Knusselend het nieuwe jaar in! ❤
maandag 31 december 2018 om 12:16
Welkom (terug) Knussels!
Hier zetten we ons geknuffel onder heerlijke (door Rosa) gehaakte dekentjes voort.
Geloven in de goedheid van mensen, de liefde en genegenheid en die tonen is het doel. Omdat man-vrouw vriendschappen zonder andere intenties wel kunnen en het geloof dat als mensen wat meer van zichzelf laten zien en wat vaker echt contact maken, ook lijfelijk, de wereld mooier maakt. Welkom in het knuffeltopic. Wat intussen het knusseltopic is ----> knuffelen en kussen en gewoon lief zijn voor elkaar en elkaar zien voor wat we zijn zonder oordeel. Niet meer niet minder.
Fijn als je mee komt tetteren!
Liefs,
Kia Ora, Rosanna, Oud Blond, Κιττεηs, Lollypopje, Marana, Shifty, Genie In a Bottle, Snug, Bloosje, Nanny_Gytha_Ogg, Quaintrelle, Twilight, Nachtvlinder, Vieze Hond, Engelke_Kepringelke, Coconuts12, Sgaap_2015, Phoebe-returns, GlitterBep Ceci, Phoolan, Coerage, Bloem en JollyRider.
Boeman, BoeMaman en Tasty Bum zwaaien natuurlijk ook mee
.
Een kleine ode aan de knussels *
Dat mooie groepje mensen
Door toeval, en een forum,
Zijn ze bij elkaar gebracht
Uit alle hoeken van het land
En de diepste Viva krochten
Deelden zij hetzelfde gevoel
Een gevoel van warmte en liefde
Van respect en grote openheid
Van vrijheid om jezelf te mogen zijn
Zo is nu hier dit groepje knussels
Nog altijd samen en gegroeid
In mensen, voor en door elkaar
Mijn allerliefste mooiste knusselswens en geef ik jullie in dit topic
.
* Gedicht met dank aan Zusje aka LollyPopje.
.
Lees hier het ontstaan van dit topic.
overig/welke-film-gaan-we-kijken/list_messages/410524
.
En onze tweede editie! overig/knusselen-onder-een-dekentje/lis ... #p28687800
En nummertje drie! overig/onder-een-dekentje/list_messages/429658/119#
.
Hier zetten we ons geknuffel onder heerlijke (door Rosa) gehaakte dekentjes voort.
Geloven in de goedheid van mensen, de liefde en genegenheid en die tonen is het doel. Omdat man-vrouw vriendschappen zonder andere intenties wel kunnen en het geloof dat als mensen wat meer van zichzelf laten zien en wat vaker echt contact maken, ook lijfelijk, de wereld mooier maakt. Welkom in het knuffeltopic. Wat intussen het knusseltopic is ----> knuffelen en kussen en gewoon lief zijn voor elkaar en elkaar zien voor wat we zijn zonder oordeel. Niet meer niet minder.
Fijn als je mee komt tetteren!
Liefs,
Kia Ora, Rosanna, Oud Blond, Κιττεηs, Lollypopje, Marana, Shifty, Genie In a Bottle, Snug, Bloosje, Nanny_Gytha_Ogg, Quaintrelle, Twilight, Nachtvlinder, Vieze Hond, Engelke_Kepringelke, Coconuts12, Sgaap_2015, Phoebe-returns, GlitterBep Ceci, Phoolan, Coerage, Bloem en JollyRider.
Boeman, BoeMaman en Tasty Bum zwaaien natuurlijk ook mee

Een kleine ode aan de knussels *
Dat mooie groepje mensen
Door toeval, en een forum,
Zijn ze bij elkaar gebracht
Uit alle hoeken van het land
En de diepste Viva krochten
Deelden zij hetzelfde gevoel
Een gevoel van warmte en liefde
Van respect en grote openheid
Van vrijheid om jezelf te mogen zijn
Zo is nu hier dit groepje knussels
Nog altijd samen en gegroeid
In mensen, voor en door elkaar
Mijn allerliefste mooiste knusselswens en geef ik jullie in dit topic

* Gedicht met dank aan Zusje aka LollyPopje.
.
Lees hier het ontstaan van dit topic.
overig/welke-film-gaan-we-kijken/list_messages/410524
.
En onze tweede editie! overig/knusselen-onder-een-dekentje/lis ... #p28687800
En nummertje drie! overig/onder-een-dekentje/list_messages/429658/119#
.
kia・ora wijzigde dit bericht op 16-04-2019 13:31
6.68% gewijzigd
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.

zondag 20 januari 2019 om 13:43
zondag 20 januari 2019 om 15:27
Klinkt leuk Marana!
Kia!
Hier ook iets meer energie dan gister. Ga 's even wat opruimen en administratie wegwerken (is allemaal wel gedaan, maar nu even opruimen: scannen en archiveren).

