Ervaringen Turkije half augustus

21-01-2019 11:32 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedendag,

Wij willen van de zomer graag gaan vliegen met de kinderen.
Ik ben in de eerste instantie aan het kijken geweest naar Spanje / Griekenland en Portugal.
Maar jeetje wat ben ik geschrokken van die prijzen.
Inmiddels ben ik aan het kijken naar Turkije. Dit omdat het qua prijs net wat interessanter is.
Maar ik merk dat ik een "negatief" beeld heb over Turkije. Ik kan niet zo goed uitleggen wat maar het is een bepaald gevoel.
Eigenwijs ben ik vooral benieuwd wat ik van het land mag verwachten en ben erg benieuwd naar jullie Turkije ervaringen.
Als jij het niet erg vindt om naar een land te reizen waar zoveel ophef over is, dan zou ik gewoon gaan. Ik ben zelf geweest vorig jaar, in de grote badplaatsen merk je echt niets van alle heisa. De mensen zijn vriendelijk (in Egypte en Marokko vind ik ze nóg vriendelijker). Het is inderdaad erg heet in augustus, als je dat kunt handelen is er niets aan de hand. Toen ik in Turkije was, was het op een dag tot wel 40 graden. Bloedheet, maar goed uit te houden als je in de schaduw zit en regelmatig verkoeling opzoekt in een restaurant of bar. Overigens vond ik de namiddag de heerlijkste tijd om op het strand te liggen.
Onbekend maakt onbemind. Turkije is een geweldig vakantieland. En als je weet welk gebied je moet zijn cultureel helemaal geweldig maar wist je bijvoorbeeld ook dat je kunt raften in Turkije?

Wij hebben zelf een vakantiehuis in Turkije en sommige stranden zijn geweldig. Ik ben niet van het massale dus ik ga niet vaak heel lang naar all inclusive resorts maar bij een rondreis wel eens gedaan. Prima hotels.

Er is in Turkije veel te zien en te doen, maar half augustus is het wel warm. De meeste mensen willen dan vooral zwembad en zee. Vorig jaar hebben wij een week gevaren in de baai van Fethiye - echt geweldig mooi.

Wel eens overwogen om in de meivakantie te gaan?
Zou inderdaad ook in mei gaan, dan is hen nog niet zo warm en kun je alle mooie dingen bezoeken. Ik begrijp niet dat mensen al jaren naar Turkije op vakantie gaan maar nooit de moeite hebben genomen naar Efeze of Pamukkele te gaan. De baai van Fetiye is idd prachtig. Maar zo’n opgraving is met 40+ graden idd geen doen.
augustus is heet in Turkije. Ik ben een paar keer naar Dalyan geweest. Heerlijke plaats, waar je nog gewoon over straat kunt zonder overal naar binnen getrokken te worden en geen massa-toerisme. Grote hotels vind je er niet, want in een natuurgebied en daardoor verboden. Er zijn wel all-excl maar geen idee hoe die zijn, wij hadden een appartement.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Efeze is idd zeer de moeite waard, maar niet in augustus
Ik ben een aantal keer in Turkije geweest en ik vind het er prima. Afgelopen oktober zelfs nog. De mensen zijn aardig en lief, vooral voor kinderen valt me op. Op een resort aan zee is er genoeg te doen en te beleven. Als je gaat om even bij te tanken is het prima. Overigens kun je supermooie dingen zien in Turkije, wat Rosanna al zei, rondom Dalyan is het echt mooi. Maar dan moet je wel een gunstige plek kiezen om vanaf daar te reizen. Ik heb afgelopen 2 jaar genoten van de natuur om het resort heen, veel gefotografeerd, er zitten veel mooie vlinders, slangen, hagedissen, mooie vogels. Ik houd daar van, dus ik kan me er prima vermaken.
Grief is just love with nowhere to go
ik vind het erg leuk. Ik hou dan niet zo van die grote toeristen plaatsen maar bijv. Dalyan dan weer wel. Mensen zijn vriendelijk, prijzen idem. Ik heb geen last van het Erdogan gedoe.. Als toerist merk je daar weinig van.
Zolang Turkije door een dictator regeert word , ga ik daar niet naar toe. En geef ik daar dus geen geld uit.
rosanna08 schreef:
21-01-2019 13:49
Er zijn wel all-excl maar geen idee hoe die zijn, wij hadden een appartement.
All-excl is wel erg karig denk ik 🤣
JobEva schreef:
21-01-2019 15:57
Zolang Turkije door een dictator regeert word , ga ik daar niet naar toe. En geef ik daar dus geen geld uit.
+1000
Omdat wij onze badkamer hadden verbouwd zochten we nog een wat goedkopere vakantie.
Dus gingen we naar een heel mooi resort in Side.
Waren moe van de reis en gingen de eerste dag vroeg slapen.
Midden in de nacht werd ik wakker en keer op mijn telefoon. Allemaal gemiste oproepen, appjes en breaking nieuws berichten.
Er was een coupe gaande in Turkije.
Hele nacht niet meer geslapen, en er werd geadviseerd om in de hotelkamer te blijven de komende dagen.
Wij zijn wel naar t zwembadhotel gegaan....maar echt lekker lag je niet...aldoor t nieuws aan het volgen.

Was voor mij de laatste keer Turkije.
Mooi land....mooie resorts....
Maar het is mij er te onstabiel, Erdogan die iedereen de mond snoert, mensen die worden opgepakt omdat ze hun mening geven.
Erg jammer.
Wintertime16 schreef:
21-01-2019 18:27
All-excl is wel erg karig denk ik 🤣
:$

oeps...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven