Knusselend het nieuwe jaar in! ❤

31-12-2018 12:16 2357 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom (terug) Knussels!

Hier zetten we ons geknuffel onder heerlijke (door Rosa) gehaakte dekentjes voort.

Geloven in de goedheid van mensen, de liefde en genegenheid en die tonen is het doel. Omdat man-vrouw vriendschappen zonder andere intenties wel kunnen en het geloof dat als mensen wat meer van zichzelf laten zien en wat vaker echt contact maken, ook lijfelijk, de wereld mooier maakt. Welkom in het knuffeltopic. Wat intussen het knusseltopic is ----> knuffelen en kussen en gewoon lief zijn voor elkaar en elkaar zien voor wat we zijn zonder oordeel. Niet meer niet minder.

Fijn als je mee komt tetteren!

Liefs,

Kia Ora, Rosanna, Oud Blond, Κιττεηs, Lollypopje, Marana, Shifty, Genie In a Bottle, Snug, Bloosje, Nanny_Gytha_Ogg, Quaintrelle, Twilight, Nachtvlinder, Vieze Hond, Engelke_Kepringelke, Coconuts12, Sgaap_2015, Phoebe-returns, GlitterBep Ceci, Phoolan, Coerage, Bloem en JollyRider.

Boeman, BoeMaman en Tasty Bum zwaaien natuurlijk ook mee :hello: .

Een kleine ode aan de knussels *

Dat mooie groepje mensen
Door toeval, en een forum,
Zijn ze bij elkaar gebracht

Uit alle hoeken van het land
En de diepste Viva krochten
Deelden zij hetzelfde gevoel

Een gevoel van warmte en liefde
Van respect en grote openheid
Van vrijheid om jezelf te mogen zijn

Zo is nu hier dit groepje knussels
Nog altijd samen en gegroeid
In mensen, voor en door elkaar

Mijn allerliefste mooiste knusselswens en geef ik jullie in dit topic :love: .

* Gedicht met dank aan Zusje aka LollyPopje.

.

Lees hier het ontstaan van dit topic.

overig/welke-film-gaan-we-kijken/list_messages/410524
.
En onze tweede editie! overig/knusselen-onder-een-dekentje/lis ... #p28687800

En nummertje drie! overig/onder-een-dekentje/list_messages/429658/119#
.
kia・ora wijzigde dit bericht op 16-04-2019 13:31
6.68% gewijzigd
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
22-01-2019 13:39
Nog steeds geen sneeuw bij jou? Hier ligt al een behoorlijke laag en het sneeuwt nog steeds. Net even met collega sneeuwballen gegooid :D

Toen ik klein was gingen alle zussen en vriendjes in de sneeuw spelen en ik kon niet meedoen omdat ik ziek was. Maman was altijd inventief en ze haalde een zinken bak vol sneeuw naar binnen zodat ik op het aanrecht ook een sneeuwpop kon maken. Daar moet ik elk jaar bij de eerste sneeuwval aan denken :heart:
Wat is Maman geweldig Blond 💋


Ik word altijd heel vrolijk van sneeuw. Ik had geen vertraging met de trein, maar zelfs als dat zo was had dat mijn bui niet kunnen veranderen 😊
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Blond, wat lief is jouw Maman toch! :heart:
Alle reacties Link kopieren
walpurgisnacht schreef:
22-01-2019 17:52
ik heb niet veel keus hier , Mickey moet immers ook naar het toilet . Je hebt dat moeten zien , compleet bananas van de sneeuw .
Filmpje van de bananas Mickey! Ik zag een filmpje van een 3 maanden jonge pup die voor het eerst sneeuw meemaakte. Te cute! Eerst voorzichtig maar daarna helemaal uit zijn dag en schuiven op zijn buikje, happen in de sneeuw enzo.
Het stukje balkon dat veilig is voor de katjes is overkapt, dus daar ligt jammer genoeg geen sneeuw en ze hadden geen zin om hun riempjes om te krijgen om naar buiten te gaan. Dus geen idee hoe ze op sneeuw reageren. Hagelbolletjes vangen vinden ze geweldig!

En ja, mijn Maman is heel belangrijk voor me. Ik heb honderden verhalen waarin ze met haar creatieve, pragmatische aanpak mijn en ons leven leuker maakte! Al rolschaatsend naar binnen komen, rondje rond de keukentafel en broodje pakken en hup weer naar buiten (wij en alle vriendjes), in de winter tenten bouwen in de woonkamer en daar mogen slapen met de hele bende en dan 's ochtends worstjes aan spiesen boven het vuur in de haard houden. Zoveel mooie herinneringen! En dan te bedenken dat ik eigenlijk een papa's kindje was :D
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
ik kan geen flimpjes maken op dit moment misschien volgend jaar dat ik er een kan maken . Hier was glijden en duiken en rollen in de sneeuw
Alle reacties Link kopieren
walpurgisnacht schreef:
22-01-2019 17:35
coco
dat is leuk , he . Wandelingtje in de sneeuw , knisperd sneeuw . Ik vind het wel jammer soms om schoon wit tapijt vuil te maken .
Oh echt ? Ik vind dat juist heerlijk! Als eerste de maagdelijke sneeuw met voetsporen voorzien. Vind de vogelpootjes ook altijd zo leuk in de sneeuw.

Jouw maman klinkt fantastisch blond!

Ik heb de nationale knuffeldag gemist, maar geef alsnog een ieder die wil een dikke knuffel. T is heel gek...... Ik knuffel zelfs in t echte leven wat af tegenwoordig. Dat voelt verrassend goed, ik voel mij heel geliefd en heb ook een boel mensen in mijn hart gesloten in korte tijd. Wat voelt dat ontzettend goed.
...
Alle reacties Link kopieren
Quaintrelle schreef:
22-01-2019 19:46
Oh echt ? Ik vind dat juist heerlijk! Als eerste de maagdelijke sneeuw met voetsporen voorzien. Vind de vogelpootjes ook altijd zo leuk in de sneeuw.

Jouw maman klinkt fantastisch blond!

Ik heb de nationale knuffeldag gemist, maar geef alsnog een ieder die wil een dikke knuffel. T is heel gek...... Ik knuffel zelfs in t echte leven wat af tegenwoordig. Dat voelt verrassend goed, ik voel mij heel geliefd en heb ook een boel mensen in mijn hart gesloten in korte tijd. Wat voelt dat ontzettend goed.
Oh WOW! Wat een leuk bericht! Geliefd voelen is zo belangrijk, fijne mensen rond je ook en - zoals in onze OP staat - de wereld zou zoveel mooier worden als mensen wat meer van zichzelf lieten zien en echt contact maken met elkaar, ook lijfelijk. :applause: :bigkiss:
oudblond wijzigde dit bericht op 22-01-2019 20:04
0.52% gewijzigd
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
walpurgisnacht schreef:
22-01-2019 19:29
ik kan geen flimpjes maken op dit moment misschien volgend jaar dat ik er een kan maken . Hier was glijden en duiken en rollen in de sneeuw
Ik zie het voor me Nachtje! Heerlijk om je beestje zo blij te zien dartelen!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Wat heerlijk om te lezen uiltje 😍
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Quaintrelle schreef:
22-01-2019 19:46
T is heel gek...... Ik knuffel zelfs in t echte leven wat af tegenwoordig. Dat voelt verrassend goed, ik voel mij heel geliefd en heb ook een boel mensen in mijn hart gesloten in korte tijd. Wat voelt dat ontzettend goed.

Dat herken ik!
Ik ben op whatsapp bijv. ook meer van het 'schatje', 'darling' etc. tegen vriendinnen.
Maar ook op het werk sla ik nu wel eens spontaan even een arm om iemand heen die ik aardig vind, als het zo uit komt in het gesprek of tijdens het maken van een grapje ofzo. Is leuk om wat losser te worden daar in. Dat was ik eerder alleen in 'spirit' zeg maar.
Dit topic heeft me bewust gemaakt. (dus nee, het is niet 'maar internet' ;-D).
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Alle reacties Link kopieren
@Dapper wat mooi om te lezen dat dit topic dat voor jou heeft gedaan :)

