Vroeger had iedereen hetzelfde in huis ...
maandag 31 december 2018 om 14:19
Volgens mij was het aanbod van gebruiksvoorwerpen en etenswaren vroeger veel beperkter. Ik ben van begin jaren zeventig en meen me te herinneren dat tot halverwege de jaren tachtig er heel veel producten zo ongeveer bij iedereen in huis waren. Plak in dit topic de plaatjes van van alles wat bij je halve familie en kennissenkring te vinden was. Ook producten uit de supermarkt zijn welkom (bv slechts één soort bronwater)

woensdag 16 januari 2019 om 20:46
Ik keek graag naar Tarzan (tekenfilmserie), deze maar dan in het Nederlands:
https://youtu.be/i__2vabLGxY
En naar Sindbad de Zeeman, Alleen op de Wereld en Heidi.
https://youtu.be/i__2vabLGxY
En naar Sindbad de Zeeman, Alleen op de Wereld en Heidi.
woensdag 16 januari 2019 om 20:48
Bij mij klopt het. Ik heb jongere broertjes van jouw leeftijd, misschien herinner ik het wel van hun, dat kan ook hoor.
woensdag 16 januari 2019 om 20:51
Ahaa, die is aan mij voorbijgegaan.
Waren mijn tanden maar zo wit als mijn benen

woensdag 16 januari 2019 om 20:53
Snoesje666 schreef: ↑16-01-2019 20:20Deze heb ik laatst voor 3 euro gekocht, een schaakcomputertje uit 1983.
8kb werkgeheugen, geloof ik.
![]()
Goh, die heb ik ook. Ligt hier nog in de kast. Ik kan je verklappen: op het hoogste level is 'ie verdomd goed.

woensdag 16 januari 2019 om 21:07

woensdag 16 januari 2019 om 21:43
Mijn schoonfamilie doet dat. Ik vind het vre-se-lijk!pejeka schreef: ↑16-01-2019 19:59O ja, had ik vroeger ook. Even nieuwsgierig, zijn er nog gezinnen waar men op zaterdagavond gewoon om de tafel gaat om gewoon een potje te kaarten, of mens-erger-je-niet te spelen, of een ander bordspel? Ik heb fantastische herinneringen aan op zaterdagavond (oma was er dan vaak ook bij) urenlang jokeren, of een ander spel te doen met zijn allen. Geen TV, geen computerspel, maar gewoon allemaal om de tafel met wat lekkers en een drankje en de grootste lol. Komt dat nog voor?
woensdag 16 januari 2019 om 21:43
woensdag 16 januari 2019 om 21:53
woensdag 16 januari 2019 om 22:00
Ik vind spelletjes spelen als je er zin in hebt heel anders dan vaste prik zaterdagavond is tv uit want spelletjesavond.Gatinmijnsok schreef: ↑16-01-2019 21:57Ik heb vanmiddag nog met mijn 8 jarige, 10 jarige en 13 jarige Monopoly Empire gespeeld. Wij spelen vaak spelletjes, maar het is niet verplicht om mee te doen.
woensdag 16 januari 2019 om 22:06
woensdag 16 januari 2019 om 22:18
Haha ja! Nou zit ik er niet elk weekend, dus geen idee of het altijd zo gaat, maar het is vaste prik op dagen zoals Kerst, Pasen of Sinterklaas.
Er wordt ook nooit gevraagd of je mee wilt doen, het spel wordt gewoon voor je neus geklapt

Met Kerst vroeg schoonvader: Gaan jullie dan bij jouw ouders ook spelletjes doen? Toen ik -net iets te hard

donderdag 17 januari 2019 om 13:16
Alll in the familie inderdaad, keek mijn vader altijd.
Keek zelf graag naar Famaly ties ook met Michael j Fox.
Hier ook veel spelletjes gespeeld, zag het oude visjes hengelen hier voorbij komen, kreeg me toch een flash back!
Pim pam pet deden we ook vaak, mastermind, we hadden een plank in de kast vol spelletjes die veel gebruikt werden, back gammon tot in de nacht.
Hier ook veel spelletjes gespeeld, zag het oude visjes hengelen hier voorbij komen, kreeg me toch een flash back!
Pim pam pet deden we ook vaak, mastermind, we hadden een plank in de kast vol spelletjes die veel gebruikt werden, back gammon tot in de nacht.
donderdag 17 januari 2019 om 14:34
Ha, ja: sunflower hello, sunflower goodbye!Donna1971 schreef: ↑17-01-2019 13:16Alll in the familie inderdaad, keek mijn vader altijd.
Maar dan mogen zijn ook niet ontbreken:

Spreuken 18:2