Uitgerekend December/Januari!
maandag 23 april 2018 om 20:40
Hierbij een topic voor iedereen die in december 2018/januari 2019 is uitgerekend.
Voel je vrij om mee te schrijven. Je kunt de tabel zelf bijwerken (zie gegevens hieronder)
of zet je gegevens dikgedrukt in het topic en vraag of iemand anders het voor je in de tabel verwerkt.
Veel schrijfplezier!
Inlognaam: Suzanne91_
wachtwoord: Suzanne91_
Ingeb84
ideetje88
Muisjemeisje
Madderijn
Hoiii123, Bloem2222, Avocadopi87, zoonzoonbaby, localhero, bon28, MQ11: ik heb jullie uit de tabel gehaald i.v.m. inactiviteit. Mocht je weer mee willen kletsen, dan kun je je gegevens weer toevoegen.
Voel je vrij om mee te schrijven. Je kunt de tabel zelf bijwerken (zie gegevens hieronder)
of zet je gegevens dikgedrukt in het topic en vraag of iemand anders het voor je in de tabel verwerkt.
Veel schrijfplezier!
Inlognaam: Suzanne91_
wachtwoord: Suzanne91_
Nickname | leeftijd | Hoeveelste kindje | uitgerekende datum | geslacht | Bevallen |
Suusj91 | 27 | eerste kindje | 29 december 2018 | jongen | ![]() |
Bruschetta_ | 29 | eerste kindje | 31december | verrassing | ![]() Bevallen van een zoon! |
felyar90 | 27 | Eerste kindje | 21 December 2018 | meisje | ![]() |
ClaireSophie | 29 | eerste kindje | 31 december 2018 | meisje | ![]() |
Bakerloo | 34 | eerste kindje | 27 december 2018 | ? | |
Yellow002 | 31 | eerste kindje | 20 december 2018 | verrassing | ![]() |
DANIYL | 27 | eerste kindje | 19 december 2018 | onbekend | |
Sammie2636 | 26 | eerste kindje | 21 december 2018 | jongen | ![]() |
Jo_tasy | 29 | tweede kindje | 7 januari 2019 | meisje | ![]() |
Mama_30 | 30 | derde kindje | 24 december 2018 | onbekend | |
MarisKF | 25 | eerste kindje | 3 januari 2019 | meisje | ![]() |
Svea84 | 33 | tweede kindje | 6 januari 2019 | jongen | ![]() |
rose1 | 28 | eerste kindje | 5 januari 2019 | verrassing | |
kersopdetaart | 33 | derde en vierde kindje | 6 januari 2019 | ? | |
Dreamboat | 26 | eerste kindje | 12 Januari 2019 | jongen | |
Sophie990 | 27 | eerste twee kindjes | 5 januari | onbekend | |
Nausicaa | 37 | eerste kindje | 11 december | meisje | ![]() |
Ingeb84 | 33/36 | eerste kindje | 27 februari | onbekend | |
Renata83 | 36 | tweede kindje | 27 januari | jongen |

Hoiii123, Bloem2222, Avocadopi87, zoonzoonbaby, localhero, bon28, MQ11: ik heb jullie uit de tabel gehaald i.v.m. inactiviteit. Mocht je weer mee willen kletsen, dan kun je je gegevens weer toevoegen.
anoniem_368334 wijzigde dit bericht op 10-01-2019 09:55
94.50% gewijzigd

woensdag 16 januari 2019 om 21:53
Suusj, dat zijn de mooie verrassingen! Laat de kleintjes maar goed groeien. Wat vervelend van de borstontsteking. Dat heeft zeker extra aandacht nodig. Fijn dat het al iets beter voelt.
Yellow, zeker goed om het tijd te geven maar omdat ik nog nauwelijks uit bed kan (ook door mijn bekken), ben ik ongeduldig.
Nausicaa, na zes weken zal de onze vast al een reus zijn, haha. Maar hij lijkt toch best klein en past nog goed in maat 50. Gelukkig, want ik had een heel leuk eerste pakje in maat 50
.
Yellow, zeker goed om het tijd te geven maar omdat ik nog nauwelijks uit bed kan (ook door mijn bekken), ben ik ongeduldig.
Nausicaa, na zes weken zal de onze vast al een reus zijn, haha. Maar hij lijkt toch best klein en past nog goed in maat 50. Gelukkig, want ik had een heel leuk eerste pakje in maat 50

donderdag 17 januari 2019 om 12:07
Dankjewel! Wat leuk dat jullie dochter Rose/Roos heet. We zijn ook nog op dezelfde dag bevallen! ToevalligClaireSophie schreef: ↑16-01-2019 19:01Renata, Rose (gek om dat te typen, de naam van onze dochter) van harte gefeliciteerd dames!![]()
Wat fijn dat zo goed als alle baby's er inmiddels zijn!
Ik wens je een goed herstel Roos
vrijdag 18 januari 2019 om 05:29
Bizar he hoe lang ze nog doen met maatje 50. Kleine hier is zaterdag ook 5 weken en past nog makkelijk in laat je 50 ondanks hij de 4kg al gepasseerd zal zijn. Hoe zwaar die is weet ik pas weer op 8 februari haha. Maar de kleine past nog makkelijk alles van maatje 50 daar zie alleen dat de allerkleinste romper in maatje 50 al bijna te groot voor hem is.
dinsdag 22 januari 2019 om 00:37
Pfff ze huilt al non stop vanaf 16 uur. Ze heeft spruw dus drinkt slecht. Borstvoeding neemt af. Dus bijvoeden. Maarja ze clustert en dan moet ze niks van kunstvoeding weten. Maar ik heb niet genoeg dus zij honger... vriend neemt het troosten net over en snauwt vervolgens tegen mij. Bedankt he. Aan een al 6.5 uur huilende baby had ik wel even genoeg. 
Morgen medicatie ophalen. Hopelijk maakt het verschil.
En nu maar even douchen... wie weet kan ik er dan weer even tegen.
Sorry voor mn geklaag. Viva forum is net een dagboek soms
En oja... ze is wel nog steeds heel lief maar op deze momenten voel ik me zo machteloos.

En oja... ze is wel nog steeds heel lief maar op deze momenten voel ik me zo machteloos.
dinsdag 22 januari 2019 om 09:17
Lastig zijn zulke momenten he! Ik zou toch wel af en toe proberen de fles aam te blijven voeden voor het geval je toch om een of andere redenen moet stoppen met borstvoeding dat ze toch al aan een flesje gewend zijn. Mijn zoontje had gisteravond n bui dat ie continu wilde drinken bij me had ie net beiden kanten gehad nog geen uur later wilde ie weer. Had hij naar mijn inziens beiden borsten leeg nog huilen voor drinken.. Heb m toen nog maar een flesje gegeven, hij krijgt af en toe ook een flesje met kunst en wanneer ik gekolfd heb krijgt hij dat gewoon.
Medicatie voor spruw dan krijg je voor jezelf tepel creme mee die je na elke voeding moet smeren. En voor de kleine krijg je n soort papje mee wat in het mondje moet met een spuitje. Tip daarbij is wel om het wat in de wamgzakjes te spuiten zodat ze het niet direct doorklikt.
Oja misschien een leuk idee om eventueel ook een nieuw topicje erbij te openen waar wij als mama's gezellig kunnen schrijven?
Medicatie voor spruw dan krijg je voor jezelf tepel creme mee die je na elke voeding moet smeren. En voor de kleine krijg je n soort papje mee wat in het mondje moet met een spuitje. Tip daarbij is wel om het wat in de wamgzakjes te spuiten zodat ze het niet direct doorklikt.
Oja misschien een leuk idee om eventueel ook een nieuw topicje erbij te openen waar wij als mama's gezellig kunnen schrijven?
dinsdag 22 januari 2019 om 12:33
Yellow002 schreef: ↑22-01-2019 00:37Pfff ze huilt al non stop vanaf 16 uur. Ze heeft spruw dus drinkt slecht. Borstvoeding neemt af. Dus bijvoeden. Maarja ze clustert en dan moet ze niks van kunstvoeding weten. Maar ik heb niet genoeg dus zij honger... vriend neemt het troosten net over en snauwt vervolgens tegen mij. Bedankt he. Aan een al 6.5 uur huilende baby had ik wel even genoeg.

dinsdag 22 januari 2019 om 13:51
Dankjulliewel ♡
De ochtenden / begin van de middag zijn gelukkig (meestal) goed dus nu geniet ik weer even extra van dr. Zelfs verschonen vindt ze een feestje en dan trekt ze zulke schattige gezichtjes ♡
Net medicatie opgehaald. Nog wel bewerkelijk 4x per dag toedienen. Maar hopelijk gaat het zn werk doen. Heb ook besloten wat meer rust voor dr in te bouwen dus max 1 visite/activiteit per dag. Clusteren is ook prikkelverwerking dus wellicht helpt iets meer rust over de dag haar ook.
De ochtenden / begin van de middag zijn gelukkig (meestal) goed dus nu geniet ik weer even extra van dr. Zelfs verschonen vindt ze een feestje en dan trekt ze zulke schattige gezichtjes ♡
Net medicatie opgehaald. Nog wel bewerkelijk 4x per dag toedienen. Maar hopelijk gaat het zn werk doen. Heb ook besloten wat meer rust voor dr in te bouwen dus max 1 visite/activiteit per dag. Clusteren is ook prikkelverwerking dus wellicht helpt iets meer rust over de dag haar ook.
woensdag 23 januari 2019 om 03:05
En zo'n drama als t gister was.... Was ze vandaag zó relaxt.... lekker gwandeld, geknuffeld, gedoucht en 1 bezoek.
nu aan t voeden maar eigenlijk meer omdat ik gigantische stuwing had en nog niet eens omdat zij alweer wakker was :'-)
Medicatie wel opgehaald maar de spruw leek gister minder (nog wel wat tongetje maar niks meer te zien op gehemelte). Omdat spruw ook zelf over kán gaan (maar die hoop had ik eigenlijk opgegeven) wil ik het nu toch even aankijken voordat ik de medicatie echt ga geven.
@ Suusj; heb idd zo'n suspensie wat ik 4x per dag in dr wangetje moet spuiten meegekregen. Mn arts had niks voor mij voorgeschreven. Schijnt niet meer standaard te zijn. Maar heb er toch om gevraagd bij de apotheek. Als ik die schimmel wel ook heb lijkt het me nogal dwijlen met de kraan open. Hoe komt het trouwens dat je dit zo goed wist over spruw?
Iedereen; hoe is het bij jullie?
Rose; gaat het met jou wat na je traumatische bevalling?
En Clairesophie inmiddels geen stuwing meer terwijl je flesvoeding geeft? Nausicaa; is het alleen ouderschap zoals je het vooraf bedacht had?
En idd een vervolg topic starten of hief af en toe blijven schrijven?
nu aan t voeden maar eigenlijk meer omdat ik gigantische stuwing had en nog niet eens omdat zij alweer wakker was :'-)
Medicatie wel opgehaald maar de spruw leek gister minder (nog wel wat tongetje maar niks meer te zien op gehemelte). Omdat spruw ook zelf over kán gaan (maar die hoop had ik eigenlijk opgegeven) wil ik het nu toch even aankijken voordat ik de medicatie echt ga geven.
@ Suusj; heb idd zo'n suspensie wat ik 4x per dag in dr wangetje moet spuiten meegekregen. Mn arts had niks voor mij voorgeschreven. Schijnt niet meer standaard te zijn. Maar heb er toch om gevraagd bij de apotheek. Als ik die schimmel wel ook heb lijkt het me nogal dwijlen met de kraan open. Hoe komt het trouwens dat je dit zo goed wist over spruw?
Iedereen; hoe is het bij jullie?
Rose; gaat het met jou wat na je traumatische bevalling?
En Clairesophie inmiddels geen stuwing meer terwijl je flesvoeding geeft? Nausicaa; is het alleen ouderschap zoals je het vooraf bedacht had?
En idd een vervolg topic starten of hief af en toe blijven schrijven?
woensdag 23 januari 2019 om 09:57
Yellow, fijn dat het beter gaat! Dat klinkt als een heerlijke dag. Wel raar dat jij niets hoeft te gebruiken inderdaad; dat lijkt me inderdaad dweilen met de kraan open. Op thuisarts.nl zie ik dat de moeder crème nodig heeft voor de tepels. Hier ook spruw; ik ga dadelijk de huisarts bellen en ben benieuwd wat ze zeggen en of dat wel nodig is. De kleine drinkt ook minder makkelijk, vooral in de nacht, wat erg vermoeiend is. En hij laat de vacuüm snel los.
Wel is hij al na acht dagen boven zijn geboortegewicht en is het verder een heerlijk ventje. Ik ben nog niet erg mobiel en gisteren pas weer beneden geweest. Dat was al heerlijk, lekker voeden en naar de sneeuw kijken en met papa en peuter samen eten. Nu opbouwen!
Ik weet niet wat handig is qua topic. In principe weet iedereen dit topic te vinden maar ik weet niet of het gebruikelijk is een nieuw topic te openen als het onderwerp een beetje verandert.
Wel is hij al na acht dagen boven zijn geboortegewicht en is het verder een heerlijk ventje. Ik ben nog niet erg mobiel en gisteren pas weer beneden geweest. Dat was al heerlijk, lekker voeden en naar de sneeuw kijken en met papa en peuter samen eten. Nu opbouwen!
Ik weet niet wat handig is qua topic. In principe weet iedereen dit topic te vinden maar ik weet niet of het gebruikelijk is een nieuw topic te openen als het onderwerp een beetje verandert.

woensdag 23 januari 2019 om 13:47
Ha dames, zo herkenbaar al die verhalen. Ik voel mij soms ook zo schuldig als ik inwendig 's nachts mopper: 'Roos doe je ogen dicht en ga slapen' terwijl ze mij dan heel helder en alert aankijkt (03:45 s'nachts
)
Het zijn van die mooie momentjes die ik enerzijds heel scherp wil opslaan in mijn geheugen en van genieten juist omdat ik weet 'dit gaat zó snel voorbij' die hele échte newborn fase tegelijkertijd neemt de vermoeidheid 's nachts de overhand en wil ik gewoon slapen....
Verder is het een heerlijk wijffie.
Drinkt haar flesjes goed, slaapt best veel op een verdwaalde nacht na, is zoet en tevreden. Geen klagen!
Ik ben ook weer compleet de oude. Alsof er niets is gebeurd, bizar wat een lijf kan. En ik heb nog wel zo tegen deze weken en het herstel opgezien...
vrees voor niets uiteindelijk!
Sterker nog, ik snap nu die vrouwen die al snel weer een tweede willen...
Ik heb altijd geroepen: 'minimaal 2,5 jaar ertussen' maar écht met mijn zwangerschap en bevalling: 'doe er maar drie'
(dat uitgerekend IK dat zou zeggen)
Beterschap voor de kleintjes met spruw, arme hummels!

Het zijn van die mooie momentjes die ik enerzijds heel scherp wil opslaan in mijn geheugen en van genieten juist omdat ik weet 'dit gaat zó snel voorbij' die hele échte newborn fase tegelijkertijd neemt de vermoeidheid 's nachts de overhand en wil ik gewoon slapen....
Verder is het een heerlijk wijffie.

Drinkt haar flesjes goed, slaapt best veel op een verdwaalde nacht na, is zoet en tevreden. Geen klagen!
Ik ben ook weer compleet de oude. Alsof er niets is gebeurd, bizar wat een lijf kan. En ik heb nog wel zo tegen deze weken en het herstel opgezien...

Ik heb altijd geroepen: 'minimaal 2,5 jaar ertussen' maar écht met mijn zwangerschap en bevalling: 'doe er maar drie'

Beterschap voor de kleintjes met spruw, arme hummels!
woensdag 23 januari 2019 om 14:56
@Yellow ik heb wel de helemaal erbij gekregen en dat is het ook eigenlijk het beste, omdat jullie anders elkaar kunnen besmetten. Ik heb namelijk zelf ook medicatie moeten ophalen voor spruw.
Oja als je stuwing hebt en je kleintje hoeft nog niet te drinken dan mag je ook gewoon kolfen. Ik heb zelf borstontsteking gehad en tegen mij zei ze mocht je pijnlijke plekken voelen en je hoeft nog niet te voeden gewoon kolfen.
Ieder geval gaan wij straks een zijligkussen halen want meneer heeft nogal een voorkeurskant dat hij met zijn hoofd naar links wil liggen. Ik probeer hem nu af en toe ook op mij te leggen en zijn hoofdje naar rechts te draaien toch blijft hij het af en toe proberen met slapen en we zien aan zijn hoofdje al duidelijk dat hij 1 voorkeurskant heeft.
Om verdere afmatting van zijn hoofd te voorkomen ga ik toch zo n kussen halen, kan het niet continu in de gaten houden dat ie zijn hoofdje weer draait zekers niet als ik zelf ook eventjes slaap
Oja als je stuwing hebt en je kleintje hoeft nog niet te drinken dan mag je ook gewoon kolfen. Ik heb zelf borstontsteking gehad en tegen mij zei ze mocht je pijnlijke plekken voelen en je hoeft nog niet te voeden gewoon kolfen.
Ieder geval gaan wij straks een zijligkussen halen want meneer heeft nogal een voorkeurskant dat hij met zijn hoofd naar links wil liggen. Ik probeer hem nu af en toe ook op mij te leggen en zijn hoofdje naar rechts te draaien toch blijft hij het af en toe proberen met slapen en we zien aan zijn hoofdje al duidelijk dat hij 1 voorkeurskant heeft.
Om verdere afmatting van zijn hoofd te voorkomen ga ik toch zo n kussen halen, kan het niet continu in de gaten houden dat ie zijn hoofdje weer draait zekers niet als ik zelf ook eventjes slaap
donderdag 24 januari 2019 om 22:41
Yellow: dat vind ik een lastige vraag. Ik denk dat niemand zich echt een voorstelling kan maken van het leven met een baby, tot het zo ver is. En ik heb het natuurlijk nooit anders gedaan dan alleen. Ik vind het niet zwaarder dan ik had gedacht, misschien zelfs wel minder zwaar. Nou heb ik een makkelijk kind, dat moet ik wel toegeven, dat helpt waarschijnlijk ook. Ze heeft zelfs vannacht van 24 tot 9 doorgeslapen
. Ik heb het idee dat het me redelijk natuurlijk af gaat (met wel alle ‘eh, en wat die ik nu???’ momenten), en de lachjes maken inderdaad heel veel goed.
Mijn enige echte issue momenteel is dat de crèche waar ze zeker plaats zouden hebben (en ik dochter in juni heb ingeschreven) toch geen plaats heeft
. En ik nu dus zes weken heb om iets anders te verzinnen, terwijl alle crèches hier behoorlijk vol zitten. Dat zou dus wel eens kunnen betekenen dat ik in eerste instantie max 3 dagen kan werken, mijn ouders heel lief aan moet kijken voor een tijdelijke oppasdag en voor twee dagen een oppas thuis moet betalen. Hopelijk gaat dat niet te lang duren, want dan wordt dat wel een heel duur grapje.

Mijn enige echte issue momenteel is dat de crèche waar ze zeker plaats zouden hebben (en ik dochter in juni heb ingeschreven) toch geen plaats heeft

vrijdag 25 januari 2019 om 09:30
@Suusj; ik Heb die crème ook hoor maar omdat ik er zelf op stond dat ik het zou krijgen. Huisarts vond het niet nodig omdat ik geen klachten had
@ nausicaa; ja... dat opvangverhaal! Heel vreemd! Heb je trouwens ooit een schriftelijke bevestiging gehad van de opvang dat het geregeld was? Want misschien is het dan wel niet per se jouw probleem. En hebben ze een opvang bij je werk waar je dochter misschien heen kan? Verder wat Claire zegt, zijn er dagen waarop de opvang wel plek heeft en kan jij dan die dagen gaan werken? Alle gastouders in de buurt ook vol? Jemig... Dit zou mij ook stress geven idd.
@ nausicaa; ja... dat opvangverhaal! Heel vreemd! Heb je trouwens ooit een schriftelijke bevestiging gehad van de opvang dat het geregeld was? Want misschien is het dan wel niet per se jouw probleem. En hebben ze een opvang bij je werk waar je dochter misschien heen kan? Verder wat Claire zegt, zijn er dagen waarop de opvang wel plek heeft en kan jij dan die dagen gaan werken? Alle gastouders in de buurt ook vol? Jemig... Dit zou mij ook stress geven idd.
vrijdag 25 januari 2019 om 11:31
Ik was al volledig flexibel welke dagen het zouden worden, en zou voorlopig ook al heel blij zijn met drie dagen (of eventueel zelfs twee) i.p.v. vier. Dus dat is helaas geen oplossing. Ik had geen schriftelijke bevestiging nee, maar ja, als iedereen van de opvang zegt dat dat echt wel gaat lukken en je haar 8 maanden van tevoren inschrijft, dacht ik dat dat wel goed zou komen. Alle kdv’s hier in de buurt doen de definitieve plaatsing ook pas een maand of drie van tevoren, dus ze geven nergens zo vroeg bevestiging.
Bij mijn werk zit inderdaad ook een opvang, maar die zit ook vol. Ze zijn daar wel bezig een extra babygroep te maken, dus ik hoop dat ze daar op redelijke termijn terecht kan, maar dat hoor ik volgende week. Heel fijn dat de overheid heeft besloten dat er nu nog maar drie babies per leidster mogen zijn, i.p.v. de vier tot eind december, want daardoor is er ineens heel veel minder plek voor babies. En ik had nou niet het idee dat babies tot 1 januari nou zo ongelukkig of onveilig waren....
Ik geloof nog steeds dat ik wel een oplossing vind, en er zijn veel grotere problemen, maar ik vind het stiekem wel jammer dat het me nu zo veel energie kost tijdens mijn verlof. Zou liever relaxed met de baby knuffelen (doe ik ook wel hoor, maar toch).
Bij mijn werk zit inderdaad ook een opvang, maar die zit ook vol. Ze zijn daar wel bezig een extra babygroep te maken, dus ik hoop dat ze daar op redelijke termijn terecht kan, maar dat hoor ik volgende week. Heel fijn dat de overheid heeft besloten dat er nu nog maar drie babies per leidster mogen zijn, i.p.v. de vier tot eind december, want daardoor is er ineens heel veel minder plek voor babies. En ik had nou niet het idee dat babies tot 1 januari nou zo ongelukkig of onveilig waren....
Ik geloof nog steeds dat ik wel een oplossing vind, en er zijn veel grotere problemen, maar ik vind het stiekem wel jammer dat het me nu zo veel energie kost tijdens mijn verlof. Zou liever relaxed met de baby knuffelen (doe ik ook wel hoor, maar toch).
vrijdag 25 januari 2019 om 12:55
ClaireSophie schreef: ↑23-01-2019 13:47Ha dames, zo herkenbaar al die verhalen. Ik voel mij soms ook zo schuldig als ik inwendig 's nachts mopper: 'Roos doe je ogen dicht en ga slapen' terwijl ze mij dan heel helder en alert aankijkt (03:45 s'nachts)

Wat fijn Claire!Verder is het een heerlijk wijffie.![]()
Wow echt?! Ik kan écht nog niet over een tweede nadenken. Niet alleen omdat ik zo'n drama zwangerschap had en de bevalling zwaar vond maar ook omdat er in mijn hoofd nog helemaal geen ruimte voor is. Gek he, hoe verschillend dat kan werken haha.Ik ben ook weer compleet de oude. Alsof er niets is gebeurd, bizar wat een lijf kan. En ik heb nog wel zo tegen deze weken en het herstel opgezien...vrees voor niets uiteindelijk!
Ik heb altijd geroepen: 'minimaal 2,5 jaar ertussen' maar écht met mijn zwangerschap en bevalling: 'doe er maar drie'![]()
(dat uitgerekend IK dat zou zeggen)
Dankjewel!Beterschap voor de kleintjes met spruw, arme hummels!