Hier ook iets meer energie dan gister. Ga 's even wat opruimen en administratie wegwerken (is allemaal wel gedaan, maar nu even opruimen: scannen en archiveren).
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
zondag 20 januari 2019 om 15:27
Deze muziek helpt erbij: https://www.youtube.com/watch?v=y6120QOlsfU
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.

zondag 20 januari 2019 om 15:46
Ik ben niet goed in structuur en orde bewaren in mijn huis. Waardoor het er regelmatig nogal een zootje is en dat weer op orde krijgen kost me dan weer veel energie, waardoor het nu even niet lukt. Dus fijne vicieuze cirkel

I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times

zondag 20 januari 2019 om 15:52
Herkenbaar Popje.lollypopje schreef: ↑20-01-2019 15:46Ik ben niet goed in structuur en orde bewaren in mijn huis. Waardoor het er regelmatig nogal een zootje is en dat weer op orde krijgen kost me dan weer veel energie, waardoor het nu even niet lukt. Dus fijne vicieuze cirkel![]()
zondag 20 januari 2019 om 16:13
En één keer in de zoveel tijd heb ik dan een opruimwoede

Ik weet dat het me meer rust geeft als mijn huis op orde is, maar dat lukt ne niet en probeer ik maar te accepteren.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times

zondag 20 januari 2019 om 16:32
Precies dit.
En Popje, ik vind een opgeruimd huis meer rust geven en fijner aanvoelen, maar zie de tekst hierboven. Het is geen zwijnenstal bij ons, maar het zou wel beter kunnen.
zondag 20 januari 2019 om 17:05
hier zou het momenteel wel meer dan beter kunnen, maar ik probeer te leren om even te accepteren wat niet luktCoconuts12 schreef: ↑20-01-2019 16:32Precies dit.
En Popje, ik vind een opgeruimd huis meer rust geven en fijner aanvoelen, maar zie de tekst hierboven. Het is geen zwijnenstal bij ons, maar het zou wel beter kunnen.

zondag 20 januari 2019 om 17:32
Is mijn bericht misschien over het hoofd gezien omdat berichten eerst goedgekeurd moeten worden door de mods en pas te lezen was terwijl jullie al een bladzijde verder waren? Wil me niet opdringen maar dacht iets in die richting. Gooi het dus nog maar eens in de groep voor de duidelijkheid.

zondag 20 januari 2019 om 17:41
Welkom Bloomie.bloomie schreef: ↑20-01-2019 17:32Is mijn bericht misschien over het hoofd gezien omdat berichten eerst goedgekeurd moeten worden door de mods en pas te lezen was terwijl jullie al een bladzijde verder waren? Wil me niet opdringen maar dacht iets in die richting. Gooi het dus nog maar eens in de groep voor de duidelijkheid.
Ik trek even mijn 'Popje'jasje aan... hoe ben je hier terecht gekomen?
We knusselen trouwens ook als we leuke dingen delen, die zijn ook heel erg welkom

En lieffies, ik heb vakantie, dus tot over een week

(Dappertje, ik ga nu nog snel een pbtje voor je maken

anoniem_331193 wijzigde dit bericht op 20-01-2019 19:16
0.08% gewijzigd

zondag 20 januari 2019 om 19:18
GenieInABottle schreef: ↑20-01-2019 17:41Welkom Bloomie.
Ik trek even mijn 'Popje'jasje aan... hoe ben je hier terecht gekomen?
We knusselen trouwens ook als we leuke dingen delen, die zijn ook heel erg welkom![]()
En lieffies, ik heb vakantie, dus tot over een week![]()
(Dappertjes, ik ga nu nog snel een pbtje voor je maken)
Eigenlijk door Kia waar ik stiekem fan van ben. Leuke dingen heb ik ook genoeg op de plank hoor! Begrijp het concept van knusselen denk ik , een soort hussel van lief en leed delen onder een warm dekentje. Dat dekentje komt goed uit, ik ben bezig met de Cool 'n Cosy woondeken CAL2017, een gehaakte woondeken in mijn eigen kleuren; oud-rose, zacht-rose, licht en wat donkerder grijs en gebroken wit. Ik heb daarnaast nog heel wat plannen qua haken. Bijvoorbeeld deze tas https://hobbii.nl/patronen/haken/tassen ... et-hengsel en wat knuffels zoals deze https://hobbii.nl/patronen/haken/knuffe ... -kussentje en speciale knuffels voor premature kindjes en dementerenden zoals earlybirds.
Verder ben ik geïnteresseerd in alles wat ademt zo ongeveer. Ik ben 49, gescheiden, woon alleen kinderen (29, 22 en 20) wonen op zichzelf. De rest rondom mij wordt in de loop der tijd wel duidelijker. Door het meelezen weet ik al redelijk veel over jullie. GenieInABottle ik wens je een fijne vakantie!

zondag 20 januari 2019 om 19:26
Welkom Bloomie, leuk dat je wat over jezelf verteld 
Het kan inderdaad soms even duren voordat je door de vivaballotage bent. Dus we hadden je eerste post nog niet gezien.
Helaas een noodzakelijk kwaad met alle spam-topics die er waren.
Zo is ook het plaatjesplakken beperkt voor nieuwe leden, nadat iemand het forum ooit volplempte met ranzige plaatjes.
Maar lekker meeschrijven, dan zit je snel op de 200

Het kan inderdaad soms even duren voordat je door de vivaballotage bent. Dus we hadden je eerste post nog niet gezien.
Zo is ook het plaatjesplakken beperkt voor nieuwe leden, nadat iemand het forum ooit volplempte met ranzige plaatjes.
Maar lekker meeschrijven, dan zit je snel op de 200

zondag 20 januari 2019 om 20:02
lollypopje schreef: ↑20-01-2019 19:26Welkom Bloomie, leuk dat je wat over jezelf verteld
Maar lekker meeschrijven, dan zit je snel op de 200![]()
Hee lollypopje, bedankt voor je welkom! Wij hebben al wat gemeen denk ik, lees mijn post op funda maar. Ik snap hoe het werkt hoor, maar het is blijkbaar toch nog een verschil tussen posten en plaatsen, in die zin dat je jouw post uiteindelijk wel kan zien na goedkeuring maar de anderen nog niet. Ofsow. Haha, dat gaf iig te denken. Als ik het goed begreep heb/had je moeite met opruimen? Erg herkenbaar hoor, ik worstel ook iedere dag met verplicht 10 min, doelen, lijstjes en meer van dat soort ellende. De meeste herkennen dat wel hier denk ik.
Morgen vanaf 10 uur ga ik een vriendin helpen met het uitruimen van haar slaapkamer omdat er een nieuw bed komt. Ik doe het heel graag voor haar maar sjesoes, wat zie ik er tegen op haar slaapkamer kennende. Welterusten iedereen!
zondag 20 januari 2019 om 20:17
@bloomie Bij en voor een ander kost me het weer minder moeite. Waarschijnlijk deels omdat het voor een ander meer voldoening geeft en tegelijkertijd omdat het een afgebakend project is en geen doorlopend iets, zoals bij mij 
achja, er zijn ergere dingen denk ik altijd maar.

achja, er zijn ergere dingen denk ik altijd maar.
zondag 20 januari 2019 om 21:59
Wat maakt je fan van mij?bloomie schreef: ↑20-01-2019 19:18Eigenlijk door Kia waar ik stiekem fan van ben. Leuke dingen heb ik ook genoeg op de plank hoor! Begrijp het concept van knusselen denk ik , een soort hussel van lief en leed delen onder een warm dekentje. Dat dekentje komt goed uit, ik ben bezig met de Cool 'n Cosy woondeken CAL2017, een gehaakte woondeken in mijn eigen kleuren; oud-rose, zacht-rose, licht en wat donkerder grijs en gebroken wit. Ik heb daarnaast nog heel wat plannen qua haken. Bijvoorbeeld deze tas https://hobbii.nl/patronen/haken/tassen ... et-hengsel en wat knuffels zoals deze https://hobbii.nl/patronen/haken/knuffe ... -kussentje en speciale knuffels voor premature kindjes en dementerenden zoals earlybirds.
Verder ben ik geïnteresseerd in alles wat ademt zo ongeveer. Ik ben 49, gescheiden, woon alleen kinderen (29, 22 en 20) wonen op zichzelf. De rest rondom mij wordt in de loop der tijd wel duidelijker. Door het meelezen weet ik al redelijk veel over jullie. GenieInABottle ik wens je een fijne vakantie!
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.