Ik was altijd al een knuffelkont, heerlijk vind ik het. Het is zo fijn om iemand, bij wie je je goed voelt, even vast te houden. Je maakt echt een connectie in zo'n moment.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Hier zou je het niet moeten proberen met de Belgen . Het is al moeilijk genoeg om iets vriendelijk te doen zonder dat je een snak krijgt .
Alle reacties Link kopieren
walpurgisnacht schreef:
23-01-2019 15:13
Hier zou je het niet moeten proberen met de Belgen . Het is al moeilijk genoeg om iets vriendelijk te doen zonder dat je een snak krijgt .
Knuffelbelg meldt zich!
Hangt ook van de omgeving af. Ik merk dat in onze BE vriendengroep best veel geknuffeld wordt. Het zijn allemaal muzikanten en kunstenaars. Die zijn wat 'vrijer' denk ik. Maar ook in onze families zijn er veel aanrakingen. Ik initieer dat (denk ik) vaak zelf en krijg eigenlijk altijd positieve reactie op mijn 'uitgestoken arm'.
Jammer dat jij dat anders beleeft Nachtje!
Wat fijn Dappertje! En ik heb weer een nieuwtje om aan Maman te vertellen!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
ik heb de indruk dat bij de ouden van dagen helemaal anders aan toe gaat . Maar ikzelf heb moeite met aanrakingen dat weet ik. Met mijn vriend oke geen probleem .
Hier nog een Belgje dat veel geknuffeld wordt en evenveel zelf knuffelt :loveys:
Alle reacties Link kopieren
walpurgisnacht schreef:
23-01-2019 15:27
ik heb de indruk dat bij de ouden van dagen helemaal anders aan toe gaat . Maar ikzelf heb moeite met aanrakingen dat weet ik. Met mijn vriend oke geen probleem .
:peace: Zo oud ben ik nu ook weer niet!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
23-01-2019 15:53
:peace: Zo oud ben ik nu ook weer niet!
jij bent nog een jonge blom ;)
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Oudblond schreef:
23-01-2019 15:53
:peace: Zo oud ben ik nu ook weer niet!
:hug:
blond , sorry ik had het niet over jou volgens mijn ben je niet eens ruim 90 jaar. mijn exuus :bigkiss:
het spijt me voor dit misverstand .
Alle reacties Link kopieren
walpurgisnacht schreef:
23-01-2019 17:12
blond , sorry ik had het niet over jou volgens mijn ben je niet eens ruim 90 jaar. mijn exuus :bigkiss:
het spijt me voor dit misverstand .
Geintje Nachtje, geintje lieverd! Helemaal geen excuses nodig. Volgens mij nam je me gewoon te letterlijk in deze ;) Ik ben begin 50: Mijn lijf voelt vaak 80 maar in mijn hoofd blijf ik een jonge blom!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Coconuts12 schreef:
23-01-2019 16:52
:hug:
He, maar het levert me wel weer extra knuffels op! :yes:

Hoe's tie Coco?
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
23-01-2019 17:49
Geintje Nachtje, geintje lieverd! Helemaal geen excuses nodig. Volgens mij nam je me gewoon te letterlijk in deze ;) Ik ben begin 50: Mijn lijf voelt vaak 80 maar in mijn hoofd blijf ik een jonge blom!
jij wordt nooit oud :proud: 💋
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
ik zat te twijfelen .
Alle reacties Link kopieren
walpurgisnacht schreef:
23-01-2019 17:54
ik zat te twijfelen .
Nachtje: Ik ben een zacht persoon, maar ook 'zakelijk'. Als ik iets niet leuk vind dan zeg ik dat direct op een respecvolle manier zonder 'smiley's' erbij. Dus aan mijn woorden hoef je echt niet te twijfelen! Daar kan je je gewoon veilig bij voelen en een beetje gein en ongein vind ik ook erg leuk :bigkiss:
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
23-01-2019 17:51
jij wordt nooit oud :proud: 💋
:high5: :cheers:
Hi sis!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
23-01-2019 18:05
:high5: :cheers:
Hi sis!
:cheers: Ik doe gezellig met je mee :proud:

Voel het vrolijke stuiterballetje weer wat kriebelen, zo heerlijk 😊
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven