Werk & Studie alle pijlers

Verplicht een rok dragen?!

15-01-2019 18:07 233 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben om me heen aan het kijken voor een nieuwe baan.
Ik had mijn cv online gezet waarop ik werd gebeld door een detacherings bedrijf, die een leuke passende functie had bij een klant van hun.

Dus ik ben vandaag op gesprek geweest, en de functie spreekt mij enorm aan, alleen werd mij wel verteld dat je als vrouw zijnde verplicht was om een rok te dragen tijdens het werk.

Hun hebben dus een kerkelijke achtergrond en het is een regel van vroeger, maar 60% van het personeel heeft geen kerkelijke achter grond dus het is niet erg als je niet naar de kerk gaat.

Ik zit nu dus enorm te twijfelen maar ik denk dat ik deze baan maar aan me voorbij laat gaan, want elke dag een rok aan gaat me toch tegen staan denk ik.

Zouden jullie verplicht een rok aantrekken?
Belg007 schreef:
15-01-2019 18:22
"kerkelijke achtergrond" in de opening.

Dan ga ik er vanuit dat er geen islam mee gemoeid is.


Hoe katholiek katholiek is moeten ze dan zelf maar weten.
Katholieken kennen geen enkele kledingvoorschrift. Gereformeerden wel.
redbulletje schreef:
15-01-2019 19:28
Ik vind het ook niet okee als het geen religieus standpunt is. De mannelijke collega loopt immers gewoon in een comfortabele broek.
Precies.
Alle reacties Link kopieren
Ik laat deze vacature aan mij voorbij gaan heb ik besloten.
Als ze al zo een regel hebben zal het verschil tussen man en vrouw ook wel groot zijn.
Hiet zit ik dus niet op te wachten iedereen is gelijk.

En daarbij zat hij er zelf bij met een verwassen jeans en wollen trui, dat vond ik ook nogal krom.

Maar goed ik heb gelukkig gewoon nog een vaste baan, en a.s. vrijdag heb ik nog een gesprek gepland staan bij een ander bedrijf.
Zoveel bedrijven hanteren kledingvoorschriften.
Is het verder een leuke baan zou ik hier niet zoo moeilijk over doen.
Soulsista schreef:
15-01-2019 19:36
Zoveel bedrijven hanteren kledingvoorschriften.
Is het verder een leuke baan zou ik hier niet zoo moeilijk over doen.
Ik wel.

Echt niet dat ik me uit seksime laat verplichten tot een rok. Dan kan het een leuke baan zijn maar geen leuke werkgever.
Vind ik net zo belangrijk.
Alle reacties Link kopieren
Grote kans dat dit gereformeerd is, en niet katholiek.
Mijn zusje heeft bij een gereformeerd bedrijf gewerkt en er wordt echt geen broek getolereerd. Verder bleek ook al heel snel dat de gesprekken daar met name over het geloof en de kerk gaan en dat het zeker niet op prijs gesteld wordt dat je vertelt dat je op zondag iets gedaan hebt, anders dan de kerk.
Zij werd er gillend gek en is heel snel weggegaan.
Alle reacties Link kopieren
Een vriend van me werkt net bij een bedrijf met vergelijkbare normen. Hij is al aangesproken op zijn taalgebruik, hij was zich van geen kwaad bewust! Het ging niet over vloekwoorden, maar over
bepaald populair taalgebruik (wat in mijn bedrijf prima zou kunnen).

Bereid je maar voor op meer (ongeschreven) regels dan alleen over die rok..
Be true to yourself
Alle reacties Link kopieren
Vlaginvaas schreef:
15-01-2019 18:15
Hun hebben????

Enfin. Heel mort rokje aan dan maar, lekker sarren
Mort rokje????
Even geen inspiratie.
Alle reacties Link kopieren
Belg007 schreef:
15-01-2019 18:22
"kerkelijke achtergrond" in de opening.

Dan ga ik er vanuit dat er geen islam mee gemoeid is.


Hoe katholiek katholiek is moeten ze dan zelf maar weten.
Dit is bijna bijna zeker geen katholiek bedrijf. Klinkt meer streng gereformeerd.
Als je lang genoeg op de weegschaal staat val je vanzelf af!
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
15-01-2019 18:26
Dat is de aanhang van Van der Staay. Als je het niet doet, kom je de proeftijd niet door. Ze hebben trouwens tegenwoordig wel leggings aan onder een rok/jurk.
Ja, bij voorkeur een witte 3/4-legging :worship:
Life's a bitch and you can't win.
M. Python
Jerica schreef:
15-01-2019 19:51
Een vriend van me werkt net bij een bedrijf met vergelijkbare normen. Hij is al aangesproken op zijn taalgebruik, hij was zich van geen kwaad bewust! Het ging niet over vloekwoorden, maar over
bepaald populair taalgebruik (wat in mijn bedrijf prima zou kunnen).

Bereid je maar voor op meer (ongeschreven) regels dan alleen over die rok..
Sommige reli's flippen zelfs al over een onschuldig woord als 'jeetje'
Alle reacties Link kopieren
Als het een uniform is, vooruit dan maar.
Anders zeker niet.
Eurus schreef:
15-01-2019 19:23
Ja hoor, dresscode rok is prima, als het een uniform is.
Het is echter vanuit religieus oogpunt en dat is niet ok.
Ach, als zij er nou blij van worden, ondanks hun religie toch zo openminded zijn om ook niet-gelovigen toe te laten, je niet proberen te bekeren en jij er een goede baan aan overhoudt, dan ga je toch lekker in rok?
Alle reacties Link kopieren
En dat in een tijd waar een werkgever amper nog afzonderlijke vrouwen- en mannentoiletten mag hebben omdat het discriminerend zou kunnen zijn voor de transgenders, gender fluids, anders geïdentificeerden...
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
15-01-2019 20:34
Ach, als zij er nou blij van worden, ondanks hun religie toch zo openminded zijn om ook niet-gelovigen toe te laten, je niet proberen te bekeren en jij er een goede baan aan overhoudt, dan ga je toch lekker in rok?
Niet dus. Het feit dat je iets moet alleen maar *omdat* je een vrouw bent, is niet OK.

Bovendien, wat ga je dan nog meer moeten (of niet mogen) omdat je een vrouw bent?
redbulletje schreef:
15-01-2019 20:29
Sommige reli's flippen zelfs al over een onschuldig woord als 'jeetje'
Goh/jeetje/jemig, allemaal verkeerd..
redbulletje schreef:
15-01-2019 20:29
Sommige reli's flippen zelfs al over een onschuldig woord als 'jeetje'
Omdat het geen onschuldig woord is.
Waarom zou jij, als niet-gelovige, de naam van de heer gebruiken in je alledaags taalgebruik? Je zegt toch ook geen 'mootje'? Dat slaat toch ook als een tang op een varken?

Ik snap die reli's wel.
Ik zou er geen seconde over hoeven twijfelen. Nooit van m’n leven.
kadanz schreef:
15-01-2019 20:34
Ach, als zij er nou blij van worden, ondanks hun religie toch zo openminded zijn om ook niet-gelovigen toe te laten, je niet proberen te bekeren en jij er een goede baan aan overhoudt, dan ga je toch lekker in rok?
Jij trekt toch ook geen rok (en de bijbehorende jeukende panty) aan?
Echt té achterlijk voor woorden dat in een tijd van genderneutrale wc's vrouwen nog afwijkende kledingvoorschriften mogen hebben.
Alle reacties Link kopieren
Was niet aan mij besteed. Ik wil zelf weten wat ik draag (uiteraard blijf ik netjes), maar ik heb al helemaal weinig te willen aangezien ik in de zorg werk haha.
Rosanna1985 schreef:
15-01-2019 20:35
Niet dus. Het feit dat je iets moet alleen maar *omdat* je een vrouw bent, is niet OK.

Bovendien, wat ga je dan nog meer moeten (of niet mogen) omdat je een vrouw bent?
Je hoeft in ieder geval nooit een keer op zondag bij te springen.
Zie het zo, mannen dragen bij die types ook geen rok. Niet 'alleen maar omdat ze man zijn', maar omdat mannen nou eenmaal geen rok dragen
kadanz schreef:
15-01-2019 20:36
Omdat het geen onschuldig woord is.
Waarom zou jij, als niet-gelovige, de naam van de heer gebruiken in je alledaags taalgebruik? Je zegt toch ook geen 'mootje'? Dat slaat toch ook als een tang op een varken?

Ik snap die reli's wel.
Nu je t zegt, een mootje zalm is ook gewoon spreektaal!
P3arl schreef:
15-01-2019 20:40
Was niet aan mij besteed. Ik wil zelf weten wat ik draag (uiteraard blijf ik netjes), maar ik heb al helemaal weinig te willen aangezien ik in de zorg werk haha.
Vrouwen kunnen toch gewoon witte lange broeken aan anno nu?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
15-01-2019 20:29
Sommige reli's flippen zelfs al over een onschuldig woord als 'jeetje'
Jee, jeetje, jezus, god, godver, und so weiter und so mehr...
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
15-01-2019 20:40
Zie het zo, mannen dragen bij die types ook geen rok. Niet 'alleen maar omdat ze man zijn', maar omdat mannen nou eenmaal geen rok dragen
Klopt. Ook dat is discriminerend. Als een man in een rok wil komen werken, moet dat ook gewoon kunnen wanneer een vrouw het wel mag.

Er was zo een paar jaar geleden eens een actie waarbij buschauffeurs op bloedhete zomerdagen in een rokje kwamen werken omdat ze geen korte broek mochten dragen en hun vrouwelijke collega 's wel met een rok mochten komen werken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven