helemaal dol van paarden, en dat zwarte paard had een enorme aantrekkingskracht op me. Heb toen ik groot was dan ook een zwart paard gekocht. :biggrin:
Haantje79 schreef:
15-01-2019 19:39
Afbeelding

Vroegah had je ook omroepsters die kondigden het programma voor die avond aan. Volgens mij bestond dat tot ver in de jaren 90 nog wel. Ik weet niet wanneer de laatste met pensioen is gegaan.

Hans van der Togt
Hij zei altijd Nors and Sous wanneer hij de serie North and South aankondigde.

Afbeelding
Q en Q, huhuhuhu huhuhu huhuhu huhuhuhu!
Heel spannend inderdaad.

Black Beauty vond ik ook een mooie serie. Die tune zit ook gelijk in weer in mijn hoofd.
Altijd van je afsnijden
Afbeelding
Ren je Rot met Martin Brozius (volgens mij altijd met vlinderstrik).

Afbeelding

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven