Allesregelende schoonzus

22-01-2019 13:01 62 berichten
Sorry moderator.
Wegens privé redenen heb ik de op leeggemaakt.
anoniem_380540 wijzigde dit bericht op 22-01-2019 18:27
Reden: Privé redenen
90.72% gewijzigd
Vind ik wel een goede tip. Laat je vrouw of man het met haar afhandelen zodat jij achterover kunt leunen. Je kunt jezelf er alleen voor leren afschermen want schoonzus kun je niet veranderen.
Lucifer2018 schreef:
22-01-2019 13:41
Ook dat.
Ja..daar zeg je wat , wat een goed idee.
Ga ik zeker doen , hoef ik mij daar ook niet meer kwaad om te maken ook.
RosesAreRed schreef:
22-01-2019 13:47
Vind ik wel een goede tip. Laat je vrouw of man het met haar afhandelen zodat jij achterover kunt leunen. Je kunt jezelf er alleen voor leren afschermen want schoonzus kun je niet veranderen.
Precies..
Is ze een zus van je man of vrouw van je broers?
Dit gaat over mijn schoonzus. Geintje natuurlijk, maar de mijne is ook zo. Dit zijn van die regeltypes die touwtjes altijd in eigen hand willen houden. En ondertussen zijn ze af en toe beledigd omdat niemand (meer) iets doet. Logisch.

Dit soort mensen voelt zich graag heel belangrijk en heel erg nodig. Het positieve is dat je zelf nooit iets hoeft te doen, want je doet het toch nooit goed en meestal hebben ze zelf alles al gedaan. :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
22-01-2019 13:09
Dan zeg je toch gewoon een keer tegen haar: Luister, ik wil best helpen met het een of ander, maar jij geeft altijd de indruk, dat je liever alles alleen doet. Wil je wel hulp, vraag het me dan even, dan help ik je.
Precies dit :-]
Donna1971 schreef:
22-01-2019 13:49
Is ze een zus van je man of vrouw van je broers?
of de vrouw van de broer van je partner?

In any case, als er iemand allemaal evenementen zou moeten gaan regelen dan lijkt me dat nog eerder je partner dan jij toch? Waarom wil je bij een ander thuis dingen organiseren?
Murrmurr schreef:
22-01-2019 13:15
Lijkt me heerlijk. Ik zou lekker met een goed glas wijn in een luie stoel ploffen en leuk bijkletsen met de andere gasten terwijl schoonzus de benen onder de kont vandaan loopt. Ik heb die competitie tussen vrouwen waar het huishoudelijke taken aan gaat nooit begrepen, dat is toch niet leuk om te doen?
Haha eens! Ik zou er blij mee zijn.
Eurus schreef:
22-01-2019 13:11
Lijkt me heerlijk.
ik zie het probleem ook niet.
Ik zou die theedoek uit haar handen trekken.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Murrmurr schreef:
22-01-2019 13:15
Lijkt me heerlijk. Ik zou lekker met een goed glas wijn in een luie stoel ploffen en leuk bijkletsen met de andere gasten terwijl schoonzus de benen onder de kont vandaan loopt. Ik heb die competitie tussen vrouwen waar het huishoudelijke taken aan gaat nooit begrepen, dat is toch niet leuk om te doen?

Nog erger. Ik was eens op verjaardagsvisite bij familie, toen een nichtje vond dat ik moest komen helpen in de keuken bij de andere vrouwen... Eh... nee, ik ben visite.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
22-01-2019 14:44
Nog erger. Ik was eens op verjaardagsvisite bij familie, toen een nichtje vond dat ik moest komen helpen in de keuken bij de andere vrouwen... Eh... nee, ik ben visite.
Welnee you're packing a vag dus je had uit jezelf al in die keuken moeten gaan staan! Dat is gewoon biologisch bepaald.
Er zijn mensen die niks uit handen kunnen geven. Daar is vriend er ook een van :D Gewoon zeggen jij droogt af? Doe ik dat andere wel. Pakt ze dat uit handen zeg je ga ik wel verder met afdrogen.
Ik? ik zou mezelf gelukkig prijzen :D Ik heb het aangeboden en het is afgeslagen dus klaar, ik ga achterover zitten.
Windlicht schreef:
22-01-2019 13:35
Heb ik laatst idd gedaan , maar krijg niet bepaald de indruk , dat dat is overgekomen.
Aangezien ze dit feest ook alweer naar zich toetrekt.
Want ze zou de feestgids zelf wel in elkaar zetten.
Daarmee begint het al.
Nog voor ze komt , is bij mij de zin al weg.
Ze komt toch naar je toe om te overleggen.

Dan klopt het toch niet dat jij zegt dat ze alles alleen doet.
Murrmurr schreef:
22-01-2019 15:08
Welnee you're packing a vag dus je had uit jezelf al in die keuken moeten gaan staan! Dat is gewoon biologisch bepaald.

:rofl:
Het was denk ik meer, dat nichtje zichzelf verplicht voelde en dacht, gedeelde smart is halve smart.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Wat doen de mannen tijdens deze partijtjes eigenlijk? Krijgt je man ook een dodelijke blikken toegeworpen door je schoonzus, omdat hij niks of te weinig doet.?
:rofl: de feestgids!?
dianaf schreef:
:cheer:
In mijn schoonfamile zijn het ook de vrouwen die automatisch alles doen als er bij iemand een feestje is. De mannen doen niks, worden bediend en blijven tussendoor lekker kletsen met een biertje aan tafel. Ik ben dus altijd de enigste vrouw die ook blijft zitten!
Murrmurr schreef:
22-01-2019 15:23
:rofl: de feestgids!?
Ik heb dat net opgezocht op google. Wat is dat voor een vreselijk fenomeen!!!
TO laat schoonzus dat lekker in elkaar knippen en plakken.
dianaf schreef:
Jeuk.

Of dat ik benaderd word bij de schoonfamilie ..om iets te regelen: wij als vrouwen..dikke doei.
Vraag het je zoon/broer maar.
Windlicht schreef:
22-01-2019 13:35
Heb ik laatst idd gedaan , maar krijg niet bepaald de indruk , dat dat is overgekomen.
Aangezien ze dit feest ook alweer naar zich toetrekt.
Want ze zou de feestgids zelf wel in elkaar zetten.
Daarmee begint het al.
Nog voor ze komt , is bij mij de zin al weg.
De grote vraag is, zit het bruidspaar / jubilaris wel op een feestgids te wachten / wordt dat wel gewaardeerd? Zo ja, ik persoonlijk zou hierin mijn poot stijf houden, IEDEREEN (muv bruidspaar / jubilaris) helpt aan die feestgids mee want IEDERS inbreng is belangrijk. Spreek een dag af waarop jullie allemaal kunnen en spreek duidelijk af wie wat doet.
Kleppeboxx schreef:
22-01-2019 16:00
De grote vraag is, zit het bruidspaar / jubilaris wel op een feestgids te wachten / wordt dat wel gewaardeerd? Zo ja, ik persoonlijk zou hierin mijn poot stijf houden, IEDEREEN (muv bruidspaar / jubilaris) helpt aan die feestgids mee want IEDERS inbreng is belangrijk. Spreek een dag af waarop jullie allemaal kunnen en spreek duidelijk af wie wat doet.
Of je laat het haar doen en haar ook de eer nemen.
"Maar ondertussen wel kwaad naar je kijken..omdat je niks doet of vraagt."

Maar je zegt toch net dat je wel aanbiedt om te helpen, dus dan doe en vraag je wel. Ik denk eerder dat dat 'kwaad naar je kijken' jouw eigen interpretatie is.
sugarmiss schreef:
22-01-2019 15:18
Ze komt toch naar je toe om te overleggen.

Dan klopt het toch niet dat jij zegt dat ze alles alleen doet.
Jazeker klopt dat...zo doet ze t altijd.
Komt gewoon vertellen...wat "zij" allemaal al geregeld heeft.
chocolol schreef:
22-01-2019 16:51
"Maar ondertussen wel kwaad naar je kijken..omdat je niks doet of vraagt."

Maar je zegt toch net dat je wel aanbiedt om te helpen, dus dan doe en vraag je wel. Ik denk eerder dat dat 'kwaad naar je kijken' jouw eigen interpretatie is.
Zou kunnen ja

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven