Uitgerekend in augustus 2019 (met tabel)

16-12-2018 11:56 926 berichten
Hallo dames!

Voor iedereen die in augustus 2019 is uitgerekend en die hier graag komt meepraten.
Er waren al een aantal andere topics voor augustus die zijn overgegaan in fb of whatsapp, deze is om te blijven kletsen in het topic.

[/td]
NaamLeeftijdKindjeUitgerekendGeslachtBijzonderheden
workaholiccc24/281e3 augustusJongetje11 maart 20 weken echo
haoshi31/--1e3 augustus......
Avr199226/242 e05 Augustus... 1e echo gehad Termijnecho op 11 Januari
GoodmorningSunshine32/332e8 augustus......
mijnnaamislaura32/322e8 augustusmeisje
Appletree8632/333e14 augustusJongen
KoekoekK29/352e16 augustus...termijnecho gehad
sharebear28/301e18 augustus...termijnecho 25 januari
Ijs_monster31/312e18 augustus...1e echo/intake 8 januari
Songforyourheart24/292e19 augustus?...1e echo/intake 7 januari
Pienut25/291e20 augustus...26 maart 20-wekenecho
Twilight35/371e23 augustus?...1e echo/intake 16 januari
Sanne_A37/29/292e25 augustus...pretecho 13 maart
Herfstblaadje8929/322e27 augustusMeisje20 weken echo 5 april
sneeuwwitje8632/342e27 augustus2 jongetjestweeling, termijnecho gehad
Diamantje12330/231e27 augustusjongetjegeslachtsbepalingsecho 9 maart, 20 weken echo 8 april
Sterrewaterman33/342e30 augustus?Verrassing1e echo 17-01/intake 21-01, termijnecho 6 februari
Pinda :rose:, Juf_blauw :rose:, lenthe_ :rose: BdG88 :rose: justagirly :rose:

Wees welkom en zet jezelf in de tabel!
Inlog
Gebruikersnaam: Augustusbaby2019
Wachtwoord: augustusbaby2019
anoniem_6771783ccaf04 wijzigde dit bericht op 28-03-2019 21:41
79.89% gewijzigd
Woehoeeeee :cheer: Bijzonder he, om het zo te zien!

Fijn dat je straks niet meer naar het zkh hoeft twilight en dat je kies zich nu rustig houdt.
Alle reacties Link kopieren
twilight84 schreef:
22-01-2019 17:18
Ahhh super! Gaaf he, dat hartje! Ik vond het echt prachtig om te zien!
Ben ik maar een paar daagjes verder dan jou.
Welke datum ben jij uitgerekend?
Ja het was echt prachtig om te zien ik blijf maar naar het filmpje staren! Ben nu de 29e uitgerekend!
Je hebt er zelf een filmpje van gemaakt?
Daar had ik geen seconde aan gedacht om dat te doen!
Wij hebben ook een filmpje van het scherm gemaakt, zo leuk! En toevallig “zwaaide” de kleine ook nog net dus extra leuk.
Onze VK vond het prima dat we dat deden en hield speciaal het beeld even stil
Wat fijn dat jij ook goed nieuws hebt Diamantje! Bijzonder om te zien he, zo'n kloppend hartje. Wij hebben inderdaad ook een filmpje gemaakt van het scherm, maar was achteraf net iets te kort.

Ik merk dat nu de termijnecho dichterbij komt ik het weer spannend ga vinden en wat onzeker word, hoop niet dat ik dat nu met iedere echo heb..
Goedemorgen dames,

Ik lees al een tijdje mee en zou graag meeschrijven met jullie. Wat een verdrietige berichten gehad hier, ik leef mee met jullie; miskramen zijn vreselijk!

Aan alle anderen gefeliciteerd! Hopelijk mag het bij een ieder goed blijven gaan. Sommige van jullie ken ik van het wachtbankje; leuk om jullie weer te ‘spreken’!

Hier een geschiedenis van een kindje van ruim 2 waarbij het in 1 x goed raak was. Nu na bijna een jaar en twee miskramen verder tien weken zwanger. Wat jij zegt sharebear herken ik helemaal; morgen heb ik de termijnecho en ineens voel ik me onzeker sinds maandag. Terwijl ik me vorige week enorm zeker voelde. Wat is het een spannend iets! Hopelijk mooi nieuws weer de komende tijd. Als ik een goede echo had zal ik tabelinfo schrijven 🙃
Fijn Pienut en Diamantje dat jullie goede echo’s hadden! :cheer:

@haoshi; das zeker snel zeg! Ik dacht dat de uitslag zich langer op zich zou laten wachten. Hopelijk gaat het hier straks ook zo vlot.

@koekoekk; leuk dat je mee komt schrijven! Veel plezier morgen met het gluren naar de kleine

Hier gebeurde toch iets raars gister haha. Ik was bij de kapper en op de stoel naast me zat een bekend gezicht. Is het gewoon de verloskundige waar ik komende maandag de echo bij heb! Zij heeft bij de vorige zw ook alle echo’s gedaan. Wat een toevalligheid haha! Ik ben haar verder nog nooit tegen het lijf gelopen en heb haar dus bijna 2 jaar niet gezien en zij herkende mijn gezicht ook nog van vorige zw. En dan uitgerekend nu, dat ik haar maandag eigenlijk voor t eerst weer eens zou zien, kom k d’r opeens tegen. Was erg leuk! :sun:
Aah fijn om te lezen dat er goeie echo's waren! Altijd fijn om de kleine te zien en weer een geruststelling.

@sneeuwwitje. Had nog helemaal niet gereageerd op je melding met de tweeling, wat super! ik had stiekem gehoopt op een tweeling, dat leek me echt zo leuk (ook al heb ik 2 kinderen) Had dat heel erg leuk gevonden, tweelingen hebben altijd een speciale band.. Prachtig! is het 1 of 2 eiig? Dus stiekem een beetje jaloers ;-) Maar op een goede manier!

@ Koekoek wat spannend is het dan, voornamelijk gezien je geschiedenis met 2 miskramen, dat is vreselijk lijkt me! Nog 2 weekjes en dan ben je de spannende tijd door! Laat je even weten hoe de echo was vandaag? Misschien zijn het er ook wel 2 haha.

@ ijsmonster, wat grappig, ze zeggen ook wel: toeval bestaat niet.. :)

@Sharebear, jij ook succes morgen, heb vertrouwen in je lichaam, meer kun je niet doen, en toch wel gewoon gaan genieten, al snap ik je gevoel wel..

@NIPT. Wij verwachten of morgen, of maandag de uitslag van de NIPT. Vindt het toch ook wel spannend, want dan horen we ook of het een jongen of meisje wordt, mijn schoonmoeder is nu nog op visite, die vertrekt maandag weer naar Nederland, dus hoop stiekem dat we de uitslag morgen al krijgen, leuk om persoonlijk te delen en even te vieren of alles ok is. En dan ook eeeeeeeeindelijk de eerste kleertjes inslaan haha.

Hebben jullie al wat gekocht??
Spannend Appletree dat jullie bijna de NIPT uitslag krijgen! WIj kunnen helaas deze keer niet kiezen voor de NIPT (kan blijkbaar niet met tweelingzwangerschap) dus het wordt de combinatietest voor ons. Grappig dat jij erop gehoopt had Appletree, dat had ik dus helemáál niet, wij wilden het heel graag houden bij twee kindjes en moeten er wel erg aan wennen dat het er nu drie zullen worden. Uiteindelijk komt het allemaal vast wel goed... Kleertjes ben ik helemaal niet mee bezig geweest, wij hebben nog aardig wat liggen van onze dochter dus ik ben niet per se van plan om veel te gaan kopen (behalve dingen die moeten: nieuwe auto, nieuwe kinderwagen etc. Dure grap zo'n tweeling!)

Hoe gaat het met jullie op mentaal vlak? Ik zit er zelf soms echt heel erg doorheen, voel me telkens erg moe en misselijk en dat doet ook wel wat met mijn gemoedstoestand. Dan weet ik soms zelfs even niet meer of ik dit allemaal wel wil. Rationeel gezien wil ik het echt wel maar ik zie het dan soms ineens allemaal niet meer zo zitten. Na mijn vorige zwangerschap ben ik maanden somber geweest en ik ben soms best bang dat ik dat weer ga meemaken. Volgende week bespreken we als het goed is ook een doorverwijzing naar de POP poli, dat vind ik wel fijn.
-
anoniem_328063 wijzigde dit bericht op 24-01-2019 12:46
Reden: Dubbel gepost
0.00% gewijzigd
Sneeuwwitje : wat vervelend dat je je mentaal niet lekker voelt. Het is ook best heftig met een tweeling op komst lijkt me, maar wel goed dat je een doorverwijzing hebt. Als je misselijk bent maakt het het allemaal wel zwaarder vind ik. Ik ben nu niet meer zo misselijk gelukkig, behalve als ik niet eet, en voel me daardoor ook veel beter in m'n vel. Kon eerst wel de hele dag janken vanwege de misselijkheid, was er zo naar door. Dankzij de goede echo voel ik me ook veel minder onzeker en kan ik meer genieten van onze eerste baby op komst.
Welkom Koekoek! Hopelijk was de termijnecho goed vandaag en kun je lekker meeschrijven.

Dat is ook toevallig IJsmonster. Zei ze ook dat ze je herkende of dat niet?

Ik duim voor je mee dat de NIPT goed is Appletree! Kun je lekker shoppen. Hebben wij nog niet gedaan, al zou ik best willen. Misschien binnenkort een knuffeltje of pakje.... :flirting: Naar Prenatal (of andere babywinkel) gaan we pas in maart, als carnaval voorbij is. Ook een dure tijd haha.

Kan me voorstellen dat je je zo voelt Sneeuwwitje. Is ook helemaal niet erg, want het is ook even omschakelen. Goed dat je voor die doorverwijzing gaat om wat extra hulp te krijgen. Daar zijn artsen immers voor!

Mentaal gaat het hier prima. Heb dagen dat ik wat down ben van de moeheid en misselijkheid en geef er dan ook even aan toe. Dat zijn echt de hormonen, merk ik aan mezelf. Net als wanneer ik rond mijn menstruatie zat.

Merk dat ik me (ook lichamelijk) het beste voel als ik even iets doe op een dag, zeker als ik vrij ben. Al is het poetsen, een boodschap of een boekje lezen. Even mijn gedachten uitzetten. En niet te veel of te lang want dan word ik weer moe :hihi:
Helemaal vergeten op jou te reageren Diamantje. Wat fijn dat je niet meer zo onzeker bent en je je beter voelt :cheer:
Even snel berichtje vanaf de telefoon
Nipt was goed!

En we krijgen een jongen
:heart:
Zat ik er dus weer naast haha.. maar zo leuk!! :loveys:

Ben ook ineens al een week verder dan iedereen dacht dus nieuwe uitgerekende datum 8 Augustus. Wel lekker ineens op 12 weken zitten, is die onzekere fase in 1 klap voorbij!

Fijn weekend iedereen!
Hee wat goed appletree!

Sneeuwwitje ik snap ook dat je even moest wennen ja, zeker als je dat dan ineens een extra kindje brengt in totaal ten opzichte van wat je had bedacht.

Hier donderdag een goede echo gehad en 3 dagen naar voren gezet! Zou iemand mij in de tabel willen zetten? Ik zit altijd mobiel en snap daar niks van, dus bang dat ik m verpest 🤭 29/35, 2e kindje, UD 16/8, termijnecho gehad. Zo opgelucht!

Hebben ze bij jullie in de woonplaats ook centering pregnancy? Gaat iemand dat doen?
Appletree fijn dat de nipt goed was!
Kun je met 12 weken het geslacht al zien? Ik dacht dat dat veel later pas kon, met 16 of 20 weken ofzo?

Hier alleen nog maar moe. Gisteravond tijdens tv kijken zomaar in slaap gevallen, lekker gezellig voor mijn man haha.
Misselijkheid is helemaal weg gelukkig!!!!
Wat fijn Apple een goede NIPT. En wow een jongen zo leuk! En dan ineens op 12 weken haha heerlijk lijkt me dat! Geniet er lekker van! Al een buikje ?

Koekkoek jeej weer een goede echo!

Twilight heerlijk he geen misselijkheid meer! Hier issie ook zo goed als weg en mn eten is daardoor ook minder specifiek en gevarieerder. Nog wel steeds heel moe!
Hey dames,

Wel meegelezen maar even niet tijd en energie gehad om te reageren.

Sneeuwwitje wat een nieuws een tweeling. Kan mij indenken dat het even schakelen is maar ook wel weer leuk twee van die kleintjes.
Wij hadden zelf nog wel de grap dat als we een tweeling zouden krijgen nu dat we meteen klaar zouden gaan, met drie kindjes. Ik zou er namelijk wel drie willen en mijn man misschien dus dan zou de keuze al gemaakt zijn ;-)
Nu gaan we na de tweede nadenken of we wel of niet nog een derde zouden willen.

Fijn dat er ook al goede nipt uitslagen zijn! Hier nog wachten op de termijnecho eerst 6 februari.
Appletree, leuk een jongen, wat hebbn jullie al qua geslacht?

Koekoek, welkom en fijn een goede echo!

Twillight fijn dat de misselijkheid minder is bij jou. Hopelijk heb ik daar snel ook minder last van.

Diamantje fijn dat je al weer wat minder onzeker bent.

Hebben jullie al een buikje? Ik merk dat mijn darmen wel flink opgezet zijn en een zwangerschapsbroek toch al wel erg fijn is. Hopelijk lukt het nog om het beetje te verhullen totdat ik het op mijn werk bekend ga maken.
Sneeuwwitje, goed dat je je wil laten doorverwijzen naar de poli. Belangrijk om er op tijd bij te zijn. Een collega van me had toen zij zwanger was ook hele sombere gevoelens. Naast dat het een hele heftige periode is, doen die hormonen natuurlijk ook vanalles met je! Laat je weten of je je doorverwijzing hebt gekregen en wanneer je gaat?

Appletree, wat fijn een goede nipt uitslag! En een jongen, leuk! Was de uitslag nog op tijd om het aan je schoonmoeder te vertellen? En een week verder gezet, kwam dat ook uit de nipt? Of was dat al vanuit een echo?

Koekoek, geweldig nieuws! Leuk dat je mee komt schrijven! Heftige periode geweest voor jou! Maar nu dus alles goed :) Wat betreft centering pregnancy, hier doen ze dat ook en werd het ook echt aangeraden door de vk. Ze gaf aan dat je zo veel meer informatie krijgt omdat je ook antwoord krijgt op vragen waarvan je misschien niet wist dat je ze had, maar die anderen dan stellen. Ik vond dat zelf ook wel een fijn idee. En vind het ook wel leuk omdat meteen wat mensen uit de buurt te kennen met straks een kindje in dezelfde leeftijd. Wie weet komen er wel leuke contacten uit. Ik begin in maart, ben heel benieuwd!

Twilight en diamantje, heerlijk dat die misselijkheid een beetje begint weg te trekken. Hopelijk snel helemaal weg!

Sterre, terug van even weggeweest, hoe voel je je nu? Gaat het al beter met je energie? Wanneer wil je het bekend gaan maken op je werk? Heb je nog genoeg wijde truien? :P Ik heb al vanaf het begin een redelijk opgezette buik, kan hem wel nog redelijk inhouden maar vind het toch wel heel prettig dat hij er gewoon mag zijn bij de mensen die het al weten.

Hier gisteren een goede termijnecho gehad! Nog steeds een mooi kloppend hartje, 2 armpjes, 2 beentjes en heerlijk aan het stuiteren. Echt super mooi om te zien. Dagje teruggezet, waardoor ik nu 18 augustus ben uitgerekend. Ontzettend opgelucht!
Twiligth en diamantjes fijn dat de misselijkheid weg is!

Sterre ik snap wat je zegt over een tweeling; hier precies dezelfde situatie. Dus ik hoopte er stiekem op; waten we meteen zeker weten klaar én met drie kids 😉 daarbij zou ik het ook wel spannend vinden om in de toekomst weer voor een kindje te gaan gezien mijn afgelopen jaar, maar ook de gedachte dat je dán wel een tweeling krijgt 😱😅 gelukkig eerst dit allemaal maar eens!

Sharebear leuk dat jij ook centering gaat doen! Ik heb daar de vorige keer twee heel goede vriendinnen aan over gehouden die ik wekelijks spreek en minstens maandelijks zie, super fijn omdat we toen net naar een nieuwe stad gingen verhuizen! Dus nu weer, dan vooral om bewust bezig te zijn met de tweede; die krijgt toch wat minder aandacht.. Wat goed je goede termijnecho! Wat een opluchting he!

Op de vraag van al een buikje; ja! Bij mijn eerste had ik al een paar dagen na de test dat m’n spijkerbroeken niet fijn meer zaten, dus weken in van die losse zomerbriesjes gelopen (vanaf maart 😂) en nu had ik dat weer; weken in rokjes gelopen die het camoufleerden en afgelopen vrijdag lekker in zwangerschapsbroek naar werk; wat een verademing! Ik lijk vanaf eind van de middag echt al wel vier maand zwanger dus blij dat ik het gewoon kan zeggen nu. Benieuwd idd wanneer je het bekend wilt maken Sterre?
@diamantje goed om te horen dat je meer kunt genieten! Ik ben ook sinds gisteren niet echt meer misselijk en merk idd ook een groot verschil met hoe ik me mentaal voel. Onze dochter is dit weekend ook naar haar oma en dat doet me ook heel erg goed, lekker even alle tijd voor ons tweetjes.

@appletree: gefeliciteerd met de goede NIPT uitslag!

@koekoekk: ze bieden hier wel CP aan maar ik ga dat deze keer niet doen. De vorige keer wel gedaan en ik vond er niet zoveel aan. Er was niet echt een klik in onze groep dus het waren vooral lange en ongemakkelijke bijeenkomsten. Maar ik hoor van vrienden ook heel andere ervaringen hoor, soms hou je er echt wel leuke contacten aan over! Wij gaan in het najaar sowieso verhuizen dus voor de contacten zou ik het nu ook niet meer doen.

@twilight: ja het geslacht kun je ook pas vanaf week 16 zien, maar op de NIPT test komt het geslacht ook al naar voren. In NL wordt die uitslag niet gedeeld, volgens mij om te voorkomen dat iemand abortus zou plegen om die reden.

@sterrewaterman: ja zo zie je maar weer hoe dat verschilt he? Wij hadden heel duidelijk in ons hoofd dat we 2 kinderen wilden en niet meer dan dat. Inmiddels begin ik wel steeds iets meer te wennen aan het idee maar het heeft echt wel tijd nodig. Vervelend dat je je zo moe voelt. Buikje: ja die heb ik al, het valt me echt tegen deze keer! Een kennis met wie ik het nog niet wil delen vroeg al aan een vriendin of ik zwanger ben omdat ze een buikje dacht te zien. En dat terwijl ik die dag juist even geen positiebroek aan had gedaan omdat zij verloskundige is en ik dacht: straks ziet ze het. Grrr...

@sharebear: gefeliciteerd met de goede termijnecho, superfijn! Volgende week heb ik weer een echo en dan bespreken we ook een traject bij de POP poli en de doorverwijzing naar de gynaecoloog (ivm tweelingzwangerschap). Ik neem aan dat we dan het traject in gaan.

Ik heb het nieuws trouwens afgelopen dinsdag al gedeeld op mijn werk. Ik merkte dat ik er zoveel mee bezig was dat ik er gewoon niet zo bij ben met mijn aandacht. Het zijn ook wel allemaal mensen met wie ik het zou delen als het niet goed zou gaan, dus dat maakt wel uit. Ik vond het met name wel lastig omdat mijn manager net een miskraam heeft gehad (voor de tweede keer). Gelukkig reageerde zij er ook goed op.
Ah ok, thanks voor de info.

Wij hebben het nu de meeste mensen ook wel verteld. Zo geweldig leuke reacties van iedereen! Iedereen wist ook van ons ivf traject, er is ook veel mee geleefd met ons!

Centering nog wat? Nog nooit van gehoord. Ik hoor/lees hier zo veel nieuwe dingen haha.
Wat fijn dat je je wat beter voelt Sneeuwwitje! Hier ook een weekend zonder ons kind, wel even fijn om wat rust te kunnen pakken voor jezelf en ook met die buik pff! Het is nu al duidelijk dat dat echt wel zwaarder gaat worden dan vorige keer.

Mensen bekend met bekkeninstabiliteit hier? Ik heb vorige goede zwangerschap geen last gehad maar bij de laatste miskraam voelde ik aan m’n bekken dat ik weer zwanger was en nu met deze zwangerschap geregeld last. Maar even afspraak inplannen bij bekkenfysio denk ik..
Het gaat goed hier zo te horen! Goeie echo’s, NIPT en minder klachten, top. Ben wel jaloers hoor....mijn misselijkheid en overgeven ‘s ochtends is nog niet weg. Ben nu ruim 10wkn, dus hoop dat het snel genoeg weggaat.

Hier ook aan onze ouders verteld. Mijn zusje is door het dolle heen en ook de oma’s en opa’s vinden het hartstikke leuk. Heerlijk dat zij het nu weten. De rest volgt komende week.

Centering pregnancy: is hier ook, maar denk niet dat ik het ga doen. Vind het niet handig dat man na de echo weg moet (hebben maar 1 auto) en het zijn veel lange sessies. Geen zin in. Ik blijf voorlopig lekker sporten en zoek over een tijdje wel een leuke cursus.

@Koekoek, geen ervaring mee maar lijkt me vervelend. Hoe voelt dat dan? Preventief al naar de fysio lijkt me niet verkeerd.
Hi All,

Vanaf de pc is het wat makkelijker reageren dan vanaf de mobiel.
Schoonmoeder was er nog en vond het super leuk. We hebben al een jongen en een meisje, dus ja het maakte opzich niet heel veel uit wat het zou worden, al lang blij dat de nipt goed was! Maar wel heel leuk, weer een jongen!

Die week vooruit gezet is omdat ik precies weet wanneer het kindje verwekt is, en dat wilde de vorige gyn niet geloven, die ging 1e dag laatste menstruatie aanhouden, maar de nieuwe gyn die ik heb die zei: nou als je het precies weet dan houden we mooi dat aan, en had een vroege eisprong, dus een week erbij. Wel apart zo.. Toch besloten om naar nederland te gaan voor de bevalling, en dat valt nu precies in de schoolvakantie van de kinderen, ze missen maar een week ofzo, dus goed gepland ahum ahum ;-)

Centerering pregnancy, nooit van gehoord haha. Maar klinkt wel leuk om idd leuke contacten op te doen. Er is hier een soort mama sport klasje, denk dat ik me daar maar voor ga aanmelden.

Buikje, ja zeker! draag al 2 weken zwangerschapsbroeken haha. Sochtends valt het wel mee, maar naar mate de dag verstrijkt wordt de buik dikker en dikker. Heb er ook wel last van merk ik.. Dat is wel vervelend dat er een soort druk ofzo op staat.. Kan ik me van de vorige keer niet herrineren.

Sorry voor eventuele spelfouten, mijn gramar check is in engels, en krijg letterlijk onder elk woord een rood lintje, wat heel irritant nakijken is..

Bekken - lijkt me goed idee preventief daarheen gaan.. Heb er zelf ook wel een beetje last van, zal kijken wat er hier te krijgen is aan preventieve hulp.

Buikband - heeft iemand die wel eens gebruikt (bij vorige zwangerschap) ? en dan bedoel ik niet zo'n sier ding, maar zon hele stevige met klitteband voor ondersteuning voor je rug... Benieuwd of dat helpt..

Hier wel net een nl dame ontmoet die een paar dagen later dan mij is uitgerekend, zo leuk, ook al ken ik haar niet echt :) Kunnen we het samen delen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven